Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 7  (Luettu 33531 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Käytkö kirkossa osa 7
« : 20.12.11 - klo:21:26 »
Meidän jumalanpalveluksissa, silloin kun olemme keränneet kolehdin Gideoneille, on järjestöstä tullut yleensä pari vierailijaa. Toinen heistä on saanut pienen puheenvuoron, joko jumalanpalveluksen alussa tai ennen kolehtia. Siinä hän on esittänyt Gidonien tervehdyksen seurakunnalle ja lyhyesti kertonut heidän toiminnastaan. (He ovat olleet sitten myös kantamassa kolehtia) Luulen, että Gideon-tervehdys voi tarkoittaa juuri tätä.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #1 : 21.12.11 - klo:02:59 »
Meidän jumalanpalveluksissa, silloin kun olemme keränneet kolehdin Gideoneille, on järjestöstä tullut yleensä pari vierailijaa. Toinen heistä on saanut pienen puheenvuoron, joko jumalanpalveluksen alussa tai ennen kolehtia. Siinä hän on esittänyt Gidonien tervehdyksen seurakunnalle ja lyhyesti kertonut heidän toiminnastaan. (He ovat olleet sitten myös kantamassa kolehtia) Luulen, että Gideon-tervehdys voi tarkoittaa juuri tätä.

Samoin meillä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #2 : 21.12.11 - klo:09:21 »
Seppo, onko siellä yhtään ristillistä joulukirkkoa. Vai pidättekö omat kirkot palmuan alla ? Ristihän on helppo laittaa kepeistä ja köydenpätkästä.
Sallivatko hindut joulukirkon ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #3 : 21.12.11 - klo:11:35 »
Joulukoristeita täällä on pikkuisen liikakin. Meillä on teologian opiskelija ja diakonissa omast6a takaa, joten mitään ongelmaa ei ole hengellisellä puolella.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #4 : 25.12.11 - klo:00:11 »
Voi kun oli harras tunnelma Lapuan tuomiokirkossa juuri äsken.

 :eusa_angel:
Herra armahda.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #5 : 25.12.11 - klo:01:28 »
Pielisensuun kirkon jouluyön messusta "kotiuduin" äsken. Juuri ja juuri ehdin sinne, kun äidilläni riitti niin paljon juttua ruokapöydässä. Kirkko on entinen kotikirkkoni, mutta en ole tainnut käydä siellä kahteenkymmeneen vuoteen.

Tuntui etten oikein osannut tapoja; olin jo kutsun kuultuani viilettämässä ehtoollispöytään, mutta kun muut jäivät paikoilleen käkkimään, pysähdyin minäkin odottamaan ja ihmettelemään että mitä nyt, onko tässä vielä jokin väliaikanumero tulossa. Ja sitten uusi spurtti, kun joku rohkea setä meni edellä. Ja sitten kerkesin paikalleni palattua seurata, kuinka jonossa jopa jammailtiin, mikä kyllä oli ihan kivaa.

Öylätti oli pieni, paksu ja keltainen, ja mietin, oliko se nyt ehkä gluteeniton versio. Voiko sitä muuten ihan siinä vain suoraan pyytää gluteenitonta ja/tai alkoholitonta, etukäteen tilaamatta? Ei sillä että tarvitsisin, ihan uteliaisuuttani vain ihmettelen. Onko niitä aina varattuna?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #6 : 25.12.11 - klo:03:58 »
Öylätti oli pieni, paksu ja keltainen, ja mietin, oliko se nyt ehkä gluteeniton versio. Voiko sitä muuten ihan siinä vain suoraan pyytää gluteenitonta ja/tai alkoholitonta, etukäteen tilaamatta? Ei sillä että tarvitsisin, ihan uteliaisuuttani vain ihmettelen. Onko niitä aina varattuna?

Meillä niitä on aina varattuna ehtoollispöydässä. Muista seurakunnista en tiedä. Nuoruuteni seurakunnassa Lauttasaaressa oli Voitto Viron aikana aina pelkästään alkoholiton viini.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #7 : 25.12.11 - klo:11:03 »
Kävin erään ystäväni kanssa keskiyön joulukirkossa (ehtoollista ei ollut). Kirkko oli aivan täysi. Paljon kauniita joululauluja, joita laulettiin varsinkin Kauneimmat joululaulut-vihkosta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #8 : 25.12.11 - klo:11:30 »
Eilen aattohartaudessa Anttolan kirkossa perheen kans. Olen useinkin ollu siel jouluaamuna yksin, en tänä vuonna, nukutti. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #9 : 25.12.11 - klo:11:30 »
Me olimme kotikirkossa Jouluvesperissä. Pastori Leena Hokka oli alttarilla , Marjukka Liimatainen uruissa ja pianon ääressä jossa hän säesti laulajatar Anja Niemitaloa, jonka uljasta mezzosopraanoa kuuntelin väristyksiä tuntien kun hän saavutti korkeimman äänen Adamin Oi Jouluyö-laulussaan.

Kirkkosali oli varustettu runsain lisä-istuimin, mutta sali ei ollut täynnä.
Takanani istui loistava miesääni, tuttavien poika joka toimii vt. kanttorina. Musiikkipitoinen aattohartaus oli nautintoa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #10 : 25.12.11 - klo:15:45 »
 Joulukirkossa seitsemältä... Jouluaamun kuoro lauloi (kaikki laulutaitoiset saivat mennä mukaan) sitten oli perinteen mukaiset kirkkokahvit, mutta pullat eivät olleet enää aamuyöstä leivottuja... (leipori on  tullut vanhaksi ja lopettanut) väkeä oli seurakuntasalin täydeltä...

Huomenna on Akaassa 12 kansainvälinen joulukokoontuminen. Kiinan eläkeläislähetti puhuu, varmaan kiinaksi ja muilla  kielillä. Maahan muuttajia on pyritty kutsumaan, mikäli tiedetään,,, eiväthän he näy kirkonkirjoissa.  :icon_wink: Filippiineiltä, thaimaasta, kiinasta, intiasta, namibiasta  ainakin on seudulla asuvia, eurooppalaiset lisäksi.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #11 : 26.12.11 - klo:16:28 »
Tapaninpäivän messu (ei ollut kovin suosittu kirkkovieraiden määrän perusteella, mahtoiko myrsky vaikuttaa väen vähyyteen) plus kirkkokahvit.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #12 : 26.12.11 - klo:17:48 »
Jouluyön messu Paavalin kirkossa oli tunnelmallinen. Olen tosin jäävi kehumaan ainakaan musiikkia, koska 75% laulajista oli omia lapsiani. En siis tarkoita virsiä veisannutta runsasta kirkkoväkeä.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #13 : 26.12.11 - klo:18:51 »
Jouluyön messu Paavalin kirkossa oli tunnelmallinen. Olen tosin jäävi kehumaan ainakaan musiikkia, koska 75% laulajista oli omia lapsiani. En siis tarkoita virsiä veisannutta runsasta kirkkoväkeä.

Suomalainenhan ei saa kehua omia lapsiaan muille. Luulevat vielä leuhkaksi ja tulevat keljuilemaan päin naamaa.  Parempi vain mutista, että no siinähän tuo meni jotenkin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #14 : 26.12.11 - klo:20:05 »
Pittää kehua ja vielä niin että lapsi sen ite kuulee.
Oon nähnyt, mitä voi sattua jos lasta ei kehuta vaikka ois kuin taitava.
Jos ei niin hirmu taitavakkaan ois, niin yrittämisestä aina kehuja.
Lapselle on todella tärkeetä saada tuntea vanhempien hyväksyntä ja arvostus.
Antakaa sen näkyä reilusti ja jos tunnette lapsia joiden vanhemmat ei anna kehuja lapsilleen, niin antakaa te niitä kehuja.
Itse olen pyrkinyt niin tekemään ja saanut monta lasta /nuorta iloiseksi.

Pois jääviys ja kateellisten panettelu paskanjauhanta.    :039: