Kirjoittaja Aihe: Positiivisia asiota vol.3  (Luettu 53163 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #75 : 29.10.07 - klo:17:19 »
Bachin Johannes-passio, hiano teos. Tulkaa kuuntelemaan Olarin kirkkoon pe klo 19. Laulan köörissä.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #76 : 29.10.07 - klo:20:05 »
Bachin H-molli -messu ja siitä erityisesti Kyrie eleison... ja siitä erityisesti alkupuolella bassojen mahtava esiintulo... siis siinä subjektiivisesti minulle taivasten aukeaminen tai helvetin aukeaminen. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #77 : 29.10.07 - klo:21:51 »
Missa Luban 'Kyrie' on minun suosikkini. Se on siis 50-luvulla tehty kongolainen messu. Kuoron nimi on Les Trubadours du Roi Baudouin. Osia messusta soi Pasolinin Matteuksen evankeliumissa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #78 : 30.10.07 - klo:09:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Missa Luban 'Kyrie' on minun suosikkini. Se on siis 50-luvulla tehty kongolainen messu. Kuoron nimi on Les Trubadours du Roi Baudouin. Osia messusta soi Pasolinin Matteuksen evankeliumissa.


Sattuu olemaan tuo vinyylinä eikä ole yhtään hassumpi. Pitäisi vaan digitoida se. Siihen aikaan Kongo oli vielä Belgian siirtomaa ja kunkun nimi oli Baudouin.  H-mollimessua tulee kuunneltua enemmän kun se on digitaalisen ja siksi helpompi homma.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #79 : 30.10.07 - klo:13:30 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
Bachin H-molli -messu ja siitä erityisesti Kyrie eleison... ja siitä erityisesti alkupuolella bassojen mahtava esiintulo... siis siinä subjektiivisesti minulle taivasten aukeaminen tai helvetin aukeaminen. :wink:

Mie olen ollut joskus nuorena laulamassa H-mollimessua Johanneksen kirkossa Akateemisessa laulussa. Se oli yksi elämäni suurista uskonnollisista kokemuksista. Varsinkin se, kun altot lähtevät laulamaan Gloriaa. Jotenkin näin kirkkovuoden lopuilla aina iskee nuo suurkuoroteokset, sopii tunnelmaan. H-mollimessu, Mozartin ja Verdin Requiemit (Verdin Dies Irae! Huh!), Sibeliuksen Kullervo ja muut lopunaikojen laulut.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #80 : 30.10.07 - klo:14:25 »
Lainaus käyttäjältä: "eeva-kaisa"
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
Bachin H-molli -messu ja siitä erityisesti Kyrie eleison... ja siitä erityisesti alkupuolella bassojen mahtava esiintulo... siis siinä subjektiivisesti minulle taivasten aukeaminen tai helvetin aukeaminen. :wink:

Mie olen ollut joskus nuorena laulamassa H-mollimessua Johanneksen kirkossa Akateemisessa laulussa. Se oli yksi elämäni suurista uskonnollisista kokemuksista. Varsinkin se, kun altot lähtevät laulamaan Gloriaa. Jotenkin näin kirkkovuoden lopuilla aina iskee nuo suurkuoroteokset, sopii tunnelmaan. H-mollimessu, Mozartin ja Verdin Requiemit (Verdin Dies Irae! Huh!), Sibeliuksen Kullervo ja muut lopunaikojen laulut.


Listasta puuttuu kaksi hyvää lopunajan musiikkia eli Brahms saksalainen  Requiem ja muutkin vastaavat ja meillä vahemmän tunnettu Gounoudin juhlamessun sanctus Kiri Te Kanawan laulamana.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #81 : 30.10.07 - klo:18:32 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Listasta puuttuu kaksi hyvää lopunajan musiikkia eli Brahms saksalainen  Requiem ja muutkin vastaavat ja meillä vahemmän tunnettu Gounoudin juhlamessun sanctus Kiri Te Kanawan laulamana.

Joo ja hitto, Arvo Pärtin Te Deum. Jylisee selkäytimeen. Mahtavaa että maailmassa on hyvää musaa. Ja lisää tehdään.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #82 : 30.10.07 - klo:18:47 »
Lainaus käyttäjältä: "eeva-kaisa"
Mahtavaa että maailmassa on hyvää musaa. Ja lisää tehdään.


Tuohon on kyllä pakko yhtyä, vaikkakin vähän vähemmän korkeakulttuurisella tasolla. Eilen olin katsomassa Helsingissä suosikkibändiäni Rushia, joka esiintyi ensimmäistä kertaa yli 30-vuotisen uransa aikana Suomessa. Oli niin mahtava konsertti, ettei paremmasta väliä. Tällä elää henkisesti monta viikkoa.

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #83 : 01.11.07 - klo:20:17 »
Lainaus käyttäjältä: "jude"
Saadaan uusi koti, jee! Eläköön osakunta!

Speksit: 67m2, 3h+k, 487e/kk, Tapulikaupunki. Eiköhän se kahdelle ihmiselle ja koiralle hetkeksi riitä.


Tervetuloa!
Valintatalosta saa iltaisin vanhenevaa tavaraa puoleen hintaan, siitä saa aina parin viikon jauhelihat ja leivät pakastimeeseen.

Poissa LeenaSisko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 48
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #84 : 01.11.07 - klo:21:58 »
Sain viime viikolla töitä, joita on nyt sitten jo kohta tämä viikko paiskittu. Ihanaa, että löysin sopivan kevyen työn, jossa voin käydä pikkuisista ruumiillisista heikkouksista huolimatta!

Hölkänen

  • Vieras
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #85 : 16.11.07 - klo:15:50 »
Eliza oli ykkösen pääuutisissa alkuviikosta.  :smt023

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #86 : 16.11.07 - klo:18:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Hölkänen"
Eliza oli ykkösen pääuutisissa alkuviikosta.  :smt023

Mitä oliko? Mitämitämitä, kertokaa :D

Ai juu. Enkusta E ja ruotsista E.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #87 : 16.11.07 - klo:19:25 »
Siis minäkin kiinnitin huomiota tuohon uutiseen, kun olen jossain listassa (foorumilla jossain tapahtumaan ilmoittautumislistassa?) nähnyt tuon nimen ja paikkakunnan. En vain ole ollut ihan varma, että olinko oikeassa nimen suhteen, mutta nythän tuohon tuli varmistus.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #88 : 16.11.07 - klo:20:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Hölkänen"
Eliza oli ykkösen pääuutisissa alkuviikosta.  :smt023


Niin minä päivänä ja mihin aikaan, sillä kaikki uutiset ovat vielä Ylen areenalla katsottavissa?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Hölkänen

  • Vieras
Positiivisia asiota vol.3
« Vastaus #89 : 17.11.07 - klo:11:13 »
Muistaakseni keskiviikkona klo 20.30, jutussa jossa käsiteltiin reilun kaupan myynnin kasvua.