Kirjoittaja Aihe: Kysymys-vastausketju  (Luettu 68082 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #60 : 18.09.06 - klo:11:34 »
Osaisko joku auttaa yhdessä asiassa opintojen suhteen. Siis vaihdoin nyt opinto-alaa, mutta olen miettinyt, että kannattaisiko suorittaa ohessa opintoja entiseltä alalta. Onko niistä mitään hyötyä? Siis ainahan toitotetaan, että opinnot on aina eteenpäin, mutta jospa vaikka suorittaisin erillisen kokonaisuuden kemiasta ilman tutkintoa taikka maksimissaan (epätodennäköistä) kandin paperit (töihin vaaditaan maisterin), niin onko sillä käytännön merkitystä vaikkapa työnhaussa? Onko jollakin kokemuksia? Siis puolueetonta tietoa, ei sitä jankuttamista, että aina kannattaa opiskella, se on aina eteenpäin.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #61 : 18.09.06 - klo:12:03 »
Lirisevästä patterista veikkaisin, että kiertävän veden paine on liian alhainen. Omakotitalossa pitäisi availla tiettyjä hanoja (ja sulkea ne sitten uudestaan!). Kerrostalossa homma kuulunee huoltomiehelle.

Opinnoissa en osaa neuvoa, kun olen ihan yhden alan mies (fakki-idioottiko?).

Voiko olla filosofi, vaikka ei olekaan opiskellut filosofisessa tiedekunnassa? Voiko olla teologi, vaikka ei olekaan opiskellut teologisessa tiedekunnassa? Voiko olla ...

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #62 : 18.09.06 - klo:12:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Hanna"
Voi, voi An-na, nyt sä "tapoit" mun ketjun. :lol: Eihän kukaan osaa noin vaikeaan kysymykseen vastata, vai osaako?


Heh, en minä pahalla :D Ärsyttää vaan kotona, kun sellainen veden lirinä kuuluu kokoajan (josta tulee psykologinen vessahätä), ja edellisinä vuosina olen joutunut patterin ehkä kerran vuodessa ilmaamaan. Nyt 3 krt / vko. Ne fiksas sitä jotenkin kesällä. Pitääpä talkkarilta kysyä.

Johannekselle voin vastata, että kokemusta ei ehkä aivan vastaavasta tilanteesta ole, mutta minä haeskelin omaa koulutustani kolme vuotta ennenkö päädyin tänne Akatemialle. Niistä edeltävistä opinnoista sain jonkin verran korvattua nykyisessä opinahjossani, joten sikäli ne eivät menneet hukkaan.

Vaikea sanoa tilanteestasi, kun en tiedä, mitä nyt opiskelet ja miksi aiot valmistua, mutta arvosanat muussa kuin pääainessa tai jopa kandin paperit muussa aineessa eivät missään tapauksessa ole miinusta töitä hakiessa, päinvastoin. Mitä monipuolisempi, sen parempi. Jos johonkin paikkaan hakee kolme täysin muodollisesti pätevää hakijaa, lisäansiot (muut opinnot, työkokemus, ym.) ratkaisevat. Siispä kehotan tekemään kemiasta jonkun kokonaisuuden, esimerkiksi cum lauden, se on hyvä lisä tutkinnolle.

Penalle; "virallisten" kriteerien mukaan (työtä hakiessa) teologi voi olla vai teologian maisteri. Mutta oikeassa elämässä mun mielestä filosofi voi olla kuka tahansa asiaan perehtynyt, samaten kuin teologi. Itse en itseäni voi kumpaankaan kategoriaan sanoa. Voin kutsua itseäni opettajaksi, vaikken virallisesti vielä se olekaan, vasta opeopiskelija.

Miksi kaikki hyvä syöminen lihottaa?

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #63 : 18.09.06 - klo:12:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Osaisko joku auttaa yhdessä asiassa opintojen suhteen. Siis vaihdoin nyt opinto-alaa, mutta olen miettinyt, että kannattaisiko suorittaa ohessa opintoja entiseltä alalta. Onko niistä mitään hyötyä?


Minä opiskelin yhteensä kymmenen vuotta. Kuusi vuotta meni teologisessa kahdessa palassa, ja välillä kävin notkumassa neljä vuotta Lapin yliopistossa. taiteen maisterin tutkinto jäi 100 ov:n tienoille, eikä näillä näkymin ole aikomusta sitä loppuun suorittaa. Minusta se aika ei mennyt hukkaan, päin vastoin: pystyi käytännössä katsomaan, onko tämä se, mitä haluan tehdä. Niinpä siitä on jäänyt käteen ensisijaisesti muuta kuin opintoviikkoja (perustaidot tekniikoista ja materiaaleista ja rauha oman identiteetin kanssa).

Nyt ajattelen, että en aio tehdä niitä opintoja enää vain saadakseni tutkinnon, mutta olen iloinen kaikesta siitä, mitä olen jo oppinut ja mihin opiskelu antoi taitoja. Suosittelen subjektiivisesta näkökulmastani, että keskityt intohimolla siihen, mikä eniten kiinnostaa - eli nykyisiin opintohin, jos se on se. Voit varmasti hyödyntää jo hankittua osaamistasi opintojen ulkopuolellakin tai niiden lomassa.

(Minulla ei ole just nyt mitään kysyttävää. Kysyn sitten, kun on.)
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #64 : 18.09.06 - klo:13:21 »
Eihän kaikki hyvä syöminen lihota. En ainakaan ole kuullut kenenkään lihoneen parhaimman tietämäni herkun syömisellä, vaikka ruisleivän ja punajuuren väliin voita laittaisikin.
Tämä lienee samanlainen myytti kuin se, että kaikki hauska aiheuttaa rotilla syöpää.

Joku mietti ääneen olenko minä teologi vai en. Mietin sitä turhaan itsekin. Liekö sillä mitään merkitystä?

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #65 : 18.09.06 - klo:16:46 »
Annalle voisin antaa tällaisen evoluutiotoriaan pohjaavan vastauksen et menneisyyden muinaishämärässä on yksilolle ollut hyötyä jos on ollut hyvä varastoimaan ravintoa ja mikäs sen "ravinteikkaampaa" kuin rasva. Siis kehitys on suosinut lihottaville aineille persoja yksilöitä. Tosin nykyiselle jääkaapin ja sohvan väliä tallustavalle metsästäjä-keräilijälle taipumuksesta taitaa pikemminkin olla haittaa.

Noniin, taitaa meikäläisen kysymyksellinen arkku olla kerrankin aika tyhjä, mutta täytynee viestiketjun aloittaneena jotain keksiä...
Hei keksimpäs ja vielä ajankohtaisen, miksi puolukoita kasvaa vaan täällä pohjoisessa...tartteeko ne kylmää kypsyäkseen?
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #66 : 18.09.06 - klo:17:00 »
Veikkanpa, että puolukat tarvitsevat kesän jatkuvaa valoa enemmän kuin talven kylmää. Taitavat tareta hangen sisällä aika hyvin. Lumi on aikamoinen eriste.

Miksi haemme kaupasta etelän hedelmiä, vaikka meillä on marjoja metsissämme?

HeinoM

  • Vieras
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #67 : 18.09.06 - klo:19:35 »
Laiskuus, eläinpetoja vähemmän (tosin ihmispetoja enemmän), sairaus, vanhuus, uupumus yms.

Miksi monet liittyvät amerikkalaisperäisiin lahkoihin, vaikka kotimaisia vaihtoehtojakin olisi tarjolla?

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #68 : 18.09.06 - klo:20:15 »
Koska ameriikassa kaikki on niin paljon hienompaa.

Miten minusta tuli nettiaddikti?
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa kaali_koi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 31
Miksi foorumeilla?
« Vastaus #69 : 18.09.06 - klo:22:19 »
Lainaus
Ja kysymys; yksi vanhimmista: Missä sinä olet? ( 1 Moos. 3:9.)

No, foorumeilla taas ...

Miksi foorumeilla? :?:
koi syö ...

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #70 : 19.09.06 - klo:00:10 »
Siksi kun yksi foorum ei riitä, niin täytyy olla monikossa.

Miksi yöt ovat pimeitä?
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #71 : 19.09.06 - klo:07:22 »
Temelle voi näin tieteellisesti vastata että se on sidoksissa kokolailla siihen että maapallo pyörii oman akselinsa ympäri kerran vuorokaudessa, ja että meillä on vain yksi aurinko.   :wink:
Mutta toinen puoli minussa haluaa vastata että koska öiden kuuluu olla pimeitä. Mitä siitä nyt tulisi jos yöllä olisi valoisaa? Kuka silloin saisi nukuttua? Olisi pakko nukkua päivällä! Heko heko...  :smt101  

Miksi viikko alkaa maanantaista, eikä sunnuntaist, kuten vaikkapa englesmanneilla? Ja minä päivänä juutalaiset viikon aloittivat (aloittavat)?
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #72 : 19.09.06 - klo:09:45 »
Sunnuntai on vanhastaan viikon ensimmäinen päivä. Pyhäpäivänä se on erään mielenkiintoisen opin mukaan myös edellisen viikon kahdeksas. Kalenteria muutettiin varmaan käsitteen 'viikonloppu' yleistyessä tarkoittamaan aikaa perjantai-illasta sunnuntai-iltaan. Seitsemännen päivän adventistit taitavat pitää muutosta laittomuuden hengen tuotteena ja maailmanlopun enteenä.

Milloin yö on pimeimmillään?

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #73 : 19.09.06 - klo:10:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Sunnuntai on vanhastaan viikon ensimmäinen päivä. Pyhäpäivänä se on erään mielenkiintoisen opin mukaan myös edellisen viikon kahdeksas. Kalenteria muutettiin varmaan käsitteen 'viikonloppu' yleistyessä tarkoittamaan aikaa perjantai-illasta sunnuntai-iltaan. Seitsemännen päivän adventistit taitavat pitää muutosta laittomuuden hengen tuotteena ja maailmanlopun enteenä.Milloin yö on pimeimmillään?


Koska en ole tähtitieteilijä vaan humanisti, minulla on yksi arvaus. Yö on pimeimmillään, kun aurinko on pohjoisessa eli 24.00 - 00.00.
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kysymys-vastausketju
« Vastaus #74 : 19.09.06 - klo:13:03 »
Ja koska jätin kysymyksen tekemättä, josta minua on toruttu usean otteeseen ja vinoiluakin on ilmennyt, niin kysyn tässä sitten.

Kuinka pitkä on peninkulma?
Acta, non verba.