Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 6  (Luettu 24871 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #75 : 15.02.20 - klo:14:05 »
Työnantajallani oli yksi pää_varasto ja useita käsi_varastoja ympäri maata.

Ja joillakin kai on päävaimo ja jalkavaimoja. Päämiehiäkin on, ja eikös jalkamiehet ole niitä jotka kulkee jalan?

Sitten on lisäksi pääte ja käsite.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #76 : 29.04.20 - klo:17:48 »
Sain uutta lääkettä ja nyt voin vaikeasti. On pahoinvointia, oksettaa, ei maistu ruoka ja ilmavoimat ovat mahtavat, mutta kaikki on pysynyt sisällä kiitos aamuisen Somacin. Takasin ei voi vetää eikä jättää ottamatta, kun lääke on kerran viikossa piikitettävä diabeteslääke Trulicity (oma suomennos "trollikaupunki"). Koitetaan pärjätä kuitenkin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #77 : 29.04.20 - klo:18:22 »
Voi kuinka kurjaa !  Onneksi sinulla on osaava 'kotiapu' vierellä.
Minä jos sairastun , niin puoliso voi huonosti.

Siis tuo uusi diabetes-lääkekö on on syyllinen ? Jospa siihen tottuisit.  :052: = vertaistukea R-m:lta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #78 : 29.04.20 - klo:22:37 »
Voi kuinka kurjaa !  Onneksi sinulla on osaava 'kotiapu' vierellä.
Minä jos sairastun , niin puoliso voi huonosti.

Siis tuo uusi diabetes-lääkekö on on syyllinen ? Jospa siihen tottuisit.  :052: = vertaistukea R-m:lta

Yritän tottua ja se on syypää tähän.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #79 : 28.07.20 - klo:11:14 »
Korona-aikana ilmaantuneita kolmesta ikävästä vaivasta ovat huimaus ja ripuli jo taaksejääneitä. Oikean käsivarren hauis revähti samaan aikaan, eli oli vaivaa vaivan päälle. ( Mikään ei liity korona-tautiin, tulivatpa vain samaan aikaan  )

Eilen päätin puhua PHHY:lle tästä jatkuvasta kivusta kädessä. Sotin pääterveysasemalle, ja sain ajan  t ä n ä ä n  klo 13.20. Ihmeitä ihmeiden päälle, sanoisin. Tämän kaupungin sairaalapalveluita haukutaan paljon, mutta minulla on ollut onnea. Pääsen jopa samalle lääkärille jolla tykkään käydä. Hän on Svetlana Nogina ja hän on tarkka ja puhuu riittävän hyvin suomea. Lisäksi hän kirjoittaa ohjeita miten toimia. Astma-keuhkoahtaumassani hän on ollu parempi kuin erikoislääkärit.

Ihan kiitättää ! :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #80 : 28.07.20 - klo:14:09 »
Kierätäjäkalvon repeämä olkanivelessä ei tarvitse leikata. Sain kortisonipistoksen ja tulehduskipuläkeresptin.

Lisäksi Svetlana näytti Googlen sivuta kinesioteippauksen kuvat ja kertoi myös viedon olevan saatavilla. Jos sitä tarvitaan ; Matti kyllä hoitaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #81 : 28.07.20 - klo:14:38 »
Minulla on nyt hyvä biologinen lääke selkärankareumaan; Simponi nimeltään ja hinta 1082€ ja joitain senttejä / kynä / kk. Kallishan se on, mutta onneksi Kela korvaa siitä 65%. Pistopäivä on kerran kuukaudessa ja soitan aina ennen ko. päivää apteekkiin, että tilaavat lääkkeen. Ne ei pidä noita kalliita lääkkeitä varastossa. Itse piikitän liuoksen vatsanahkaan tai reiden etuosaan. Minusta onkin kehkeytynyt taitava piikittäjä  :) Nämä uudenaikaiset lääkekynät ei kyllä muistuta juuri ollenkaan vanhanaikaisia ruiskuja. Kynä täytyy kuljettaa apteekista kotiin kylmälaukussa ja pitää jääkaapissa. Simponilla on tarkat seurantaverikokeet, jotka menee samalla kun otetaan koliittiin käyttämäni sytostaatin takia otettavat verikokeet. Siihen on sytostaatti nimeltä Mercaptopurin, joka on alunperin leukemialääke ja voi aiheuttaa mm. ihosyöpää. Sen takia taas on suojauduttava hyvin auringolta.


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #82 : 28.07.20 - klo:14:59 »
Svetlanan huoneen nimikyltin yläpuolella luki Reumalääkäri. Luulen hänen EI olevan se, sillä hän on ainakin kouluterveyden lääkärikin.

Minä en itse piikitä muuta kuin sormenpäitä, verensokerin mittausta verten. Torstaina on taas injektio silmään. Avastin on söpälääke, mutta hyvä myös glaukoomaan, ja halpa. Vain n. 30 euroa /kerta, kun se varsinainen maksaa toista tuhatta euroa. Allekirjoitin 8 v sitten suostumuksen että saa käyttää Avastinia.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #83 : 30.07.20 - klo:08:27 »
Onko sinulla kokemusta Etoricoxib Orinon tulehduskipulääkkeestä ?Svetlana kirjoitti sitä minulle nivelrikkokipuihin. En ole vielä ostanut, ja pelottaa vähän ostaakaan.

Kortisonipistos tuntuu nyt auttavan. Otan lisäksi Paramax1000x3,  tai vähemmän.
Jos tuo Eto  'koukuttaa'  en halua käyttää sitä.

Ohje on 1x 60 mg viikon ajan. Onneksi ei tarvitse aloittaa jos pelkkä pistos auttaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #84 : 30.07.20 - klo:10:02 »
Onko sinulla kokemusta Etoricoxib Orinon tulehduskipulääkkeestä ?Svetlana kirjoitti sitä minulle nivelrikkokipuihin. En ole vielä ostanut, ja pelottaa vähän ostaakaan.

Kortisonipistos tuntuu nyt auttavan. Otan lisäksi Paramax1000x3,  tai vähemmän.
Jos tuo Eto  'koukuttaa'  en halua käyttää sitä.

Ohje on 1x 60 mg viikon ajan. Onneksi ei tarvitse aloittaa jos pelkkä pistos auttaa.

Minulle tuntematon entä Sivullinen?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #85 : 30.07.20 - klo:10:40 »
Minulle tuntematon entä Sivullinen?

Tuntematon on minullekin. Tarvitsen nykyään tulehduskipulääkkeitä äärimmäisen harvoin, enkä saa käyttääkään muita kuin parasetamolia. Simponi biologinen lääke estää kivut, vaikka sillä ei olekaan mitään tekemistä kipulääkkeiden kanssa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #86 : 30.07.20 - klo:12:14 »
Jos näin hyvin jatkuu, en osta sitä, sillä lääkeohjeessa kerrotaan ikäviä juttuja voivan tulla. Niinhän niissä kyllä aina lukee kaikki mahdollinen.

Parasetamooli on minullakin, Paramax.

Nyt on silmäpisto saatu. Ensin katsottiin paineet, kuvattiin näkökenttä ja nyt ensikertaa myös näköhermon päät.
Lääkäri, Darja nimeltään, kertoi että makulassa ei ole ollut turvotusta edelleenlää, joten voidaan pala 12 viikon väleihin injektiossa.
Näköhermo on oikeassasilmässä aivan hyvä, mutta vasemmassa on glaukoomalle tyypillistä samentumaa.
Näkötarkastuksessa en enää juuri vasemmalla näe.  Sain lupalapun että optikko saa antaa uudet lasit.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #87 : 06.08.20 - klo:23:20 »
Ostin uuden verensokerimittarin, kun entiseen ei enää saa mittaliuskoja. Se entinen minulla on sen jäljiltä kun oli diabeetikkokissa, mutta haluan itseltänikin mitata verensokeria silloin tällöin, kun on kaikki mahdolliset diabeteksen riskitekijät (paitsi tupakointi). Nyt mitatessani oli 4,6. Voin siis jatkaa epäterveellisiä elämäntapojani kuten ennenkin  :icon_rolleyes:. Ehkei sitä mittaria tuollaisena lupalappuna ole tarkoitus käyttää?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #88 : 07.08.20 - klo:01:54 »
Ostin uuden verensokerimittarin, kun entiseen ei enää saa mittaliuskoja. Se entinen minulla on sen jäljiltä kun oli diabeetikkokissa, mutta haluan itseltänikin mitata verensokeria silloin tällöin, kun on kaikki mahdolliset diabeteksen riskitekijät (paitsi tupakointi). Nyt mitatessani oli 4,6. Voin siis jatkaa epäterveellisiä elämäntapojani kuten ennenkin  :icon_rolleyes:. Ehkei sitä mittaria tuollaisena lupalappuna ole tarkoitus käyttää?
Alhainen on sokerisi. Suositus on 5-6 ja yli 70-kymppisillä 5-7.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #89 : 07.08.20 - klo:13:25 »
^Joillakin diabetessivustoilla väitetään, että ihanteellinen olisi 4 - 6 ennen aterioita, mutta en tiedä onko se suositus kenelle tahansa vai jokin diabeetikkojen oma. Ja joo, tuolloin en ollut hetkeen syönyt, kun alkuillan ateria oli niin stydi.

Nyt oli herättyäni oli 5,2, ja tunti ahmiaisen jälkeen 5,1. Ehkä kokeiluni ei kuuluisi tänne Sairauteni-ketjuun, vaan jotain Tänään tms. oli asiallisempi.

Ennen ja jälkeen lounaan kiinnostaa vielä mitata. Usein nukuttaa armottomasti päivän toisen aterian jälkeen, ihan riippumatta siitä mitä olen syönyt ja miten hyvin yöllä nukkunut.
« Viimeksi muokattu: 07.08.20 - klo:13:34 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.