Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 6  (Luettu 24881 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #45 : 26.11.19 - klo:12:40 »
Ai siul oli Mira, miul oli Mari. Mari olikii oikia lääkär, nuori mut osaavan olone. Kaik tutki kurkut korvat keuhkot ja tietyst syvämen mitä mie olinkii näyttämäs.

Oma google-diaknoosi oli ,sydänlihaksen tulehus, mut Mari sano jot ei oo sydän vaan mahaportti. Närästää ja tykytykset mitä luulin rytmihäiriöik johtukii ruokatorvest ja mahat. Kokkeilemalla hää sai kovan kivun tuntumaa mahaportin suull.

Et yhtee mummoo mahtuu näi paljo vikkaa ! :kahvi:( ei kieltänt )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #46 : 26.11.19 - klo:21:37 »
Oon kuullut haulikkovertauksen myös ripulin yhteydessä: oli hajotusta niin kuin huonossa haulikossa.  :icon_biggrin:

Meillä taas lentää ku varpusparvi.  :icon_lol:
Pyryharakka

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #47 : 26.11.19 - klo:21:43 »
Mie oon onneksein saanu olla kovin terve. Mitä nyt kolesterolilääkettä syön. Ei se korkea kolesteroli tuntunut missää, eikä tunnu se lääkityskään. Sukurasitetta kun on noihin sydänvaivoihin.

Tähänasti olen pitkälti pärjännyt uskomushoidolla. Jos esimerkiksi päätä särkee, uskon sen menevän pian ohi. Pyörittelen ja venyttelen harteita. Pyydän ehkö ukkoultaa hieromaan harteia. Kohta huomaan, että ei enää päätä särje.
Samoin jo kävelemään lähtiessä polvessa vähän tuntuu, uskon sen menevän pian ohi. Kohta huomaan kävelleeni kilometrin jos toisenkin.

Tätä uskomushoitoa en neuvo kenellekään muulle. Minulle se on vielä hyvin pitkälti auttanut, kun en ole ollut oikein kunnolla kipeä.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #48 : 26.11.19 - klo:23:07 »
Lääkkeistä tahdoin tulla sanasen sanomaan, koska päivemmällä hutiloin ja se palasi mieleeni. On asioita joissa sellaisrn voi itelleen hyväksyä ja asioita joissa ei ollenkaan.

On tasan totta mitä kerroin lääkärikeskustelujen Panacod- chatista, mutta se oli pitkän linjan nyt eläköityneitten juttua, ja on sama vaikka vihaisitte koko ammattikuntaa -- joku vihan kohde useimmilla on, ja nykyään se on useimmiten tämä -- se ryhmä tietää kaikesta paljon, ja voi heitellä läppää kun kaikki lukijat osaavat sanoa itselleen: Niin kyllä, mutta, ja sehän on totta, tietenkin, mutta --- lopun päivää.

On tilanteita ja tiloja, joissa on hyvä että meillä on mistä ottaa opiaattikipulääke, mutta toisille siitä on erittäin vaikea irrottautua, toisille se käy helpommin -- ja syyt ovat mutkikkaat, useasti jo aivot ovat erilaisia -- se ei johdu psyykkisistä syistä ellei niistä ala, sitäkin on nähty. Mitä paremmin ihmisen on mahdollista pysytellä erossa mistä hyvänsä ulkoisesta riippuvuudesta, sitä onnellisempaa ja turvallisempaa.

Siitä huolimatta elämällä saattaa olla varattuna kipua, jota on lupa lievittää, sillä kipu on sitten se joka kumminkin kulkisi mukana.  Freud halusi käyttää vain aspiriinia suulakisyöpänsä kivun lievitykseen, loppuun saakka, vaikka tuskat olivat musertavia, sitten tunnen Freudin oppilaita, jotka käyttivät syöpänsä hoidossa opiaatteja koska tahtoivat pysyä työkyisinä loppuun saakka --- oliko se aina hyväksi analyyseille on toinen juttu, eikä sitä kerrota tässä. Freud katsoi voivansa paremmin viimeistellä uusimman kirjansa, no, kumpi haittaa pahemmin, sen voi kukin päätellä.

Panacod kuuluu kevytsarjalaisiin, mutta opiaatti se on. Se saattaa aiheuttaa mielialan heilahteluja, välillä vauhdikkuutta, välillä hyökkäävyyttä --- tai sitten ei. Näyttäisi kuin käyttö kipuun veisi noita haittoja vähemmälle, mutta se saattaa olla luuloa vain, kunkin pitäisi olla käyttäessään kunnon kontaktissa lääkäriin joka lääkkeet määräsi, ja hyvä oin että tietää mitä käyttää.  Muuten tämä ei minulle kuulu eikä niin kiinnostakaan, mutta muutamaa palstaa siellä seuraan, lähinnä "etiikka"-osiossa.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #49 : 11.12.19 - klo:08:52 »
Lähden kohtapuoleen silmäpolille, näkökenttäkatselmukseen. Se tehdään pari kertaa vuodessa, tai kerran, en jaksa muistaa kun näitä käyntejä on niin paljon.
Ensi viikolla on lääkärin vastaanotto ja silloin kuulen tilanteeni.
Tammikuun alussa on injektio.

Ensiviikon alussa soittaa sairaanhoitaja diabeteslabrojen tuloksesta ja samalla puhutaan astmastani. Spirometriasta on yli kaksi vuotta, ehkä on jo uuden aika.

Läpätys rintalastan takana on loppunut kun sain Somac-nimisen lääkkeen ruokalaukkua varten.

Kaikkiaan voin hyvin. Jaksan kodinhoidon lisäksi auttaa tylleröiden tarpeissa ja ruokaa valmistan myös heidän kotiinsa. Olosuhteet siellä ovat nyt näin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #50 : 11.12.19 - klo:10:31 »
Kävin pari viikkoa sitten silmänpohjankuvissa. Ei muutoksia ja kolmen vuoden kuluttua uudelleen. Olin iloinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #51 : 11.12.19 - klo:12:36 »
Kiva kuulla !  Ei minullakaan ole silmänpohjan rappeumaa, juuri siitä puhuimme hoitajan kanssa. Se on diabeetikoilla yleinen vanhuuden vaiva.
On keskuslaskimotukoksen aiheuttama glaukooma. Se aiheuttaa painetta ja uudisverisuonia, jotka tekevät makulaan turvotusta ( suorat viivat näkyvät mutkittavina ). Näitä hoidetaan pistoilla jotka kuivattavat niitä liikoja verisuonia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #52 : 12.12.19 - klo:09:45 »
Kolmevanainen valkoinen hyasintti on tuoksultaan ihana, mutta kai se on syynä kun olen alkanut yöllä yskiä ja kurkkuani kutittaa.

En ole enää vanhempana ollut niin allerginen tietyille siitepölyille tai tuoksuille kuin
nuoruudessa olin. Nyt en muuta keksi tämän yskähtelyn syyksi. Ventoline ei auta, koetan histamiinia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #53 : 12.12.19 - klo:10:59 »
Olemme molemmat hyasintille allergisia eli se siitä. Muuten minulla se nostaa kuumeen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #54 : 12.12.19 - klo:12:38 »
Muistinkin sinun olevan.

Olimme kaksi tuntia kauppakeskus-Karismassa enkä siellä yskinyt. Heti kuntulimme kotiin aloin taas.
Vien sen parvekkeelle. Nätti se on lasin takaakin katsottuna.   :114:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #55 : 12.12.19 - klo:13:20 »
Kukkienkin allergisoiva vaikutus on näköjään raju. Itse olen allerginen sanomalehden tuoreelle painomusteelle. Nenää ja silmiä alkaa kutittaa ja sitten tulee nuha.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4778
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #56 : 17.12.19 - klo:13:11 »
Seikka on saletti! Terveellinen ravinto ja liikunta on sairauden hoidon perusta. :)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4778
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #57 : 17.12.19 - klo:13:48 »
Minulla kipein operaatio oli, kun nenäni putoamisen jälkeen oikaistiin so reponointiin. Ei miehestä olisi synnyttäjäksi, sillä kivunsietokykymme on alempi kuin arvon naisilla. Mitenkähän on tulevaisuudessa tällä uudella sukupuolella das, kait sekin pyrkii synnyttämään. Tämä on vaikein asia ymmärtää, kun Luojalla jäi näitä tällaisia asioita välitilaan.
Nykyisessä sukupuolineutraalissa maassamme mies on synnyttänyt vauvan.

Lähde

Lännen Media:Mies synnytti vauvan Suomessa     https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005628254.html

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #58 : 17.12.19 - klo:17:33 »
Nykyisessä sukupuolineutraalissa maassamme mies on synnyttänyt vauvan.

Lähde

Lännen Media:Mies synnytti vauvan Suomessa     https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005628254.html

Kyseessä ei ollut luomumies, vaan plastiikkakirurgian mestarinäyte. Eli se siitä ja harhaanjohtavista jutuista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4778
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #59 : 17.12.19 - klo:19:12 »
Eli se siitä ja harhaanjohtavista jutuista.
Juuri näin! Sukupuolineutraalissa maassamme ei ole miehiä eikä naisia vaan pelkästään henkilöitä.:)