Kirjoittaja Aihe: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi  (Luettu 20927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #45 : 20.09.21 - klo:11:11 »
^
Noiden väitteiden tulisi tulla tutkituksi, puolelta jos toiselta. Ne ovat sana sanaa vastaan, tämän Pena tiedät yhtä hyvin. Kirjoittelusi on minulle "avoimen kirjan" lukemista, mielipiteitäsi tarkoitan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #46 : 20.09.21 - klo:14:29 »
Hyvä 1944, en ole väittänyt, että edustaisit 'kansalliskiihkoisia sinimustia änkyröitä'. Toivon, että et itse katso kuuluvasi heidän joukkoonsa. Toivon myös, että et noin vain oleta minun olevan 'kevyitä höpisevä vihervassarisuvakki'. Lue kirjoitusteni tekstiä äläkä rivien väliä. Mielipiteeni ovat näkyvissä siinä, mitä kirjoitan.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #47 : 25.09.21 - klo:11:48 »
Kerroppas miksi toi jousipyssy vaihtoehto olisi se minkä valitsisit uudestaan ehdottomasti.
Minusta saat valita, kuten tahdot, mutta pikku perustelut.

Siksikö, että siellä pääsee vähemmällä.

Itse ajattelin, että jos on usko Jumalaan, että hän voi tulla väliin mihin vaan, niin enempi tulisi uskoa, olin kuitenkin uppiniskainen sotilas. En tykännyt, mutta minusta isommat asiat vei kuten tässä elämässä useasti.

Mitä tässä pieni ihminen voi tehdä, kun elämä vie. Vikistä voin.

Naurettavaa joutua tällaisista asioista jonkun persun tenttiin, mutta vastataan nyt: kutsunnoissa ilmoitin, että anon siviilipalveluuun ja esitin kapiaisille  aseistakieltäytymiseen johtavat syyt, jotka olin kirjoittanut. Nyt en enää muista, sainko tiedon jo silloin hylkäämisestä, vai milloin se tuli (ehkä kuitenkin jälkeenpäin.) Minulla oli kirjoituksestani kopio, jota säilytin pitkään. Silloin hyväksyttiin joko ns. eettiset tai uskonnolliset syyt, mutta minäpä kirjoitin poliittisyhteiskunnallista tekstiä, jota porvarit ei tietenkään voineet hyväksyä. Monen mutkan jälkeen kirjoitin sitten "uudet syyt", joita inhosin ja pidin täysin höpöhöpönä ja lällällää kamana, mutta nehän ne hyväksyttiin heti? Uskomatonta, millaista hevonperseen tekstiä lopulta hyväksyttiin. Olen yleensä mennyt läpi siitä, mistä aita on korkein ja niin tässäkin. Elämä olisi tässäkin ollut helpompaa, jos olisin kiltisti mennyt armeijaan muun lauman mukana, mutta en ole laumasielu. Olihan siihen aikaa palvelusaikakin pitempi (12kk.)

Kajaanin sissikomppania (A1) olisi ollut se minun paikka, jos olisin suostunut siihen ilveilyyn. 

Kysymys: teistäkö on metsässä möyriminen mielekkäämpää ja yhteiskunnalle hyödyllisempää kuin esim. sairaaloissa sivarina työskenteleminen? Tämä aika tarvitsee entistäkin enemmän auttavia käsiä moneen paikkaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #48 : 25.09.21 - klo:13:03 »
Viimeisessä lauseessasi on järkeä, mutta muuten tekstisi on vihamielistä ja asenteellista. Olisiko ylläpidon mustekynälle tarvetta?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #49 : 25.09.21 - klo:13:23 »
Ymmärrän kyllä sivullisen antipatiat jollekin persulle.
Niin ja ei tietenkään tarvitse perustella, jos ei tahdo.

Sairaalassa työskentely on ihan yhtä arvokasta kuin metsässä ryynääminenkin, mutta toiseen hommaan toiset ja toiseen hommaan toiset, näin sovinistisesti ajatellen.

Niin ja itse tästä sotahommasta sitä mieltä, että suoratoiminta jo rauhan aikaan olisi jo jonkinlaista isänmaan puollustamista.
Kumma että se vaan lasketaan maanpuollustamiseksi mitä tehdään armeja aikaan.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #50 : 25.09.21 - klo:13:31 »
Säälittävää että mies kehtaa rehvastella parhaalla kuntoisusluokallaan ja moraalisella ylemmyydellään ulkoistaessaan maapuolustusvelvollisuutensa muille. Lintsariksi ja pelkuriksi minä sellaisia kutsuisin. Harva sotaan mielellään lähtisi, mutta jos maan haluaa pitää vapaana ja hyökkääjän rajojen takana, on terveen ja selkärankaisen miehen oman henkensä menettämisen riskillä puolustettava läheisiään ja kansaansa odottavalta tuholta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #51 : 25.09.21 - klo:13:40 »
Säälittävää että mies kehtaa rehvastella parhaalla kuntoisusluokallaan ja moraalisella ylemmyydellään ulkoistaessaan maapuolustusvelvollisuutensa muille. Lintsariksi ja pelkuriksi minä sellaisia kutsuisin. Harva sotaan mielellään lähtisi, mutta jos maan haluaa pitää vapaana ja hyökkääjän rajojen takana, on terveen ja selkärankaisen miehen oman henkensä menettämisen riskillä puolustettava läheisiään ja kansaansa odottavalta tuholta.

Ohoh no nyt on armotonta tekstiä.
Sivullinenhan vain antoi ymmärtää, että täysissä sielun ja ruumiin voimissa A1, vai tehdä erilaisenkin ratkaisun.

Mistään lintsaamisesta en huomannut siinä olleen kyse, vaan kaveri perusteli ja oli perustellut ratkaisunsa hyvin.

Kyllähän niitä rintamakarkureita oli ihan sodassakin ja moni ns, jousipyssymies palveli rohkeasti erilaisissa tehtävissä.
-Minusta ihmisiä on niin erilaisia ja näkevät asiat hyvinkin eritavoin, että en nyt ketään tuomitsisi, ei tässä varaa ole siihen.
Jos sota alkaisi niin voisi hyvinkin olla, että ensimmäisenä ottaisin pikaveneen ja menisin Svea mamman hoteisiin pakoon.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #52 : 25.09.21 - klo:15:02 »
Minusta Sivullisen teksti on täyttä vihapuhetta asianomaisessa lautakunnassa olleita sotilasviranomaisia vastaan. On outoa, jos ylläpito tuollaisen tekstin jättää korjaamatta. Lautakunnassa on jäsenet EI porvarit, viranomainen ei hyväksy "hevonperseen" tekstiä. Olen sitä mieltä, että Pena ei ole tehtäviensä tasalla, jos ei nyt toimi.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #53 : 25.09.21 - klo:15:26 »
Minusta Sivullisen teksti on täyttä vihapuhetta asianomaisessa lautakunnassa olleita sotilasviranomaisia vastaan. On outoa, jos ylläpito tuollaisen tekstin jättää korjaamatta. Lautakunnassa on jäsenet EI porvarit, viranomainen ei hyväksy "hevonperseen" tekstiä. Olen sitä mieltä, että Pena ei ole tehtäviensä tasalla, jos ei nyt toimi.

Sivullinen varmaankin koki asian noin ja sehän on hänen subjektiivinen näkemys asiasta.
Varmaan 1944 tietää parhaiten miten hän ja työkaverinsa kokivat ja tekivät työnsä.

ns, aatteellisena tuomarina on varmaan vaikea olla. Ihmiset näkevät ja kokevat asioita aivan eritavoin.
Nyt on vallalla joku inkvisitio muslimien tuomareita kohtaan kristityillä, kun ne talebaanit tahtoo rankaista varkaita käsien katkomisilla ja oliko jos on maantiellä varastanut tai muuten juosten kaapannut, niin jalka pois.
Kuitenkin jopa Suomessa on kristittyjä jotka on joutuneet varkauksien kohteiksi ja haluavat, että varkailta käsi poikki. Voisi olla hyväkin, niin loppuisi varastelu ja huumediilerit ammuttaisiin tavattaessa, kuten Filippiineillä on tapana.

Itse kun erosin nuorena kirkosta, olikohan kirkon myötäileminen ja kehitysapu johonkin maahan ja järjestölle jota vihasin, niin taisi olla nuoren minun syyni, sekaisen mielen sekainen syy.

Voi kuinka olisin nuorena toivonut tälläistä keskustelua asioista, kuten aseellinen palvelu ja siitä kieltäytyminen ja miksi kuulua kirkkoon sun muuta keskustelua joka silloin mietitytti.
Onneksi nykyään ei tarvi selitellä miksi eroaa kirkosta jos tahtoo. Tai körttifoorumista tai muusta.
1944 teki todella vaikeaa arviointi työtä ja reaktiostaan päätellen hyvinkin vakavalla mielellä Hienoa. Sille taas hatun nosto.
Kuten että sivullinen perusteli asioita.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #54 : 25.09.21 - klo:15:41 »
Täytyy vbielä puollustaa 1944 työtä ja armejaa koneistona.

Sehän toimii kuin junanvessa, noin ei kauniisti sanottuna.
Kun kävin sitä niin kyllähän se koulutus, vaikka se tuntui joskus tajuttoman tyhmältä, niin kyllähän meidän jääkäreiden koulutuksessa metsässä käynti ja ryhmittäytyminen ja tiedustelu ja muu oli hyvin ajateltu ja sellasta koneistoa kun oli hiottu, kuten lestadiolaisten kesäjuhlat. tosta vaan koneisto käyntiin ja valmista tulee tai jehowantodistajien rakennuspuuhat.

Isot konsernit palkkaa jonkun psykologin ja ulkoistaa nämä asiat.

Varmaankin toi kutsunta porukan työskentely on ollut samanlaista.
Mietittyä ja on varmaan eduskunnasta asti katottu se homma, että on niinkuin se pitää ollakkin.

Itse en ikinä tahtoisi moiseen hommaan.
Yritysjohtajana kun ollut miehiä töissä ja joutunut päättämään mitä tehdä milloinkin, kun joku on laiska, juomari, liiaksi sairasteleva, niin se ei kyllä ole mua varten.
Ihmisten ns, tuomitseminen ja arviointi ja sen mukaan tehdä päätöksiä on tälläiselle herkälle liian kovaa.
Siksi kyllä kaiken tuen herrat kun istuneet arviointi lautakunnassa tau kutsunta tai jossain, niin ansaitsee kyllä kaiken tuen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #55 : 25.09.21 - klo:16:06 »
^
Olen Sinun kanssa ymmärrykseni mukaan aina pärjännyt.

Mitä ArmonK edellä kirjoitti, niin siten olen enemmistösuomalaisten ymmärtänyt ajattelevan ja niin teen minäkin, mutta tiedän, että lait ovat ensin ja niille olen tietysti lojaali. Tämä foorumi on valitettavasti vihervassarien kaappaama ja ei pysty puolueettomaan kirjoitteluun. Tilanne on jännä siinä mielessä, että monii kokee olevansa ylikäyty, vaikka on ylläpidon poliittisille käsityksille lojaali. Meikäläinen on kaikki kirjoitteluvuoteni tietänyt olevani vääränlainen mielipiteiltäni. Körttien poliittista kannatusta ei ole tutkittu siten, että tiedettäisiin jakautuminen eri puolueisiin. Tämä foorumi on aika selvä, koska niin selkeästi on mielipiteet ilmaistu. Jokaisella on kirjoittamisoikeus, mutta vihapuhe pitää ymmärtää erilailla kuin se nyt näytetään ymmärtävän. Sivullisen kynä piirtelee vihaa aina samaan kohteeseen so armeijan henkilöstö.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #56 : 25.09.21 - klo:20:15 »
Tämä foorumi on valitettavasti vihervassarien kaappaama ja ei pysty puolueettomaan kirjoitteluun.

Mitä pidät puolueettomana kirjoitteluna? Puolueettomuus on sitä, että mielipiteitä saa esittää kulmasta jos toisestakin. Vasemmistolaisen kannan esittäminen ei ole mikään kaappaus, ei vihreänkään näkemyksen sen puoleen. Kukaan ei kiellä oikeistolaisiakaan puheenvuoroja. Keskustelu on eri näkökantojen esittämistä ja niihin tutustumista, toivottavasti toisia kunnioittaen. 

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #57 : 25.09.21 - klo:20:32 »
Olen Sinulle osoittanut yhden vihapuhekohteen. Vai onko kirjoittaja puolueuskollisin kaverisi?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #58 : 26.09.21 - klo:07:02 »
En ole minkään puolueen jäsen. ’Vihapuhekohde’ kertoo mielestäni olennaisen asian vihapuheesta: sillä on kohde. Kärkeväkään mielipide ei ole vihapuhetta, jos se ei suoraan kohdistu kehenkään.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #59 : 01.10.21 - klo:13:49 »
Pidän sinimustaänkyröiden raskasta kansalliskiihkoista paasausta vaarallisempana.
Heränneen tumman ystäväkansan sinimustaänkyröiden sinimustahan on vaatimattomuuden väriyhdistelmä.  :eusa_pray: