Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 18  (Luettu 39672 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #90 : 29.05.16 - klo:18:51 »
Jättivätkö ylivainionlainen tai nokialainen touhu  uuden paremman seurakunnan jälkeensä. Jäikö mitään muuta kuin nolo maine !

Jos ei seurakuntaa eli rekisteröityä uskonnollista yhdyskuntaa, niin mahdollisesti joidenkin yksityisten ihmisten elämään jotakin kumminkin? Mitenpä pystyisimme ulkoisesta menestyksestä päättelemään, mitä kaikki vaikutuksia on ollut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33822
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #91 : 29.05.16 - klo:19:02 »
Se on hyvä jos niin on. Jumala toimii missä Hänen nimessään kokoonnutaan. Ihminen raadollisuudessaan vain tahtoo ottaa kunniaa joka ei hänelle kuulu.

En kiellä Pirkko Jalovaaraakaan ihmisiä rukoiluttamasta, mutta keinot ovat olleet kyseenalaiset.

Toisekseen ei minulla ole valtaa kieltää tai päästää, mutta sanonpahan mielipiteeni.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33822
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #92 : 12.06.16 - klo:10:48 »
Ymmärsimpä avata telkkarin ja osallistua Nojatuolikirkkoon. Suvinen luonto meren rannassa ja venevaja, lämmittivät kuin kesäaamun aurinko.

Musiikki oli erinomaista, vallankin viimeisestä virrestä ilahduin. En ollut sitä ennen kuullut.
Keskusteltu saarna oli täynnä ravitsevaa elämänleipää.

Nyt lähden ruokkimaan syömämiehiä omasta puolestani.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #93 : 12.06.16 - klo:15:03 »
Yritin katsoa nojatuolikirkkoa, mutta tuohon tyyliin muokatut virret ovat minusta vimmatun karmivia vaikka tyttö lauloi puhtaasti, usein ne lauletaan falskisti.   Siis folkpoppia tai voiko joku korjata... a, mii.ihin... He-eerra j-u-uoksii-sin,  siinä tietysti niiekku jos niekku on välttämätön. 

Sitten siirsin juttua yli virren, ja totesin, ahaa tää on taas näitä hei sinä siellä, kirkko on auki siltä kohdin jolla sinä istut. ( niinno, melkeon).   mutta enkä jaksanut katsella kuin esittelyjen puoleen väliin, siis siihen asti kun erityisnuorisotyöntekijä arpoi onko hän meri- vai järvi-ihmisiä.

Voisiko ne tehdä, tämä on vain retorinen kysymys johon ei siis tarvii vastata, voisiko tehdä vastaavan ohjelman jossa laulais vaikka joku niiinno. Minun tuli tuosta hyvä-äänisestä tytöstä mieleen herännäisnuorten kuoro kun oli körttivirsi. Siis kappale esitettäisiin kuten tekijä osapuilleen kai ajatteli?  Edes joskus kun jokainen ei pidä tuosta tyylistä? Kamalaa.

Sitten lyhyesti tervetuloa. Minä tiijän olevani kirkossa koska ohjelma on senniminen ja avasin itte Areenan.  Eihän se horisija minua näe eli mitä tuo tommonen hei, sinä siellä edustaa?  Ei mitään.

Siis ne ei päässeet asiaan jota ehkä niillä oli kun puhuivat jo yhden kyllästykseen saakka eimitään eimistään. Uskon niillä olleen jonkin ajatuksen, ja hassua että tämä menee nyt yhden kiinnostuneen ja tyytyväisen katsojakommentin perään aivan suoraan. Mutta aivan on omaa syytäni että en mennyt ns oikeaan kirkkoon. Se kun on tuossa alueella jolla messut on ainoa heikko puoli.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #94 : 12.06.16 - klo:16:14 »
Luulen kyllä, että tässä kuten usein messussa on kyse vain semmoisesta, että tykkäisin vimmatusti oikein minimalistisesta linjasta ja Riitta-mummilla on parempi sietokyky.

Joku " mennääs asiaan". herää minun mielessä kai liian äkkiä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pilventaluttaja

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #95 : 12.06.16 - klo:16:34 »
Nojatuolikirkossa lauloi tänään Maria Laakso. Ja hyvin lauloikin - ei honottanut nenään, kuten niin moni naislaulaja nykyään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33822
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #96 : 12.06.16 - klo:17:18 »
Ei minukaan sietokykyni ole ehtymätön. Kun meillä Mukkulassa on nykyään enimmältään viidesläiset papit toimittamassa, en viitsi aina  mennä sinne olemaan erimieltä ( itsekseni tietenkin ). 
Seurakunnan kanssa on hyvä olla, mutta sanan on oltava oikeaa !
Monet körttipapit ovat siirtyneet muihin seurakunnallisiin palvelutehtäviin, ja ' viitoset' hoitavat messut, enimmäkseen.

Muuten minäkin pidän perinteisestä messusta, ilman Hallelujaa huutoja. Ristinmerkin teen nykyään Nojatuolikirkossa kotonakin.
Nojatuolikirkoissakin on ollut muutama floppi, mutta enimmiltään pidän kovasti.

Laulaja-huilisti oli sekä taitava että viehättävä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #97 : 12.06.16 - klo:18:26 »
Laulaja-huilistina oli Maria Laakso, mm. Jakaranda-yhtyeestä tuttu.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #98 : 12.06.16 - klo:18:29 »
Höh...sorry...taasha mie töpeksin...
Pilventaluttajahan tuon nimen jo mainitsikin...
Tervetulemas vaan tänne palstoille lukemaan ja kirjoittammaa...

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #99 : 26.06.16 - klo:12:39 »
Kävin, pitkästä aikaa. En ollut loppuun asti, en halunnut nähdä tanssiesitystä. En vaan tykkää, minun mieltäni tanssi ei ylennä millään lailla pyhien asioiden puoleen. Eikä ole pakko jäädä kiusaantumaan loppuun asti jos ei halua. Olen veikannut että tuon kirkon taustalla vaikuttaisi KRS, joka on jossain määrin karismaattinen ja omasta mielestäni liberaali tavalla jota en viitsi nyt eritellä. Tunnen hienoista vierautta vaikka tahto ja tarkoitus on hyvä ja saarnoissa on monesti enemmän asiaa kuin jaarittelua.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33822
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #100 : 26.06.16 - klo:14:26 »
 :023:

Katsoin eilen Nojatuolikirkon. Siinä minä kohtasin Sara Paavolaisen puheessa samaa uskonelämää jota luulisin itsekin eläväni.

Joskus tuntuu, että ei-papilliset puhujat tuovat Jumalan ja rakkauden ja armon elävämmin kohdattavaksi kuin ammattilaiset.
Pidän kyllä normi-messusta, ilman mitään lisukkeita.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #101 : 26.06.16 - klo:14:34 »
Eilisessä Nojatuolikirkossa esiintyivät ainakin valkoposkihanhi (3) ja taisi olla tukkasotka, myös mahd. telkkä. Joku lauloi (siis lintu), mutta en enää muista mikä?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33822
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #102 : 03.07.16 - klo:11:47 »
Kuuntelin radiojumalanpalveluksen Joensuusta. Saarna oli asiaa ja papilla kaunis ääni. Musiikista en pitänyt, ainakaan siitä joka pianolla säestettiin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #103 : 03.07.16 - klo:12:00 »
Kuuntelin radiojumalanpalveluksen Joensuusta. Saarna oli asiaa ja papilla kaunis ääni. Musiikista en pitänyt, ainakaan siitä joka pianolla säestettiin.

Minä myös, pidin myös. Saarnavuorossa oli "julkkispappi" (ainakin Joensuun mittakaavassa) Tapani Nuutinen. Tuli käytyä tuossa kirkossa silloin kun asuin sielläpäin. Oli mukavia seurakuntalaisia jotka muistivat pyytää kirkkokahveille ja huomioivat muutenkin. :)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33822
Vs: Käytkö kirkossa osa 18
« Vastaus #104 : 03.07.16 - klo:12:10 »
On mukavaa kun kutsutaan mukaan.

Karjalaista välittömyyttäkö oli kun eräs esirukouspyyntö esitettiin hammaslääkäripelon ja hammaskivun puolesta.  :eusa_pray:

Mukkulan kirkkoon on tullut tapa jäädä juttusille aulatilaan ennen ja jälkeen messun.
Ei sitä aluksi ollut, mutta vähitellen se on käynyt myös tuntemattomien kesken.
          Kahvia ei ole joka sunnuntai, on emäntäpulaa. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)