Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa 17  (Luettu 41049 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #75 : 04.10.15 - klo:12:07 »
Lähikirkossani oli ehtoollismessu ja reilusti enemmän ihmisiä kuin viimeksi. Vain yksi lapsi siellä oli, istui edessäni ja katseli kiinteästi minuun useaan otteeseen niinkuin lapset yleensä tekee. Hyvä oli taas käydä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #76 : 04.10.15 - klo:14:08 »
Huh, kyllä väsytti aamulla, mutta on saanut nukuttua Hugeliinin ensimmmäisenä yönä. Pelotti kaikki mahdollinen, jossa pieni siili ei osaa pyytää apua. Aamuyöstä olen torkahtanut, sillä Hugo on vallannut yläkerran. Pelotti että se putoaa ramppien aukoista mutta eihän se.

Niin jäi kirkonkäynti ja jää vapaaehtoiskoulutuskin seurakunnallisiin tehtäviin tai mitä he ovat. Noh. Minä jo kertaalleen selitin että tänne muuttaa muuan siili.

On radio ja televisiossa nojatuolikirkko.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #77 : 04.10.15 - klo:18:13 »
Aamulla katsotiin televisiosta ja nyt tultiin Taize messusta, joilta Herra minua varjelkoon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #78 : 04.10.15 - klo:19:35 »
nyt tultiin Taize messusta, joilta Herra minua varjelkoon.

Mikäs niissä vikana?

Muutaman kerran olen käynyt ja olen tykännyt siitä, ettei tarvitse kuunnella saarnaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #79 : 04.10.15 - klo:20:29 »
Mikäs niissä vikana?

Muutaman kerran olen käynyt ja olen tykännyt siitä, ettei tarvitse kuunnella saarnaa.

Messu pidettiin palvelutalon alakerrassa ja keski-ikä on hyvin korkea. He haluaisivat sen mitä lapsena oppivat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #80 : 11.10.15 - klo:08:17 »
Menemme Mukkulan kirkkoon. Myös Lehtiojan palvelutalon vanhuksia tuodaan sinne.

Päivän aihe:  http://evl.fi/Evkirja.nsf/keFI?OpenPage&dindex=20151011

Messun toimittaa Juha Pessi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #81 : 11.10.15 - klo:10:56 »
Radiossa kävin, en tiedä miksi lähetys katkeili, se harmitti! Tämän  saarnan kuuntelen kyllä toisenkin kerran ja jos se katkeilee samois kohtia niin voi voi.

 Ainakin tässä kirkossa tämä pappi opettaa, että vaikeimpienkin kokemusten kohdalla on lupa uskoa, meille ei tapahdu mitään Jumalan sallimatta ja tarkoittamatta.  Sen suurempaa lohdutusta ei ole, se antaa mielettömälle tapahtumalle mielen, se antaa yksinkertaiselle ihmiselle ymmärryksen ja vie huolen siitä kaikesta mitä seuraa jos... Ja mitä sitten kun.

Minä ajattelen, tätä toivoa ei saisi ottaa tyhmiä kyselevältä pois.




Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #82 : 11.10.15 - klo:13:25 »
Tuli käytyä pitkästä aikaa kotiseurakunnan kirkossa. Tuo se pyhäpäivän tuntua.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #83 : 12.10.15 - klo:07:26 »
Olin Vihdin kirkossa ja pääsin yllättäen jakamaan ovella virsikirjoja sekä keräämään kolehtia. Viihdyin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #84 : 12.10.15 - klo:07:32 »
Käikö siule sama ihme ko miule Kotkan kirkos ko ottivat lukemaa tekstit ja kantamaa ristii !!!  ( vai oliko ihmisii järjestämmää )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #85 : 12.10.15 - klo:07:48 »
Miniä oli avustavana pappina vanhusten kirkkopyhässä ja houkutteli minut mukaan. Kirkkoväärteihin oli iskenyt joku syysflunssa ja lupauduin auttamaan. Tekstinlukija oli paikalla. Kai sekin olisi minulta sujunut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #86 : 18.10.15 - klo:11:04 »
Kiitos haapajärvisille hyvästä jumalanpalveluksesta. Oli hienoa nähdä kaunis kirkko ja kuunnella saarna joka oli täysipainoinen. Paavon virsi kertoi että ollaan vanhoilla körttiseuduilla. Olihan teillä muutama vuosi taapäin Juhlatkin, joissa en valitettavasti voinut olla mukana.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #87 : 18.10.15 - klo:11:27 »
Minulla on usein vaikeuksia keskittyä puheisiin ja saarnoihin. Siihen vaikuttaa monesti muille merkityksettömät muotoseikat. Tänään se oli erittäin painotettu, lapsenomainen ja artikulaatioon keskittyvä puhe joka oli tehty niin yksinkertaiseksi että kadotin jatkuvasti fokuksen, vaikka juuri päinvastoin olisi pitänyt käydä. Joskus ajatukset karkaa kun puhutaan liian hitaasti. Luonnollisuus, selkeys, ytimekkyys, yksinkertaisuus, aitous ja puhe jossa ymmärtää ja tarkoittaa joka sanan minkä sanoo- siinä on jo ihan hyvät muotoseikat jos sisältö on oikea. Yritän kyllä aina tsempata tuota keskittymistäni. Päivän tekstit sentään pysyivät korvien sisällä.
« Viimeksi muokattu: 18.10.15 - klo:11:38 kirjoittanut Mansipaani »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #88 : 18.10.15 - klo:13:30 »
Jumalanpalvelius Haapäjärven kirossa:        http://areena.yle.fi/1-2491700?autoplay=true
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #89 : 18.10.15 - klo:21:14 »
Alahärmän kirkossa oli H-Y:n valtakunnallinen kuoro laulamassa. Messussa juhlittiin myös jääkäreiden värväämisen satavuotista historiallisuutta. Kirkko on kuulemma äänestetty jossakin Suomen kauneimmaksi. Saarna oli hyvä, kuoro lauloi hienosti ja sotilaallisuuskin hoidettiin tyylikkäästi. Kirkon kauneudesta miä en sano mitää.