Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa 17  (Luettu 40783 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #120 : 09.12.15 - klo:23:22 »
Käyn minä toisinaan vilkaisemassa minkämoista kansaa  ovat  nämä kristityt ja mitä se on.  Huojeni oikeastaan, kun perehdyin niihin tutkimuksiin, että kun joutuu irrottautumaan omastaan, tai kokee ehkä että potkaistaan pesästä, se ei olekaan niin epätavallista. Jonkin lämpöisen herttaisen oman ihannoidun ainoanoikean jälkeen seuraa useinkin juuri aika myöhällä ikää tämmöistä josta sitten tie vie kuitenkin eteenpäin. Tämä oli se Fowlerin tutkimus. Joku intoa nyt, joku tunneihminen, kuinka onnellinen hän onkaan kun ja kun, ja jotta hänen ei tarvitse totean, ettei Jumalalla ole kaksosia eikä kahta samanlaista lumihiutalettakaan. Mutta lohdutti tietää että tämä on varsin tavallista ja ainut tie siihen Docensin uskontapaan jota minä menin joskus pyytämään itselleni. Rukouksen vaarana on tunnetusti että saatetaan antaakin mitä pyysi.

.....................

Ehkä tuo uupumus ja muutama oire joista tässä nyt vaikenen kerrassaan... No voin sanoa kivuista...   saa ihan sellaisenaankin aikaankin etten jaksa viitsiä nyt. Minua väsyttää ja nukkuisin mieluusti. Niin ettei tarvitsisi herätä enää. Tietenkin minä mietin sisaren tilannetta jos tästä tyhjää potkaisen,  kun ei ole kuin yksi sisarus,  mutta hänelle  jäisi puoliso ja neljä mainiota lasta! Hyvin mainiota!


Jos nyt kysyttäisiin uskotko Jumalaan hätkähtäisin ja kysyisin että jaa minkämoiseen. Tai sanoisin että olen nyt täysin rehellinen, en tiedä. Sanoisin jotta toivoisin että Jumala olisi, muttei se ole suinkaan samaa.  Ja voitaisko keskustella paremmalla ajalla.

Ja miksi en voisi olla muslimi, esimerkiksi? Mitä minä kirkossa tai kirkosta?

Täytyy katsella nyt tyyneydellä mihin tämä johtaa. En halunnut tällaista enkä tiedä miksi näin tapahtui joten en ole huolissanikaan. Siitä väkisin potkimisesta olen saanut tarpeekseni.

Enemmän kuin kirkonkäyntiä kaipaisin jonkinlaista keskustelua, aivan ryhmää, joka voisi kokoontua vaikka täällä niin minun ei tarvittisi lähteä sateessa ulos mihinkään.  :003:  en viitti kiusata peruskavereitani näillä koska he eivät halua. Mistä vaan se revittäs.
« Viimeksi muokattu: 09.12.15 - klo:23:32 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #121 : 13.12.15 - klo:08:19 »
Olisi taas ehtoollisavustan ynnä muut avustustehtät odottamassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #122 : 13.12.15 - klo:10:48 »
Radiosta kuuntelin ja taas opin uutta. Johannes Kastajan ääniala oli basso.  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #123 : 13.12.15 - klo:11:11 »
Kuuntelin lähetystä Savonlinnasta netin kautta. Häpeäkseni myönnän että taisin torkahtaa saarnan aikana jonkun kerran. Koti on liian rentouttava paikka saarnan kuunteluun.  :icon_redface:   Pastori yllätti varoittamalla rippikoululaisia moneen otteeseen käyttäytymisen ja osallistumisen suhteen, ja antoi lopussa palautetta että hyvin oli mennyt, mitä nyt joku muu seurakuntalainen oli erehtynyt jättämään kännykän auki. "Mutta annetaan anteeksi tämän kerran." Tiukkaa meininkiä!  :icon_lol: Mutta hyvä toisaalta että joku muistuttaa tilanteen arvokkuudesta. Varmasti sillä on vaikutusta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #124 : 13.12.15 - klo:11:19 »


 Radiosta kuuntelin ja taas opin uutta. Johannes Kastajan ääniala oli basso.  :003:



  Johannes Kastajalla on baritoni, Jeesuksella basso.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #125 : 13.12.15 - klo:12:12 »
Kuuntelin lähetystä Savonlinnasta netin kautta. Häpeäkseni myönnän että taisin torkahtaa saarnan aikana jonkun kerran. Koti on liian rentouttava paikka saarnan kuunteluun. 

Minä menen aina pötköttelemään pitkälleen jp:n ajaksi kun kuuntelen sitä ratiosta  :015:  :eusa_angel:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #126 : 13.12.15 - klo:17:46 »
  Johannes Kastajalla on baritoni, Jeesuksella basso.

Kuuntelimme eri lähetykset selvästikin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #127 : 14.12.15 - klo:06:08 »


 Kuuntelimme eri lähetykset selvästikin.



 Eilen klo 10 tuli radiosta Yle 1:n kanavalta vain yksi messu.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #128 : 14.12.15 - klo:11:11 »
^Jumalanpalvelukset radiossa: Jumalanpalvelus Raision Pyhän Martin kirkosta
Saarnaajana pastori Tiina Rautiainen.
Liturgina pastori Tiina Rautiainen.
Avustavana pastorina pastori Vesa Siltala.
Kanttorina Sini Nieminen.
Tekstinlukijat: Emilia Vainisto ja Ossian Klingstedt.
Seurakunnan Nuorten Bändi ja kuoro, joht. Sini Nieminen ja Stefan Forsström.
Virret ja laulut: Arkihuolesi kaikki heitä; Heinillä härkien kaukalon; Virsi: 15 Tiellä ken vaeltaa; Joulupuu on rakennettu (3, 4, 5); En etsi valtaa, loistoa; Riemuitse, tytär Siionin; Oi, sä riemuisa; Virsi 30; Ilouutinen; Hän seimessä nukkuu. Kuoron laulut: Joulun lahja; Rauhaa, vain rauhaa.
Alkusoitto: Puer Natus in Betlehem.
Päätösmusiikki: Hän seimessä nukkuu.

En ota kantaa Johanneksen äänialaan, kun en lähetystä kuunnellut eikä tuossa siitä mitään mainita.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #129 : 14.12.15 - klo:11:25 »
Eilen klo 10 tuli radiosta Yle 1:n kanavalta vain yksi messu.

Eilen tullut Ylen Jumalanpalvelus löytyy Yle Areenasta http://areena.yle.fi/1-3096653
Radio Deillä on omansa ja lisäksi netistä löytyy useita kuten Teuva, Toholampi/Lestijärvi, Oulu, Turun tuomiokirkko jne
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #130 : 18.12.15 - klo:01:51 »
^Jumalanpalvelukset radiossa: Jumalanpalvelus Raision Pyhän Martin kirkosta
Saarnaajana pastori Tiina Rautiainen.
Liturgina pastori Tiina Rautiainen.
Avustavana pastorina pastori Vesa Siltala.
Kanttorina Sini Nieminen.
Tekstinlukijat: Emilia Vainisto ja Ossian Klingstedt.
Seurakunnan Nuorten Bändi ja kuoro, joht. Sini Nieminen ja Stefan Forsström.
Virret ja laulut: Arkihuolesi kaikki heitä; Heinillä härkien kaukalon; Virsi: 15 Tiellä ken vaeltaa; Joulupuu on rakennettu (3, 4, 5); En etsi valtaa, loistoa; Riemuitse, tytär Siionin; Oi, sä riemuisa; Virsi 30; Ilouutinen; Hän seimessä nukkuu. Kuoron laulut: Joulun lahja; Rauhaa, vain rauhaa.
Alkusoitto: Puer Natus in Betlehem.
Päätösmusiikki: Hän seimessä nukkuu.

En ota kantaa Johanneksen äänialaan, kun en lähetystä kuunnellut eikä tuossa siitä mitään mainita.

Hahaaa... Minä kuuntelin eikä siinä puhuttu Jeesuksen äänialasta mitään. Kastajan jykevästi bassosta paljon. Mistäköhän saarnaajatäti sen tiesi?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #131 : 20.12.15 - klo:14:14 »
Kirkossa oltiin. Timo Pokki toimitti messun ja saarnasi. Hän on kohtalonyhteyttä kokenut pappi joka siunasi veljeni. Muutaman sanasen vaihdoimmekin.

Paljon ehtoollisellakävijöitä, ehkä 100 osapuilleen.  Huomioni kiinnitti mies ilm. kolmen poikansa kanssa. Pojat eivät ottaneet ehtoollista vaan siunattiin. He tekivät eleen; kaikilla oikea käsi vasemmalle olalla pöydässä. Mitähän suuntaa on ? Taisivat olla paluumuuttajia Ruotsista, ainakin pojat puhuivat ruotsia.
...
Huimaavaisena olin, mutta selvisin. Oli tärkeää että jaksoin mennä. Sovimme eräästä
asiasta oman raakkaan, sairastavan eläke-piiripappimme puolesta.

Siksi minua siis kiusasi se vihollisuus ennen lähtöä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #132 : 21.12.15 - klo:18:37 »
Kauneimmissa joululauluissa oli kirkko illalla tupaten täynnä. Pastori kehoitti sekä alussa että lopussa katsomaan, ketä istuu vieressä tai takana, ja tervehtimään, kättelemään tai halaamaan. Lopussa seuralaiseni totesi, että onpas tämmöinen läheisyyspastori.

Pyhän Tuomaan kirkko täyttää huomenna tuomaanpäivänä 40 vuotta. Olimme eilen messussa ja kirkkokahveilla. Nykyinen kirkkoherra kertoi olleensa pienenä koululaisena naapurikoulussa silloin, kun kirkko rakennettiin. Kuulemma rakentaminen tuntui kestävän ikuisuuden. Ihastelimme myös Hannu Väisäsen kirkkotaidetta.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #133 : 25.12.15 - klo:20:18 »
Jouluyön messussa ja sen jälkeen jouluisella iltapalalla seurakuntasalissa. Kirkko oli tupaten täynnä, aikaisempina vuosina ei ole tarvinnut seurakuntamestarien kantaa lisätuoleja kirkkosaliin, vaikka olisikin ollut paljon väkeä. Kuoro lauloi kauniisti, ja virret olivat jouluisia. Pappi oli täkäläisen herätysliikkeen pappeja, mikä selittää väkimäärän, ja käytti paljon heille tyypillisiä sanankäänteitä sovintoverineen, ja saarnasi pitkään ja kuivahkosti. Vaikka emerituskirkkoherra, joka aina itse piti nämä juhlamessut, kuuluu myös ko liikkeeseen, en ole ennen tuntenut itseäni näin ulkopuoliseksi. Kolehti kuitenkin menee kohteeseensa Lähetysseuran kautta.

Jouluaterialla keskustelimme keveästi ja antoisasti tuttujen kanssa. Huomasin, etten jaksanut enää puolenyön jälkeen veisata lähellekään nuotin mukaan. Onneksi lempivirret olivat ennen puoltayötä.

Kotimatkalla oli hyvä keskustelu herra 17-v:n kanssa johonkin herätysliikkeeseen kuulumisesta, hörhöistä ja lestadiolaisista kavereista.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Käytkö kirkossa 17
« Vastaus #134 : 27.12.15 - klo:01:37 »
Vastauksena otsikon kysymykseen: En käynyt kirkossa koko jouluna. Ehtii sitä arkenakin, kun ei ole niin ryysis, ja kun julkiset kulkee, eikä tarvitse kyläpaikastaan kirkkomatkalle luikkia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.