Kirjoittaja Aihe: Luopio  (Luettu 10752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Luopio
« Vastaus #30 : 24.03.14 - klo:07:24 »
Mun teologiat kyllä noin yleensä kannattaa hypätä yli :)

höpsistä! Nuorta Lutteerusta Sinä opetat.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Luopio
« Vastaus #31 : 25.03.14 - klo:15:43 »
höpsistä! Nuorta Lutteerusta Sinä opetat.

 :) :) No juu ja sinä olet lähellä Paavia opetuksissasi :)

Luopio on kyllä aika kova sana varmaan jos se sattuu kohdalleen, niin että joku sellaiseksi itseään kutsuu.

Juudas kait oli luopio ainakin vankila slangissa petturia kuvataan Juudakseksi.

Mielenkiintoinen hahmo tämä Juudas.
Joku häntä on verrannut kansalaistaistelijaksi ja patriootiksi, joka taisteli vallassa pitviä roomalaisia vastaan ja oli muutenkin joku kapinallinen.

Mun mielestä hienoa Juudaksessa oli, että hän ns, ajatteli omilla aivoillaan ja itsenäisesti teki ratkaisuja ja uskolsi olla erimieltä, kuin muu lammaslauma.
No rahaa hän pyysi kavalluksellaan itselleen, mutta koska hän heitti ne rahat takaisin, kun oli saanut jäsenneltyään itselleen mitkä arvot on oikein, niin en usko hänen olleen välttämättä rahan ahnekkaan?

Näin kun pääsiäinen lähenee, niin kivasti tulee evankeliumeissa opetuslasten erilaiset persoonat esiin ja heikkoudet.
Mielenkiintoista paneutua niihin.

Luopio sanalle löytyisi varmaan parempi synonyymi, toi luopio on pikkaisen hämärä mulle.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Luopio
« Vastaus #32 : 15.04.14 - klo:17:44 »
 :-\

Kun joskus kuulee sanonnan. Hän on luopunut uskostaan ja hänestä on tullut luopio, niin jotenkin se mietityttää.

Voiko kukaan luopua uskostaan?
Luulisi sen olevan lahja ja siitä luopuminen merkitseekö se, että jotenkin tekee jonkun mielenmuutoksen ja kääntyy kapinaan Jumalaa kohtaan, mutta eikä sekin ole jotain uskoa?

Sen ymmärrän, että joku luopuu lainlaisuudestaan. Jos on ollut vaikka Jesuiitta ja alkaakin leipuriksi Hakaniemen halliin, niin silloin on luopunut jesuiittailusta.
Voihan hän silti sisäisesti olla jesuiitta, mikä sitten onkin.
Kuitenkin hän on luopunut lakihenkisyydestä tai opistaan olla myös ulkoisesti sitä ja on siis luopio?

Vaikea sana tuo luopio.
Jos pappi rakeaa juomaan ja elää irstaasti, niin onko hän luopio?
Voihan hän vain olla sisäisesti eksyksissä ja epätoivoinen tai jotain, mutta ehkä hän ei ole silti Jumalalle kääntänyt selkäänsä, vaan pappis kutsumukselle.

Ehkä sana vaan on liian vanhanaikainen mulle?



Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Luopio
« Vastaus #33 : 15.04.14 - klo:18:58 »
Viisveisaaja veisaa 'ihan oikeaa virttä'? Luopio lienee usein muiden antama nimitys harhailevalle ja eksyksissä tietä etsivälle.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Luopio
« Vastaus #34 : 15.04.14 - klo:21:49 »
vaikea sana minulle... minun mielestäni kaikki ihmiset ovat jollakin tavoin luopioita...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Luopio
« Vastaus #35 : 16.04.14 - klo:07:23 »
vaikea sana minulle... minun mielestäni kaikki ihmiset ovat jollakin tavoin luopioita...

Jostakin pitää joskus luopua ja lopulta kaikesta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Luopio
« Vastaus #36 : 16.04.14 - klo:07:47 »
Luopion leiman ja Helvetin tuomion jakeleminen ei kuulu ihmiselle.  Kainista ja Abelista alkaen asioista on oltu kahta,ja sitten vielä useampaakin mieltä. Veljesviha alkoi silloin.
Kuitenkin Jumala armahti Kainin, murhamiehen. Jeesus antoi ristillä osan Paratiisissa toiselle ryövärille.

Hyvä olisi osata antaa anteeksi ja rakastaa.  Se on tärkeintä hyvään elämään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Luopio
« Vastaus #37 : 21.04.14 - klo:15:14 »
Luopion leiman ja Helvetin tuomion jakeleminen ei kuulu ihmiselle.  Kainista ja Abelista alkaen asioista on oltu kahta,ja sitten vielä useampaakin mieltä. Veljesviha alkoi silloin.
Kuitenkin Jumala armahti Kainin, murhamiehen. Jeesus antoi ristillä osan Paratiisissa toiselle ryövärille.

Hyvä olisi osata antaa anteeksi ja rakastaa.  Se on tärkeintä hyvään elämään.
Niin se on.
wilhelmi niskasen jäljillä