Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti  (Luettu 44037 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #120 : 19.10.09 - klo:13:39 »
Lainaus
Onkohan pelko Herran pöytään menemisesta tullut tästä Juudasta muistuttavasta kohdasta.

Eräs tuttavani oli kotiseurakuntani eteistiloissa ehtoollisen alettua.
Siinä hän ajatteli puoliääneen kutakuinkin näin: "osallistuako vaiko eikö osallistua, sairastuako vaiko eikö sairastua".

Ymmärsin, että kaveri pohti sitä, että jos osallistuu ehtoolliselle väärällä tavalla, saattaa sairastua taikka kuolla pois, kuten Raamattu kertoo.
Henkilö ei osallistunut ehtoolliselle, varmuuden vuoxi.


Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #121 : 19.10.09 - klo:13:59 »
Kansan suussa kulkee erilaista juttua, ei välttämättä totuusarvoltaan kehnoa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #122 : 19.10.09 - klo:15:53 »
Olen siinä uskossa, että Pirkko Jalovaaralla oikeasti on parantamisen armolahja ja että jotkut jopa parantuvat hänen kokouksissaan. Minun tietääkseni Pirkko ei kehota ihmisiä jättämään lääkkeitä pois eikä kiellä menemästä lääkäriin tai sairaalaan.

Mutta mutta, lähinnä minua tökkii hänen kokouksissaan se kaatuminen. Kun ihmiset eivät oikeasti kaadu, heidät kaadetaan ja sitten otetaan kiinni. Mitä sillä on tekemistä parantamisen kanssa, sitä en voi käsittää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #123 : 19.10.09 - klo:16:08 »
Lainaus
Pirkko ei kehota ihmisiä jättämään lääkkeitä pois eikä kiellä menemästä lääkäriin tai sairaalaan.

Joskus vuositolkulla sitten, kun viimeeksi kävin Pirkon kokouksissa, tilanne oli juuri tuo: ei kehoitettu jättää lääkkeitä pois.
Itseasiassa eräässä elämäni vaiheessa kävin kovin paljon Pirkon ja Sepon tilaisuuxissa.
Olen myäs käynyt monien muidenkin tapahtumissa, joissa kaatuillaan ja tapahtuu kaikkea muutakin antikörttiläistä.
Minulla on vankka tietotaito siitä, mitä noissa kokouksissa puhutaan.
En muista, olisinko koskaan törmännyt tilanteeseen, että siellä kehoitetaisiin jättämään lääkitys pois.
Sen sijaan tuon tuostakin muistutellaan puhujan pöntön takaa, että lääkkeitä ei pidä jättää pois ilman lääkärin suositusta.
Veikkaan, että tilanne on sama näissä karsimaattisluonteisissa kokouksissa edelleenkin, vaikka aivan viime vuosilta kovinkaan kummoista kokemusta minulla ei niistä ole. Uskoisin, että olisin kyllä kuullut, jos tilanne olisi muuntunut.

Vaikka vankan kokemuksen omaankin näistä tämänkaltaisista VÄKEVISTÄ tilaisuuksista, niin tod.näk. en ole vielä täysin oppinut.
Ilmeisesti joku saarnaaja kehoittaa jättämään lääkkeet pois ilman lääkärin lupaa, koska (jos muistan oikein) täälläkin ollaan joidenkin taholta tästä asiasta huolissaan.
Parantaakseni edellen jo varsin hyvää tietämystäni tällä saralla, kysyisinkin, että kenen saarnaajan toimesta tällaista kehoitetaan tai on joskus kehoitettu?
Kysyn siis siksi, kun minusta muoti-ilmiönä näyttää olevan noissa kokouksissa painottaa, että "jos paranitte, niin älkää lopettako lääkitystänne ilman lääkärin lupaa", samalla, kun kehoitetaan käymään lääkärillä päivityttämässä lääkitys uuden tilanteen mukaiseksi.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #124 : 19.10.09 - klo:16:17 »
Lääkinnän lopettaminen uskon osoituksena taitaa liittyä karismaattisuuden pieniin ja syrjässä toimiviin lahkoihin. Tähän liittyvän tragedian kuulin juuri nuorena kuollutta tytärtään surevalta isältä. Kertomus alkoi Vapaakirkon suojissa, mutta ymmärsin sen karanneen villimmille hengellisille harharetkille.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #125 : 19.10.09 - klo:16:21 »
Lainaus
Mutta mutta, lähinnä minua tökkii hänen kokouksissaan se kaatuminen. Kun ihmiset eivät oikeasti kaadu, heidät kaadetaan ja sitten otetaan kiinni.


Kaatumisesta ei kannata olla huolissaan.
Jos joku kaatuu, niin kaatukoon.
Jos kukaan ei olisi ottamassa vastaan kaatujia, siitä kannattaisi olla huolissaan.

Minua huolestuttaa monissa (käytännöllisesti katsoen kaikissa) VÄKEVISSÄ karsimaattisissa tilaisuuksissa julistuksen sisältö.
Mielestäni siihen pitäisi ensisijaissesti kiinnittää huomiota.
Jos uskonpuhdistusken evankeliumi ja Jumalan Pyhä ja epäinhimillisen kova Laki puuttuu julistuksesta, eipä tilannetta kovin paljoa paranneta (jos ollenkaan) keskittymällä epäolennaisiin (siis siihen, että seisooko joku päällään, vai oksenteleeko joku uskonnollisfyysistä oksennusta jossain nurkassa mahaansa pidellen, vai sätkiikö joku penkissä vaiko lattialla, vai kaatuuko joku kyljelleen vaiko selälleen vai mahalleen jne...).

Se minua yleensä harmittaa, että yleensä keskitytään tähän epäolennaiseen ja näin ollen olennainen jää käsittelemättä.

Jos Evankeliumi ja Laki olisivat puhtaana mukana kuvioissa, olisi jokseenkin samantekevää, jos joku kaatuu taikka leijuu katossa.
Tosin veikkaisin, että kaatumiset ja oksentelut saattaisivat vähentyä oleellisesti, jos saarnat palaisivat uskonpuhdistuksen linjoille.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #126 : 19.10.09 - klo:21:55 »


Kaatumisesta ei kannata olla huolissaan.
Jos joku kaatuu, niin kaatukoon.
Jos kukaan ei olisi ottamassa vastaan kaatujia, siitä kannattaisi olla huolissaan.

Minua huolestuttaa monissa (käytännöllisesti katsoen kaikissa) VÄKEVISSÄ karsimaattisissa tilaisuuksissa julistuksen sisältö.
Mielestäni siihen pitäisi ensisijaissesti kiinnittää huomiota.
Jos uskonpuhdistusken evankeliumi ja Jumalan Pyhä ja epäinhimillisen kova Laki puuttuu julistuksesta, eipä tilannetta kovin paljoa paranneta (jos ollenkaan) keskittymällä epäolennaisiin (siis siihen, että seisooko joku päällään, vai oksenteleeko joku uskonnollisfyysistä oksennusta jossain nurkassa mahaansa pidellen, vai sätkiikö joku penkissä vaiko lattialla, vai kaatuuko joku kyljelleen vaiko selälleen vai mahalleen jne...).

Se minua yleensä harmittaa, että yleensä keskitytään tähän epäolennaiseen ja näin ollen olennainen jää käsittelemättä.

Jos Evankeliumi ja Laki olisivat puhtaana mukana kuvioissa, olisi jokseenkin samantekevää, jos joku kaatuu taikka leijuu katossa.
Tosin veikkaisin, että kaatumiset ja oksentelut saattaisivat vähentyä oleellisesti, jos saarnat palaisivat uskonpuhdistuksen linjoille.
Olisi kait parasta jäädä oksennustaudissa kotiin, eikä lähteä seuroihin. Jos joku kaatuu oikeasti, niin mikäpä siinä. Itse olin kerran Pirkon tilaisuudessa ja hän tuli lähelle sillä tavalla, että aloin kaatua selälleni. Yritin tukea toisella jalalla, mutta Pirkko sanoi, että anna mennä. Olisi hän voinut rukoilla niinkin, että olisin pysynyt seisallani.

Toki minuun teki Pirkko hyvän vaikutuksen sillä, että hänen puheensa oli tervettä kristillisyyttä eikä hän paasannut. No niin, paasaaminenkin on tietysti vähemmän tärkeä elementti, mutta sittenkin. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja voihan olla, että oma menneisyys vaikuttaa siihen, mitä pitää normaalina.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #127 : 19.10.09 - klo:22:40 »
Mitäs mieltä olette siitä näkökulmasta, kun joku joskus sanoi, että jos Jumala kaataa, niin kiinniottajia ei tarvita, mutta jos rukoilija kaataa, on jonkun syytä olla ottamassa vastaan?

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #128 : 19.10.09 - klo:23:23 »
en ole 46-vuotisen elämän aikana nähnyt ihmettä...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #129 : 20.10.09 - klo:06:36 »
Lainaus
Mitäs mieltä olette siitä näkökulmasta, kun joku joskus sanoi, että jos Jumala kaataa, niin kiinniottajia ei tarvita, mutta jos rukoilija kaataa, on jonkun syytä olla ottamassa vastaan?

Jos kaatuja kaatuu taaksepäin omilla avuillaan, niin toki kiinniottajaa tarvitaan, jotta ei tule onnettomuutta.
Kun Jumala kaataa, niin Hänellä on mahdollisuus halutessaan varjella vammoilta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #130 : 20.10.09 - klo:08:15 »
"Helppoahan se on kaataa ihminen selälleen, kun taaksepäin ei ole varpaita."

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #131 : 20.10.09 - klo:08:44 »
"Helppoahan se on kaataa ihminen selälleen, kun taaksepäin ei ole varpaita."

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei ole helppo kaataa ihmistä ilman, että ihminen sen sallii.
Olen ollut kovin usein tuollaisissa rukousjonoissa, ja kertaakaan minua ei ole onnistuttu kaatamaan.
Jotkut ovat jopa yrittäneet, mutta olen ottanut aina sellaisen seisomaotteen, jossa minua on vaikea (ellei jopa mahdotonta) kaataa.

Kyllä nuorempana nauratti eräs tilanne eräässä HELLUNTAISEURAKUNNASSA, kun eräs kaverini ei ollut pitänyt varaansa, vaan kaatui rukoilijan aktiivisella avustuksella.




Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #132 : 20.10.09 - klo:17:34 »
Tuosta kaatumisesta, että se on showta ja show sen tarkoitus on; -näyttävyys! Oikeastaan, miksi pitää edes mennä eteen? Kertokaa se minulle!  No; kun kukaan ei kerran vastannut mitään niin kärsimättömänä miehenä kerronkin itse: Eihän siinä ole mitään kiinnostavaa eikä näyttävää jos vain penkkiin päin rukoillaan! Näyttävyys!
Se, että muut menee eteen jonottamaan, korostaa rukoilijan asemaa joten kyllä sillä merkitys on, tarkkaan harkittu!

Jos vain penkkiin päin istualleen rukoiltaisiin, niin kukaan ei kaatuisi, ei tulisi näkyviä merkkejä ja pian ihmisraukat harhaopeissaan alkaisivat ajatella (oivaltaa) ettei mainitunlaisia viihdenäytöstilaisuuksia ehkä tarvitakaan mihinkään kun Jumala voi kulla sinne penkkiinkin rukouksen ja mikä vielä hurjempaa; -koko viihdetaiteilijaa ei välttämättä tarvitsi tilatakaan paikkakunnalle!

Se se vasta todellista uskoa vaatisi että ihan jumalanpalveluksen Isä meidän-rukouksessa ja synninpäästössä uskoisia saavansa kaiken mitä evankeliumin lupaukset sisältävät.

-jäisi huippukuuluisat saarnamiehet työttömiksi...  -Voi suurta vahinkoa!  :'( ... ...  :017:

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #133 : 20.10.09 - klo:18:43 »
Olen Jampen kanssa samaa mieltä. Kun nyt muistan niitä tilanteita joissa olen ollut läsnä tai kuunnellut Radio Deistä, tulee "vahva asian maku" suuhun.
Puhuja, rukoilija, yleensä kuuluisa nimi tekee eteentulon eteen lujastikin houkutustyötä.
Tulkaa, tulkaa, TULKAA...kaikuu yhä uudestaan ja uudestaan. Siihen hellyttävää musiikkia päälle ja näytelmä on valmis. Kysymys lienee manipuloinnista ja massahysteriasta.
Kirjoitan nyt kovin sanoin, mutta täytyy omantunnon vuoksi näin tehdä.

Villihenget on kuvaava vanhojen körttihenkisten saarnaajien sana näille mestareille.

En ollut sitä oivaltanut että tässä on näin vahvasti bisnes takana. Oman nimen korottaminen, ja sillä rahastaminen. Nyt alkaa vasta sytyttää mistä näissä jutuissa on ollut ja on kysymys.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #134 : 20.10.09 - klo:18:46 »
Minä kävin kerran Jalovaaran (kai se hän oli :017:) tilaisuudessa
jossa kaatuiltiin.
Menin kans jonoon, halusin kokea miltä kaatuminen tuntuu.
Enpä kaatunut.
Nolotti vähän seistä siellä :icon_cool:
Herra armahda.