Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti  (Luettu 44040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #105 : 18.10.09 - klo:20:54 »
olen nähnyt ihmeitä joka päivä... rukouksen kaltaisia ihmeitäkin(?)... mutta 46 vuoteen, jonka olen ollut täällä maailmassa en ole nähnyt yhtään ihmettä tieteellis-teknisen maailmankatsomuksen mukaan... olenko minä joku agnostikko-körtti?
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #106 : 18.10.09 - klo:21:13 »
Juhani, taijat olla, ihan viimeisen päälle. Minäkään en jiä paljon jäläkee.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #107 : 18.10.09 - klo:22:28 »
Ensi sunnuntain 25.10. evankeliumi


Joh. 13: 16-20

"Jeesus puhui opetuslapsilleen:
    »Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette autuaat.
    Minä en sano tätä teistä kaikista. Tiedän kyllä, ketkä olen valinnut. Tämän kirjoitusten sanan on käytävä toteen: ’Ystäväni, joka söi minun pöydässäni, on kääntynyt minua vastaan.’ Minä sanon tämän teille jo nyt, ennen kuin ennustus toteutuu, jotta sen toteutuessa uskoisitte, että minä olen se joka olen. Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt.» "


Tässä aikaisemmin Jeesus oli pessyt opetuslastensa jalat. Jukka Norvanto selittää, että jalkojen pesu tarkoittaa ripittäytymistä. Jukka kirjoittaa: "Onko niin, että monet hyvältäkin kuulostavista yrityksistämme eivät yksinkertaisesti voi olla siunaukseksi Jumalan seurakunnalle siitä yksinkertaisesta syystä, että me olemme laiminlyöneet jalkojen pesun eli yksinkertaisen ripittäytymisen?"

Siinäpä tulikin kova juttu, ripittäytyminen. Eipä tässä voi oikein ruveta henkseleitä paukuttelemaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #108 : 18.10.09 - klo:22:30 »
"Ystäväni, joka söi minun pöydässäni, on kääntynyt minua vastaan."
Juudas
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #109 : 19.10.09 - klo:09:53 »
Lainaus käyttäjältä: Jampe
Niin; lääkäri olisi saattanut ohjata sinut esim. jonkin fysioterapeutin vastaanotolle tai todeta että sinulla on sellainen seisoma-asento tai ryhti jolloin toinen jalka vaikuttaa pidemmältä. Tietenkään se ei olisi ollut yhtä hohdokasta, mutta eikö sekin olisi voinut olla kiitoksen aihe Taivaan Isälle?

Ehdottomasti kiitoksen aihe on se, kun lääkäri löytää tavan, jolla olo helpottuu.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #110 : 19.10.09 - klo:10:02 »
Lainaus käyttäjältä: Jampe
Orgaanisen vian tai sairauden paraneminen minusta tarkoittaa että sekä oireet, että oireiden aiheuttaja paranee jolloin sairaus ei uusiudu


Jos sairaus voi tulla ihmiseen, voi se tulla myös parantumisen jälkeen.
Jos ihminen on terve, voi hänelle tulla jokin sairaus siita huolimatta, oliko hänellä joskus sellainen ollut, vaiko ei.
Eli jos sairaus uusiutuu, ei se tarkoita sitä, että siitä ei olisi parannuttu.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #111 : 19.10.09 - klo:10:08 »
Mielenkiitnoinen kokemus Riitta-mummilla

[quote"Ritta"]Rukoilija itse sairastui vakavasti vuosi-pari tämän jälkeen.[/quote]

Sitä kyselisin sinulta, että mitä johtopäätöksiä mielestäsi tuosta rukoilijan sairastumisesta voidaan vetää?


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #112 : 19.10.09 - klo:10:14 »
Lainaus
Siksi karsastan joitakin tilanteita, missä jonkun tietyn ihmisen rukoiltavaksi mennään että parannuttaisiin.

Paavali oli eräs henkilö, jonka ympärillä uskottiin tapahtuvan ihmeitä.
Tästä johtuen Raamatun kertoman mukaan monet ihmiset menivät juuri Paavalin rukoiltavaksi.
Käytäntö oli ilmeisesti osoittanut, että parantumistodennäköisyysprosentti oli hänen rukoiltuaan huomattavasti korkeampi, kuin monilla muilla.
Jeesus oli myös eräs tällainen henkilö, jonka luo oli tungosta.
Taitaa Raamattu muutamista muistakin vastaavista puhua.

Sitä en muista, olisiko Raamatun kirjoittajat pitäneet sitä pahana, että menivät rukoiltaviksi vain tietyille henkilöille.
Ehkäpä tämä nuiva suhtautuminen tällaiseen muutamien luo menemiseen onkin vasta myöhäisempien aikojen tuote?
Voi toki olla, että sitä esiintyi jo tuolloin ja ennenkin sitä. Veikkaan silti tätä jälkimmäistä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #113 : 19.10.09 - klo:10:21 »
Lainaus
- Se, jos kielletään hakemasta apua muualta. Ei varmaan tarvitse paljon perustella. Kuolemantapauksistakin on kuultu.

On toki ikävää, jos tullaista tapahtuu ja vielä ikävämpää, jos joku kuolee siihen.
Mitä ilmeisimmin moni on kuollut tuonkaltaisista syistä.
Vaan, ne kuolemajutut ovat kuitenkin yleensä sellaisia, että joku tutun tuttu oli kuullut joltain tutun tutultaan, että joku olisi tuollaiseen kuollut.
Olisi hyödyllistä, että edes joku todistaisi tuollaisen kuolemantapauksen todeksi jollain todistuksella ja juuri niin, että se tapahtui juuri tuollaisesta hörhöilystä.
Lähinnä tulee ajatus, että jos ei ole kunnon todisteita, niin olisiko voinut olla niin, että henkilö olisi kuollut muutenkin?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #114 : 19.10.09 - klo:10:22 »
Paavali oli eräs henkilö, jonka ympärillä uskottiin tapahtuvan ihmeitä.
Tästä johtuen Raamatun kertoman mukaan monet ihmiset menivät juuri Paavalin rukoiltavaksi.
Käytäntö oli ilmeisesti osoittanut, että parantumistodennäköisyysprosentti oli hänen rukoiltuaan huomattavasti korkeampi, kuin monilla muilla.
Jeesus oli myös eräs tällainen henkilö, jonka luo oli tungosta.
Taitaa Raamattu muutamista muistakin vastaavista puhua.

Sitä en muista, olisiko Raamatun kirjoittajat pitäneet sitä pahana, että menivät rukoiltaviksi vain tietyille henkilöille.
Ehkäpä tämä nuiva suhtautuminen tällaiseen muutamien luo menemiseen onkin vasta myöhäisempien aikojen tuote?
Voi toki olla, että sitä esiintyi jo tuolloin ja ennenkin sitä. Veikkaan silti tätä jälkimmäistä.


En tiedä miten nuivasti siihen on varhemmin suhtauduttu, mutta kyllä nykyiset parantajat ovat petoksellaan oman maineensa pilanneet. Aloitetaan vaikka Benny Hinnistä ja jatketaan Lourdesissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #115 : 19.10.09 - klo:11:33 »
Karjalaisveljelle: Kaksi ajatusta tämän naisen sairastumisesta minulle tuli, ja on vieläkin.

1. En tiedä, mutta Jumala tietää ottiko hän kunniaa itselleen lahjastaan. Kyllä hän hiukan kehaisi taitoaan.
En mennyt rukoiltavaksi, enkä tuntenut häntä. Se oli johdatettu niin.

2. Hän halvaantui aivoverenvuodon seurauksena. Olisiko perintötekijät tai elämäntapa
syynä . Hän eli vielä yli 10 vuotta . Kävin kerran katsomassa häntä kotonaan. Jokin hänessä oli muuttunut, sisällisesti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #116 : 19.10.09 - klo:11:52 »
En tiedä miten nuivasti siihen on varhemmin suhtauduttu, mutta kyllä nykyiset parantajat ovat petoksellaan oman maineensa pilanneet. Aloitetaan vaikka Benny Hinnistä ja jatketaan Lourdesissa.
Entäpä Pirkko Jalovaara, onko hänkin suuri huiputtaja ja rahankerääjä?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #117 : 19.10.09 - klo:12:47 »
Kyllä minä näen myös Pirkko Jalovaaran toimissa "vaaran" merkkejä. Jo pelkästään ihmisten kutsuminen "parannettavaksi" on minusta kyseenalaista toimintaa. Kun tilaisuuksia vielä on otsikoitu tyyliin "Tule parantumaan" ja "Jumala parantaa", luvataan minusta enemmän kuin voidaan. Yleensä ottaen sanoisin, että jos parantamisesta tulee tilaisuuden pääasia, ollaan pahasti hakoteillä.

Mutta ehkä nyt on mun vuoroni nähdä mörköjä siellä missä niitä ei ole? Toivottavasti! :-)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #118 : 19.10.09 - klo:13:04 »
Onkohan pelko Herran pöytään menemisesta tullut tästä Juudasta muistuttavasta kohdasta.
Jos rikkoon rakkauden kaksoiskäskyä vastaan ei voine olla parempi kuin Juudas.
Kuitenkin ne veriruskeat synnit pestään ja valkaistaan.
Olisikohan Jeesus pessyt Juudaksenkin. Juudas ei jaksanut odottaa. Hän ei sittenkään
ymmärtänyt Mestariaan, ehkä.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #119 : 19.10.09 - klo:13:31 »
Kyllä minä näen myös Pirkko Jalovaaran toimissa "vaaran" merkkejä.
Juu, en minäkään häntä dikkaa. Voip olla, että Jeesuksen pikku soturina hänkin paikkansa täyttää, kuten kuka tahansa, mut en lähtis - kuten ei varmaan hän itsekään - jalustalle nostamaan. Toiselta puolen hän ei täydennä vaan rikkoo kansankirkon ehjää julkisivua touhuamalla omaan (!?) pussiinsa. Mut minkäs teet, jos kirkkoherra antaa tilan käyttöön. Meitä on niin moneks, heitä vielä useammaks. Demokratiaan kuuluu joskus sekin, että jokaiselle jotain, kaikille ei mitään.
Näillä mennään.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024