Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XX  (Luettu 27616 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« : 24.10.15 - klo:19:20 »
Aurinkoinen sää.
Kotimökillä tunnin verran pihan haravointia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #1 : 27.10.15 - klo:07:17 »
Sydän sykkii lämpöisenä eileniltaisen meilin johdosta. Rakas ystävä, ystäväkansaa hänkin, muisti kirjeellä ja kuvilla.

Nyt aamuvirkeänä jaksoin vastata.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #2 : 27.10.15 - klo:17:05 »
Oikeasti se oli jo toissapäivänä, kun olin Lidlin pitkässä kassajonossa ja viereen avattiin uusi kassa. Edelläni ollut mies (vierasmaalainen) siirtyi siihen jonoon ja minä perässä. Miehellä oli ostokset korissa ja minulla muutama maitopurkki käsissä, niin alkaessaan nostelemaan omia ostoksiaan hihnalle tuo mies viittilöi minut edelleen, koska minun tarvitsi vain laskea tavarat hihnalle. Olen hyvillä mielin tästä edelleenkin. Ehkäpä tämä oli hyvän kierrättämistä, muistelen yhtä sokeripakettia samalla kassahihnalla viime talvena. Edelläni ollut asiakas laski pennosiaan ja luopui sokeripaketista, jonka minä sitten ostin ja annoin sille edelläni olleelle rouvalle.
Kerran samassa kaupassa edelle sattui rouva, joka oli hidas tavaroittensa nostelussa ja kysyi jokaisen alennusvaatteen kohdalla, onhan siinä se alennus voimassa ja paljonko se sitten maksaa. Ostosten loppusummaa kuitenkin kauhisteli. Meistä se ei ollut ihme, koska ostoksissa oli niin monta siideritölkkiä ja erikoisjogurttipurkkia, jotka tiesimme hinnakkkaiksi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #3 : 28.10.15 - klo:03:14 »
Siilukkani, tarinaniskentä, ettei hammaslääkärissä sattunut kovasti vaikka reiät on ientaskuissa kun on ienpakoa. Historiankurssi. Heprean aakkoset. Että aurinko paistaa!

Voi sentään! Kuinka raskas viime ja toissakin syksy olivat! Ja ruska on kaunis. Ei mikään erikoinen ---- no fb: ssa hirmusti kaikkia onnitteluja. Minua lämmitti.  :icon_biggrin: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #4 : 28.10.15 - klo:23:58 »
Kannatti lähteä päivällä kävelylle vaikka laiskottikin, bongasin puukiipijän  :icon_cool:. "Yhä yylös yyrittää..."
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #5 : 29.10.15 - klo:00:28 »
Kannatti lähteä päivällä kävelylle vaikka laiskottikin, bongasin puukiipijän  :icon_cool:. "Yhä yylös yyrittää..."

Katolleko kiipesi vai riemuitsiko muuten värien yleinpalttisuudesta  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #6 : 29.10.15 - klo:10:17 »
Puunrunkoa ylös meni. Sitten pudottautui alas, ja kiipesi toisesta kohtaa samaa runkoa.  Kuulosti kyllä pikemmin haikealta kuin riemastuneelta... ehkä ei ollut hyönteisten ja hämähäkkien ylenpalttisuutta siinä puussa (vanha leppä taisi olla).

Puukiipijän pitäisi olla ihan yleinen lintu, mutta en minä niitä usein näe. Jotain tiklejä vaikka näkee paljon useammin, vaikka niiden ei pitäisi olla lainkaan niin yleisiä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #7 : 29.10.15 - klo:11:49 »
Puunrunkoa ylös meni. Sitten pudottautui alas, ja kiipesi toisesta kohtaa samaa runkoa.  Kuulosti kyllä pikemmin haikealta kuin riemastuneelta... ehkä ei ollut hyönteisten ja hämähäkkien ylenpalttisuutta siinä puussa (vanha leppä taisi olla).

Puukiipijän pitäisi olla ihan yleinen lintu, mutta en minä niitä usein näe. Jotain tiklejä vaikka näkee paljon useammin, vaikka niiden ei pitäisi olla lainkaan niin yleisiä.

Nyt on huono vuosi heille joiden tulisi saada nauttiakseen runsaasti ja ylenpalttisesti kaikkia höntiäisiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #8 : 30.10.15 - klo:13:29 »
Siilukkani, joka lienee jo tunnettu asia. Sitä lepertelyä ei kohta kestä omatkaan korvani. Ihmetyttävä uudissanoja syntyy vakuutettaessa siilille ihmeellisyyttään.  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #9 : 30.10.15 - klo:13:31 »
Pystyisiköhän siilille opettamaan temppuja, esim "anna tassua". :icon_wink:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #10 : 30.10.15 - klo:22:16 »
Hiljainen ja rauhallinen päivä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #11 : 31.10.15 - klo:06:59 »
Eilen illalla naapurin emäntä toi hyvän satsin muikkuja. Sunnuntaina lupasi tuoda lisää. Nyt on muikunpyynnin aika.

Meillä naapuruksilla pelaa vaihdantatalous. Heiltä tulee kalaa ja hedelmäpuiden antia.
Meiltä viedään heidän postilaatikkoon luettavaa.

Kolmekymmentäkuusi vuotta olemme tässä vanhentuneet ystävyydessä ja avunannossa. Sairautta on alkanut olla heidänkin urheilullisessa perheessään. Siitä ei ole ystävyys vähennyt.

Pientä perhettä on siunattu molempiin taloihin. Niistä tulee aina uutta juteltavaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #12 : 01.11.15 - klo:11:20 »
Lahtö kohti kotia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #13 : 04.11.15 - klo:13:05 »
Mieletöntä valoa-hanke : Saan opiskella siellä mediataitoja.
Tänään kokkailua Sami Garamin johdolla. :109:
Elämä on kemiaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #14 : 04.11.15 - klo:13:56 »
Tapasin jo ennen minua eläköityneen opettajatoverini Anni Helenan*. Käytimme Karhulan toria siihen, mihin se parhaiten soveltuu: seisoimme kumpikin ruudussamme ja juttelimme niitä näitä.

(*Tätä nimeä ei löydy hänen virallisista henkilöllisyyspapereistaan. Toim. huom.)