Kirjoittaja Aihe: Linnut 25  (Luettu 27312 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 25
« Vastaus #15 : 06.06.15 - klo:12:06 »
Öppiäinen valisti minua sirittäjästä ja kehrääjästä. Juostessani nuorra miessä kohortin suunnistuskilpailuissa jossakin Lepsämän ja Odilammen metsissä tämän kehrääjän taisin tavata. Pimeäsuunnistuksessahan sitä kisattiin, niin tämä kehrääjä karkkoutui monesti edestäni kangaspolulta hämärässä. Se on aika kokolias. Äänikin tulee muistiin. Lintukirjani opastaa, että valoisat kesäyöt estäisivät kehrääjän leviämisen asuinpaikkani korkeudelle.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Linnut 25
« Vastaus #16 : 06.06.15 - klo:18:49 »
Lintujen pesissä on sitten poikasaika alkanut, sillä varpusen pönttöpesässä esimerkiksi ihan kiljutaan ruoan perään. Rastaan pesiä ei ole. Jos nyt oikein muistelen, niin viime kesänä niitä oli jo vähän.

Rastaat ovat jääneet tänne etelämmäs. Poikasia hyppelee nurmikoilla, ja tänäänkin sade on nostanut ruoan kätevästi tarjolle. Pienempien lintusten ruoka näillä ilmoilla sen sijaan pysyttelee piilossa. Poikasia ei näy eikä kuulu niitäkään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Linnut 25
« Vastaus #17 : 06.06.15 - klo:19:28 »
Rastaat ovat jääneet tänne etelämmäs. Poikasia hyppelee nurmikoilla, ja tänäänkin sade on nostanut ruoan kätevästi tarjolle. Pienempien lintusten ruoka näillä ilmoilla sen sijaan pysyttelee piilossa. Poikasia ei näy eikä kuulu niitäkään.

Meillä on pihapiirissä useampi kirjosieppo ja tiaispariskunta. Ruokaa kuskataa niin vimmatusti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Linnut 25
« Vastaus #18 : 06.06.15 - klo:22:12 »
Taidettiin nähdä uivelo, naaras tai nuori.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Linnut 25
« Vastaus #19 : 06.06.15 - klo:22:14 »
Tänään uiskenteli telkkäemo kuuden poikasen kera. Missä on pullasorsat. Onko Supi hoidellut ne?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 25
« Vastaus #20 : 07.06.15 - klo:09:31 »
Supi on kaikkiruokainen. Teollinen talikynttiläkin näyttää kelpaavan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut 25
« Vastaus #21 : 07.06.15 - klo:15:02 »
Mikähän lintu näyttää lähes majailevan terassillani. Touvon että naapuruus kelpaa. Se ei ole harmaasieppo sillä selkaisen tunnen, on oltu lähinaapureita usein, samoin useat siepot sentään.

tämä on lievästi punertava tai tiilenvärinen, sekä selästä että vatsasta. Pää on harmahtava. Mitään muuta väritystä en totea. Se taitaa juuri laulaakin, vähän kuin kyselisi, trätii, tryyytytyy tai jotain.

Toivon sen viihtyvän, suorastaan pesiytyvän. Se tuli kun olin matkalla ja nyt se taitaa hieman hämmentyä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Linnut 25
« Vastaus #22 : 07.06.15 - klo:15:34 »
« Viimeksi muokattu: 07.06.15 - klo:15:43 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Linnut 25
« Vastaus #23 : 07.06.15 - klo:16:06 »
Viisi kuikkaa suoritti juuri ohipurjehduksen mökkimme edestä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut 25
« Vastaus #24 : 07.06.15 - klo:16:38 »
Kiitos! Se vaikuttaa hempolta, kuva 301. on kuin siitä otettu. Olen tainnut nähdä ainakin uroslinnun. Samoin laulussa on samoja piirteitä, hyvin paljon tuota trrrrriitä. Voi kun se viihtyisi vaikka tulinkin tähän. Se piiloutuu jos menen ulos mutta jossakin aivan aivan lähellä se nytkin tsirrrrrittää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Linnut 25
« Vastaus #25 : 07.06.15 - klo:16:48 »
^Pistä sille pieniä siemeniä tarjolle, niin jospa se viihtyisi? Kelpaisikohan hamppu, kuten nimen perusteella sopisi olettaa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Linnut 25
« Vastaus #26 : 07.06.15 - klo:17:21 »
Peltosirkkukin on sen tapainen, mutta ei taida pihoilla viihtyä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Peltosirkku

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Linnut 25
« Vastaus #27 : 07.06.15 - klo:23:10 »
Korpinpojat oli jo lennossa pihamme päällä tänään. Teini-ikäisinä niillä ei kai vielä ole ollut äänenmurrosta. Siltä vähän kuulosti.  :023:
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Linnut 25
« Vastaus #28 : 07.06.15 - klo:23:43 »
Mikähän lintu tekee pesän vähäisellä käytöllä olevaan savupiippuun?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut 25
« Vastaus #29 : 08.06.15 - klo:00:46 »
^Pistä sille pieniä siemeniä tarjolle, niin jospa se viihtyisi? Kelpaisikohan hamppu, kuten nimen perusteella sopisi olettaa?

Juu minä järjestän tarjoilun, kieltäköön isännöitsijä, hän kieltää kaiken muun ja järkevän eikä häntä siis enää kukaan tottele. Ennen muuta pihapiiri kukoistaa.

Asetan sille  jyviä. On mahdollista että valtaosa ennen matkaa kylvetyistä siemenistä päätyi suihin sillä itämistä ei juuri voi havaita. Ne nimittäin itivät moitteettomasti lähellä ikkunaa ja mahdollista riskirajaa. Sen sijaan etäämmällä puulaatikoissa ei näy kuin muutama punapellavan heiverö.

Hyvä hempolle. Tarpeet tehdään siististi yhteen ja samaan nurkkaukseen mitä jaksan ihmetellä. Kelpuuttaisikohan tuo kaurahiutaleita, niitä olisi jo nyt tarjota?

Mustarastas poikkeilee myös.
« Viimeksi muokattu: 08.06.15 - klo:00:51 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.