Kirjoittaja Aihe: Tänään 31  (Luettu 27358 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 31
« Vastaus #15 : 24.11.14 - klo:19:23 »
Tein pikku lenkin kävelemällä. Katselin autojen ohimenoa, eivät ne niin huonoilta näytä, hyvin monessa on kuitenkin sellainen vanhempi rekisterikilpi. Suomalainen yrittää pitää autonsa ulkopuoleltakin hienon näköisenä, mutta torvea soitatetaan harvoin. Kunnossahan sekin on, eiköhän sen kunto tarkisteta katsastuksen yhteydessä. Muistiini palautuivat aikanansa tehdyt Kairon matkat ja kaduilla kulkevat autot. Torvet soivat alinomaan, mutta autot, voi voi huudoilla kannattaa kuvata, ruttuisia, kuhmuisia,kaljuja renkaita. Ja piskuinen aasi siellä välissä, kyydissä beyn näköinen mies.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 31
« Vastaus #16 : 24.11.14 - klo:20:03 »
Vaikea päivä illassa...kiitollinen mieli...tunne että kannettu ja muistettu on... :eusa_pray:
Jospa huomenna pääsisi "normaalielämään" taas kiinni, toisaalta hyvä että on vaihtelua..
 :eusa_angel:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 31
« Vastaus #17 : 25.11.14 - klo:06:37 »
Vaikea päivä illassa...kiitollinen mieli...tunne että kannettu ja muistettu on... :eusa_pray:
Jospa huomenna pääsisi "normaalielämään" taas kiinni, toisaalta hyvä että on vaihtelua..
 :eusa_angel:

Hatunnostoni, vn, jaksat elää aika raskasn taakan alla minun nähdäkseni. Joskaan meille ei anneta vaihtoehtoja.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 31
« Vastaus #18 : 25.11.14 - klo:06:42 »
On karaistava mieleni ja väsättävä tylysti artikkeli päätökseen. Ei mitään kitinää että kun tää pn vasn tämmönen tai eihän tätä kehtaa. Tämmösiin on kompastuttu ennenkin. Se on kuon kaatuos rinkka selässä paatsamapöheikköön. Onko joku kokenut. Yksin jos kaatuu en tiedä miten siitä tullaan pois. Minut kiskoi aikanaan puoli eräopaskurssillista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 31
« Vastaus #19 : 25.11.14 - klo:09:23 »
Voi Leena !  Tuota en ole joutunut kokemaan, vaikka monenmoista on ollutkin. Huimausta on taas ollut enemmän. Äkkäsin eilen sen kiduttavan ja venyttävän staattisen asennon kestäessä silmäpolilla, että niskahartiat ovat ihan jumissa.
Kun muutin alakertaan jalkojeni takia, jäivät kuntopenkki ja käsipainot yläkertaan. Venytellyt olen kylläkin, mutta näillä netti-istunnoilla hartiat jämähtävät ilman kovempaa rääkkiä.
Toin käsipainot alas, ja kiipeän pari kertaa ylös " Tunturille=kuntolaiteelle ".

Aamu alkoi rästitöiden tekemisellä kodinhoitihuoneessa. Pyykkikone pyörimään, mankeli surraamaan ja silitysrauta sihisemään. Homman jälkeen oikaisin selkää ja puhuimme Matin kanssa vaivoistamme. Koira tuli viereeni hyväilyjä hakemaan, ja jäi pötköttelemään sängylleni.

Kirjasto aukeaa klo 13. Siellä on käynti. Samalla reissulla ruokakauppaan, maitonkin on ihan kaikki.
Koetan olla vähemällä lukemisella ja täytellä kuvaristikkoja sen sijaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 31
« Vastaus #20 : 25.11.14 - klo:10:35 »
Kiitos ystävät!
Myötäelämisestä. Jokaisella omat taakkamme...osa koetaan raskaanakin...
"Puolittain vihjailemalla" täällä välillä olen oloani "purkanut".
Voin sen verran kertoa...
Olen taloyhtiön isännöintihommassa toiminut yhdessä kalliissa korjaushommassa puutteellisesti
ja huolimattomasti. Mulle on esitetty varsin suuri korvausvaatimus. Myönnän toimineeni
puutteellisesti, mutta en ole omasta mielestäni niin isoa vahinkoa talolle aiheuttanut.
Yhä edelleen odottelen asian käsittelyä ja päätöstä vakuutusyhtiöstä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 31
« Vastaus #21 : 25.11.14 - klo:14:27 »
Kirjastossa ja kirpparilla kävin.
Kirjastosta mm ihana Jaakko Löytyn kirja - Toivoa toisillemme jaamme.

Kirpparilta mm uskontokirja, vanha koulun kirja mutta lukematon, sivuja ei ole käännetty varmaan kertaakaan.
Yhtenä kolmesta tekijästä Martti Simojoki...kaksi muuta Jaakko Haavio ja Vilho Myrsky...WSOY;n julkaisema.
Hienot kuvatkin, paljon puhuvat ja kuvaavat.
Aarreaittaani lisä tämä teos.

Kirjastosta käsityölehtiä ja askartelulehtiä ja sitten muutama kirja.

Kirpparit ja kirjastot ovat minun aarrekammioitani. :eusa_angel:

Kohta keitän kahvia.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 31
« Vastaus #22 : 25.11.14 - klo:20:46 »
Tuli käytyä kotimökillä pitkästä aikaa, no, reilu viikko, matka ei tosiaan pitkä...
Olipa ajatus pyöräilläkin sinne, mutta jospa keväällä taas suunnitelma uusiksi.. :023:
Nyt lauleskelin peurojen iloksi hetken aikaa.
Pimeää ja märkää, ajoittain satoi reippaastikin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 31
« Vastaus #23 : 26.11.14 - klo:14:35 »
Kävimme polttorankakuorman Peipporämeeltä. Märkä hernerokkasumu, joten talviteeremme lymyilivät jossain muualla eivätkä olleet reunakoivuissa urpailemassa. Nopeastihan me sellainen reissu tehdään, mutta minulle sattui pikku vahinko. Rämeellä on vanhaa ojaa ja mättäitä, jolloin vasen jalkani meni polvea myöden sohjoon. Jalan kastumisen välttämiseksi heittäydyin taaksepäin ollakseni "keveänä levynä", niin takanapa oli lisää vettä. Ainuani kastuivat. Lähdimme kotiin, sillä meidän kärrymme oli vähätöisiä ihmisiä ajateltuna täynnä. Kärry on pieni. Saadessani aikoinaan kärryn huomasin, että se ei ole minunlaista tarvetta varten maastokelpoinen, koska jäin niin usein sen kanssa kiinni. Hitsailin siitä toisenlaisen ja uteliaille selitin, että kärry on ollut aiemmin Tukholman olympiakenttää puolustavalla komppanialla käytössä eikä maastokelpoisuutta siihen juuri vaadita. Kärrystä löytyi kyltti, mistä ruotsia ymmärtävä näki sen olevan vuodelta 1941.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 31
« Vastaus #24 : 26.11.14 - klo:15:13 »
Koittaas olla varovainen siellä rankahommissa!
Itselläni laiskottelupäivä...uimahalli oli mietintämyssyssä...se jäi...kävelylenkkikään tuskin...
Kuoroharkat olisi illalla, sen jälkeen kurkkaamassa näkyykö pojan raksalla valoja...

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 31
« Vastaus #25 : 26.11.14 - klo:16:06 »
Kylpyhuone tuoksuu nyt hyvälle.  :eusa_whistle:
Ja avasin hiukan tukossa olleen lavuaarinkin.
Nyt pyykkikone musisoi ensimmäsitä satsiaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 31
« Vastaus #26 : 26.11.14 - klo:18:16 »
Tuumaan lenkille lähtemistä.
Mennäkkö vai ei.
Ehkäpä.  :hiipia:

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 31
« Vastaus #27 : 26.11.14 - klo:19:25 »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 31
« Vastaus #28 : 26.11.14 - klo:20:11 »
Ihan mukava, että pelaa. Veli VN:lle "aina roiskuu, kun rapataan" :003:. Ei sitä paljoa saa aikaan päivässä, mutta viikossa enemmän.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 31
« Vastaus #29 : 26.11.14 - klo:20:38 »
Ihan mukava, että pelaa. Veli VN:lle "aina roiskuu, kun rapataan" :003:. Ei sitä paljoa saa aikaan päivässä, mutta viikossa enemmän.

Mä koitan varoa leikattua lonkkaa, sen takia roiskuu vähemmän...ja laiskempikin olen... :003:

Kuoroharkoissa tuli käytyä...pojan raksalla ei valoja näkynyt.