Kirjoittaja Aihe: Tänään 31  (Luettu 27356 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Tänään 31
« : 22.11.14 - klo:22:44 »
Hiljaiseksi vetää päättyneessä ketjussa ystävien asiat, onnettomuudet tien päällä...
eikä itselläkään helppoa ole...
Avataan silti uusi ketju ja odotetaan uutta aamua.   :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 31
« Vastaus #1 : 23.11.14 - klo:07:41 »
Uusi aamu toi aikamoisen lakanapyykin. Petauspatjakin kastui, myös patjapussi. Flunssainen yliväsynyt lapsi putosi myös illalla keinutuolista ja kolautti päänsä. Siinä tuli iso itku äidin perään. Mutta mummi kelpasi varaäidiksi.
Nukkuminen oli yhtä vahtimista. Lapsi yski, kuorsasi ja kääntyili ja mummi torkkui.Lapsi nukkui silti 10 h.
Aamupuuro ei maittanut, mutta lämmin mehu kelpasi.
Tätä on lapsiperheen todellisuus. Oli sellainen huonompi yö.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 31
« Vastaus #2 : 23.11.14 - klo:08:25 »
Yritähän jaksaa, muutaman vuoden päästä emme muista valvomiamme öitä. Nouseva sukupolvi on tärkeä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 31
« Vastaus #3 : 23.11.14 - klo:10:02 »
Olet oikeassa. Kaksi edellistä valvottujen öiden ja pissalakanoiden kierroksista on jo unohduksen hämärässä.
Mutta meillä mummoilla ei ole enää niitä nuoruuden voimia, eikä kerkeyttä. Eikä minulla ole ketään muuta jolle marista. Ja kehua vaivojani.
Juhani on sanonut minulle, että pojat ovat piece of cake tyttöihin verrattuna. Voi olla, meillä on enemmän tyttöjä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 31
« Vastaus #4 : 23.11.14 - klo:12:02 »
Ei pidä tehdä kirjoitustehtävää ilman kovaa kilistävää kananmunakeittokelloa tahi vastaavaa hälytintä. Sitten täytyy lopettaa. Nyt on sunnuntai säpäleillä, ja hieman harmittaa tämä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 31
« Vastaus #5 : 23.11.14 - klo:12:06 »
Uusi aamu toi aikamoisen lakanapyykin. Petauspatjakin kastui, myös patjapussi. Flunssainen yliväsynyt lapsi putosi myös illalla keinutuolista ja kolautti päänsä. Siinä tuli iso itku äidin perään. Mutta mummi kelpasi varaäidiksi.
Nukkuminen oli yhtä vahtimista. Lapsi yski, kuorsasi ja kääntyili ja mummi torkkui.Lapsi nukkui silti 10 h.
Aamupuuro ei maittanut, mutta lämmin mehu kelpasi.
Tätä on lapsiperheen todellisuus. Oli sellainen huonompi yö.

Hupsista, toiskertamummi. Kai sitä venyisi vaan ikää myöten tahtovat takuulla voimat olla vähemmässä kuin ensi kierroksella vielä. Hatunnosto ja arvostusta. Sinä olet jaksavaa sorttia, varmaan venyit kirkkoonkin. Ja minä kiukuttelen yhtä artikkelia, joka ei olisi vaatinut minulta yötä nyöten ainutta askarta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 31
« Vastaus #6 : 23.11.14 - klo:13:07 »
Olen sisukas ja velvollisuudentuntoinen. Myös rakastan näitä pienimpiämme, mutta monisairaana voimat eivät riitä niiden menoon.

Kts. Käytkö kirkossa.

Matilla riittää bodya, mutta ei silläkään hermo kestä sitä ääntä. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 31
« Vastaus #7 : 23.11.14 - klo:13:29 »
Nyt tietokone pakettiin kun pöytä lähtee huomenna aamulla alta pois. Toimii taas ensi viikon loppuna jos Jumala ja Elisa-Saunalahti sallivat. Aloitanko uuden elämän uudessa paikassa ilman voorumia jää nähtäväksi.

 :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 31
« Vastaus #8 : 23.11.14 - klo:13:36 »
Kuules...älä ihmeessä aloita uudessa paikassa ilman foorumia...et voi meitä jättää...
Kaikkea hyvää muuttotouhuihin, myyrä sinulle.  :109:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 31
« Vastaus #9 : 23.11.14 - klo:13:41 »
Lueskelin ketjua....Mummut ja papat....rukoillaan Isältä voimaa... :eusa_pray:
Kaikkea pitää olla...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 31
« Vastaus #10 : 23.11.14 - klo:16:28 »
Taloyhtiöni hallitus kokoontui Sokeri-Jussiin ja syötiin palkkioateria. Yritin olla kohtelias ja ajoin autollani mennen tullen, minullehan maksetaan edeskäyvän palkkio. Juteltiin ummet lammet, hyvinhän me toisemme olemme oppineet tuntemaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 31
« Vastaus #11 : 24.11.14 - klo:08:07 »
Tänään minulle tehdään näkökenttätutkimus. Torstaina on lääkärin vuoro. Silloin päätetään tarvitseeko pistoshoitoja jatkaa. Puolen vuoden ajan olen käyttänyt vain tippoja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 31
« Vastaus #12 : 24.11.14 - klo:12:15 »
Joko olet R-m ollut tutkimuksissa? Toivottavasti on hyvä tilanne!   :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 31
« Vastaus #13 : 24.11.14 - klo:12:25 »
Tulin äsken. Tuloksista en vielä tiedä. Torstaina lääkäri kertoo.
Tavallinen kirjainten näkeminen vasemmalla oli lähes olematonta. Sen totesin itsekin.
Näkökenttätutkimus oli vaivalloista, sillä siinä ollaan kuin kidutusvälineessä. Silmään ei tule kipua, mutta sen asennon pitämisessä yli 15 min. on vaikeuksia, vallankaan niska ei sietänyt sitä venytystä. Selkä kipeytyi myös ja hengittäminenkin oli vaikeaa asennon takia. Vesi valui silmistä, eikä hievahtaakaan saanut.
Hoitaja sanoi ettei se oikein onnistunut.  :'(
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 31
« Vastaus #14 : 24.11.14 - klo:12:27 »
No voi harmi, kaikkeen sitä olet joutunut. Voimia ja siunausta toivottelen.