Kirjoittaja Aihe: Riivatut rakkineet 5  (Luettu 27661 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #60 : 06.01.14 - klo:07:40 »
Minun ensimmäisestä tietokoneestani (ostettu 2000) on vielä jäljellä sateliittikaiuttimet, joita siirtelen laitteesta toiseen. :) Halpis cd-soittimestakin saa niillä kunnon äänen.. vanhasta tv:stä, kännykästä ja tietokoneesta puhumattakaan. Toisesta kaiuttimesta katkesi "kaula" ja kaiutinosa lepää jalustan päällä vähän ruman näköisesti johdot esillä, mutta aion käyttää niitä niin kauan kun ääni pihisee- ja se pihiseekin vielä tosi hyvin.
Terveisin tyytyväinen kestokuluttaja.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #61 : 06.01.14 - klo:09:06 »
Hyvän tavaran matkan pää on kaukana tulevaisuudessa, ulkonäkö on sivuseikka.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #62 : 14.01.14 - klo:01:17 »
Voi!  :'(  Vanha ja hyvä ja näppärä matkaradioni putosi kädestäni ja vaikeni.
Vieläköhän joku korjaa radioita? Onkohan enää vain uusien härpäkkeiden myyntipisteitä?
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #63 : 14.01.14 - klo:06:37 »
Alle 100 euron laitteita ei kannata korjauttaa ellei itse tai lähimmäinen osaa.
Tunne- ja antiikkiarvoiset on asia erikseen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #64 : 14.01.14 - klo:08:14 »

   Pitäis putsauttaa kone jollakin IT-joogilla.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #65 : 14.01.14 - klo:09:51 »
Tee se itse sueraavan ohjeen mukaan.,
Mene atk-kauppaan ja osta puhalluspullo. Siitä tulee ilmaa kovalla paineella
Avaa laitteesi kansi varovasti
Puihalla laitteesi puhtaaksi, mutta älä koske mihinkään
Laita kansi takaisin kiinni.
Laita kone käyntiin ja huomat jäähdystyspuhaltimen hidastuneen.
Ole onnellinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #66 : 14.01.14 - klo:13:18 »
Voi!  :'(  Vanha ja hyvä ja näppärä matkaradioni putosi kädestäni ja vaikeni.
Vieläköhän joku korjaa radioita? Onkohan enää vain uusien härpäkkeiden myyntipisteitä?

Miten vanha? Olen jokusen 50-60-luvun radion huollattanut Pertunmaalla.
http://www.pertunmaa.fi/web/guest/elektroniikkahuolto
Ihan varma en firmasta ole, mutta tuskinpa Pertunmaan kirkolla kovin monta putkiradiogurua on. Vähän sinne on tietysti matkaa stadista, mutta mitäpä ihminen ei tekisi putkiradion eteen... Asiantuntemusta löytyy. Kun valittelin Nordmenden matkaradion pohjakohinaa, selitys tuli kuin apteekin hyllyltä: kohina on kyseisessä mallisa käytettyjen germaniumtransistorien ominaisuus.

Pudonneesta radiosta mitään tietämättä veikkaan, että hyvällä säkällä kyseessä on vain jonkin kontaktin irtoaminen tärähdyksen voimasta.

Mielestäni vanha radio kannattaa korjauttaa, jos se on miellyttänyt. Uusi saattaa olla huonompi ja esim. hankalampi käyttää.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #67 : 14.01.14 - klo:13:25 »
Miten vanha? Olen jokusen 50-60-luvun radion huollattanut Pertunmaalla.
http://www.pertunmaa.fi/web/guest/elektroniikkahuolto
Ihan varma en firmasta ole, mutta tuskinpa Pertunmaan kirkolla kovin monta putkiradiogurua on. Vähän sinne on tietysti matkaa stadista, mutta mitäpä ihminen ei tekisi putkiradion eteen... Asiantuntemusta löytyy. Kun valittelin Nordmenden matkaradion pohjakohinaa, selitys tuli kuin apteekin hyllyltä: kohina on kyseisessä mallisa käytettyjen germaniumtransistorien ominaisuus.

Pudonneesta radiosta mitään tietämättä veikkaan, että hyvällä säkällä kyseessä on vain jonkin kontaktin irtoaminen tärähdyksen voimasta.

Mielestäni vanha radio kannattaa korjauttaa, jos se on miellyttänyt. Uusi saattaa olla huonompi ja esim. hankalampi käyttää.

Mt

Nordmendesi oli ilmeisesti valmistettu ennen vuotta 1970, sillä sen jälkeen kaikissa oli silikonitransistorit ja hiljalleen mikropiirit. Nordmende on nykyisin kuollut merkki ja suku on myynyt sen pois.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #68 : 31.01.14 - klo:19:09 »

   Mikä on McAfee? Se pomppaa usein esiin, vaikka en ole tilannut. Googlen mukaan se on virustorjuntaohjelma. Tähän asti olen pärjännyt ilman sitä.
Taitaa olla itse virus?





Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #69 : 31.01.14 - klo:20:06 »
   Mikä on McAfee? Se pomppaa usein esiin, vaikka en ole tilannut. Googlen mukaan se on virustorjuntaohjelma. Tähän asti olen pärjännyt ilman sitä.
Taitaa olla itse virus?

Jos sinulla on muu virustorjuntaohjelma, niin poista sillä kone ei tykkää kahdesta samanaikaisesta virustorjuntaohjelmasta.
Mene ensin ohjelman etusivulle ja kato saako sen sieltä poistettua. Jos se onnistuu tee se. Jos ei niin, mene ohjauspaneellin ja siellä kohtaan ohjelmat ja toiminnat ja poista se siellä. Se tulee jos ei tarkkaan lue mitä päivityksiä lataa koneelleen siivellä mukana ellei laita ruksia kohtaan ei McAfeeta. Ei se ole vaarallinen, mutta turha hidastuttaja koneellasi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #70 : 31.01.14 - klo:21:01 »

   Kiitos!


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #71 : 31.01.14 - klo:21:21 »
Pitänee myös tarkistaa tuollainen...koneellani saattaa olla paljonkin turhaa ja ylimääräistä...
muutakin kuin omat vanhentuneet tiedostot, tosin ne ei juurikaan vie tilaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #72 : 31.01.14 - klo:21:27 »
Alle 100 euron laitteita ei kannata korjauttaa ellei itse tai lähimmäinen osaa.

Mutta jos on periaatteellisesti korjaamisen kannalla? Talvikenkiäni on käytetty suutarissa paljon isommalla rahalla kuin millä ne ostettiin.

Mutta joo, tätä XP-konetta ei kai pelasta enää mikään. Flash on sökö, Spotify ei tajua että kyllä tässä koneessa on Flash. Uudelleenasennus ei onnistu. Rekisteristäkin koetin putsata kaikki asiaan liittyvät merkinnät, en kai onnistunut. Ärsyttää, kun ei pääse iltapäivälehden nettisivulle sanomaan mielipidettäni, koska jotakin rikki (no, voi olla parempikin etten pääse).

Tässä lähellä on käytettyjen tietokoneiden kauppias, muuatta kannettavaa vähän olen katsellut. Pitäisi käydä tuntumaa ottamassa, onko näppis hyvä. Käyttiksinä olisivat Windows 7 ja Ubuntu. Vistan olen onnistunut skippaamaan ja hyvä niin. Tosinörtti ostaa tietenkin viritellyn käytetyn, tai rakentaa komponenteista itse. Muuten olen sitä mieltä, että kaikista tietoturvahäikistä huolimatta XP on ollut suhteellisen onnistunut Microsoft-tuote. Toinen on Excel. Ehkä niiden pitäisi sijoittaa X tuotteen nimeen, niin hyvä tulee?

Näppis muuten on törkeimpiä rakkineita mitä on olemassa. Ei ihmiskäden luontaista ergonomiaa ole levitttäytyä laudalle (keyboard) kuin mikäkin evä.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #73 : 31.01.14 - klo:21:51 »
Joo, olen myöskin vannoutunut XP:n kannattaja ja käyttäjä...samoin excelin...
Saa nähdä sitten miten kauan?
Kun sais tehtyä taas varmistuskopioita ennen kuin käy huonosti.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #74 : 31.01.14 - klo:22:06 »
Mutta jos on periaatteellisesti korjaamisen kannalla? Talvikenkiäni on käytetty suutarissa paljon isommalla rahalla kuin millä ne ostettiin.

Mutta joo, tätä XP-konetta ei kai pelasta enää mikään. Flash on sökö, Spotify ei tajua että kyllä tässä koneessa on Flash. Uudelleenasennus ei onnistu. Rekisteristäkin koetin putsata kaikki asiaan liittyvät merkinnät, en kai onnistunut. Ärsyttää, kun ei pääse iltapäivälehden nettisivulle sanomaan mielipidettäni, koska jotakin rikki (no, voi olla parempikin etten pääse).

Yleensä se vanha asennus on postettava ennen kuin voidaan asentaa uusi:. Eli jos Flash ei toimi poista se ja yritä sitten asentaa uusi.

Tässä lähellä on käytettyjen tietokoneiden kauppias, muuatta kannettavaa vähän olen katsellut. Pitäisi käydä tuntumaa ottamassa, onko näppis hyvä. Käyttiksinä olisivat Windows 7 ja Ubuntu. Vistan olen onnistunut skippaamaan ja hyvä niin. Tosinörtti ostaa tietenkin viritellyn käytetyn, tai rakentaa komponenteista itse. Muuten olen sitä mieltä, että kaikista tietoturvahäikistä huolimatta XP on ollut suhteellisen onnistunut Microsoft-tuote. Toinen on Excel. Ehkä niiden pitäisi sijoittaa X tuotteen nimeen, niin hyvä tulee?

Näppis muuten on törkeimpiä rakkineita mitä on olemassa. Ei ihmiskäden luontaista ergonomiaa ole levitttäytyä laudalle (keyboard) kuin mikäkin evä.
« Viimeksi muokattu: 31.01.14 - klo:22:39 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi