Kirjoittaja Aihe: Riivatut rakkineet 5  (Luettu 27462 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #135 : 16.05.14 - klo:09:55 »
Jos huomaat tuhonneesi jotain niin sen voi papaluttaa roskiksesta jos se on vielä siellä tai sitten komennolla ctrl+Z. Jotkut palautusohjelmista ovat hyviä, sillä kone ei todellisuudessa tuhoa kuin osoitelapun ja jos et ehtinyt tallentaa mitään päälle, niin se löytyy. Järjestelmän palatus palauttaa järjestelmän ei tiedostoja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #136 : 16.05.14 - klo:19:15 »
Onneksi sain sittenkin ajantasaisen varmuuskopion. Nyt on asiat sen puolesta kunnossa. Varmuuskopio on tallennettu ulkoiselle kovalevylle. Nyt vain kuulin, että yhdellä tyypillä oli hajonnut se ulkoinen kovalevy. Niinpä pitää hankkia toinen ja tallentaa tärkeät tiedot aina kahteen paikkaan. Itse asiassa muistan, että korppujen aikaan käskettiin ottaa varmuuskopiot kolmelle korpulle ja niin tein. Nyt sitä vain on mennyt leväperäisemmäksi, mutta sainpahan opetuksen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #137 : 16.05.14 - klo:19:57 »
Onneksi sain sittenkin ajantasaisen varmuuskopion. Nyt on asiat sen puolesta kunnossa. Varmuuskopio on tallennettu ulkoiselle kovalevylle. Nyt vain kuulin, että yhdellä tyypillä oli hajonnut se ulkoinen kovalevy. Niinpä pitää hankkia toinen ja tallentaa tärkeät tiedot aina kahteen paikkaan. Itse asiassa muistan, että korppujen aikaan käskettiin ottaa varmuuskopiot kolmelle korpulle ja niin tein. Nyt sitä vain on mennyt leväperäisemmäksi, mutta sainpahan opetuksen.

Minulla on kaikki vähintään kahdessa paikassa. Irtokovalevylla ja verkossa koneeni lisäksi. C-levy hajosi kahdesti vuoden sisällä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #138 : 16.05.14 - klo:20:24 »
Minulla pyörivät varmistukset ulkoiselle levylle, mutta lisäksi käytän pilvipalvelua eli Dropbox-tallennuspalvelua (muitakin vastaavia on). Siellä ovat niin meneillään olevat työt kuin firman skannatut tositteet ynnä laskutusohjelma. Sama tavara on myös tietokoneessa, ja DP:n ohjelma synkronoi kaikki muutokset lennossa omalle palvelimelleen. Kun avaan kakkoskoneen kannen, tiedot kopioituvat myös sinne. Näin työasioista on ajantasaiset kopiot kahdella koneella ja sen lisäksi netissä. Palvelu tallentaa jonkin verran tiedostojen versiohistoriaa, ja jos olen tyrinyt jonkin tiedoston, voin palauttaa koneelle aikaisemman version.

Useimmat pilvessä olevat asiakirjat ovat luettavissa myös puhelimella ja taulutietokoneilla. Ja jos kirjanpitäjä tai asiakas soittaa, oleellinen aineisto on käytettävissäni missä tahansa. Tästä on ollut hyötyä monta kertaa.

Entä tietoturva? Meikäläisen firman asioissa ei ole valtiosalaisuuksia, mutta eräät asiakirjat olen tallentanut Truecrypt-ohjelmalla luotuun salakirjoitettuun levytiedostoon. Se aukeaa vain salasanalla, jossa on merkkejä toista tusinaa. Ja tämäkin tiedosto on siis DP:ssä ja käytettävissä kaikilla koneillani.

Tällainen ratkaisu sopii monenlaisille järjestelmille, koska erilaiset ohjelmistot näkevät vain normaalin levyhakemistorakenteen. Mitään erityisvirityksiä ei siis tarvita.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #139 : 16.05.14 - klo:20:44 »
Tulin juuri rannasta syömästä muurinpohjalättyjä huomattuani, että pari asiaa unohtui. No mt olikin jo tuossa välillä ehtinyt mainta dropboxin. Toinen, jossa meillä on kuitit skannattuina ym. kuten passien värikopiot on yksinkertaisesti vaimon nimissä oleva gmail sähköposti. Sinne mahtuu aikalailla, sen voi avata missäpäin mailmaa tahansa ja lisäksi se on ilmainen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #140 : 22.05.14 - klo:21:03 »
Ei mene hyvin Verkkokaupalla. 32 tuntia sitten ilmoittivat, että valmis lähtöön, mutta ei ole vieläkään lähtenyt ja tuskin enää tänää lähtee. Kysessä on takuukorjaus (pikku vika emolevy uusiksi) uudessa laitteessa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #141 : 22.05.14 - klo:22:30 »
Ostin iPadiin maksimimäärän muistia joka ei suostu yhteistyöhön. Tarkoitus oli voida sillä kirjoittaakin ja siirtää pilvestä tänne mikä ei onnistune kun tämä kone ei voi sietää mac-ympäristöä ylipäänsä, mutta ostin hyviä leffoja joita se ei ahda itseensä eli muisti on pilvessä mutta padi ei käytä sitä. Helpsonin pojatkaan ei osanneet -- ne soittivat minullepäin peräti, ja kait ilman rahatta ja hinnatta kun vain kertoivat etteivät osaa.  Jälleenmyyjä ei osaa sitäkään minkä olen tässä oppinut.  Ehdottivat asentajaa pikimmiten mutta totesin ettei hyödytä hakea tautia.  Hän kait saapuu ensiviikolla jos vähän paranisin. Ellei joku osaa neuvoa?

En pidä tästä että myyvät muistia jota pikkupadini ei sitten ymmärrä käyttää.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #142 : 24.05.14 - klo:08:09 »
Ostin iPadiin maksimimäärän muistia joka ei suostu yhteistyöhön. Tarkoitus oli voida sillä kirjoittaakin ja siirtää pilvestä tänne mikä ei onnistune kun tämä kone ei voi sietää mac-ympäristöä ylipäänsä, mutta ostin hyviä leffoja joita se ei ahda itseensä eli muisti on pilvessä mutta padi ei käytä sitä. Helpsonin pojatkaan ei osanneet -- ne soittivat minullepäin peräti, ja kait ilman rahatta ja hinnatta kun vain kertoivat etteivät osaa.  Jälleenmyyjä ei osaa sitäkään minkä olen tässä oppinut.  Ehdottivat asentajaa pikimmiten mutta totesin ettei hyödytä hakea tautia.  Hän kait saapuu ensiviikolla jos vähän paranisin. Ellei joku osaa neuvoa?

En pidä tästä että myyvät muistia jota pikkupadini ei sitten ymmärrä käyttää.  >:(

En oikein ymmärtänyt mikä on ongelma, mutta jos osaat esittää sen selvemmin, niin Hopeinen Omena-palstalta voisi kysellä apuja.

iPadin muisti ei ole samalla tavalla suoraan käytettävissä kuin tietokoneen massamuisti, vaan sitä hyödynnetään sovellusten kautta. Esimerkiksi musiikkisovellus käyttää muistia musiikkikirjaston tallennukseen ja iBooks-sovellus lataa sinne kirjoja ja dokumentteja.

Kannattaneeko elokuvia tallettaa laitteeseen, kun jo muutama kymmenen täyttää koko muistin?

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #143 : 24.05.14 - klo:15:38 »
En ole asiaan perehtynyt, mutta jos haluaisi katsoa elokuvia Ipadilla, mieleen tulisivat ensin Applen sovelluskaupan App Storen valikoimat, sitten netin suoratoistopalvelut, joilla on Ipad-sovellus, kuten Netflix.

Katsoin App storesta, että Rio Bravon HD-versio vie tilaa vajaat 6 gigaa, pienempi tarkkuus 1,7 gigaa. Osto maksaa kympin, vuokraus kolme-neljä euroa. Tekstityksistä ym en tiedä.

Voisi kuvitella, että pilvipalvelun Ipad-sovellus osaisi toistaa videotiedostoja. Dropbox väittää osaavansa, ks.
https://www.dropbox.com/help/83/en
mutta en ole kokeillut, koska minulla ei ole siellä mitään videokamaa.

Kiinteiden nettiyhteyksien nopeudet kai nykyisin jo riittävät, ja lisäksi pitää olla riittävän nopea langaton verkko. Jos on tarkoitus katsoa reissun päällä, pitää varautua yhteysnopeuksien vaihteluun. Ja oman liittymän datamäärärajoituksista kannattaa olla selvillä.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #144 : 29.05.14 - klo:09:15 »
Täällä kävi Helpsonin pojat. Pitkään niilläkin vei, puhelimessa ei auennut. Yleensä nimittäin avautuu ja kaikki korjautuu. Tässä oli asennukset erittäin sekaisin, eli ostamani leffat koettivat ahtautua padin muistille vaikka piti pilveen.
En asentanut itte tuli kaupasta asennettuna.
Minäkin käytän  dropboxia jonka minulle mt neuvoi. Nyt saan tähänkin sopimaan writerin. Kaikki on erittäin hyvin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #145 : 29.05.14 - klo:11:44 »
Jatkot osaan 6
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi