Kirjoittaja Aihe: Riivatut rakkineet 5  (Luettu 27460 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Riivatut rakkineet 5
« : 22.08.13 - klo:08:18 »
Firefoxiin siirryttyäni en löydä enää mistään työkaluja. Välilehtien poistamisen pikanäppäimet piti etsiä googlen kautta suurella vaivalla. Mutta tietääkö kukaan tuliketun käyttäjä, miten saan suurennustyökalut näkyviin? läppärin hiiri tahtoo helposti vahingossa suurennella ja kutistaa sivuja, enkä saa niitä enää takaisin normaalikokoon.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #2 : 15.10.13 - klo:22:25 »
Hyvästelin tänään elämäni pölynimurin, Electrolux Oxygenin  :088:, kun elektroniikkaromu- ja ongelmajäteauto taas piipahti kierroksellaan tässä lähellä. Toista niin hyvää imuria ei ole ollut eikä tule olemaan. Mutta minkäs sille voi, että se kesällä hajosi. Kun ei samanlaisia enää ollut myytävänä, ostin tilalle saman valmistajan ylivoimaisen testivoittajamallin, Electrolux UltraOnen, mutta ei se ole likikään niin hyvä. Ehkä imutehoa piisaa, mutta ergonomiassa häviää Oxygenille mennen tullen. Riivaus-osio on se, että uusia malleja pitää kehitellä niin tiuhaan, että vanhat hyväksi koetut katoavat markkinoilta. Kai se on kohta tästä XP:stäkin luovuttava.

Minulla on tapana kiintyä esineisiin, ja tuo Oxygen oli kaiken lisäksi kaunis. UltraOneen tuskin saan muodostettua samanlaista suhdetta, mikä ehkä on hyväkin asia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #3 : 15.10.13 - klo:22:35 »
Googlettamalla vastaus löytyikin helposti: https://support.mozilla.org/fi/kb/tekstin-koko-ja-suurennus-suurenna-verkkosivujen-kokoa#w_kuinka-sivun-suurennusta-ja-pienennystac-kacytetacacn

Meillä on vaimolla ollut  ja on yhä ongelmia Firefoxin kanssa (Windows7 ). Se ei näytä kaikkia rivejä, vaan niitä puuttuu keskivaiheilta. Chromessa, johon hänkin on nyt siirtynyt tätä ilmiötä ei ole. Lisäksi Chrome käynnistyy nopammin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #4 : 15.10.13 - klo:23:02 »
Olen varmaan 10 vuotta pitkässä jälkijunassa viimeisessä vaunussa näissä rakkinejutuissa.
Mikäs siinä kun toimeen olen tullut, vaikka välillä vähän tökkii..

Mites, olen kuullut että windows xp:n ylläpito loppuu, olikohan huhtikuussa.
Alkaisko munkin olla aika hankkiutua eroon vanhasta pienestä koneesta?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #5 : 15.10.13 - klo:23:22 »
Olen varmaan 10 vuotta pitkässä jälkijunassa viimeisessä vaunussa näissä rakkinejutuissa.
Mikäs siinä kun toimeen olen tullut, vaikka välillä vähän tökkii..

Mites, olen kuullut että windows xp:n ylläpito loppuu, olikohan huhtikuussa.
Alkaisko munkin olla aika hankkiutua eroon vanhasta pienestä koneesta?


Ei kiirettä. Käytä sitä niiin kauan kuin se toimii. Myös hakkereiden kiinnostus loppuu, kun ei enää pääse sotkemaan Microsoftin juttuja. Ainoa ongelma on, että siihen ei sitten saa enää kunnolla uusia ohjelmia, jos sattuisi tarvitsemaan. Vaihda sitten, kun et enää pärjää sillä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #6 : 16.10.13 - klo:08:02 »
Ei kiirettä. Käytä sitä niiin kauan kuin se toimii. Myös hakkereiden kiinnostus loppuu, kun ei enää pääse sotkemaan Microsoftin juttuja. Ainoa ongelma on, että siihen ei sitten saa enää kunnolla uusia ohjelmia, jos sattuisi tarvitsemaan. Vaihda sitten, kun et enää pärjää sillä.

Niinpä juuri. Jos nyt ostaisit uuden, niin se ehtisi kuitenkin hajota ennen kuin lakkaisit pärjäämästä XP:lläsi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #7 : 16.10.13 - klo:12:59 »
Kiitos vihjeistä. :eusa_angel:
Taitaa olla ehkä niin että kovalevy hajoaa ennemmin kuin xp:stä tulee käyttökelvoton.
Varmuuskopiointi syytä pitää koko lailla ajan tasalla.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #8 : 16.10.13 - klo:14:52 »
iPad on turha kallis lelu. Harmittaa - se oli lankeemus.  Ensimmäinen lähti huoltoon kuusiviikkoisena, lähettivät ihkauuden tilalle. On siitä helppo katsella telkkaa kuumeessa, mutta voiko antaa kummitytölle lahjaksi, jos se taas hajoaa?  Kuinkahan kauan tämä uusi kestää?  Vaatii mitä ihmeellisimpiä kirjauksia.  Helpsonin poikakin kuumeni ensi kertaa niin, että tarjosin sairaslomaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #9 : 16.10.13 - klo:15:33 »
Ja sitten kun Web-käyttöliittymät pitää koodata nopeasti, jätetään pois tuki vanhemmilta selaimilta. Nyt ei tältä koneeltä huuto.net toimi, näyttää vaan lauta-aitaa. Olisin etsinyt, onko saatavilla käytettyjä hammaslääkärin tuoleja tai hierontapöytiä, kokeillakseni vaakatasossa työskentelyä, mikä uskoakseni on istumista terveellisempää. Työnantajani kyllä varmaan kieltää, jos huomaa. Oikean duunarin kuuluu istua. (Samalla voisinkin kirota tuolin riivatuksi rakkineeksi numero yksi, sillähän me selkämme särjemme.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #10 : 16.10.13 - klo:22:12 »
Öppis: Eikös hierontapöydässä ole aika pieni silmäkolo työskentelyä ajatellen?

Leena: Minulla on iPad toiminut hyvin, tosin en ole elokuvia tms. katsellut vaan käyttänyt matkoilla nettisurffailuun (kuten nytkin) ja valokuvien esittelyyn. Eikä ole tarvinnut itse tehdä alkusäätöjä, joista en varmaan olisikaan selviytynyt. Kummityttösi varmaan tykkäisi lahjasta. Onneksi useimmat laitteet toimivat moitteetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #11 : 16.10.13 - klo:23:36 »
Öppis: Eikös hierontapöydässä ole aika pieni silmäkolo työskentelyä ajatellen?

En tiedä. En ole koskaan ollut hierontapöydällä. Minulle on vain kerrottu, että niissä on reikä, johon saa naamansa. Eikö siitä tietsikan näyttöä mahdu näkemään; enhän minä työhöni muuta tarvitse?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #12 : 17.10.13 - klo:08:40 »
En tiedä. En ole koskaan ollut hierontapöydällä. Minulle on vain kerrottu, että niissä on reikä, johon saa naamansa. Eikö siitä tietsikan näyttöä mahdu näkemään; enhän minä työhöni muuta tarvitse?

Luulenpa, että olisi tuunattava uusi pääosa. Reikä on niin kapea, että se painaa poskiluita, eli mukavammalta tuntuu pitää silmiä kiinni. Vaan voihan niissäkin olla erilaisia malleja - minulle on osunut tällaisia. Lisäksi hierontapöydän jalkaosa saattaa olla tietokoneen tiellä. Kannattaa käydä hieronnassa, niin tulee omakohtainen kokemus. Se on rentouttavaa muutenkin.  :023:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #13 : 17.10.13 - klo:10:03 »
Luulenpa, että olisi tuunattava uusi pääosa. Reikä on niin kapea, että se painaa poskiluita, eli mukavammalta tuntuu pitää silmiä kiinni. Vaan voihan niissäkin olla erilaisia malleja - minulle on osunut tällaisia. Lisäksi hierontapöydän jalkaosa saattaa olla tietokoneen tiellä. Kannattaa käydä hieronnassa, niin tulee omakohtainen kokemus. Se on rentouttavaa muutenkin.  :023:

"Aina" on kivaa kun paapotaan. Tämä reikä on tehty hengittämistä varten ei maisemia varten.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #14 : 17.10.13 - klo:10:19 »
Tarttee sitten varmaan askarrella jotain itse. Eilen kokeilin puutyöluokan pistosahaa, joka no paljon parempi kuin omani (tässä päivän rakkineet?), sahailin mäntylevyyn reiän. Samalla tekniikallahan naamareikä syntyisi.

Aina kun joku on yrittänyt hieroa minua, olen ruvennut kiljumaan. Se vain tuntuu kammottavalta ja väkivaltaiselta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.