Kirjoittaja Aihe: Tänään 5e  (Luettu 27240 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #60 : 02.02.12 - klo:11:18 »
Riemuitsee pojan saamasta työpaikasta :icon_lol: Esikoinen oli viime viikon maanantaina työpaikkahaastattelussa Lounais-Suomessa ja eilen soitettiin, että tervetuloa töihin. Ensi maanantaina tiedossa muuttotalkoot. :023:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #61 : 02.02.12 - klo:15:31 »
Riemuitsee pojan saamasta työpaikasta :icon_lol: Esikoinen oli viime viikon maanantaina työpaikkahaastattelussa Lounais-Suomessa ja eilen soitettiin, että tervetuloa töihin. Ensi maanantaina tiedossa muuttotalkoot. :023:

Onneksi olkoon!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #62 : 02.02.12 - klo:16:40 »
Ritta-mummi ja Matti-vaari Onnittelevat "pientä kolehdinkerääjää ". Hyvät eväät on pojalla aloittaa itsellinen elämä.   :eusa_pray:   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #63 : 02.02.12 - klo:16:48 »
Päärynänkukat ovat jo kypsyneet hedelmiksi,
pääskysen munat muuttuneet poikasiksi.
Näihin aikoihin on siis jälleen päästy.
Miten osaisin kertoa, miltä minusta taas tuntuu.
Näen vain päivien ja kuukausien kiireen.
Älä huokaa taakse jääneitä vuosia!


Po Chü-i: Kevätiltana kirjoitettu kirje Yüan Chenille, Korotan ääneni ja laulan

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #64 : 02.02.12 - klo:19:30 »
 >:(  Lienen sairas, kun koko ajan väsyttää ja kurkku on kipee ja nenä tukkoinen.  Saahan Leena mennä sänkyyn vuoteenomaksi, saahan, vaikkei olekaan kirjottanut?  Olen minä kesännyt materiaalia ja kerran hermostunut.  Kaikki kertoo aivan aivan eri tavalla. No Metaxas on jenkki. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #65 : 02.02.12 - klo:19:38 »
>:(  Lienen sairas, kun koko ajan väsyttää ja kurkku on kipee ja nenä tukkoinen.  Saahan Leena mennä sänkyyn vuoteenomaksi, saahan, vaikkei olekaan kirjoittanut?  Olen minä kerännyt materiaalia ja kerran hermostunut.  Kaikki kertoo aivan aivan eri tavalla. No Metaxas on jenkki. 

Saat mennä sänkyyn kun vaan et jää sinne.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #66 : 03.02.12 - klo:11:11 »
Saat mennä sänkyyn kun vaan et jää sinne.

Eihän toki...   ei semmosta voi... Dosentti  :026:   potkii ja pistelee pienillä neuloilla, ellen kirjoita ja tutki hänen elämäkertojaan.

Sainn naimatarjouksen facebook-kuvani perusteella.   :repee:  Vastasin, että no thanks, tuottaisin pettymyksen.  Se kun onm Dosentin lapsuudenkuva, jossa hän osuu muistuttamaan minua lapsena.  Ensin Tomi Karttunen rykäisi sinne Dosentin nuoruuskuvan profiiliin ja minä perässä, eli sielläkin on nyt kaksi Dosenttia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #67 : 03.02.12 - klo:21:55 »
Hyvin käytetty päivä.  Yksi kokonainen yksityisopetusnovelli kirjoitettu uusiksi, siis simpuroitu. En ollenkaan huomannut ajankulua.  Kohta riennän simpuroimaan Dosentin elämää, ja posti on katsottava.  On koetettava saada taas selvää siitä kuinka seitsemäs tehtävä simpuroidaan.

Asiaa tuntemattomille:  Kun korjataan tekstiä muotoon sopivaksi, siis pois toistot, jankutukset, ynnä muut virheet, teksti simpuroidaan.  Sanan etymologia juontaa kirjoituksen opettajalahjakkuus Hannu Simpurasta.  Hän on niitä harvoja kohtaamiani neroja.  Keräilen niitä.  Sana ilmestynee piakkoin sanakirjoihin:
att simpurera
to simpurate
zu simpuriere
au simpurare  (joku italiaa osaava, auta...   taipuu kumminkin kuin are-verbit)  taivutetaan heikkojen verbien säännöillä muissa
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #68 : 03.02.12 - klo:22:04 »
Uuslatinaa:

Simplex yksinkertainen, mutkaton; purus puhdas, selkeä, koruton.

Simpurus, -a, -um, kaikesta turhasta karsittu, olennaiseen keskittyvä.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #69 : 03.02.12 - klo:23:38 »
Kotimatka oli tänään äärimmäisen pitkä prosessi...yleensä matkaan menee alle puoli tuntia. Tänään kokonaista kaksi tuntia sain istua bussissa! Onneks oli luokkakaverikin matkassa niin saatiin keskenämme haastaa... Teemaan sopien Linjuripolkka... "Linja-autossa matka katkeaa!" Todellakin!  :icon_rolleyes: Onneks ei ollut kiirus mihinkään....

http://www.youtube.com/watch?v=i0AsOjcW2uA

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #70 : 04.02.12 - klo:21:44 »
Kiitos Myyrä linkistä. Nättihän tuo missi on, juur niinkuin missin pitääkin.

Kiitos Tiitiäinen Linjuripolkasta. Se toi mieleeni vuodenvaihteen 1968-69. Olin Bertta-tädin luona Raahessa, kun tuota polkkaa soitettiin radiossa tuomaan tunnelmaa keskuteluu matkustajaliikenteen lakkautuksesta rataosalla Tuomioja - Raahe.
Sen jäkeen piti veturinkuljettajan tytönkin opetella bussikyytiin junan asemasta.  :icon_sad:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #71 : 06.02.12 - klo:09:22 »
Tänään ovat vaivasenluut arkoina . Painavien tarjottimien kantaminen ja muu jalkatyö eilispäivän aikana, yht n. 6 h. aiheuttaa tottumattomalle pieniä vaivoja. Aamuyöstä heräsin särkyihin. Voitelin jalkaterät ja sormet tiikeribalsamilla ja otin miedon särkylääkkeen. Kivut eivät ole nimelkipuja, eikä henkisiä sillä seurat olivat antoisat. Ja vaikka Saulista tuli presidentti, on mieli toiveikas uuden alun suhteen maassamme. Miljoona suomalaista äänesti muutoksen puolesta.
Rusakko oli syömässä kauralyhtellä kun puoli viideltä hoidin itseäni. Sitä seurasin hetken aikaa ja lähdin jatkamaan uni. Nukuin yli kahdeksaan.
Hyvää , lauhaa talvipäivää ja vaalien jälkeistä sopuisaa elämää !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #72 : 06.02.12 - klo:09:37 »
nämä pakkaset menee niveliin
ja huoneilmakin on niin kuivaa, että päässä soi
Herra armahda.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #73 : 06.02.12 - klo:10:13 »

   Mutta heti rupes lämpeneen. Luoja anto lempeän alun. Vaikka sanotaankin Alku aina hankala, se tarkoittanee kuherruskuukauden jälkeistä aikaa.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #74 : 06.02.12 - klo:10:24 »
vai kuherruskuukauden jälkeistä aikaa,
tuota en ole ennen kuullutkaan

 :icon_lol:
Herra armahda.