Kirjoittaja Aihe: Tänään 5e  (Luettu 27025 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #30 : 26.01.12 - klo:20:28 »
^Hmmm... en ole koskaan "oikeasti" opiskellut saksaa, mutta kuvittelen ymmärtäneeni. Jospa viikonloppuna, kunnolla nukuttuani, koettaisin sauratuvan puolelle jotain vääntää siitä mitä ihmettelen.

Tänään kävin työmatkan varrella Aleksanterin kirkon ehtoollishartaudessa, sitten kadun toisella puolella Metsossa palauttamassa kirjoja ja saman tien äänestämässä, kun se oli siellä mahdollista. Piirtäminen kakkosen niin iloiseksi tekee sydämen! Poliittiset oikeudet ovat kyllä hieno asia, varmaan ensimmäistä kertaa moneen päivään hymyilin kun lippu oli leimattu ja kuoriin suljettu.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #31 : 26.01.12 - klo:22:04 »
Onneksi huomenna on perjantai!
Siskoni onkin hyväksytty  taustoiltaan rikospoliisin labra-tutkijaksi ja päässyt jopa työhaastatteluun!
Hänellä tosin on jo työpaikka eläinbakteeri tutkijana.
Minä pyörin ompelimossa kalliossa ja klubitalolla ja yritän vähän treenata
urheiluakin.
Elämä on kemiaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #32 : 27.01.12 - klo:09:31 »
Lehtipuut on nyt kauniin näköisiä pakkaskuurassa. Tosi hienoja.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #33 : 27.01.12 - klo:09:55 »
^Täällä taas kaikki mahdollinen puita koristava vesi eri olomuodoissaan oli kadonnut. Huomasin sen vasta pihalle astuessani ja jos olisin huomannut aikaisemmin, olisin jättänyt villakalsarit tarpeettomina kotiin. Tänään oli ensimmäinen aamu, kun matkalla bussipysäkille oikein kunnolla rekisteröin tinttien viserrystä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #34 : 27.01.12 - klo:10:51 »
Jokunen vuosi sitten katselin upeata eteläsuomalaista talvimaisemaa ja se oli hyvä. Mutta nyt minulle tulee mieleen upeita 30-35 asteen kelejä kesä-elokuussa. Pliis Jumppu käännätkö suuresti maapallon asentoa. Aamen
wilhelmi niskasen jäljillä

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #35 : 27.01.12 - klo:12:29 »
Äsken muutti kolme nuorta pojankollia naapurikämppään ja nyt siellä jo kitarat soi  :003: . Ymmärrän hyvin tuon ikäisiä, kunhan eivät yöllä kovin bilettäisi.

Kohta siellä tyttöjä vilisee... :109:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #36 : 27.01.12 - klo:12:35 »
Sana tuli lihaksi ja lohdutti minua.  Olen tehnyt surullisen päätöksen:  lopetan kirjoittamisen, sillä olen oikeastaan  Simpuran kurssilla löytänyt perustuksen halkeamat, joista tiesin, mutta joita en osannut nimetä.  Tuhlaan aikaa, jota ehkä tarvittaisiin muuhun, ja "päiväni myös ovat Herran".  Ei ole lupa käyttää niitä sellaiseen, mihin ei ole saanut edellytyksiä, jos Hän sen suoraan osoittaa.  

Sitten avasin "päivän sanan"  ja siitä luukusta löytyi lohdutus. Kuka ikinä luopuu...  on saava tuhatkertaisesti takaisin, ja perivä iankaikkisen elämän.  Eihän minua kielletä kirjoittelemasta - kuten ei käsitöistä tai piirtelemisestä - ilokseni, mutta en saa väen vängällä tehdä siitä  työtäni.  Tosin en usko mihinkään merkkeihin ja ihmeisiin" mutta kylläkin siihen, että päädyn toistuvasti etevän opettajan kurssilla umpikujaan, ja huomaan itse syyt.   :)  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #37 : 27.01.12 - klo:12:37 »
Äsken muutti kolme nuorta pojankollia naapurikämppään ja nyt siellä jo kitarat soi  :003: . Ymmärrän hyvin tuon ikäisiä, kunhan eivät yöllä kovin bilettäisi.

Kohta siellä tyttöjä vilisee... :109:

Ei kun myyrää kehiin! :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #38 : 27.01.12 - klo:16:59 »
Lainaus
Kohta siellä tyttöjä vilisee... 109

 :023: sinne vaan rappukäytävään hipsimään
tai sokeria lainaamaan  :icon_wink:


Herra armahda.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #39 : 27.01.12 - klo:17:06 »
:023: sinne vaan rappukäytävään hipsimään
tai sokeria lainaamaan  :icon_wink:




Nyt on hiljainen hetki, mutta vielä äsken sähkökitara soi täysillä ja laulu raikui. Soitin talkkarille, että bändikö tänne on muuttanut ja hän lupasi sanoa huoltomiehelle, että käy kuuntelemassa. Liekö käynyt kun vähän pieneni voluumi. Selvästi opettelee joku soittamaan, mutta harjoittelupaikaksi tämä talo ei ole oikea.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #40 : 28.01.12 - klo:07:00 »

   Saisko tähän tekstityksen, kiitos:

   http://www.youtube.com/watch?v=1wsexiARcQ4&feature=related


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #41 : 28.01.12 - klo:11:50 »
Kävin Espoon kierrätykeskuksen syntymäpäivillä, jonka kunniaksi siellä oli 50% ale ( jo heti paikan auettua ).
Poljen tänään kuntopyörää, laitamme poikaystävällä cheddar-jalapenoja lankkuperunoiden kanssa ja katselemme
hyvän elokuvan. Eilen tuli jo herkuteltua makeisia ja Aino-suklaajätskiä sekä viinerleikettä.
Mässäilyä tulee harrastettua helposti viikonloppuna pe-su, sillä on liian helppo palkita itseään viikon töistä:(
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #42 : 28.01.12 - klo:12:04 »
Nyt on hiljainen hetki, mutta vielä äsken sähkökitara soi täysillä ja laulu raikui. Soitin talkkarille, että bändikö tänne on muuttanut ja hän lupasi sanoa huoltomiehelle, että käy kuuntelemassa. Liekö käynyt kun vähän pieneni voluumi. Selvästi opettelee joku soittamaan, mutta harjoittelupaikaksi tämä talo ei ole oikea.

Voi eieiei.  Tuo on tosi kurjaa.  Minul naapurit on tiettävästi saaneet suurivolyymisesta ajatuksen- ja mielipiteenvaihdosta ne kolme varoitustaan, ja ihmeesti pystyvät lopettamaan toisilleen kiljumisen klo 22.00.  Häätö uhkaa muutoin.  Tuollainen olisi minul täysin mahdoton asuinyhteisö, sillä saan jyskyttämisestä kohtauksen, kuten jotkut saa vilkusta.   Ei muuta kuin valittamaan, sillä muutamat ei opi ennen kuin saavat muutamia häätöjä - ikävä kyllä.

...................................................

Basilaarimigreenin ennakko-oiretta pukkaa.  Ja minun piti mennä maalle.   :'(.  Huom.  Se on eri kuin temporaalioireit, en rupea rähjäämään, oksennan vain ja menee taju ja motoriikan hallinta, joten en tarvii tänne suojausestoa nyt.  Vielä pysyn tolpillani... homperskoja leivoin tuliaisiksi ja kaikkea...  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #43 : 28.01.12 - klo:12:20 »
Tänään:

-erittäin kylmää, GGGrrr. :kahvi:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #44 : 28.01.12 - klo:14:29 »
Voi eieiei.  Tuo on tosi kurjaa.  Minul naapurit on tiettävästi saaneet suurivolyymisesta ajatuksen- ja mielipiteenvaihdosta ne kolme varoitustaan, ja ihmeesti pystyvät lopettamaan toisilleen kiljumisen klo 22.00.  Häätö uhkaa muutoin.  Tuollainen olisi minul täysin mahdoton asuinyhteisö, sillä saan jyskyttämisestä kohtauksen, kuten jotkut saa vilkusta.   Ei muuta kuin valittamaan, sillä muutamat ei opi ennen kuin saavat muutamia häätöjä - ikävä kyllä.
  

No joo  :icon_sunny:

Meteli kesti koko yön. Sähkö- ja akustista kitaraa, mölyämistä kuorossa, ovien jatkuvaa paiskomista tupakalle mennessään ym. Porukkaa siellä oli varmasti toistakymmentä. Ap:llä, kun menin laittamaan autoa lämmitykseen huomasin, että ulko-oven lasi on rikottu ja käytävässä(kin) majaili ainakin kolme nuorta. Soitin talohuoltoon ja poliisille ja talohuollon mies kävi laittamassa oveen pahvin. Poliisi otti tarkan selon yön tapahtumista.

Talosta asioille lähtiessäni vastaan tuli käytävässä sitä samaa porukkaa kaljapullot käsissään ja ajattelin, että voi ei, taasko se alkaa. No nyt tuntuu olevan hiljaista; olisiko joku muu asukas saanut ne jollain keinolla hiljenemään. Soitan heti poliisit paikalle, jos se mölyäminen alkaa uudelleen. Vetivät illalla vielä kuorossa, että "mulle ei koskaan tapahdu mitään". Takaan ja alleviivaan, että tapahtuu, jos se mölyäminen alkaa vielä uudestaan.

Muuten tämä talo on ollut mukavan rauhallinen, eikä minua esim. opiskelijoiden järkevä ja hillitympi ilonpito haittaa. Tässä kerroksessa asui vielä toissa kesänä kaksi oikein kivaa, nuorta naisopiskelijaa kimpassa ja he laittoivat postiluukusta hauskan lapun, jos oli juhlat tiedossa. Siinä pyydettiin mm. etukäteen anteeksi, jos heistä lähtee vähän ääntä... :)