Kirjoittaja Aihe: Tänään 5b  (Luettu 27138 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään
« Vastaus #30 : 02.11.11 - klo:15:19 »
olen pohtinut mistä löytäisin uuden kivan asunnon, haluaisin pois kerrostalosta ja pois kaupungista.............. 

Tuossa olisi kiva tilava rivitaloasunto suht. edullisesti, mutta työmatka nykyiseen työpaikkaan voi olla pitkä.

Tänään on muuten vaihdatettu talvirenkaat kun rengasfirma kutsui vaihtoon. Sen jälkeen kävin halaamassa hammaslääkäriä (perhetuttu). Se on kallis ilo, kun hän laskuttaa poraamisesta ja tekemiensä kolojen täyttämisestä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Tänään
« Vastaus #31 : 02.11.11 - klo:18:46 »
Sen jälkeen kävin halaamassa hammaslääkäriä (perhetuttu). Se on kallis ilo, kun hän laskuttaa poraamisesta ja tekemiensä kolojen täyttämisestä.

Laskuttaako tuttu hammaslääkäri halaamisestakin?

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #32 : 02.11.11 - klo:21:01 »
Tänään tilasin A 0 koon tulostimen :109:. Saan ehkä omien cad-piirustusten lisäksi tulostaa muillekkin piäntä korvausta vastahan, kun Lapualla ei oo kopioliikettä ja aina saa lähettää piirustukset Seinäjoelle tulostettavaksi.
Kohta minä oon monopoliasemas Lapualla :003:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään
« Vastaus #33 : 02.11.11 - klo:21:02 »
Laskuttaako tuttu hammaslääkäri halaamisestakin?

Ei laskuta vaan antaa alennusta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #34 : 03.11.11 - klo:12:58 »
Murphyn laki toimi taas.

Olimme lähdössä hautausmaalle, Liisa-neidille ja kauppaan. Muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen tyhjeni toinen takarengas. Pääsimme vanteella pihaan.  Irronnut nasta (ei omassa vielä talvirenkaita) oli tehnyt tehtävänsä. Matti vaihtoi nopeasti renkaan ja taas lähdettiin. Muutaman sata metriä ajettuamme hän huomasi että rahapussi jäi. Teimme U-käännöksen ja haimme lompsan.
Lähdimme Holmasta ohitien kautta kohti hautausmaata joka on Kouvolan vanhan tien varressa. Kun lähestyimme tänään avattua kauppakeskus Karismaa autojonot seisoivat jo liki kilometri ennen 4-tien risteystä. Koukkasimme Ahtialan kautta Möysään ja sieltä ielleenpäin.
Loppu sujui jo paremmin, paitsi että Matti kävi minun vieraillesanni Liisa-neidin luona viemässä maastopyöränsä eturengasta korjaajalle joka ei ollut paikalla, mutta se on järjestelykysymys. Pyöriä hänellä on ainakin kaksi.

K-kaupassa olikin voita, kas kummaa ! Miten ne karppaajat ostavat vain S-kaupasta. Katselin netistäkin että jo kuukausi sitten on voi loppunut ainakin Tampereelta.
Joten kiitos meme vinkistä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #35 : 03.11.11 - klo:15:06 »
K-kaupassa olikin voita, kas kummaa ! Miten ne karppaajat ostavat vain S-kaupasta. Katselin netistäkin että jo kuukausi sitten on voi loppunut ainakin Tampereelta.
Joten kiitos meme vinkistä !

Karppaajat ostavat K-kaupasta ja skarppaajat S-kaupasta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #36 : 03.11.11 - klo:19:13 »
Kohta kannattaa ostaa pyoraan talvirenkaat,
Kantsii nekin olla hyvalaatuiset.
Olin tanaan klubbenilla sarjis-kurssilla,
teen Jeesus-sarjis kyhaelmaa omaksi iloksi.
Jeesuksen seikkaillessa Suomessa,
hanen toistuva ongelmansa on ettei hanta uskota todeksi,
vaan kummajaiseksi, joka muistuttaa Jeesusta.
Sen jalkeen kavin pelaamassa sulkapalloa, saunasin
Jja soin pienimman hampurilaisaterian hesessa.
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #37 : 04.11.11 - klo:20:02 »
Minulle tulee sähköpostiin turhan paljon kyselyitä. Tänään oli kaksi lyhyttä, joihin oli ihan kiva vastata. Useimmat ovat tolkuttoman pitkiä ja huonosti tehtyjä ja jätän ne kesken. Pahin kysymys, joka tuli yhteen aikaan turhan usein, on luettele kaikki muistamasi automerkit. Jokainen miehenpuoli luettelee vähintään kolmekymmentä hetken kelattuaan. Nämä luovutan välittömästi. Olen keskustellut näiden kyselyjen tekijöiden kanssa, kun niitä tuli aikoinaan itsekin teetettyä, ja kertonut, että pitkiin ja laajoihin vastauskenttiin (parempi, pikkuisen huonompi jne) on turha odottaa vastauksia. Olkaa hyviä ja opastakaa tilaajia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #38 : 05.11.11 - klo:11:59 »

klavikordimusiikkia  :049:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #39 : 06.11.11 - klo:14:24 »

   :eusa_wall:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Tänään
« Vastaus #40 : 06.11.11 - klo:15:28 »
   :eusa_wall:

Hei, Hippis, ei sitä klavikordia noin soiteta!

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään
« Vastaus #41 : 06.11.11 - klo:15:29 »
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #42 : 06.11.11 - klo:19:43 »
Hei, Hippis, ei sitä klavikordia noin soiteta!

Hei vaan ja juu ei, ei soitettu noin. Se nautinto oli eilen, tänään olen

   :eusa_wall:

Miksi?

Senku tietäis, et miksi sitä hakkaa aina päätään seinään samassa asiassa?!?  :icon_eek:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään
« Vastaus #43 : 06.11.11 - klo:21:19 »
Hei, Hippis, ei sitä klavikordia noin soiteta!

   :eusa_wall:

Mutta juuri tuohon tapaan näin Marzi Nymanin soittavan kosketinsoitinta samalla kun hän soitti sylissään olevaa kitaraa.
Pyryharakka

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään
« Vastaus #44 : 07.11.11 - klo:10:28 »
   :eusa_wall:
Mutta juuri tuohon tapaan näin Marzi Nymanin soittavan kosketinsoitinta samalla kun hän soitti sylissään olevaa kitaraa.

Jospa Hippiäinen etenee Franz Lisztin viitoittamaa tietä. Kaksi suurta pianovirtuoosia, Chopin ja Liszt, tapasivat Puolassa. Pantiin toimeen kilpailu: piti säveltää virtuoosikappale, jonka säveltäjä pystyi itse soittamaan, mutta kilpakumppani ei. Kun kappaleet ollivat valmiit, Liszt sai Chopinin nuotit ensin eteensä ja soitti teoksen prima vista virtuoosin tavoin. Sitten oli Chopinin vuoro. Hän tutki hetken Lisztin sävellystä ja sanoi sitten, että ei onnistu minulta, ja tuskin onnistuu säveltäjältä itseltäänkään. Teoksessa oli kohta, jossa vasen käsi soittaa tremoloa bassossa ja oikea diskantissa ja samaan aikaan pitäisi soittaa yksi ääni keskeltä koskettimistoa. Liszt istui pallille, alkoi soittaa ja kyseisessä kohdassa kumartui ja tökkäsi tarvittavaa kosketinta nenällään.

Samaa kaskua kerrotaan tietysti muistakin säveltäjistä, ainakin Haydnista ja Mozartista.

Mt