Kirjoittaja Aihe: Tänään 5b  (Luettu 27132 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #15 : 29.10.11 - klo:21:19 »
Kiitos vaan mutta miten muka olet voinut huomata kun edellisen kerran olin kirjautuneena elokuun alussa??  :107:

Hah haa ei sinun tarvitse kirjautua, kun vain tulet vieraana koneelta (osoitteesta), jolta olet aiemminkin tullut. Näen sen ja oletan ilman muuta, että pikku Hippi siellä varovasti oksan raosta kurkkii. Kukas muukaan Hippiäisen koneella olisi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #16 : 29.10.11 - klo:21:25 »

Järkyttävää 

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #17 : 29.10.11 - klo:22:20 »
Ei mitenkään järkyttävää. Tekniikka se on joka jyllää niin joka lajissa kuin keittiössäkin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #18 : 30.10.11 - klo:08:24 »
Meidän perheyhteisöön kuuluu 15 henkeä. Viisi naista, viisi miestä ja viisi lasta. Tänään ajelemme Vuosaareen lapsista toiseksi nuorimman, Noelin
1-vuotissynttäreille.
Kahden viikon päästä juhlimme Noelin isän 24-vuotisia, Matin 70-vuotisia ja viittä isää Isänpäivänä.

Joulukuussa juhlimme Pikku-akkojen isää, muistaakseni 33-vuotta, Lottaa 2 ja Marttaa 1 v. Ja Joulua siinä välissä. Yhtä juhlaa, ja kinuskikakun leipomista.
Tästä kaikesta olen onnellinen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #19 : 30.10.11 - klo:08:51 »
Tänään oli helppo herätä ajoissa, kun kellot siirrettiin meidän huushollissa jo illalla. Hyvä muistisääntö on siirtää kellot aina lähintä kesää kohti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #20 : 30.10.11 - klo:11:48 »
Minä en muistanut koko kellonsiirtämistä ja niinpä istuin aamulla tyhjässä kirkossa tunnin verran. Varmaankin se teki sielulleni ihan hyvää.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #21 : 30.10.11 - klo:14:06 »
Haaa... minä olen tehny niin riittävän useasti, että aamul vilkaisin, mitä kello oikeesti on, juutuin uutisiin ja sitä mukaa myöhästyin, vaiks matkaa on kivenheitto. Meni novellikurssin tehtävän kanssa yöhön niin etten taas ollu aivan varma ajasta enkä paikasta.

Pitäskö laittaa tähän vai kiitollisuuksiin  :rukous: mutta voitin Malmin kirkkopyhän :kahvi: seurojen (täytimme 10v   :113:)   arpajaisissa levyn Orjalaiva ja Lahden herättäjäjuhlien aamuseurat lauantai 7.7. Ostin kyl kuusi arpaakin.  Silti tuo Orjalaiva oli siististi. Sitä en tajua miksei mun soitin pyöritä Herättäjäjuhlalevyjä, mutta se  on taas rakkineasia ja menee riivattuihin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #22 : 30.10.11 - klo:14:11 »
Minä en muistanut koko kellonsiirtämistä ja niinpä istuin aamulla tyhjässä kirkossa tunnin verran. Varmaankin se teki sielulleni ihan hyvää.

Olipa hyvä, että ovet olivat auki. Keväällä olen joskus ollut jumalanpalveluksessa kesäajan alettua ja osa porukkaa on tullut sisään tilaisuuden loppupuolella. Jos näistä pitäisi valita, niin mieluummin liian aikaisin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #23 : 30.10.11 - klo:20:56 »
Palailee arkeen Kainuun ihanissa maisemissa vietetyn lomaviikon jälkeen. Viikko koostui hiljaisuudesta, luonnon väriloistosta, majavoiden hännänläiskinnän kuuntelemisesta pimeässä illassa, karpaloiden kirpeydestä ja saunan pehmeästä löylystä. Unohtamatta nuotiolla paistettuja makkaroita ja lettuja sekä muita maistuvia ruokia.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #24 : 30.10.11 - klo:21:58 »
Tänään oltu Herättäjän messussa Joensuussa. Koskettava saarna ja seurat vielä päälle. Tälläisiä pyhiä saisi olla useimmin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #25 : 31.10.11 - klo:07:59 »
Tänään ollaan taas syysloman jälkeen koululaisia kiusaamassa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #26 : 31.10.11 - klo:09:00 »
Tänään edessä muuttokuorman purku ja armoton pyykkirumba, ensimmäinen koneellinen menossa, 4-5 kerkiää päivässä pestä. Sitten ollaankin jo voiton puolella, kunhan joku vielä silittää kasan ja järjestää kaappeihin. :017:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #27 : 31.10.11 - klo:16:10 »
Aamulla oli kuin viisinkertaisesti helpompaa herätä, ja tunti eroa. Pimeä tulee nyt varhain, on kuin putoaisi yöhön, mutta kyllä talviaika on hyväksi minusta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #28 : 31.10.11 - klo:16:22 »
Olen täysin samaa mieltä Leenan kanssa. Koko "kesä-ajan" olin kuin nyrjähtänyt pois radaltani. Ja sunnuntai-aamuna olin taas löytänyt kotiin, ja heti.
En taida enää keväällä kääntää kellojamme euro-aikaan, vaan elän aurinkokellon mukaan.
Aamu-ihmisenä on kiva kun aamulla valaistuu ja illalla nukuttaa hämärässä ja kehtaa käydä mummojen aikaan nukkumaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #29 : 01.11.11 - klo:20:31 »

olen pohtinut mistä löytäisin uuden kivan asunnon, haluaisin pois kerrostalosta ja pois kaupungista.............. 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)