Kirjoittaja Aihe: Tänään 5b  (Luettu 27262 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #120 : 25.11.11 - klo:15:51 »
 :eusa_clap: Onnittelut, vaikkakaan en kyllä mitä tulevaan toimenkuvaasi kuuluukaan?

Itellä kun on ollut ihmisiä töissä enempi ja pienempi määrä, niin jonkunlainen toimintaterapeutti kait itsekkin ollut. Vale sellainen.

Zemppiä.  :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #121 : 25.11.11 - klo:15:59 »
Kiitos! Ja Leenalle tiedoksi, että trionne Teerenpelinpolulla saattaa ensi vuoden puolella saada useamminkin vahvistuksekseen pienen Tiitiäisen...  :039:

Toimintaterapeutin toimenkuva on sen verran laaja, että luennointiin menisi aikaa useampi tovi...mutta lyhyesti ajatuksena on, että ihminen voi hyvin saadessaan tehdä itselleen tärkeitä ja mielekkäitä asioita. Eli mikäli ihmisen toimintakyky suhteessa ympäristöön on heikentynyt esim.vamman tai ikääntymisen myötä, olisi syytä tarkastella minkälaisin keinoin asiakkaan ympäristöä saadaan muokattua niin, että se mahdollistaa toiminnan...  :001: Ja siinä olet Viisveisaaja oikeassa, että olet itsekin ollut eräänlainen toimintaterapeutti, sillä ihmisen psyykkeelle tekee hyvää tehdä töitä...olet siis tarjonnut ihmisille toimintaa, joka tuottaa heille hyötyä, niin rahallista kuin itse asiassa henkistäkin...  :001:

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33829
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #122 : 25.11.11 - klo:16:04 »
Tosi kuin vesi !

Kun Basso meni, niin Lotta- ja Marttaterapeutit tulivat. Ja mummi toimii huoltopoliisina.

Minä olen osannut haalia liikaakin toimintaa osalleni, jospa jo viisastuisin.   :opettaa:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #123 : 25.11.11 - klo:16:23 »
Whihiii! Tänään Tiiti sai ilokseen lukea nimensä Metropoliaan valittujen opiskelijoiden nimilistasta!  :043:  :109: miusta tulee isona toimintaterapeutti!

Seuraa  vähän minne minun dementoitunut ruhoni viedään, että voit tulla terapoimaan sitä kun aika koittaa. Muuten onnittelut siitä, että tulit valituksi. Kun sinulle on tuo metsätutkinto takana niin homma ei mene päin mäntyä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #124 : 25.11.11 - klo:16:35 »
Kiitos! Ja Leenalle tiedoksi, että trionne Teerenpelinpolulla saattaa ensi vuoden puolella saada useamminkin vahvistuksekseen pienen Tiitiäisen...  :039:


Tervetuloa - muista sitten: Asemalta vasemmalle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #125 : 25.11.11 - klo:16:43 »
Tervetuloa - muista sitten: Asemalta vasemmalle.

Siis itään suomennettuna.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #126 : 25.11.11 - klo:17:38 »
Siis itään suomennettuna.

Olisiko peräti koilliseen? Kun on niin lahjakkaasti eksynyt kuin me viimeksi, ei taatusti viitsi tehdä sitä uudestaan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #127 : 25.11.11 - klo:20:02 »
Huomasin, että Cosgan -sivulle ovat ilmestyneet taas jouluiset hymiöt. Saksalaiset ovat viisaita, kun eivät laita niitä turhan aikaisin, ettei niihin ehdi kyllästyä. Odotan kiltisti ensimmäiseen adventtiin, ennen kuin käytän niitä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #128 : 25.11.11 - klo:20:26 »
Palattiin juuri jouluseiminäyttelystä. Sinne oli kaikki seurakunnan työmuodot laittaneet omat asetelmansa. Paikalla oli kolme kuoroa esiintymässä, joten glögitarjoilun ansiosta ei ollut mistään pula.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #129 : 25.11.11 - klo:20:37 »
Olisiko peräti koilliseen? Kun on niin lahjakkaasti eksynyt kuin me viimeksi, ei taatusti viitsi tehdä sitä uudestaan.

Ensin kaakkoon, sitten koilliseen ja sitten kaakkoon. Lopputuloksena on aika tarkasti itään. Siis vasemmalle.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #130 : 25.11.11 - klo:21:54 »
Ensin kaakkoon, sitten koilliseen ja sitten kaakkoon. Lopputuloksena on aika tarkasti itään. Siis vasemmalle.

Muista kompassi, Tiiti!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #131 : 25.11.11 - klo:22:04 »
Tiitiäinen kehittää näillä eväillä kohta oman koulukuntansa, suunnistusterapian.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33829
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #132 : 26.11.11 - klo:11:16 »
Näillä eväillä aloitamme kohta 1. Adventin vieton: lipeäkala, rosolli, perunaa. Ja torttukahvit.

Tontut ja pieni vale-joulukuusi ovat  jo esillä kun on siivottu.  Kynttilät palavat, mieli valmistuu huomiseen adventtikirkkoon. On tekstinlukukin.
1. Lukukappale  Jesaja 49: 8-9

Näin sanoo Herra: Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut: minä olen valmistanut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat.

sanomaan vangituille:"Käykää ulos!" ja pimeässä oleville :"Tulkaa esiin!"
Teiden varsilta he löytävät laitumen , kaikki kalliokukkulat ovat heille laidunpaikkoina. ( vanhempi käännös)

Hyvää 1. Adventin aattoa kaikille !                                                                                                                           
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #133 : 26.11.11 - klo:15:04 »
^Hyvää uuden kirkkovuoden aattoa kaikille!

Lauantaisin vietän univelkojenmakselu- ja kotitaloustyöpäivää, eikä tämä aatto ole ollut poikkeus. Nyt on kahvitauko, sitten vielä hetkeksi villakoirien kimppuun. Kauppaankin pitäisi vielä ehtiä.

Ennen työrupeamaa, aamukahvia siemaillessani, ilahduin kun luin foorumilta itselleni osoitettuja tervetulotoivotuksia. Kiitos niistä! Kysynpä nyt tässä, kun en parempaakaan paikkaa keksi: Onko täällä jossakin monien muiden foorumien tapaan esittäytymisketju? Vai onko tapana, että itse kunkin persoona, elämäntilanne ja kysymykset aukeavat vasta vähitellen muihin ketjuihin kirjoitetun myötä? On niin semmoinen lapsenomainen tahtoo kertoa -olo päällä nyt...
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5b
« Vastaus #134 : 26.11.11 - klo:17:24 »
Kah, miksi et kertois.  Minä tulin hakemaan homperskaohjetta. Täytyy yrittää haulla, muistaakseni tässäkin ketjussa oli. En muista vehnäsen määrää, enkä paistoaikaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.