Kirjoittaja Aihe: Hyvää huomenta taas!  (Luettu 27384 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #105 : 08.10.10 - klo:08:12 »
Parempaa huomenta... ainakin Satman näkyy valveutuneen jo neljältä. Vai menikö myöhään nukkumaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #106 : 08.10.10 - klo:08:49 »
Aikaisin, klo 9. Nukahtelin jo sitä ennen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #107 : 10.10.10 - klo:09:52 »
Pyhäaamun rauhaa.  Ei ole kirkkoon meneminen tänään, mutta Pirska oli huolehtinut tekstit esille.  Niistä on sitten mahdottomasti iloa, sillä nyt kun menee kirkkoon tai siis kun menee kirkkoon, ne on jo luettuna ja jotakin jää mieleenkin niistä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #108 : 10.10.10 - klo:10:11 »
Kamalaa miten kitkerää kahvia keitin. Kuin se nyt näin  :icon_eek:.  Ratio ei toimi  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #109 : 10.10.10 - klo:20:11 »
Ratio ei toimi  :icon_eek:

Onneksi on televiisio, ja emootio.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #110 : 11.10.10 - klo:08:27 »
Onneksi on televiisio, ja emootio.

Mt
Näillä mennään.

Huomenta, valveutuneet.

Tiedättekö mitä tai onko teille käynyt yhtä hölmösti vai miten?  Yöllähän se pahin yskä hyökkää, mutta otapas yötä vasten oikeaa yskänlääkettä, niin et kyllä nuku. Illalla petti hermo kun viimeinenkin äänenripe katosi ja kuumetta piti ja hengittely teki kipeätä, heidät noudin apteekista, antibioottia ja yskänlääkettä.  Yskänsammuttajaa eli kodeiinia määräsin kun sillä on joskus hyvä yskä kolkattu. Ihan ihme olohan siitä tulee. Ja tästä joku mukamas saa kicksit. Kyllä on kukkua.  Kai useimmat mielellään nukkuvat öisin.  

Codesan compin kyllä kippaan viemäriin.
Tai... mutta toisaalta taas... niin tai näin... Vantaanjokeen päihtyneitä kaloja?  Narkkarifisuja?
Miten käy onkimiehen?
« Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo:08:31 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33826
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #111 : 11.10.10 - klo:10:58 »
Huomenta nyt näinkin myöhään. Läppäri ilmoitti muistin kadonneen ja käytön olevan halvaantunut. Jotensakin iski mieleen eilinen evankeliumiteksti.
No, apu tuli Lotan isän muodosa ja kynsilakanpoisto-ainetta olisi tarvinnut, mutta eipä ollutkaan. Otettiin käsi-desiä ja sillä putsailtiin. En kylläkään minä saanut koskea, mutta siksipä taas pelittää.

Määrään rouva tohtorille hyvin haudutettua sipulimaitoa, siihen yksi maustepippuri ja vähän voita maun vuoksi. Nautitaan hitaasti (nautiskellen).

Toinen hyvä vanha konsti on Emsin-suola, lämpöiseen maitoon tai veteen. Vanha armeijan lääkäri Hämeenlinnassa neuvoi. Sillä kersantitkin saivat komento-äänensä kuntoon kuten lausujatkin .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #112 : 11.10.10 - klo:13:40 »
Huomenta nyt näinkin myöhään. Läppäri ilmoitti muistin kadonneen ja käytön olevan halvaantunut. Jotensakin iski mieleen eilinen evankeliumiteksti.
No, apu tuli Lotan isän muodosa ja kynsilakanpoisto-ainetta olisi tarvinnut, mutta eipä ollutkaan. Otettiin käsi-desiä ja sillä putsailtiin. En kylläkään minä saanut koskea, mutta siksipä taas pelittää.

Määrään rouva tohtorille hyvin haudutettua sipulimaitoa, siihen yksi maustepippuri ja vähän voita maun vuoksi. Nautitaan hitaasti (nautiskellen).

Toinen hyvä vanha konsti on Emsin-suola, lämpöiseen maitoon tai veteen. Vanha armeijan lääkäri Hämeenlinnassa neuvoi. Sillä kersantitkin saivat komento-äänensä kuntoon kuten lausujatkin .

Kun mummo aikoinaan yritti tarjota tuota sipulimaitoa niin kaikki taudit lähti jo kun kuuli nimen. Tosi tehokas aine, vaikka ei joisikaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #113 : 11.10.10 - klo:17:21 »
Kun mummo aikoinaan yritti tarjota tuota sipulimaitoa niin kaikki taudit lähti jo kun kuuli nimen. Tosi tehokas aine, vaikka ei joisikaan.
Minä rupean sille suolalle,tuo maito kuulostaa liian pelottavalta, kun muistelen millaista oli kesällinen kaalimaitoni.   Saavat myydä huomena apteekista kun lääkäriin pitää kuitenkin mennä. Uh, taas saa kuunnella ne rutinat antibiooteista. Minä viime keväänä kysyin mikä tämä juttu on että kaksi viikkoa odotetaan, kenen työnantaja ja yleiskuntokaan sellaista kestää. Johan siinä saa syödä aspiriinia niin että saa vatsahaavan ynnä muuta minä sanoin... kaksi viikkoa! Ei eletä enää mitään Tyrannosaurus Rexin aikaa vaikka onkin ollut ennen kaikki paremmin, ja jos saa paljon infektioita ei ole ikinä työssä, kyllä se järkevän toiminnan raja kulkee selvästi siinä onko lämpöä yli vai alle 38.  Kun on yli on kuin pikku huppelissa.  Ja kun ei tule ääntä kurkusta.

Oliko ne ennen terveempiä, varmaan tartuntalähteitä oli harvemmassa, ei mitään ruuhkametroja, oli vyysillistä työtä, ja luonnonvalinta katsoi parhaat päältä, sillä infektioalttius noudattaa gaussin käyrää.  Joku ei sairasta yhtään, keskiarvo on kolmesta viiteen flunssaa vuodessa ja toisella reunalla on kaksikymmentä ja noin. Usein kyllä ajattelen että miten ne toden perästä ovat selvinneet...no, totuushan on että eivät selvinneetkään.

Oliko off-topic... no huomenta niille jotka vasta heräilevät.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #114 : 15.10.10 - klo:06:35 »
Huomenta kullanmurut, kaikki!   :109:  Ulkona kuuluu satavan vettä. Onko jossakin jo satanut lunta? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33826
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #115 : 15.10.10 - klo:08:14 »
Hyvää huomenta!

Meilläkin täällä Lahessa on jo ensilumi. Räntänä se yön aikana on tullut mutta nyt aamun valjetessa myös jäätää. Minulle tulee tekstiviesti aina kun on varallisen liukas keli. Tänä aamuna heräsin kännykän viestipimpautukseen klo. 7.

Auto on tallissa ja kesärenkaissa vieläkin. Kauppaan kuulema päästään turvallisesti, lupasi Matti.

Keitin eilen illalla grahampuuron ja mustikkasopan valmiiksi. Ei muuta kuin kahvi tippumaan ja pöytään. Selkäkään ei ole enää kivulias, vain hiukan puutuneen tuntuinen.

Lenkille en lähde ilman liukuesteitä. Ne taitavat olla mökillä. :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #116 : 17.10.10 - klo:06:50 »
Pyhäaamun rauhaa, kansalaiset  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33826
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #117 : 17.10.10 - klo:08:09 »
Rauhaa sinunkin sielullesi!
Ei liikahda lehti, päivä valkenee kirkkaana, mikäpä tässä. Uuni-ohrapuuroa mustikkasopan kanssa ja kahvit ruumiin nälkään. Kirkkoon ja sitten kahden auton renkaiden vaihto.
Lotta tulee taas leikkimään iso-mummin kanssa.                     :058:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #118 : 17.10.10 - klo:09:33 »
Huomenta, tytöt! Ja miehet!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #119 : 19.10.10 - klo:12:18 »
Huomentapäivää kaikille,

ja terveisiä Israelista.

Oli mielenkiintoinen matka.
Monella tapaa.
Ihmeellistä oli nähdä ja kokea paikkoja, kyliä ja kaupunkeja, vuoria ja muita,
joista on vuosikymmeniä nähnyt kuvia lehdistä ja telkkarista,
lukenut niistä kirjoista.
Että ne ovat todella oikeita konkreettisia paikkoja.

Onneksi vasta nyt iski vatsatauti, muilla oli jo matkan aikana  :icon_confused:
Herra armahda.