Kirjoittaja Aihe: Hyvää huomenta taas!  (Luettu 27177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Hyvää huomenta taas!
« : 15.09.10 - klo:06:54 »
Huomenta kullanmurut. Uusi aamu, entistä ehompi. Kukahan on unohtanut illan lyhtykynttilän palamaan yön yli kun se lekottaa yhä?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #1 : 15.09.10 - klo:07:16 »
Se olin varmaan minä. En muista sammuttaneeni illalla yhtään lyhtykynttilää. Anteeksi!

... ja huomenta!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #2 : 15.09.10 - klo:07:22 »
Se olin varmaan minä. En muista sammuttaneeni illalla yhtään lyhtykynttilää. Anteeksi!

... ja huomenta!
No hyvä tietää etten ainakaan minä. Joo, huomasin sen kyllä. Ihmettelinkin että mitäs valoa...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #3 : 15.09.10 - klo:08:11 »
Huomenta ystävät. Kolme kertaa yön aikana heräsin. Pimeää oli, ei palanut vielä jouluvalot kellään. Huomen on syksyisen synkeä, ilman puolesta, mutta ei sielussani.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #4 : 16.09.10 - klo:07:06 »
Kirkas aamu, vaihteeksi. Jokin lintu ääntelee pensaikossa, muuten on aivan hiljaista. Pihlaja ikkunan edessä, se täyttää lähes koko ruudun, on vielä vihreä mutta täynnä marjaterttuja. Paljon tilhiä tiedossta talvella. Saa nähdä vaan ettei tule lumitalvea, sanotaan ettei pihlaja koskaan kanna kahta kuormaa.

Pihlaja on viisas.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #5 : 16.09.10 - klo:07:46 »
Kaunista syyshuomenta!

Aurinko nousee idästä!  :icon_sunny:

Ihana päivä tulossa!  :icon_biggrin:

Siunausta ja varjelusta päiväänne!

t. iloinen myyrä :)

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #6 : 16.09.10 - klo:07:47 »
Meillä on useana aamuna laulanut vaimeaa lauluaan joku lintu ulkona kamarin illunan kohdalla. Olen tunnistanut sen pikkulinnuksi. Se sama, ja keväällä "riemuissaan, laulevai onnestaan..." Nyt laulu on harvasanoisempaa ja vakavahenkinen, likö kriisiajan Siionin Virsi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #7 : 16.09.10 - klo:08:43 »
Hyvää huomenta!

Meillä laulaa televisio omaa tuttua viisuaan. Äsken rukoilin Kaija Kärkisen laulun sanoin, kts. sadettan linkki Aina soi palstalta.

Rastaat ovat alkaneet syöksyä laumoittain pihlajanmarjojen ja aroniapensaiden kimppuun.
 Mauno onko se minun körtti-punarinta nyt teijän ilona?
Sillä on hyvä veisuuääni ja sanat on Luojan antamat.    :051:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #8 : 17.09.10 - klo:08:38 »
Taas on uusi huomen, toivottavasti voitte hyvin.

Herätessä niskojani pakotti. Sitten muistin eilisen haravanheilutuksen. Vähän venyttelyä, iso mukillinen kahvia tuhdin voileivän kanssa ja vähän ruusunmarjasosetta. Ei pakota enää.

Tänään kuuluu ohjelmaan torilla käynti, lähinnä puolukan hintaa kyselen ja jos 20 euron laatikko löytyy otan yhden tai kaksi. Sitten siivous ja askareita hellan ääressä. Iso lasitölkki on täynnä kuivia leipiä odottamassa korppujauhoksi muuttumista. Illaksi meinasin pizzan paistaa.

Tässähän tätä aamutervehdystä olikin laveasti. :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #9 : 17.09.10 - klo:11:42 »
Meillä on useana aamuna laulanut vaimeaa lauluaan joku lintu ulkona kamarin illunan kohdalla. Olen tunnistanut sen pikkulinnuksi. Se sama, ja keväällä "riemuissaan, laulevai onnestaan..." Nyt laulu on harvasanoisempaa ja vakavahenkinen, likö kriisiajan Siionin Virsi.

Joo...se on jonkun linnun "varjolaulua". Samanlaista kuin keväällä, mutta paljon vaimeampaa "kriisiajan" laulua. :icon_wink: Ei mulla ole laulun tarkoituksesta muuta tietoa kuin mitä itse arvelen sen olevan. Nimittäin ehkä nuoret linnut harjoittelee? En tiedä.

Näitä syksyisin laulavia ei ole montaa lajia. Pajulintu, tiltaltti, punakylkirastas, punarinta ja ehkäpä siellä etelässä myös mustarastaalla voi olla syyslaulu. Pöllöillä tavataan syyssoidinta ja sen tarkoitus voi olla reviirin ilmoittaminen ja/tai parisuhteen lujittaminen? Mene ja tiedä.

Pajulintu on yleisin syyslaulaja.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #10 : 18.09.10 - klo:07:22 »
Huomenta jälleen kullanmurut. Ihmeen vihreää on nyt, vaikka kellastuminen näytti kovin kiihkeältä viikko sitten. Olisiko sateilla osuutta?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #11 : 18.09.10 - klo:07:33 »
 Hyvää huomenta täältäkin. Pilvinen on aamu. Aikaisin ylös niinkuin aina ennenkin. Aamulla kuunnellaan hiljaisuutta. Eilen illalla Johannan kanssa pitkä juttelu juhlista ja körttiläisyydestä. Kaunista ja huoletonta päivää ja viikon vaihdetta lukijoille

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #12 : 18.09.10 - klo:08:04 »
Hiljaista huomenta meiltäkin!

Ei mitään suunnitelmaa päivän varalle. Ruokakin jo valmistettuna. Lahdessa vietetään ympäristöviikkoa. Esim.kalamarkkinat vetää jopa kymmeniä tuhansia kävijöitä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #13 : 18.09.10 - klo:09:40 »
Ihmeen vihreää on nyt, vaikka kellastuminen näytti kovin kiihkeältä viikko sitten. Olisiko sateilla osuutta?

Huomenta. Olinpas väsynyt.. Hurja etelä-lounaistuuli meinaa viedä liput saloista mennessään, elottoman harmaat pilvet kiitää mereltä sisämaahan. Kaakossa kirkkaampaa.

Aurinkoa kaipaisin, jos tulisi sitten väriä puihin. Ruskan värejä katselisin mieluusti. Villiviinit vähän punottaa, mutta muuten on liian vihreää.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #14 : 18.09.10 - klo:09:49 »
Ihana tulla kotiin matkan jälkeen, vaikka ilma onkin todella syksyinen. Arki koitti heti ja ensimmäisenä maksettiin laskut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi