Kirjoittaja Aihe: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?  (Luettu 26400 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« : 07.01.16 - klo:16:26 »
... ja parit anagrammit päälle. Pöyhin omaksi ilokseni muuatta kieliaineistoa anagrammeja etsiskellen. Löytyi mm. parit

kiväärinluoti - inkivääriolut
kudoksensiirto - indeksikorotus
tunturivaellus - surunvalittelu
mosaiikkilaatta - akklimatisaatio

Ja sitten kehittelin tällaisia pidempiä tarinoita:

Kulinaarinen unkarilainen: "Ravinteikas rasvakeitin-sikanauta kaunistaa, tattarijauho harjoituttaa, salaatti latistaa."

Taivaallinen latvialainen: riuskaotteinen sokeritautinen tinasotamies anatomisesti.

Lainaamoanomalia alinomaa: kaaoksellinen aakkosellinen!

Takaistuin niiskuttaa kausittain.

(Aineistossa ei ole verbejä kuin perusmuodoissa, joten kunnon lauseita on vaikea kehittää.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #1 : 08.01.16 - klo:22:33 »
Penää huutia ääneti puhua puuta heinää.

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #2 : 20.04.16 - klo:16:11 »
Katsoin äsken netistä kahden viimeisen Sisilian Cosa Nostran pomojen pomon oikeudenkäyntejä ja muuta aineistoa. Myös pienempien pomojen. Cosa Nostra ei ole hävinnyt mihinkään, mutta karttaa nykyisin julkisuutta viimeiseen asti.

Pomojen pomot olivat Salvatore "Toto" Riina eli "Pätkä" ja Bernardo Provenzano. Riina on ehkä kaikkein verisin mafiapomo mitä on ollut eikä Provenzano jäänyt paljoakaan jälkeen. P. hartaana katolisena luki Raamattua ennen päivän hirmutöihin lähtöään. Hän onnistui piileskelemään yli 20 vuotta pienellä Sisilian saarella ennen kiinni jäämistään.

Jos haluaa lukea mafiasta niin aluksi suosittelen Ilkka Ahtokiven kirjaa "Joten me päätimme tappaa hänet - Mafian historia". Kirja on kuvitettu ja tapahtumat ja henkilöt ovat totta. Kirjasta paljastuu esim., että Italian mafiat (Cosa Nostra, Napolin Camorra ja Calabrian N'drangheta toivat jo 1980-luvulla maksusta siirtolaisia Saksaan. EU-tukien huijaaminen on tavallista, Libanonia ja muita veroparatiiseja käytetään huume- ja aserahojen pesemiseen jne. Sellainenkin asia kuin pyhäinjäännösten valmistaminen ja kauppa on mafian liiketoimia. Italiassa liikkuu vaikka kuinka paljon esim. jonkin pyhimyksen tai jonkin apostolin samaa ruumiinosaa. Mikään, mistä voi saada rahaa, ei ole mafialle vierasta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #3 : 15.07.16 - klo:10:39 »
Kyllästyttää omat silmälasit. Aikonut vähän pyöreitä linssejä. Nykyiset on tällaiset neliskanttiset paksusankaiset. Onkohan kellään kokemusta sangattomista rilleistä? Pitäs kokeilla jossain liikkeessä sangattomia, isoja pyöreitä tai soikeita tai ohutsankaisia. Ekat oli ohutsankaiset, mutta joskus 6-7 vuotta sitten tarvitsin monitehot ja myyjä suositteli nykyisiä. Sellainen muistikuva on, että pyöreät on kalliimpia kuin muut?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #4 : 15.07.16 - klo:10:56 »
Minullakin on silmälasien kanssa ongelmaa johtuen ikänäöstä, näkövammasta ja silmälasimuodista.

Taidan nähdä kauemmas paremmin ilman kuin laseilla. Näinhän tässä iässä taitaa käydäkin.
Lukeminen ei onnistu kaksitehoilla. No, onhan minulla lukulasit erikseen. Autossa en näe mittareita paljain silmin. Kävellessä huimaa jos on kaksitehot. Mutta mitään kylttejä en näe ilman laseja.

Kaksi vuotta sitten ostin molemmat Instrusta, punaiset Versacet ja halvemmat sini-harmaa viirulliset lukulasit. Nyt ne värit saisivat olla toisin päin. :017:

Onhan minulla paritkolmet vanhemmat lipaston laatikossa Niiläkin näen sen minkä
näillä kaksivuotiailla. Ne kaikki ovat rusehtavia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #5 : 15.07.16 - klo:13:13 »
Vähän sama juttu
Kauas näen ilman laseja hyvin, tosin uudet moniteholasit auttaa vähän, mutta niihin
en totu millään.
Vanhat lukulasit tosi hyvät tässä pöytäkoneella kun näyttöruutu 70 sentin päässä.
Uudet lukulasit hyvät kirjan ja lehden lukemiseen.
Moniteholasit taisi olla hukkaostos, mutta pitänee vielä opetella.

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #6 : 15.07.16 - klo:13:46 »
Minulla heikentyi ensin kaukonäkö. Oli vaikeaa nähdä esim. liikennemerkkejä ilman laseja. Sitten meni lähinäkö (ulukonäkö olj männy jo aekasemmin.) Monitehot on välttämättömät, mutta koneella joutuu kyllä kääntelemään päätään. Pitäisi olla korkeampi pöytä tai keksiä joku korotus koneen alle.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #7 : 20.07.16 - klo:21:41 »
Kymmenvuotiaana alkoi taululle näkeminen tuttavien erottaminen ja noin vaikeutua vauhdilla niin että 12 v silmälääkäriltä sain jo yli miinus viitosen lasit ja ennättivät yli kuutoseen.

Sitten tuli ikänäkö ja kaksitehot ja ensimmäisiä soviteltiin todella neljä (4) tuntia, sangat hajosivat, seuraavilla huimasi viheliäisen pahoin. Optikko ei antanut uusia havaitessaan kumpaakin kaihia ja silmälääkäri löysi sitten rappeumankin mutta ei mitään hirmustusta.

Likinäköisyys katosi vähin erin, en käytä kotona laseja, ulos lähtiessäni joidenkin vuosien takaisia miinus jotain- lasejani, oliko neljä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #8 : 23.07.16 - klo:21:27 »
Minä hankin kaukolasit silloin, kun lähimarkettia laajennettiin enkä enää nähnyt hyllyrivin puolivälin mainoksia pääkäytävältä. Nykyisin tarvitsen kaukolasit myös katukylttien näkemiseen autosta. Pyörällä pääsee lähemmäksi, joten näen ne ilman laseja. Plus kaksi lähilaseja olen tarvinnut täisodassa muutama vuosi sitten, suurennuksella eritti liikkumattomat pölyt liikkuvista ötököistä täikampauksen jälkeen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #9 : 12.08.17 - klo:11:05 »

   Oi katso Suomi sinun päiväs koittaa
yön uhma karkoitettu on jo pois


- uhka

Oi katso Suomi sinun päiväs koittaa
yön uhma karkoitettu on jo pois


- uhka

Oi katso Suomi sinun päiväs koittaa
yön uhma karkoitettu on jo pois


- uhka

Oi katso Suomi sinun päiväs koittaa
yön uhma karkoitettu on jo pois
Oi nouse, Suomi, nosta korkealle
pääs säpeleinen suurten muistojen


- seppelöimä

Oi katso Suomi sinun päiväs koittaa
yön uhma karkoitettu on jo pois


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #10 : 14.09.17 - klo:22:28 »

Mä vetelen ihan mutu tuntumalla.

Tällänenkin kiva osio jota en edes ollut huomannut.

Heinää ja puuta.
Kerran kaverin kanssa, kun liftattiin ja oltiin ladossa heinässä, niin oli sika siistiä koisaa siellä, se oli siihen aikaan kun oli vielä latoja, nykyään kait ne koisaa niissä salmiakki pillereissä nuoriso liftimatkoilla.
Tai mitähän ne nykyään tekee, ei kiinnosta.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #11 : 14.09.17 - klo:22:38 »
On sinulla rikasta ja vaihtelevaa elämää!   :023:

Mun heinälatokokemukset on pelkkää rankkaa työtä alle 10-vuotiaasta alkaen.
Siksi kai nykyäänkin mulla vaikeaa levätä...ainoastaan kun joudun sairasvuoteelle.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #12 : 20.09.17 - klo:14:43 »
Tainnut baarimme muuttua puuta heinää -osastoksi?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #13 : 26.09.17 - klo:19:05 »
Mulla menee jotenkin överiksi hankinnat, toisaalta olen kuin Sulo Villen, ostan kun halvalla saa. Lukulaseja ostan Carl Uulssonilta ( :003:)  nipuittain, sit niitä onkin joka puolella mutta so wath. Pääasia että viihtyy.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Puuta heinää - kolmas kerta toden sanoo?
« Vastaus #14 : 09.10.17 - klo:17:00 »
Tylsää, kun kehon kunto näyttää olevan heikompi kuin henki tahdä jotakin. On sillä lailla levoton ja keskittymiskyvytön olo. Kait pojan rustingista meinaa tulla paineita, mutta jospa kaikki järjestyy. Kaikkihan aina järjestyy tavalla tai toisella. Saan olla siitä tyytyväinen, että poika yrittää elämäntilannettansa järjestää. Jospa ensi viikonloppuna, kun on "se viikonloppu", kuuluisi kunnolla rutu ja roukina hänen talostaan. Pyhänä pitää tulla ajoissa Kankaalaan kerta seuraavana päivänä on lomalle lähtö.