Kirjoittaja Aihe: Jumala  (Luettu 41046 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Jumala
« Vastaus #45 : 06.09.14 - klo:20:01 »
Hyvä sitten, Leena, jos näin koet. :eusa_pray:  Toisekseen, kuten me kaikki vaivojen matkaa taittavat voimme ajatella  on näinkin, että Jumala sallii saatanan ja sairauksien käydä kimppuumme "täys´laidallisilla".  Ei niille jotka kulkevat kevyttä tietä anneta näin kovaa kantamusta.
Heille riittää rangaistukseksi helppo elämä, rahaa, tuttavia ja vaikutusvaltaa.
Yksinäisyys, sairaudet, pelko ja köyhyys ovat tienviittoja perillepääsyyn ja iloon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumala
« Vastaus #46 : 06.09.14 - klo:20:23 »
Hyvä sitten, Leena, jos näin koet. :eusa_pray:  Toisekseen, kuten me kaikki vaivojen matkaa taittavat voimme ajatella  on näinkin, että Jumala sallii saatanan ja sairauksien käydä kimppuumme "täys´laidallisilla".  Ei niille jotka kulkevat kevyttä tietä anneta näin kovaa kantamusta.
Heille riittää rangaistukseksi helppo elämä, rahaa, tuttavia ja vaikutusvaltaa.
Yksinäisyys, sairaudet, pelko ja köyhyys ovat tienviittoja perillepääsyyn ja iloon.

Tämän minä painan syvälle mieleeni, Jumala itse auttakoon minua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Jumala
« Vastaus #47 : 06.09.14 - klo:20:27 »
Hän siunatkoon sinua, ja meitä kaikkia jotka uskomme Hänen nimeensä.  :057:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Jumala
« Vastaus #48 : 10.09.14 - klo:17:50 »
Jännä juttu... minä pidin ripareita Aholansaaressa 1990-luvulla paljonkin. Rippisläiset kysyivät minulta tästä Jumpusta. Pidin kahdeksan päivää aiheesta Jumppu. Jeesus ja PH jäivät vähemmälle.

Meidän nuoret on joskus tosi fiksuja ja ne osaa kyllä valita aiheet jotka on tosissaan vaikeita selittää.
Ihme kun mua ei potkittu kooulusta pois, kun olin niin kyselevällä mielellä ja useasti riitelin open kanssa, Pikkupoikana vaikka, että voi talot rakentaa mäkeenkin ei niiden tarvi olla aina suorassa. Voi sitä asua vaikka vinossa ja se ois kivaa tyyliin.

Kutkuttaa ajatus joidenkin selittäessä Jumalaa.
No eihän sitä kukaan voi tajuta, ei selittää.
No herätyskristityt tietysti voivat, niillä on pantentoidut vastaukset kaikkeen :)
Anteeksi piikki.

Jumala näkee sinut ja kaikki pahantekijät ja tuntee jopa tulevaisuuden.

Pelätä tälläistä Jumalaa tietysti tulisi, mutta kuka voi elää ainaisessa pelossa, eikä päästää sokkaa irti, kuten nykyään sanotaan ja toivooko hänkään sitä?

No se opetus, että Hän on ilmoittanut Raamatussa kaiken tulisi kai riittää.
Sitähän tässä sitten tulkitaan ja sen mukaan elämää rakennetaan. :)

Ihmeellinen on Uskon Salaisuus !!!
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Jumala
« Vastaus #49 : 11.09.14 - klo:07:24 »
Sunnuntaisissa seuroissa Mauno pohdiskeli aihetta joka jäi mieleen ja nostaa ajatuksia ja kysymyksiä edelleen.
Kolmiyhteisen Jumalan olomuoto, Jeesus. Jeesus jumalana ja ihmisenä.

Olen pari kertaa täälläkin tuonut esiin Jeesuksen kovat sanat: Te kyykäärmeitten sikiöt ! Muutakin vastaavan kaltaista olemme Herralta kuulleet. Kuinka jumala voi tuollaista päästellä suustaan!

 Mauno toi ikäänkuin uutena, selkeämpänä asiana esiin, että Jeesus oli silloin täysi ihminen, väsynyt, kiusattu ihminen. Uupunut kansanpaljouteen ympärillään.
           Kyllä kelpasivat opetuspuheet vuorella, parannusihmeet, jopa kuolleista herääminen, Jumalana. Mutta kun Hänen oli jano, vielä ristilläkin, Hän oli ihminen joka aneli: Isä ota pois minulta tämä ! Luopuen ihmisyydestään: Ei kuitenkaan niin kuin minä tahdon, vaan niin kuin Sinä.
Ainakin minulla oli mennyt jumaluuden piikkiin kaikki. Kiitos Maunolle selventävästä ajatuksesta. :icon_eek:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Jumala
« Vastaus #50 : 11.09.14 - klo:16:44 »
^Tuota olenkin ihmetellyt, että jos pitäisi seurata, niin saakos sitä sitten haukkua muita kyykäärmeen sikiöiksi. Tai peräti pitääkö. Onhan se tietysti kristittyjen parissa ihan yleistä...

Opin mukaan Kristus oli synnitön, joten kyykäärmeen sikiöksi solvaaminen ei ole syntiä!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Jumala
« Vastaus #51 : 11.09.14 - klo:18:06 »
Olen lapsesta saakka kokenut Jumalan turvallisena ja huolehtivana Taivaan Isänä.
vaikka onhan hän pyhä.
Mutta Jeesus tuo armon ja anteeksi saamisen ihmiselle pyhää Jumalaa kohtaan.
Ihmeellinen armo.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Jumala
« Vastaus #52 : 19.09.14 - klo:18:25 »
Meidän nuoret on joskus tosi fiksuja ja ne osaa kyllä valita aiheet jotka on tosissaan vaikeita selittää.
Ihme kun mua ei potkittu kooulusta pois, kun olin niin kyselevällä mielellä ja useasti riitelin open kanssa, Pikkupoikana vaikka, että voi talot rakentaa mäkeenkin ei niiden tarvi olla aina suorassa. Voi sitä asua vaikka vinossa ja se ois kivaa tyyliin.

Kutkuttaa ajatus joidenkin selittäessä Jumalaa.
No eihän sitä kukaan voi tajuta, ei selittää.
No herätyskristityt tietysti voivat, niillä on pantentoidut vastaukset kaikkeen :)
Anteeksi piikki.

Jumala näkee sinut ja kaikki pahantekijät ja tuntee jopa tulevaisuuden.

Pelätä tälläistä Jumalaa tietysti tulisi, mutta kuka voi elää ainaisessa pelossa, eikä päästää sokkaa irti, kuten nykyään sanotaan ja toivooko hänkään sitä?

No se opetus, että Hän on ilmoittanut Raamatussa kaiken tulisi kai riittää.
Sitähän tässä sitten tulkitaan ja sen mukaan elämää rakennetaan. :)

Ihmeellinen on Uskon Salaisuus !!!

Miks ei kukaan ota kantaa tähän, vaikka kynsiä pureskellen hermostuneena ootan??
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Jumala
« Vastaus #53 : 19.09.14 - klo:18:58 »
Voi veljeni !  Jäänyt huomaamatta pohdiskelusi.  Pannaan jalan piikkiin. Nyt ei tarvitse enää sitä miettiä.

Usko täi älä, just äsken suihkusta tultuani sain ajatuksen Jumalasta, tai - lta. " Käteni ihoon olen sinut piitänyt."  Tämä on tullut myös unessa minulle. Sitä sitten ajattelin, että me saatamme ajatella sen sellaiseksi joukkolohdutukseksi. Niinhän sitä usein käytetään.
Nyt minulle ilmeni, että me olemme kuin viivat jumalan kämmenen iholla. Jokainen tekee oman viivan pätkän. Tällöin olemme jumalassa ja hän haluaa meidän tietävän sen. Kyllä onkin suuri kämmen. Kaikki myriaadien nyt-elävien ja ennen-eläneiden viivat hän näkee.
Mutta kokonaista jumalaa ei meille ole ilmoitettu muuten kuin Jeesuksessa, Jumalana ja ihmisenä. Hänestä meille on kerrottu erinäisiä piirteitä. Jos koemme hänet ennenkaikkea rakkauden ihmeenä, se on jo paljon, jollei aivan riittävästikin.

Siksi sinäkin jo pikkupoikana olit hänen kämmenviivansa, erilainen ja rakas. Kuten koen, nyt, myös itseni olleen. Olen kyennyt aika rohkeasti pitää pääni, vaikka minua on yritetty vääntää jos mihin muottiin. Eikä se voima ole omaa voimaani.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Jumala
« Vastaus #54 : 19.09.14 - klo:19:03 »
Jumala on RAKKAUS.

Näin lukee Raamatussa ja sitä voinee olla vaikea uskoa tän kaiken hullumyllyn keskellä.

Hullunmylly, hyrrä,ufot, ja mielikuvitus,. Kiehtovia sanoja.

Kuitenkin usko hyvää Jumalaan tuntuu lohdulliselta ja turvalliselta.
Ehkä Jumala nimen sijasta ISÄ paremminkin.

Kun aletaan puhua Jumalasta oikeudenmukaisena ja kaikkitietävänä tuomitsijana alkaa pikkasen peloittaa ja ne kun näitä viljelee hakevat jotain valtaa ja kontrollia, mitä olen historiasta todennut. Eli tuollaisia pikaisen kartan :)

Jumala kuka oletkin ole minulle syntiselle armollinen. Noille jotka sinut tuntevat ja minua syntistä niin kovasti tuomitsevat milloin mistäkin, heidän mukaan sinun ystäviäsi ja sinut tunteviasi auta ymmärtämään heikkouteni ja toivottavasti rajan takana he eivät ole minua vielä sielläkin tuomitsemassa.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Jumala
« Vastaus #55 : 19.09.14 - klo:20:15 »
Olen lapsesta saakka kokenut Jumalan turvallisena ja huolehtivana Taivaan Isänä.
vaikka onhan hän pyhä.
Mutta Jeesus tuo armon ja anteeksi saamisen ihmiselle pyhää Jumalaa kohtaan.
Ihmeellinen armo.

Pikkasen kun sain selkään, kertaa expotentiaaliin joka ilta, jos en fyysisesti, ni ainakin henkisesti, niin mietin mallan rakastavaa Jumalaa, mut eipä sitä osannut muutakaan lapsena rukoilla :)
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Jumala
« Vastaus #56 : 19.09.14 - klo:21:12 »
Joitain hajanaisia ajatuksiani tähänkin, vaikka aihe on sellainen että arkuus iskee.

Jumala on Rakkaus.
Jumala on Salattu.
Vain Jumalalla on tuomiovalta.
Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuvat, siksi Hän antoi Jeesuksen...välimieheksi, pelastajaksi.
Pyhä Henki vaikuttaa meissä...tiedämme sitä tai emme...luulen...
Henki kyllä todistaa meissä olemmeko Jumalan lapsia.
Olemme armon varassa.

Erkki Lemistä mielelläni luen...toisaalla kerroin 70-luvusta...Eki oli mulle erittäin tärkeä julistaja silloin...
Eki on sanonut kristityn kasvusta...vastaukset loppuvat ja kysely alkaa...

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Jumala
« Vastaus #57 : 19.09.14 - klo:21:25 »

Jotkut paatuu ja paaduttaa itsensä ja alkaa pahoiksi.
Kuka heidät ja miksi tuomitsee?
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Jumala
« Vastaus #58 : 28.10.14 - klo:10:16 »
Hairahduin yrittämään  teodikea-tutkimusta kun tulin uteliaaksi mistä puhutaan.  Päädyin googlessa lukemaan jotenkin sinnepäin kuin " Ei jumala voi olla kaikkitietävä kun hän huuteli paratiisissa Missä olet Adam ".
Sielä luki myös että Vanhan Testamentin Jumala on toinen, ja Uuden Testamentin Jumala on toinen.

Siinä mentiin liian pitkälle ja päätin kysyä Jumalalta mikä Hän on. Vastasi heti : Kaikkivoipa.
Hän voi siis myös kysellä. Hän voi olla vihainen, ja rakastaa, lisäksi paljon muuta mitä järjellä ei ymmärretä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Jumala
« Vastaus #59 : 28.10.14 - klo:11:56 »
Jumalan kysymys Adamille ei johtunut siitä, että Jumala ei tiennyt, vaan sen tarkoitus oli saada Adam tiedostamaan tilanteensa. Näinhän opettaja kysyy oppilaalta asioita, jotka itse hyvin tietää.