Kirjoittaja Aihe: Kysymykset viimeisellä tuomiolla  (Luettu 9417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #15 : 30.04.17 - klo:23:32 »
Armo ! Armo on ihmeellinen ja kuuluu meille kaikille. Luulinko olevani parempi kuin pahin syntinen, onneksi ARMO riittää, myös minulle.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #16 : 30.04.17 - klo:23:39 »
Tässä tulee mieleeni yksi hyvä ja koskettava laulu:
Niin alhaalla ei kukaan kulje, ettei siellä Jeesus ois. Hän ei ketään luotansa sulje,
eikä karkoita yhtään pois...
Tämä ehkä ns. sinisessä laulukirjassa, monessa muussakin...
Pro Fide lauloi 70-luvulla paljon tätä.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #17 : 06.05.17 - klo:18:18 »
 :icon_biggrin:
Mitenköhän mä olen lukenut Raamatun erilailla tän viimeisen tuomion suhteen.

Jokainen tietysti tulkitsee Raamatun miten tulkitsee, vaikka uskon monen tulkitsevat kuten papit kertoo, körtit tai helluntailaiset ti ketkä milloinkin.
Tän suhteen oon iloinen, että mulla on oma pää ja sen mukaan nään tän asian.

Esimerkiksi juutalaiset ja adventistit eivät usko helvettiin, kuten me, vaan juutalaisten mukaan se Gehena on joku kaupungin muurin ulkopuolella oleva kaatopaikka.
Adventistien mukaan kait hävitään olemattomiin, paitsi ne kun on adventisteja tai jotenkin uskovia.
Jehovantodistajat sitten on toinen juttu omine uskomuksineen.

No johan meni selittelyksi, mutta mun mielestä Helvetti on ja sitten on kiirastuli ja ties mitä kaikkea, mutta sen tuomion kanssa on niin, että ne jotka on kirjoitettu elämänkirjaan pääsevät huitshujaa paratiisiin tai sinne kultaiseen kaupunkiin tai jonnekkin parempaan paikkaan, mutta ne jotka ei ole siinä ohuessa kirjassa, siis ei kastettu lapsena ja ties mitä, siis eivät ole kuulleet evenkeliumia, muslimeja, budhalaisia ja ties mitä, niin he joutuvat sinne viimeiselle rippituolille kuuntelemaan tuomiot ja ilmeisesti jotkut siellä saa pääsyn paratiisiin.

Olen varmastikkin väärässä, mutta näin näen asian ja saa yrittää käännyttää parempaan uskoon, mutta näin sen näen.

 :eusa_angel:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #18 : 06.05.17 - klo:20:26 »

Just luin Matteksen evankeliumista tosta viimeisestä tuomiosta.
Etimpä sen tähän, siinä oli jotenkin, että toiset oli automaattisesti toisella puolella ja toiset jotenkin sitten käsiteltiin tuomarin edessä tai jotain.

31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'

Eli mun mielestä toinen jengi vaan vilahtaa ohi sen tuomion ja toinen sitten syynätään?
Eli jos on nimi elämän kirjassa, ni sit vaan ei tarvi stressaa, vaikka ei se muutenkaan auta.

Toivottavasti kukaan ei ota mun kirjoituksia kuitenkaan minään viimeisenä totuutena, mut tää on mun näkemys.
Kaikki valta tekoälylle!