Kirjoittaja Aihe: Kysymykset viimeisellä tuomiolla  (Luettu 9413 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
« Viimeksi muokattu: 30.09.13 - klo:13:39 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #1 : 30.09.13 - klo:14:44 »
Tässä on aihe jota isäni noudatti suurella sydämellä. Hän toi meille jouluna kylän juopon syömään. Hän rakasti Varpunen Jouluaamuna laulua ja Topeliuksen kertomusta Armelias on rikas. Raharikkaita emme olleet mutta meitä köyhemmille annettiin jos oli mistä antaa.
Evakkoina olimme onneksi päässeet seuduille jossa meitä ei pidetty ryssinä eikä mustalaisian.

Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan. Näin ennen sanottiin. Nyt sanotaan Mulle kaikki ja heti !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #2 : 30.09.13 - klo:19:10 »
korjattu
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #3 : 30.09.13 - klo:20:21 »
Tähän ehkä sopii heittää suosikkini, eli Wille Riekkisen saarna samasta tekstistä. Alkaa vähän hitaasti, mutta sitten päästään asiaan:

Lainaus
Tuomiolla on nimittäin tekstin mukaan nähtävissä kolme joukkoa. Ensinnäkin ne, jotka myönteisesti suhtautuvat "vähäisiin veljiin", toisaalta ne, jotka suhtautuvat heihin kielteisen välinpitämättömästi. Kolmas joukko muodostuu noista "veljistä", joita ei tuomita, sillä he ovat tuomion koetinkivi, he ovat jo Kristuksen kansaa.

Sitä voikin sitten miettiä, ovatko nykypäivän kristityt aina kovin "vähäisiä veljiä"...

(Mää ajattelisin, että jos on oikeasti niin terve että osaa rakastaa tuosta noin vaan, ei tosiaankaan tarvitse parantajaa. Jos ei ole niin se parantaja tarvitaan siihen että vähitellen pystyy luopumaan itsekkyydestään sun muusta tauhkasta, jotta lopulta toimisi viimeisen tuomion kriteerien mukaan. Ja sitten voi olla ne työtätekevät ja raskautetut (joille luvataan ihan vain lepo), jotka on oikeasti vähimpiä veljiä kun niillä on niin rankkaa ettei kovin paljon ole heiltä kohtuullista vaatia. Ja ehkä jossakin vielä on ne, joille se kysymys jonka ympärille elämä kiertyy on oma  syyllisyydentunto, ja joille koko nykymallinen kristinusko näköjään on suunnattu?)

Nonnih, ei sitten tuo Riekkis-linkki toimi, vaan vastaa (Riekkistä inhoavien riemuksi?) "return general error". Miten tuommoinen pistein pätkitty linkki pdf-dokumenttiin oikein löytyisi kokonaisuudessaan, niin että linkityksen saisi toimimaan? Saarna löytyy googlettamalla "Riekkinen viimeinen tuomio", ja sitten se hänen kirkolliskokouksen avajaisissa pitämänsä saarna.
« Viimeksi muokattu: 30.09.13 - klo:20:25 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #4 : 30.09.13 - klo:20:48 »


Nonnih, ei sitten tuo Riekkis-linkki toimi, vaan vastaa (Riekkistä inhoavien riemuksi?) "return general error". Miten tuommoinen pistein pätkitty linkki pdf-dokumenttiin oikein löytyisi kokonaisuudessaan, niin että linkityksen saisi toimimaan? Saarna löytyy googlettamalla "Riekkinen viimeinen tuomio", ja sitten se hänen kirkolliskokouksen avajaisissa pitämänsä saarna.

Napsauta Googlen tuloslistassa olevaa linkkiä kakkospainikkeella ja valitse "Kopioi linkin osoite". Osoite on hirmuisen pitkä, joten se kannattaa lyhentää esim. tinyurl.com-palvelussa, jossa siitä tuli seuraava linkki:

http://tinyurl.com/otufwbb
(linkki avaa pdf-tiedoston, "Avajaissaarna kirkolliskokouksessa 7.11. A.D. 2011")

Mt

Poissa Lothar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 44
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #5 : 02.10.13 - klo:12:02 »
Armon kerjäläisiä ollaan me kaikki silloin. :icon_cool:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #6 : 02.10.13 - klo:14:03 »
Armon kerjäläisiä ollaan me kaikki silloin. :icon_cool:
Näin ajassa viimeinen tuomiopaikka on vitsailukysymysten paikka, ihan papitkin saarnoissaan. Ja saa olla. UT:n lopussa on lohdullista tekstiä sisäänpäässeistä "suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea".

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #7 : 12.10.13 - klo:14:50 »
Aika kiinnostavaa.  Miksiköhän luen tämän aina siten, että täällä saattaa joku tarvita minulta vetoapua, eli olla minun uskoni koetinkivi ja vähäinen veli - huomenna tilanne on toisin, eli hän saisi vetää minut ojasta. Kukaan ei välttämättä halki elämänsä pysy terveenä, vapaana, nauti puhdasta vettä vessan huuhteluun saakka, saa syödäkseen tai saavu yksin vieraaseen joukkoon niin, että otetaan hyvin vastaan.

Siis okei. On ollut tilanne, jossa olin vailla ruokaa neljä päivää.  Sairaalahoitoja en nyt osaa laskea, hoidon taso vaihtelee.  Yksi neurologi lähestulkoon sai minut hengiltä. Useimmille olen "outo ja muukalainen".

Muttei tuota tehtävää ole pois otettu.  Tulee parempi päivä.  Minulla on rahaa yli tarpeen ja halujenikin. Viimemainitut jo muinaiset epikurolaiset säätivät itselleen sopiviksi, ja nauttivat kohtuudesta - oli yllätys itselleni mutta olivat vaan.  Nyt kysytään, ja usein, riittäiskö aikaa, ehtisitkö kuunnella vähän, voisitko maksaa kummimaksusi, on myöhässä, SPR kerää Syyrian pakolaisille, hei, Christina, onko sinun nälkä.

Tänään heräsin terveenä.
Mutta jokainen ei herännyt.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #8 : 10.12.13 - klo:10:42 »
Armon kerjäläisiä ollaan me kaikki silloin. :icon_cool:

niin se on...
wilhelmi niskasen jäljillä

Benkku

  • Vieras
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #9 : 11.01.14 - klo:10:04 »
Ei ole kysymyksiä minulla, kuuntelen tuomioni ja se sitten on se minkä Hän julistaa.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #10 : 22.04.17 - klo:20:48 »
Hieman tässä on tullut toistettua omaa viimeaikaisia elämän tapahtumia. Mutta suokaa se minulle, sillä tämä voi olla jopa terapiaa. Kun saa kirjoitella omista tunteista, kylläkin säädyllisesti ihmisiä loukkaamatta.
Sillä siihen ainakin pyrin, etteivät sulakkeet palaisi keneltäkään.
Mutta asiaan… Kysymykset viimeisellä tuomiolla.

Ensimmäinen kysymys olisi viimeisellä tuomiolla:
"Miksi helvetissä palautit takaisin minut sinne pölhöllään".

Toinen kysymys olisi:
"Mihin sinä minua tarvitsit enää muuhun kuin pahantekoon".

Taitaa kumminkin kai sittenkin parempi olla esittää mitään kysymyksiä Hänellä.
Sillä Hänelle on varmasti valmiina jo vastaus ja se minun on hyväksyttävä, vaikka siitä en pitäisi.

Huomasin muuten että on mielipide muuttunut, tästä aiheesta parin vuoden aikana.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #11 : 27.04.17 - klo:18:50 »

Mitenköhän mä olen lukenut Raamatun erilailla tän viimeisen tuomion suhteen.

Jokainen tietysti tulkitsee Raamatun miten tulkitsee, vaikka uskon monen tulkitsevat kuten papit kertoo, körtit tai helluntailaiset ti ketkä milloinkin.
Tän suhteen oon iloinen, että mulla on oma pää ja sen mukaan nään tän asian.

Esimerkiksi juutalaiset ja adventistit eivät usko helvettiin, kuten me, vaan juutalaisten mukaan se Gehena on joku kaupungin muurin ulkopuolella oleva kaatopaikka.
Adventistien mukaan kait hävitään olemattomiin, paitsi ne kun on adventisteja tai jotenkin uskovia.
Jehovantodistajat sitten on toinen juttu omine uskomuksineen.

No johan meni selittelyksi, mutta mun mielestä Helvetti on ja sitten on kiirastuli ja ties mitä kaikkea, mutta sen tuomion kanssa on niin, että ne jotka on kirjoitettu elämänkirjaan pääsevät huitshujaa paratiisiin tai sinne kultaiseen kaupunkiin tai jonnekkin parempaan paikkaan, mutta ne jotka ei ole siinä ohuessa kirjassa, siis ei kastettu lapsena ja ties mitä, siis eivät ole kuulleet evenkeliumia, muslimeja, budhalaisia ja ties mitä, niin he joutuvat sinne viimeiselle rippituolille kuuntelemaan tuomiot ja ilmeisesti jotkut siellä saa pääsyn paratiisiin.

Olen varmastikkin väärässä, mutta näin näen asian ja saa yrittää käännyttää parempaan uskoon, mutta näin sen näen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #12 : 27.04.17 - klo:22:28 »
Kysymykset viimeisellä tuomiolla 22.04.17 - klo:20:48
Hieman tässä on tullut toistettua omaa viimeaikaisia elämän tapahtumia. Mutta suokaa se minulle, sillä tämä voi olla jopa terapiaa. Kun saa kirjoitella omista tunteista, kylläkin säädyllisesti ihmisiä loukkaamatta.
Sillä siihen ainakin pyrin, etteivät sulakkeet palaisi keneltäkään.
Mutta asiaan… Kysymykset viimeisellä tuomiolla.
Ensimmäinen kysymys olisi viimeisellä tuomiolla:
"Miksi helvetissä palautit takaisin minut sinne pölhöllään".
Toinen kysymys olisi:
"Mihin sinä minua tarvitsit enää muuhun kuin pahantekoon".
Taitaa kumminkin kai sittenkin parempi olla esittää mitään kysymyksiä Hänellä.
Sillä Hänelle on varmasti valmiina jo vastaus ja se minun on hyväksyttävä, vaikka siitä en pitäisi.
Huomasin muuten että on mielipide muuttunut, tästä aiheesta parin vuoden aikana.

Pahoittelen että terveydellisistä syistä viestini voivat olla vaikea ymmärtää. Mutta toistaiseksi voin asioita korjata eli sanomani piti olla ajatukseltaan seuraavanlainen. 
Mikäli Teistä joku käsittää seuraavan teksti väärin. Niin toivon että Teistä  joku antaa  minulle palautteen.


Ensimmäistäkään kysymystä portilla en ehtinyt kysyä Häneltä. Koska Hän oli päättänyt palautta, minut takasin maailmaan. Siksi kysyin Häneltä:
"Miksi helvetissä palautat takaisin minut sinne pölhöllään".
Toinen kysymys oli:
"Mihin sinä minua tarvitsit enää muuhun kuin pahantekoon".
Taitaa kumminkin olla parempi ettei arvostele Hänen päätöksi.
Sillä Hänelle on varmasti vastaus aikanaan minulle ennemmin tai myöhemmin.
Nyt sitten olen jatkoajalla enkä portilla kysymässä tyhmiä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #13 : 28.04.17 - klo:07:06 »
Oman syntisyytensä ja syyllistymisensä syitä tässä kysellään suurin joukoin, luulen.

- Miksi teit minusta tällaisen !

- Miksi en ole niin kuin nuo   h y v ä t  ihmiset ?

- Miksi kotini ei ollut rauhalla ja rakkaudella sisustettu ?

 ym. ym.

Näistä alkaa tie Jeesuksen luo. Se ei ole kullalla silattu, mutta peilejä on paljon, joista näkee itsensä.
Itse emme voi muuta asiamme eteen tehdä kuin huuta;  Auta Herra !
Hän sitten lähettää apunsa joka voi olla vaikkapa sairautta, köyhyyttä, mutta myös
enkeleitä vierelle.

Se mitä luulen oppineeni on; Älä vertaile. Tyydy vähään. Odota ja Rukoile !

Syntisenä menemme viimein tuomiota kuulemaankin. Luulen, ettei siellä muuta kysytä kuin ; Onko passi kunnossa ?  Sen passin on allekirjoittanut Herra Jeesus verellään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kysymykset viimeisellä tuomiolla
« Vastaus #14 : 29.04.17 - klo:16:07 »
Mitenköhän mä olen lukenut Raamatun erilailla tän viimeisen tuomion suhteen.

Jokainen tietysti tulkitsee Raamatun miten tulkitsee, vaikka uskon monen tulkitsevat kuten papit kertoo, körtit tai helluntailaiset ti ketkä milloinkin.
Tän suhteen oon iloinen, että mulla on oma pää ja sen mukaan nään tän asian.

Esimerkiksi juutalaiset ja adventistit eivät usko helvettiin, kuten me, vaan juutalaisten mukaan se Gehena on joku kaupungin muurin ulkopuolella oleva kaatopaikka.
Adventistien mukaan kait hävitään olemattomiin, paitsi ne kun on adventisteja tai jotenkin uskovia.
Jehovantodistajat sitten on toinen juttu omine uskomuksineen.

No johan meni selittelyksi, mutta mun mielestä Helvetti on ja sitten on kiirastuli ja ties mitä kaikkea, mutta sen tuomion kanssa on niin, että ne jotka on kirjoitettu elämänkirjaan pääsevät huitshujaa paratiisiin tai sinne kultaiseen kaupunkiin tai jonnekkin parempaan paikkaan, mutta ne jotka ei ole siinä ohuessa kirjassa, siis ei kastettu lapsena ja ties mitä, siis eivät ole kuulleet evenkeliumia, muslimeja, budhalaisia ja ties mitä, niin he joutuvat sinne viimeiselle rippituolille kuuntelemaan tuomiot ja ilmeisesti jotkut siellä saa pääsyn paratiisiin.

Olen varmastikkin väärässä, mutta näin näen asian ja saa yrittää käännyttää parempaan uskoon, mutta näin sen näen.
Armosta Se Jumppu pelasti Stalinin ja Hitlerin.
wilhelmi niskasen jäljillä