Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti 16  (Luettu 29889 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #60 : 13.05.13 - klo:17:35 »
Tuota piti vielä kysyä.
Porkolan tekstissä: "Usko ei ole lepäämistä omassa itsessään"....
Tietoisesti en näin koe, mutta onko kohdallani näin? tiedostamattani?
Armahtakoon Jumala minua, muuttakoon joka hetki, opettakoon....
kunhan ei heitä pois...haluan olla oikealla tiellä...antaa käsieni olla
käytössään...

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #61 : 13.05.13 - klo:21:35 »
Room. 6: 17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #62 : 14.05.13 - klo:10:16 »
room. 9:

18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #63 : 14.05.13 - klo:10:24 »
Kovasti on puhuttelevaa ja itselleni kohti käyvää tekstiä...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #64 : 14.05.13 - klo:11:48 »
Yritin Paavalia seurata tekstin mukaan, muttei siitä nyt mitään tule.
Totean Mallalle, että logosi on peräti naisellinen

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #65 : 15.05.13 - klo:14:01 »
 :003: Logoko naisellinen ??? :icon_rolleyes:

Joh. 3: 16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #66 : 15.05.13 - klo:14:52 »
:003: Logoko naisellinen ??? :icon_rolleyes:

Joh. 3: 16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Hän tarkoittanee hauskaa avatar kuvaasi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #67 : 15.05.13 - klo:16:26 »
Mea culpa. Katsoin suurennuslasilla, niin oikeampi sana on tyttömäinen.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #68 : 15.05.13 - klo:17:06 »
 :icon_cool:

Vaikka tuota ikää kertyy päivä päivältä niin kaippa sitä silti on se sama tyttö kuin lapsena ja ihan nuorenakin.
Siis se sisin olemus.
Vaikka elämänkokemustakin kertyy vuosi vuodelta, päivä päivältä. :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #69 : 15.05.13 - klo:19:56 »
:icon_cool:

Vaikka tuota ikää kertyy päivä päivältä niin kaippa sitä silti on se sama tyttö kuin lapsena ja ihan nuorenakin.
Siis se sisin olemus.
Vaikka elämänkokemustakin kertyy vuosi vuodelta, päivä päivältä. :kahvi:
Varmasti näin on, samoin minä haluan kokea omalla kohdallani
 :eusa_angel:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #70 : 15.05.13 - klo:20:59 »
 :eusa_angel:

Siunausta ja elämäniloa Sinulle.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #71 : 16.05.13 - klo:16:33 »
Luuk. 10:20
   
Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #72 : 17.05.13 - klo:14:22 »
Eero Huovisen puhe Kirkkopalvelut ry:n kokouksen avauksessa.:

http://www.kotimaa24.fi/blogit/moniaeaeninen-kristuksen-kirkko
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #73 : 17.05.13 - klo:16:31 »
1. Piet. 4:13
   
vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #74 : 18.05.13 - klo:14:05 »
              Helluntaiaatto

Tule, Pyhä Henki

Helluntain ajankohta määräytyy Apostolien teoissa (Ap. t. 2) kuvatusta Pyhän Hengen vuodattamisesta, joka tapahtui Kristuksen ylösnousemuksen jälkeisenä juutalaisten helluntaina. Juutalaiset viettävät helluntaijuhlaansa 50. päivänä pääsiäisestä. Juhlan suomenkielinen nimi on saatu ruotsin kielen ilmauksesta helig dag (= pyhä päivä). Monissa kielissä juhlan nimi pohjautuu kreikan sanaan pentekoste (= viideskymmenes).

Juutalaisten helluntai oli sadonkorjuun ja 100-luvulta jKr. myös lain saamisen juhla. Kristillisessä helluntaissa tulivat keskeisiksi aiheiksi Pyhän Hengen saaminen ja Hengen toiminta sekä alkuseurakunnan ja koko Kristuksen kirkon synty. Helluntaina toimitettiin ensimmäiset kristilliset kasteet. Varhaisessa kirkossa helluntai oli pääsiäisen ohella toinen vuoden kastepäivistä.

Helluntaiaattoon huipentuu helatorstaista alkava Pyhän Hengen odottaminen. Sen iltaan sopii juhlaan valmistava iltajumalanpalvelus tai iltarukous (vesper).

Helluntain raamatuntekstit puhuvat Pyhästä Hengestä lupauksena ja lahjana. Hänet on lähetetty meille puolustajaksi, auttajaksi ja lohduttajaksi. Tässä Hengessä Kristus on kirkossaan jatkuvasti läsnä. Pyhä Henki liittää maailman kaikki kristityt Kristuksen kirkkoon, yhteen Herraan ja yhteen uskoon. Näin helluntain sanoma merkitsee vastakohtaa sille hajaannukselle, mikä on kuvattu kertomuksessa Babylonin tornista.

Ensimmäinen lukukappale

Jes. 59: 20-21

Siioniin Herra tulee vapauttajana,Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana,kun he luopuvat rikkomuksistaan,sanoo Herra.
    Herra sanoo heille: "Tämä on minun lupaukseni: ei väisty minun henkeni sinun yltäsi eikä katoa minun sanani, jonka olen suuhusi antanut, ei sinun suustasi, ei jälkeläistesi eikä sinun jälkeläistesi jälkeläisten suusta", sanoo Herra, "ei nyt eikä milloinkaan."

Toinen lukukappale

Ap. t. 19: 1-6

Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia ja kysyi heiltä. "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat. "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

Evankeliumi

Joh. 14: 8-17

Filippus sanoi Jeesukselle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä."
    Jeesus vastasi:
    "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.
    Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo, ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.
    Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä."
                
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.