Kirjoittaja Aihe: Hirvee kuume  (Luettu 4165 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Hirvee kuume
« : 27.01.13 - klo:18:55 »
Minul on hyvin paha matkakuume ynnä suunnaton vimma päästä halvasti (koska en ole varakas) sinne missä olen ollu. Italiaan minä pääsen edullisesti koska sinne vaeltaa pyhiin Antti Kruusin ekumeeninen delegaatio etupäässä maallikoita ja hyvin kiintoisaa sakkia, joka majoittuu edullisiin hotelleihin ja syö halvasti.

Minä suoritin turneen Israeliin ja suunnittelen muuttoa sinne nyt, kun viimeksi piti muuttaa Italiaan, ja minä menisinkin oikeastaan asumaan Safediin sinne käsittääkseni Galilean kukkuloille. Minä pidän historiasta suuresti ja sitä on siellä.  

Mutta se matka vei minut niin vararikkkoon että kun sitten taas minusta minun herrani piti huolen, minulla odotti työtarjous palatessani, niin bussilippurahat piti vipata ja paastota muutama päivä, ja tämä on totuus, niin minä ajattelin eikö sinne voisi matkustaa edullisemmin. Kun minä en halua mihkään kahentoista tähden klubihotelliin jossa saa viiniä hanasta rahatta ja hinnatta ja on uima-allas johon ei ikinä kerkiä ja niin paljon ruokia ettei viikon aikana ennätä maistaakaan joka lajia.  

Eikö sinne voisi järjestää kruusilaistyyppistä omajärjestysmatkaa - Urpo Karjalainen osaisi kyllä ilman jotain Toiviomatkojakin, ja sama opas kertomaan meheviä juttuja.  Minulle tuli vain oirei viikossa kun sitä ilmasta viiniä piti sitte kumminkin maistaa ja minä en saisi. Eli voihan lentää turvallisesti ja noin, mutta eikö sinne pääse maan turvamääräysten takia tai jotain, vai miksi sinne pitää mennä niin ettei kohtuutuloinen  näe untakaan, ja minäki menin 3 vuoden säästöillä kun heidät otin pankista pois ja vanhemmat auttoi ja sitte oli tunnontuskia vähän monesta, eniten siitä hinnasta...  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #1 : 27.01.13 - klo:19:13 »
Olis kyllä mielenkiintoista käydä Israelissa, mutta tosiaan pienemmällä budjetilla  :eusa_think:  Joo, sellaiselle reissulle lähtisin. En koe olevani vielä niin "iäkäs"  :icon_eek:  että pitäisi olla melko hieno hotelli. Retkeilymajatyyppinen kävisi, tai mitä vaihtoehtoja mahdollisesti olisi? Eikö voisi olla kahdenlaista majoitusta, halukkaille hienompaa ja reppuilijoille rujompaa?  :017:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #2 : 27.01.13 - klo:19:25 »
Vastaan vain yhteen Leenan kysymykseen. Suomessa pitää vastuullisena matkanjärjestäjänä olla vakavarainen matkatoimisto, jolla on turvatalletukset tai takuut, että kaikki saadaan kotiin.

Sadettalle sen verran, että koska ateriat ovat yleensä siinä hotellissa missä asutaan niin reppuilijoiden kassa oli yhteistä vain bussimatkat. Todella hankalasti hoidettava matka, sanoi monta matkaa vetänyt herrasmies Etelä-Suomesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #3 : 27.01.13 - klo:19:39 »
Minun täytyy kysyä kruusilaisilta, kuinka he onnistuvat ilman. Tosin hän kyllä elämöi, että vastuullista matkanjärjestäjää ei sittenn ole. Mietin, voisiko sinne Israeliin tehdä samanlaisen, kukin omalla vastuullaan ja (matka) vakuutuksellaan, ja vaikka Tiberiaasta hieman Leonardoa edullisempi majoitus. Falafelia saa halvalla mistä vain, ja se maa on niin pikku pläntti että jos sinne saisi bussin, niin Jerusalemissa käväisee, ei sinne edes tarvii muuttaa kesken, joten jos tuo yksuinkertaistaisi ettei muuteta majaa. 

 Urpo kun tuntee ja kun tämä Ram Majuri - jokin juutalainen nimi jonka hän otti kun lähti nuorena katsomaan paikkaa ja jäi saman tien...   Hän voisi jeesata kun on muuten Herättäjäyhdistksen jäsenkin. 

Siinä on kaksikko jossa on virtaa. Kyllä varmaan kun lähettäis vaan, niin saataisiin palkattua Ram näyttämään kaikkia paikkaseutuja kun maksettaisiin kukin se retkipaketin hinta hälle, tai jakakoot potin.  Ei tarvittais mit'ään Toiviomatkoja vetään välistä.  Jokainen olisi itte se vastuullinen?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #4 : 27.01.13 - klo:20:07 »
Kyllähän jokainen saa matkustaa omatoimisesti, mutta Ram Laor voisi menettää siitä tempusta Toiviomatkojen keikat ja se on huono business. Me teemme kaksin ilman paikallista opasta tai otamme taksin ajamaan, sillä ne ovat etelässä melkein ilmaisia. Borneolla 5 ja 6€/tunti puhuu englantia ja näyttää parhaat paikat.
Tämä Lauri Kruusin temppu kuulosta matkatoimistolain rikkomiselta ja jos jotain sattuu niin tulee isot sakot vähintään. Tuttavapariskunta käy kaksin joka kevät Israelissa seuraamassa lintujen matkaa Suomeen viikon tai kaksi, joten kyllä sinne pääsee omatoimimatkallekin, mutta jonkun pitää osata jotain.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #5 : 27.01.13 - klo:20:26 »
Vastaan vain yhteen Leenan kysymykseen. Suomessa pitää vastuullisena matkanjärjestäjänä olla vakavarainen matkatoimisto, jolla on turvatalletukset tai takuut, että kaikki saadaan kotiin.

Sadettalle sen verran, että koska ateriat ovat yleensä siinä hotellissa missä asutaan niin reppuilijoiden kassa oli yhteistä vain bussimatkat. Todella hankalasti hoidettava matka, sanoi monta matkaa vetänyt herrasmies Etelä-Suomesta.

Joo no kunnon systeemit pitää olla, se on selvä. Ajattelin vaan semmosta, että olis kahden tason majoitusta, ja bussi ottaa sitten porukan kyytiin, kuten usein on. Israelin systeemeistä en tosiaan tiedä.

Turvallisuus ennen kaikkea.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #6 : 27.01.13 - klo:20:51 »
Joo no kunnon systeemit pitää olla, se on selvä. Ajattelin vaan semmosta, että olis kahden tason majoitusta, ja bussi ottaa sitten porukan kyytiin, kuten usein on. Israelin systeemeistä en tosiaan tiedä.

Turvallisuus ennen kaikkea.

Matkat ovat useinmiten käytännön sysistä puolihoitomatkoja ja silloin siihen sisältyy aamianen ja päivällinen. Kun paikkaa vaihdetaan lähes päivittäin, niin muutoin ruokailujen järjestäminen on mahdotonta ja tästä tulee ongelma. 
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #7 : 27.01.13 - klo:21:49 »
Mun mielestä jos menee lomalle kannattaa ottaa valmis pakettimatka mihin sisältyy kaikki.
No ateriat harvemmin sisältyy, mutta aamiainen ja opastetut kierrokset.
Niistähän voi aina jäädä pois kun ilmoittaa vetäjälle.
Se on levollista menoa ja ei tarvi stressata, minne menee yöksi, kuten kun yksin reissaa.

Jos haluaa sitten seikkailla, niin mikäs siinä.
Kaverini nukkuin sitten palmupuun juurella ollessaan Israelissa, kun ei muualla ollut tilaa.
Itsellenikin on käynyt, niin että kaikki hotellit täynnä useastikkin liikematkoillani eri maissa.
Se on rankkaa sitten etsiä hostelleista ja muualta paikkaa.
Joskus johonkin kotimajoitukseen olen mennyt ja pelännyt, että mitäköhän täälläkin tapahtuu herääkö koskaan.

Israel onneksi on niin pieni maa ja paljon majoituspaikkoja, että siellä kyllä pärjää jos ei ihan sesonki aikaan mene sinne.

Hyvää ja antoisaa matkaa Leenalle ja kuka ikuna jonnekkin matkustaakin.
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #8 : 28.01.13 - klo:11:50 »
Matkat ovat useinmiten käytännön sysistä puolihoitomatkoja ja silloin siihen sisältyy aamianen ja päivällinen. Kun paikkaa vaihdetaan lähes päivittäin, niin muutoin ruokailujen järjestäminen on mahdotonta ja tästä tulee ongelma.  

Kuin mainittu minä kysyn konsultaatioapua kruusilaisilta ekumeenikoilta.  Viisveisaaja on oikeassa mitä toteutukseen tulee. Ainoa mikä tässä hiertää on hirmuinen hinta.  

Sinne voi mitä mainioimmin siis järjestää ryhmämatkan ilman katto-organisaatiota.  Kuka tarvii niin riivatun kallista majapaikkaa, kun koko päivä ollaan maisemia kattomassa?  Ram tuntee maan, Urpo samaten, itte voisin osallistua täällä päässä jos mitä tarvitaan, Ramille maksettaisiin se minkä hän nytkin saa - jos lähtijöitä olis kakskymmentä, tulis retkioppaan korvauksesta jo reipas summa. Hänet palkkaa milloin toiviomatkat, milloin joku muu pulju, miksi Körttifoorumi ei voisi tehdä samoin?  Jos Ram osuu majailemaan Israelissa, niin äkkiäkös hän sujuvalla hepreallaan meitille kahden tähden hotellin tai jotain varaa?  Totta hän korvauksen saisi kuten Urpokin, ja silti matkan hinta ei olisi niin kallis että pahoinvoi. Lääkäri lähtis mukaan.  Lupaan palvelukseni, hoidinhan minä koko sen kruusilaissakinkin, Roomassa oli jo jono oven takana, oli ontumaa ja ihottumaa ja nyrjähdystä ja eritoten hirveää kuumetautia...     ja sillä minä sen keuhkokuumeenkin sain... tai se alkoi kai itää Assisissa jo missä hoisin joukon kuumeisia.  Nyt otan antibiootit mukaani, ja enemmän kaikkia Panadol hotteja, vaikka olin varustautunu siihen että joku sairastuu niin en siihen että jokainen sairastuu ja Pharmacia onkin kemppari.

Silloin pääsee vähävaraisempikin mukaan. Ryhmälle voi etukäteen Suomesta varata majoituksen, ja jos tilanne on niin loistava kuin olisi maan tuntevalla Urpolla+Ramilla joka on toiselta kansalaisuudeltaan Israelin valtion asukas, ja siellä paljon asuu, nähdäkseni sen voisi tehdä.

Itse matkustaisinkin mieluiten yksin, mutta kun tuo neurologi ei pidä sitä neronleimauksena. Jonkun pitäisi olla joukossa kattomassa, ja sanomassa että vetäkää palmun varjoon, kyllä se kohta tajuihins tulee, ja mielellään vielä ettei se aineissa ole. Minul oli Italiassa kolmikielinen turvakortti, Suomi, Englanti Italia, Isralelissa sama, siellä puhutaan englantia.

Niin, ja minä tekisin talkoohengellä rahatta ja hinnatta. Voisin varata lennot ja tehhä matkaoppaan.

Minä sikäli haluisin sinne vähän tavallisempaa sakkia, etten saisi puhasta raivonpuuskaa kun ollaan ottamassa pohjia herranehtoolliselle ja käsitrellään kotomaammekin työttömät roskasakiksi joka ei mitään viiti ja joita nyt pitää "meidän pienipalkkasten" elättää... Istutaan klubihotellissa lipittämässä alkoholijuomia ja julistetaan että ken ei työtä tee sen ei syömänkän pidä.  Luuusereita luusereita kiljutaan...   Ei ollu ihan körttimatka se.  Ei minun makuuni, mutta kovasti pidin maasta, nähtävää oli niin että kun kysyin että minäs aikana me mennään sin Via Dolorosalle joku sano et me juuri siitä läpitte tultiin...
« Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:12:00 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #9 : 28.01.13 - klo:13:16 »
Kyllähän jokainen saa matkustaa omatoimisesti, mutta Ram Laor voisi menettää siitä tempusta Toiviomatkojen keikat ja se on huono business. Me teemme kaksin ilman paikallista opasta tai otamme taksin ajamaan, sillä ne ovat etelässä melkein ilmaisia. Borneolla 5 ja 6€/tunti puhuu englantia ja näyttää parhaat paikat.
Tämä Lauri Kruusin temppu kuulosta matkatoimistolain rikkomiselta ja jos jotain sattuu niin tulee isot sakot vähintään. Tuttavapariskunta käy kaksin joka kevät Israelissa seuraamassa lintujen matkaa Suomeen viikon tai kaksi, joten kyllä sinne pääsee omatoimimatkallekin, mutta jonkun pitää osata jotain.

Se on Antti Kruus...   Onko lain rikkomista, jos kimppa lähtee reisuun sovitusti, ja kukin vastaa itse matkastaan? En oikein siihen usko, sillä jengissä oli myös katolisen kirkon piispa pikku lomalla, ja  juuri se etu että yhteisellä reisulla oli italiankielen taitoinen henkilö, joka käy siellä muutenkin, erillistä opasta ei tarvittu, lisäksi sakkiin lähti taidehistorioitsija (meni siellä naimisiinkin) mutta moneen paikkaan myydään esim. englanninkielisiä opastettuja kierroksia.  Matkatoimisto vastaa esim. jos joku sairastuu ja on todella pitämässä huolta jotta jokainen selviää kotimaahan.  Mutta ei ole laitonta lähteä joukolla omin päin. 

   Ram Laor (kiitos sukunuimestä) käsittääkseni on jo eläkkeellä ja tekee keikkaa monelle eri matkatoimistolle., Lomamatkoille, Toiviomatkoiilla Urpon kanssa joka kokosi sinne "körttimatkan" nimellä porukan.  Ei hän ole enää Toiviomatkojen palkkalistalla, jos tämän oikein ymmärsin siellä.  Kuin hän Toivareiden keikan menettää, ellei se osu päällekkäin?  Sen tahtoisin tietää. Ja mikä siitä teki niin "körtin"? Sekö että joskus illalla veisattiin joku siionin virsi?  Kaipasin vain kohtuullisuutta majoitukseen joka toisi sitä hintaan ja jossain määrin osallistujajoukkoa tasoittaisi.

Kun olin nuori, olin mukana kahdellakin - sosdem nuorten leirimatkalla Itävallassa omin vakuutuksin, ja eritoten seurakunnan nuorten omatoimibussimatkalla Belgiaan näkemään Billy Graham livenä, viis minä hänestä, mutta katseltiin muitakin maita siinä.  Kyllä näin tehdään jatkuvasti.  
« Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:13:28 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #10 : 28.01.13 - klo:19:43 »
Matkan järjestämisessä rajankäynti on yhtä tarkkaa kuin rahankeruussa. Tavallinen ihminen voi kuvitella, että eihän tässä voi olla mitään kiellettyä, mutta poliisisetä tai -täti voi ystävällisesti huomauttaa, että kyllä vaan on, hajaantukaa.

Aluksi kannattaa tutkia huolellisesti valmismatkalain 2 pykälän 2 momenttia:
"Edellä 1 momentissa tarkoitettua yhdistelmää pidetään etukäteen järjestettynä, jos elinkeinonharjoittaja suunnittelee ja kokoaa yhdistelmän ennen sopimuksen tekemistä tai sopimusta tehtäessä joko omasta aloitteestaan taikka matkustajan tai matkustajaryhmän aloitteesta heidän toivomustensa mukaisesti. Yhdistelmää ei pidetä etukäteen järjestettynä, jos matkustaja tai matkustajaryhmä itse suunnittelee ja kokoaa yhdistelmän erikseen saatavilla olevista osista. Tällaista yhdistelmää ei pidetä valmismatkana, vaikka yhdistelmän kokoamisessa käytetään hyväksi elinkeinonharjoittajan esittelemiä vaihtoehtoja tai tarjoamia varausjärjestelmiä."

Kannattaa kaivaa esiin myös hallituksen esitys ja muut esityöt, jotta voi varmistua siitä, mitä lainsäätäjä on tarkoittanut.

Selvillä vesillä oltaisiin kenties silloin, jos sovittaisiin ainoastaan se, että tavataan kaupungissa X silloin ja silloin, siellä odottaa linja-auto, hommatkaa majoitus seuraavista kaupungeista...

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #11 : 28.01.13 - klo:20:09 »
Kannattaa viitata kintaalla virallisille matkanjärjestäjille ja muille elinkeinonharjoittajille, koota porukka ja lähteä ominpäin reissuun. Hipit on tehneet näin niin kauan kun heitä on ollut ja kotimaiset uushipit kävivät tälleen hiljattain Portugalissa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #12 : 28.01.13 - klo:20:36 »


Aluksi kannattaa tutkia huolellisesti valmismatkalain 2 pykälän 2 momenttia:
"Edellä 1 momentissa tarkoitettua yhdistelmää pidetään etukäteen järjestettynä, jos elinkeinonharjoittaja suunnittelee ja kokoaa yhdistelmän ennen sopimuksen tekemistä tai sopimusta tehtäessä joko omasta aloitteestaan taikka matkustajan tai matkustajaryhmän aloitteesta heidän toivomustensa mukaisesti. Yhdistelmää ei pidetä etukäteen järjestettynä, jos matkustaja tai matkustajaryhmä itse suunnittelee ja kokoaa yhdistelmän erikseen saatavilla olevista osista. Tällaista yhdistelmää ei pidetä valmismatkana, vaikka yhdistelmän kokoamisessa käytetään hyväksi elinkeinonharjoittajan esittelemiä vaihtoehtoja tai tarjoamia varausjärjestelmiä."

Selvillä vesillä oltaisiin kenties silloin, jos sovittaisiin ainoastaan se, että tavataan kaupungissa X silloin ja silloin, siellä odottaa linja-auto, hommatkaa majoitus seuraavista kaupungeista...

Mt

Juuri tästä syystä ajattelin, että viattoman henkilön maineen puhdistamiseksi on nyt paikallaan palata aiheeeseen vielä kerran. Kävin ällätikun kanssa läpi tämän sana sanalta, ja kun juristienoni hautajaisista on toivuttu, kysyn hänen juristipojaltaan yksityiskohdat vielä kerran.. Juuri tällaisesta matkasta on ollut joka kerralla kysymys. Jos hotellit varataan vasta Italian maaperällä, niin eiköhän hän ole toiminut niinkin.

Elinkeinonharjoittaja jo herättää kysymyksiä,. Minkä elinkeinon? Tämä termi on itselleni tuttu ajalta jona työskentelin osa-aikaisena  yksityisenä psykoterapeuttina. Tällöin minun oli anottava verottajalta vapautusta, ellen halunnut suorittaa eläkevakuutusmaksuja juuri tämän elinkeinon harjoittamisesta, se edellytti sitä, että minun katsottiin tulevan toimeen ansiotuloillani.  

Toiseksi ihmettelen, kuinka niinkin virallinen instanssi kuin Kotimaa ilmoittaa, milloin ao vapaamuotoiseen ryhmään on mahdollista liittyä. Eri majoituspaikat on varattu, samoin pieni vihkonen jossa mainitaan paikalliset nähtävyydet. Matkalle lähtenyt ryhmä  päättää itse paikan päällä, mihin kukin tahtoo osallistua.  Bussi samaten on varattu vasta paikan päällä.  Henkilöt, jotka pitivät esim. erinomaiset luentonsa pitkien ajomatkojen aikana, tekivätt sen vapaaehtoistyönä. Joka ilta päätettiin erikseen, missä syödään, ja millä kulkuneuvolla palataan hotelliin. Useat ottivat kimppataksin aivan omin neuvoin.

Toiseksi, me emme tiedä, mitkä luvat asianomaisella toimintaansa jo on. Pahoittelren itse koko nimen mainitsemista, sillä nyt todella ilmeisen oikeamielinen joutuu täällä anatöörijuristien repostelun kohteeksi.

Sen sijaan omassa ajattelussani herännäisyyteen kuuluu kohtuullisuus. Sellaiselle "körttimatkalle" jolle viime syksynä lähdin, minulla ei taida toistamiseen olla edes halua.  Olen minä hotelleja nähnyt sentään, ja tätähän ennakkoon kovin kehuttiin, että on sitten viimmesen päälle. Eikö vähempi riitä? Ellei, ei sitten ole minun matkani enää.

En toivo, että edes tällä foorumilla esitetään kovin kattavia juridisia kannanottoja asiaan, jota ei tunneta.  Näin joutuu, osin tietenkin omaksi taakakseni, ilmeisen rehellinen henkilö epäilyksenalaiseen asemaan.  Kannattaisi kenties ottaa juuri hänen toimistaan selvää, ennen kuin tähän ketjuun liittäen edes viittaillaan, mikä "ehkä olisi selvillä vesillä" toimimista, mikä ei.  Olen itse väärettömän pahoillani, että mainitsin hänen nimensä, sillä nyt on hänestä tehty rikollinen maassa, jossa jokainen on viaton, kunnes toisin todetaan.  Tuolla pykälällä saataisiin muuan suuri perhekin käpälälautaan - he nimittäin matkustivat Napoliin, suunnittelivat kaiken etukäteen. 

....................................

Pyysin itse Seppoa poistamaan täältä kaikki arvostelut tapahtumasta, joka todella olisi saattanut ajaa virallisen matkanjohtajan alaiset toimijat vaikeaan asemaan ja itseni vaaraan, koska tekevälle sattuu, ja syy oli todella suuresti omani. Minun olisi pitänyt paljon huolellisemmin muuan matkalla valmistaa vetäjiä oireisiin ja siihen kuinka sillouin toimitaan. 
..................................

Ehkä emme ensimmäiseksi oleta, ettei asianomainen varsin pitkään näitä ekumeenisia matkoja järjestänyt henkilö toimisi jonkinlaisesta päähänpistosta ihan noin omaksi hurmiokseen, vaikkei körtti olekaan.  Sen sijaan körttien matkalle en toistamiseen monestakaan syystä tahdo.  Olkoot omiani.

Kai tästä jälleen joku valittaa ylläpitoon.

Siitä sitten vaan. Muutamat asiat kyllästyttävätkin joskus. Kysykää sitten, mksen enää kirjoittele tänne. Ihan ilman matkojakaan.
« Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:20:49 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #13 : 28.01.13 - klo:21:16 »
Mainittakoon vielä, että maassa tunnetaan sellainen kuin sivutoimilupa. Se tulee muun muassa jokaisen sellaisen lääkärin hankkia, joka harjoittaa toista ammattia, esimerkiksi työskentelee psykoterapeuttina.  Juristiikalla saadaan nopeasti valkoinen mustaksi. Tässä on nyt jotakin, mistä en pidä, ja pahoittelen kahta seikkaa:  Sekä ketjun aloitusta eräästä ryhmäaloitteesta, toiseksi ylipäätään - mitöä varten minä täällä roikun? Jos en kirjoita, kysytään että mikset. Jos kirjoittelen, niin jotakuta se aina nirhii. Kuka täällä viitsii koko ajan roikkua ryhmäkurissa? En ainakaan minä. Pitäkää putiikkine ja koko körttikurinne raameineen.

 Facebookista minua ei kukaan ole koko ajan häätämässä pellolle ja saan pitää omat mielipiteeni. Toisekseen - mitä minä teen koko yhdistyksessä?  Joskus sitä vain huomaa, ettei tämä "demilitarisoitu vöhyke" niin järin maamiinaton ole. Nyt riitti. Minulla on aivan riittävästi ongelmia ilman herännäisyyttäkin kun se taas tämmöiseksi menee. .
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Hirvee kuume
« Vastaus #14 : 28.01.13 - klo:22:12 »
En mitenkään viitannut kehenkään yksittäiseen henkilöön tai tapahtumaan, toin vain esille sen, että tämä(kin) asia on yhteiskunnassamme säädelty hyvin tarkasti ja että säädökset on hyvä tuntea. Näitä foorumiketjuja kun lukevat monet sellaisetkin, jotka eivät niihin kirjoita eivätkä ole asioihin perehtyneitä. Siksi jotkin perustiedot, kuten asiaan liittyvien säädösten nimet, on toisinaan hyvä tuoda esille. Silloin satunnainenkin lukija tietää, mistä puhutaan.

Mt