Kirjoittaja Aihe: Turhautuiminen  (Luettu 753 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Turhautuiminen
« : 05.02.24 - klo:12:08 »
Tuttu tunne varmaan jokaiselle joskus.
Iivo Niskanen paiskoo sauvojaan tai riitelee juryn jäsenen kanssa. Joku ei tiedä mitä pitäisi tehdä sen tunteen kanssa.

Ohjeita löytyy:

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/harmittaako-taas-opettele-ymmartamaan-mika-turhauttaa

https://ihanaelo.fi/voiko-ketutukseen-kuolla/

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Turhautuiminen
« Vastaus #1 : 05.02.24 - klo:12:14 »
Kiitos Riitta ajankohtaisista linkeistä.
Tarkoitukseni on niihin vielä tutustua.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Turhautuiminen
« Vastaus #2 : 05.02.24 - klo:12:38 »
Hyvä ne on minunkin kerrata vaikka luulen melko hyvin itseni tuntevani.

Turhautumisien kirjo on varmasti hyvin moninainen. Jo joku ihminen saattaa pelkästään olla turhautuimisen aihe.

Kemiat eivät ns. kohtaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Turhautuiminen
« Vastaus #3 : 05.02.24 - klo:13:29 »
Minunlla on mielestäni selvästi taipumus joko ei tykätä tai sitten tykätä esim. julkisuudessa esiintyviä henkilöitä.

Sauli Niinistöstä en aikonaan tykännyt lainkaan, mutta vuosien vieriessä olen alkanut arvostaa häntä yhä enemmän.

Miksi en ärsyynny Riikka Purran puheista,kun heti kun Petteri Orpo avaa suunsa alkaa ärsyttää.

Se ei kuitenkaan mene turhautumiseen asti jos ärsyttää, sen voi hallita olemalla tyyni ja pohtimalla syitä.

Suomessa on kulttuuri jossa turhautumista ei sovi näyttää, Ruotsissa sitäkin enemmän.

Eilen katsoin saksalaisen poliisisrjan, Ketun. Siinä ihmiset huusivat toisilleen täyttä kurkkua, mutta eivät käyneet kiinni toisiinsa.

Matti oli aivan kauhuissaan, mutta minä selitin että ne vaan purkaa paineitaan.
Se onkin taitolaji, se paineen purku. Joka viikko näemme uutisiia mitä on tapahtunut kun ensin otettu hilpeenä kaljaa, ja sitten maataan kalpeina hiljaa, poliisin putkassa tai jopa ruumishuoneella.

Että, jos sinua turhaannuttaa, kirjoita tänne, purkupalstalle !( En tarkoita pelkästää Kyöstiä )  :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Turhautuiminen
« Vastaus #4 : 05.02.24 - klo:14:01 »
Eilen katsoin saksalaisen poliisisrjan, Ketun. Siinä ihmiset huusivat toisilleen täyttä kurkkua, mutta eivät käyneet kiinni toisiinsa.

Kyllähän sitä suomalaisissakin draamasarjoissa ja -elokuvissa usein huudetaan. Niin ja teatterissa. Enemmän kuin normaalisi arjessa kohtaan. Mitäs draamaa se olisi, jollei draamailtaisi? En tykkää, kun kuulostaa niin epärealistiselta. No juu, meni aiheesta sivuun. En kumminkaan turhaudu kun nuo ohjelmat ovat tuollaisia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Turhautuiminen
« Vastaus #5 : 05.02.24 - klo:14:21 »
Menköön. Saksalaiset poliiisarjat ovat kuin vanhat suomalaiset elokuvat, noloja useimmat.
En tuosta eilisestä pitänyt yhtään, mutta kun Matti vasiten pyysi sitä kanssaan katsomaan, niin menin. En enää juuri telkkarista katso muuta kuin uutiset ja joitakin luonto-ohjelmia. Aikani kuluu äänikirjan ja Körttifoorumin kesken, siis vapaa-aika.

Niin, ajattelin että onko Saksassa yhä sellainen kulttuuri kuin oli natsien ollessa vallassa. Hitlerin malliin huudettiin alaisille, Ahhtung !!!

Taas olisi turhautumisen paikka , kun ette lue ajatuksiani ! :003: :003:
En viitsi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Turhautuiminen
« Vastaus #6 : 05.02.24 - klo:15:13 »
Tunnustus jatkuu: Myös minua tuntuu helpommin ärsyttävän ihmiset jotka ovat täysin vailla huumorintaitoa.
Itse olen toisaalta osittain tosikko, vakavamielinen ainakin. Mutta kun leikki alkaa, se jatkuu helposti ja menee yli äyräiden. Siinä on silloin muilla ärmsyyntimisen paikka.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Turhautuiminen
« Vastaus #7 : 16.02.24 - klo:15:29 »
Tunnustus jatkuu: Myös minua tuntuu helpommin ärsyttävän ihmiset jotka ovat täysin vailla huumorintaitoa.
Itse olen toisaalta osittain tosikko, vakavamielinen ainakin. Mutta kun leikki alkaa, se jatkuu helposti ja menee yli äyräiden. Siinä on silloin muilla ärmsyyntimisen paikka.

Jotain samaa minussakin.
Yleensä ihmiset kun tapaa mut, niin alkaa hyvin asiallisesti keskustelemaan mun kanssa, vaikka yritän olla avoin ja hyväksyvä jo alussa.
Kun sitten kerron jotain humoristista, vaikka esittelyssä. Terve myös minulta. Olen  Markku luumurskaaja Rööperistä, niin ein vaan saa muuta kuin samaa asiallista palautetta ja keskustelua.

Jotenkin vaan ihmiset näkee mut tavatessaan vihaisena ja totisena?
No jos joku on jotain mun juttua täällä lukenut, niin enkö ole myös humoristi?
Huumori kylläkin omalaatuista.
Kaikki valta tekoälylle!