Kirjoittaja Aihe: Kördebaari 2018, osa 2  (Luettu 43561 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #15 : 02.04.18 - klo:19:31 »
Testialue talviunilla?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #16 : 02.04.18 - klo:19:36 »
On kun sataa lunta huhtikuussa...tein juuri talven rankimman lumikolaushomman.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #17 : 02.04.18 - klo:22:36 »
Lomilla.

Mutta lumitöistä: Kerrottakoon täälläkin että lähdin pääsiäiseksi tuttujen mökille, tai tarkemmin sanottuna ahtauduin mukaan heidän autoonsa joka sinne vei. Koska arvelin (oikein) että se auto on tupaten täynnä, en edes kysynyt kuin matkalla vasta, olisivatko olleet kiinnostuneita hyväkuntoisesta mutta ihan turhasta lumilapiostani, joka on varastossa vain tiellä. Olisi kuulemma kelvannut mutta ei todellakaan olisi mahtunut enää mukaan. No juu, perillä odotti sitten polveen asti lunta, eikä autolla ihan pihaan asti päässyt ajamaan, siinäpä sitten rämmittiin ja kaatuiltiin ja kopassa kannettu hänen korkeutensa kissakin meinasi päästä jo karkuun... olisi ollut sille lapiolle käyttöä! Minä sitten porukan vähiten raihnaisena pienellä pistolapiolla sellaisen löydettyäni hoitelin auki tärkeimmät reitit eli polut huusiin ja puuliiteriin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #18 : 02.04.18 - klo:23:09 »
No jopas...  :023:

On siellä vähän kuin minunkin kotimökillä...

Puuliiterille on kyllä muutoin kulkureitti, paitsi että ovea ei saa auki kun peltikatolta
tippuneet lumet on jäätyneet oven eteen...ja rautakanki on toisen jumissa olevan oven
takana...tuollaista jääpaakkua ei meikämanne rautalapiollakaan saa hajalle....
Siis en muistanut syksyllä jättää rautakankea käyttövalmiiksi hollille...ainoastaan lumikolan
ja rautalapion...
Niin...tuon rautalapion esiin ottamisessa taisi olla se ajatus että sillä saan talvella
puuliiterin oven edustan avattua...ei siihen muutakaan syytä voinut olla...??
ei tuu ainakaan heti mieleen...
Toisaalta kyllä hyvä että rautakanki ei ole hollilla näkyvillä...se olisi liian paha työkalu
mahdollisille kulkijoille...

No, on mun kotimökillä sekin ero että on sisähuussi...tai kai voisi sanoa sisävessa...
koska siinä on vedellä toimiva pönttö.
Vesi on kyllä niin ruosteista ja huonolaatuista ettei sitä voi juuri muuhun käyttääkään.
Paitsi letkuissa varukselta siinä vaiheessa kun saan polttokasan sytytettyä palamaan...
tuohon on kyllä vielä pitkä aika.
Syksyllä perkaamani kanukkapuskat on levällään pitkin pihaa lumikinosten alla...jäi homma
niin myöhäissyksyyn.
Nyt odotellaan lumien sulamista että pääsen sinne pihahommiin.
Toivottavasti kanukat ei ehdi juurtua nykyisille leposijoilleen ennen kuin saan ne
rahdattua polttokasaan.

Keväästä haaveillen...lumitöiden lomassa...hyvää alkavaa arkiviikkoa ja hyvää yötä!

 :109: :039:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #19 : 02.04.18 - klo:23:26 »
^Rautakangen suhteen minulla oli parempi onni! Nimittäin tulinpa tarvinneeksi sellaistakin. Se oli kyllä oven takana, mutta ei sellaisen oven, jonka katolta putoava lumi tukkisi. Kaikki puut eivät olleet mahtuneet liiteriin, joten niitä oli ulkona pinossa katoksessa pressun alla, mutta lumen painosta pressu oli painunut kasaan ja sinne oli jäätynyt noin satakiloinen jäämöhkäle, jonka sain kuin sainkin kangettua puiden päältä pois (olisi sulaessaan lorissut ne kastelemaan), ja sitten vielä vähän kauemmas jottei ole puunhaun tiellä.

Mökin sakokaivo on joko täynnä tai jäässä, sen totesimme jossakin vaiheessa reissua. Täytyi pyrkiä saunomaan vettä loiskuttamatta. Kotiuduin tänään ja kohta menen nauttimaan kaupungin mukavuudesta nimeltä suihku! Lumessa kieriminen saunajäähdyttelynä olisi kyllä ollut kätevä toteuttaa kun sitä oli heti terassilla yllin kyllä, mutta sisu ei nyt riittänyt. Hanki ei kantanut, joten kalaan menokin oli melkoista rämpimistä. (Kalaa sentään tuli sen verran että saatiin kissa pidettyä tyytyväisenä.) Niin ja vesipumppukaan ei heti auennut, ja kun aukesi, se ensin toimi ihan hyvin mutta sieltä rupesikin yllättäen tulemaan nätisti sanoakseni sellutehtaan hajuista tavaraa. Heittelin erinäiset ämpärilliset pitkin pihamaata, millä tilanne korjaantui.

Mutta näistähän niitä muistoja syntyy.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #20 : 03.04.18 - klo:14:17 »
Puuliiterille on kyllä muutoin kulkureitti, paitsi että ovea ei saa auki kun peltikatolta
tippuneet lumet on jäätyneet oven eteen...ja rautakanki on toisen jumissa olevan oven
takana...tuollaista jääpaakkua ei meikämanne rautalapiollakaan saa hajalle....

Tilanne on kyllä ihan kuin jostakin komediaelokuvasta.

Baariaiheeseen palatakseni, Laitilan Mämmi cream stout ei maistu mämmiltä, vaan käyneiltä hedelmiltä, vaikka valmistukseen mämmiä onkin käytetty. Nimenomaan käytetty, kun oluesta on kysymys. Ehkä en osta toista pulloa, ja eipä niitä kohta varmaan enää saakaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #21 : 04.04.18 - klo:16:46 »
https://www.youtube.com/watch?v=6NcsAbJi6jk

Rankka tyä vaatii rankan huvin.

Onneksi veljet pitää tätä baaria pystyssä.
Siis toi rankat huvit tuli mieleen, kun tein kavereille työkeikkaa raksalla ja siellä suurin osa virolaisia, kun tekee sikana duunia ja juo kuin pesusienet.

No lähtihän se lapasesta mullakin.

Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #22 : 04.04.18 - klo:16:48 »

Froikkarit taisi olla jalon juoman hartaita yst'viä?
https://www.youtube.com/watch?v=rXKwxHC5CdQ
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #23 : 04.04.18 - klo:17:30 »

https://www.youtube.com/watch?v=GAwQk_A8VAA

Heitsu baarin väki, onks tätä missään karaoke baarin vihkosessa?
Tik toc.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #24 : 04.04.18 - klo:17:32 »
                      :026:

Leo Sayer - The Show Must Go On

https://www.youtube.com/watch?v=O6gEkfwozhE

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #25 : 04.04.18 - klo:19:24 »
On täällä joku One man band, mutta ei se ole kuitenkaan Roger Daltrey: https://www.youtube.com/watch?v=0KlxEXfIL64

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #26 : 04.04.18 - klo:20:29 »

Ton penan kaa, eiks tää kuitenkin  yks kans?

Baarin taka takahuoneessa

https://www.youtube.com/watch?v=b0k1v49C6hw

Mun yks miljonääri kaverini juutalainen Aleksander synagoogan johtoukkoja, no joku ei muistu sukunimeä aina yritti mua vetää mukaan busineksiinsä, mut yritin selittäå, että mulla sama Jumala, mut et koetan mun Jeesukseni mukaan vaeltaa, no en onnistunut, mut aikomukseni on sinnepäin ja maallinen in nähty. Ei hyvä.






Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Tik toc.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #28 : 04.04.18 - klo:20:40 »
Patekin on tuota laulanut.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #29 : 04.04.18 - klo:20:41 »
Skille roligh, eller va helvetets till?

https://www.youtube.com/watch?v=k203ZygK0NU?
Tik toc.