Kirjoittaja Aihe: Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun  (Luettu 11502 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkko

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #30 : 08.05.09 - klo:15:24 »
Kyösti:  kympillä ei saa mitään, laita yksi nolla lisää    :D

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #31 : 08.05.09 - klo:15:32 »
Lainaus
Kyösti: kympillä ei saa mitään, laita yksi nolla lisää


Olen sen verran perso rahalle, että yrittäisin selvitä tästä kympillä.
Jos tulisin juhlille, olisin toki ojentanut voittopalkinnon (=ruokalippu) henkilökohtaisesti kumarruksen kera.
Olisin myös kuitannut sen Kalistajan minulle lupaamansa palkinnon siellä, mutta tämän oman palkintoni vastaanottaminen jää toiseen kertaan.

Poissa jarkko

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #32 : 08.05.09 - klo:15:34 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkko"
Kyösti:  kympillä ei saa mitään, laita yksi nolla lisää    :D

Niin Liisa voisi antaa sinulle  Aholansaaren tilinumeron  :cry:

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #33 : 08.05.09 - klo:15:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Pirska"

Niinpä niin, miksikähän Sarai on antanut melkoisen törkeitä vastauksia minulle, joka olen toisen polven körttiläinen.


Voisitko täsmentää? Mitkä vastauksistani ovat törkeitä?

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #34 : 08.05.09 - klo:16:25 »
Oletko karjalaisenkyösti toukokuun loppupuolella tiloissasi Manskun ikkunan takana? Minulla on tuolloin useita reissuja niille nurkille, joten voinen hakea sinut ikkunan takaa. Siinähän on baareja lähellä, pullakahvithan ne oli!?

  Karjalaisenkyösti: Mikset muuten lähde ensi heinäkuun herättäjäjuhlille?

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #35 : 08.05.09 - klo:17:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Sarai"
Lainaus käyttäjältä: "Pirska"

Niinpä niin, miksikähän Sarai on antanut melkoisen törkeitä vastauksia minulle, joka olen toisen polven körttiläinen.


Voisitko täsmentää? Mitkä vastauksistani ovat törkeitä?

No esimerkiksi tämä:
Naittakaamme siis raiskatut naiset raiskaajille ja kivittäkäämme pojat jotka eivät kunnioita isiään.

Minusta tämä on melkoisen törkeä letkautus. Samoin se seuraava, jossa tämä sama ajatus oli vielä selvennettynä. Ei sillä, en minä niistä yöuniani ole menettänyt. Olen niin tottunut olemaan eri mieltä asioista.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #36 : 08.05.09 - klo:19:28 »
Oletan, että ymmärsit em. viestin olevan provoisoivaksi tarkoitettukin. Yritin sillä tuoda esiin sen, että olemme joka tapauksessa joutuneet muuttamaan käsityksiämme, lakejamme ja tapojamme verrattuna Raamatun aikaiseen. On yksinkertaisesti mahdotonta vedota siihen, ettei mikään ole muuttunut, tai ettei Jumala ole muuttunut, jos ei ole valmis noudattamaan kaikkea Raamatusta löytyvää sanatarkasti. Tätä ristiriitaa yritin (ehkä sitten huonolla, ja varmaankin ainakin mauttomalla) esimerkilläni tuoda esiin.

Oma näkemykseni on, että Raamattua tulisi tulkita sen suurten linjojen mukaan, eikä takertua yksittäisiin jakeisiin ja sanoihin. Minä näen Raamatun suurena linjana rakkauden ja toisten ihmisten hyväksymisen. Tässä toki opeteltavaa on itsellänikin, sillä en todellakaan suvaitse tyhmyyttä, suvaitsemattomuutta tai ylimielisyyttä. (Ainakaan muilta kuin itseltäni...)

Olen pahoillani, jos olet viestistäni loukkaantunut, ja pyydän anteeksi aiheuttamaani pahaa mieltä, mutta missään tapauksessa viestissäni ei ole ollut mitään henkilökohtaista sinua eikä ketään muutakaan kohtaan.

Ystävällisin terveisin
Sarai

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #37 : 08.05.09 - klo:20:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Sarai"
Oletan, että ymmärsit em. viestin olevan provoisoivaksi tarkoitettukin. Yritin sillä tuoda esiin sen, että olemme joka tapauksessa joutuneet muuttamaan käsityksiämme, lakejamme ja tapojamme verrattuna Raamatun aikaiseen. On yksinkertaisesti mahdotonta vedota siihen, ettei mikään ole muuttunut, tai ettei Jumala ole muuttunut, jos ei ole valmis noudattamaan kaikkea Raamatusta löytyvää sanatarkasti. Tätä ristiriitaa yritin (ehkä sitten huonolla, ja varmaankin ainakin mauttomalla) esimerkilläni tuoda esiin.


Mielestäni tuo Sarain esimerkki valaisee paljon paremmin ja selvemmin asiaa, jota olen yrittänyt korostaa kirjoittamalla rivikaupalla turhaa tekstiä.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #38 : 09.05.09 - klo:00:34 »
Lainaus
Oletko karjalaisenkyösti toukokuun loppupuolella tiloissasi Manskun ikkunan takana? Minulla on tuolloin useita reissuja niille nurkille, joten voinen hakea sinut ikkunan takaa. Siinähän on baareja lähellä, pullakahvithan ne oli!?


Kyllä minä aina silloin tällöin tekstiä siellä vaihtamassa olen toukokuun loppupuolellakin.
Ainahan sitä voimme ajan sopia.
Vaan kahvin takia ei kannata kovin suurta mutkaa sinun tehdä.
Aivan aikuisten oikeasti en loukkaannu, vaikka kahvit jäisivät saamatta.

Lainaus
Karjalaisenkyösti: Mikset muuten lähde ensi heinäkuun herättäjäjuhlille?


Alkuperäinen syy on ehkä monen mielestä hölmö: otin nokkiini, kun koin vahvasti, että minua tulkittiin foorumilla väärin. Vaan, ehkäpä se on inhimillistä tällainen nokkiinsa otto.
Jonkinlainen tunnelukko siitä kuitenkin syntyi, ja ehkä tästä johtuen vain ahdistuisin niillä juhlilla.
Körttiseuratkin lopetin.
Viisveisaajan kanssa niissä olimme ruvenneet käymään yhdessä vaiheessa.

Vaan, koska meille syntyi pikkupoika pääsiäissunnuntaina, olisi tämä tapahtuma tehnyt jo yxistään juhlille menon vähän hankalaksi.

No, herättäjäjuhlahistoriani ei ole kovin kummoinen. Joskus 80-luvun lopulla olin juhlilla, muistaakseni Mäntsälässä.
Muutama vuosi sitten taisi mennä niin, että Hakomaan Auri (se ravintoloitsija, viinan myyjä ja Hurskaan Sian kirjoittaja) soitti, ja kyseli, josko lähtisin Ylivieskan heättäjäjuhlille. Menimme sitten kahdestaan hänen autollaan. Aurilla taisi olla jonkinlainen tapa ahdistua herättäjäjuhlilla (ainakin hän sanoi niin), ja mennä ravintolaan istumaan. Siellä taisi olla hengellisempi tunnelma, tai jotain.
Muilla uskonnollisilla juhlilla Auri ei taida käydäkään.
Jokin vetää juhlille, mutta pitää sitten heti päästä kaupungille tuulettumaan.

Seuraavana vuonna olinkin sitten Lahden juhlilla. Lauantai-iltana oli hyvä saarna.  Viime vuonna olin Espoossa. Mukavata oli, kun juhla-alueelle oli kävelymatka kotoa. Olinkin sitten aika paljon paikalla, kun oli siihen mahdollisuus.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #39 : 09.05.09 - klo:08:34 »
Onnea! Pikkupojat ovat hienoja. Niistä kasvaa miehiä ja sekin on hienoa. Tytöistä taas kasvaa naisia. Mikäs sen hienompaa? Luojan luomistyö sen kun etenee.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Kommentti
« Vastaus #40 : 09.05.09 - klo:08:43 »
Onneksi olkoon, Kyösti Karjalan!
Minulla on kaksi tytärtä ja tyttärelläni puolitoistavuotias pojannappula. On siinä vaarilla ihmettä kerrakseen, voi hyvänen aika!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #41 : 09.05.09 - klo:10:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Onnea! Pikkupojat ovat hienoja. Niistä kasvaa miehiä ja sekin on hienoa. Tytöistä taas kasvaa naisia. Mikäs sen hienompaa? Luojan luomistyö sen kun etenee.


Lainaus käyttäjältä: "satman"
Onneksi olkoon, Kyösti Karjalan!
Minulla on kaksi tytärtä ja tyttärelläni puolitoistavuotias pojannappula. On siinä vaarilla ihmettä kerrakseen, voi hyvänen aika!


Kiitos kiitos.
Hauska epelihän tuo poika on.
Pari uutta leikkiäkin olen keksinyt vanhemmille, jotka ovat lapsen ansiosta blokattu kotiin.

1) Etsi poika
Toinen vanhemmista laskee sataan ja toinen piilottaa pojan jonnekin. Tmä sataan laskenut sitten yrittää etsiä pojan.

2) Toinen vanhemmista nostaa pojan pois varovasti nukkumapahvilaatikostaan vaikkapa sohvalle. Toinen nostaa pojan takaisin laatikkoon. Tätä toistetaan sitten niin monta kertää, kun toiselle jää mustapekka käteen. Mustalla Pekalla häviää kisan. MustaPekka = poika rupeaa ääntelemään.

Ja jos perheessä on tyttö, leikitään siis leikkiä "Etsi tyttö" jne...

Jeesus sanoi lasten ottaneen Taivastenvaltakunnan vastaan oikealla tavalla. Nyt meillä on hyvä opettaja kotona Taivastenvaltakunnan asioihin.
Olen yrittänyt ammentaa pojalta oppia ja pohtia, mitähän Jeesus oikein tarkoitti. Vielä ei ole tullut lopullista valaistumista, mutta toivon silti jotain löytäväni pojan pitämillä oppitunneilla.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kommentti lukittuun "loukkaus"-ketjuun
« Vastaus #42 : 09.05.09 - klo:16:04 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Jeesus sanoi lasten ottaneen Taivastenvaltakunnan vastaan oikealla tavalla. Nyt meillä on hyvä opettaja kotona Taivastenvaltakunnan asioihin.Olen yrittänyt ammentaa pojalta oppia ja pohtia, mitähän Jeesus oikein tarkoitti. Vielä ei ole tullut lopullista valaistumista, mutta toivon silti jotain löytäväni pojan pitämillä oppitunneilla.


Nuorempi poikani (nyt 26) rankaisi vauvaiässä ylpeitä ajatuksia vetämällä tukasta niin kovaa, että sattui. Pojalla oli jo vauvana vahvat kädet ja niillä hän tarttui lujasti hiuksiini kiinni ja repäisi, että sattui. Pojasta se oli hauskaa leikkiä, kun sai muutaman hiuksen irtoamaan. Ajatukset palasivat siinä nopeasti maan pinnalle.

Toinen tapaus, joka muistutti ehkä liian rauhanomaisesta kasvatuksesta oli se, kun vanhempi poika (nyt 29) katseli (n. 3-vuotiaana) televisiosta, kun puita kaadetiin Kanadan metsissä. Poika itki ja tuli luokseni turvaan ja huusi: Isi, isi ne tapattaa puita. Ympäristönsuojelun alkeet oli opittu hyvissä ajoin ennen kouluikää.
Acta, non verba.