Äänestys

Veriryhmäsi on...

A+
7 (29.2%)
A-
3 (12.5%)
B+
2 (8.3%)
B-
0 (0%)
AB+
1 (4.2%)
AB-
2 (8.3%)
O+
5 (20.8%)
O-
4 (16.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 21

Äänestys päättynyt: 12.08.06 - klo:21:53

Kirjoittaja Aihe: Veren luovutuksesta ja veriryhmistä  (Luettu 23642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Veren luovutuksesta ja veriryhmistä
« Vastaus #30 : 20.10.06 - klo:11:42 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus
Siis O+ käy kaikille, käsittääkseni AB+ ei käy muille kuin toisille samanlaisille. En jaksa nyt miettiä sitä läpi, niin voin olla väärässäkin, mutta veripalvelun sivuilla asia on oikein. On siihen selvä logiikka, kun miettii, kenellä on vasta-aineet mitäkin ryhmää vastaan.


Juu eli se on päinvastoin: O-, O+ B- B+ A- A+ AB- AB+  sopivat kaikki AB+:lle.


Kyllähän se on juuri niin kuin johannes sanoi O- on yleisluovuttaja AB+ yleisvastaanottaja. check your head


Niinhän mään sanoin. Check your reading. :wink:
Acta, non verba.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Veren luovutuksesta ja veriryhmistä
« Vastaus #31 : 20.10.06 - klo:14:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"

Minulla on tuo AB plussa. Eli vereni käy mihin vaan. ...

Lainaus käyttäjältä: "johannes"
Siis O+ käy kaikille, käsittääkseni AB+ ei käy muille kuin toisille samanlaisille.
 ...


Juu eli se on päinvastoin...



I rest my case.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Veren luovutuksesta ja veriryhmistä
« Vastaus #32 : 21.10.06 - klo:10:23 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"

Minulla on tuo AB plussa. Eli vereni käy mihin vaan. ...

Lainaus käyttäjältä: "johannes"
Siis O+ käy kaikille, käsittääkseni AB+ ei käy muille kuin toisille samanlaisille.
 ...


Juu eli se on päinvastoin...



I rest my case.


RIP. :lol:
Acta, non verba.

Poissa Liisu

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
Veren luovutuksesta ja veriryhmistä
« Vastaus #33 : 07.01.07 - klo:19:18 »
mielenkiintoisia lainaus-rykelmiä teillä...
äänestykseen laitoin, että vereni olisi A-, mutta koska en muista sitä enää varmasti ja tilastollisesti olisi näköjään todennäköisempi A+.. hitsi, ei muista edes omaa veriryhmää!
tossa kuukausi sitten bilsantunnilla kaikki sai testata oman veriryhmänsä, mutta minähän en vapaaehtoisesti sormeeni pistä. enkä anna jonkun auskunkaan pistää, selitti vielä olevansa ammattilainen kun on joskus lintua pistänyt. hah hah. niin että lähetin äidilleni tekstiviestin ja kysyin  :D
mutta kyllä mä silti uskon että tulen vielä joskus luovuttamaan verta, tärkeän asian puolesta. sitäpaitsi, minusta tohon kyynärtaipeeseen pistäminen sattuu paljon vähemmän kuin sormen sivuun pistäminen. pystyn kuvittelemaan miten se "pyssyssä" oleva paksu neula tunkeutuu ihon läpi ja rikkoo kudoksia. puistattaa. ehkäpä pitäisi lopettaa ajatteleminen... :wink:

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Veren luovutuksesta ja veriryhmistä
« Vastaus #34 : 07.01.07 - klo:21:32 »
No minä kävin taas perjantaina luovuttamassa. Oli neljäs kerta. Antoivat rautatabletteja, kun edellisestä luovutuksesta oli niin vähän aikaa. Sanoi tosin, että syö sen verran kuin tuntuu. No, nyt olisi niitä kaksi pakettia. Muutaman olen syönyt, mutta kun ei heikota pätkän vertaa, niin pitää katsoa mitä teen. Sekin sanoi siellä, että minulla näyttää olevan luonnostaan aika korkea hemoglobiini, kun edellisestä luovutuksesta on hät' hätää se minimi ja hemoglobiini oli jo 164, mutta sanoi, että heillä on tämä periaate, että kaikille antavat, jos usein käyvät. Yhtä mukava olo siitä tuli kuin aina, kun sai auttaa ilmaiseksi jotakin, ehkä jopa pelastaa jonkun elämän, ken tietää.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."