Kirjoittaja Aihe: Ryhmässä  (Luettu 29893 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #60 : 07.04.10 - klo:16:09 »
Totta. Toisaalta jos on avoin, haluaa omistautua ja sitoutua johonkin, sellaista voidaan käyttää hyväksi. Silloin kannattaa kuunnella omassa päässä toivottavasti soivia hälytyskelloja, esittää kysymyksiä ja selvittää asioita.

Jees... Kannattaa varmistaa että tyyppi johon on sitoutunut (esimerkiksi ystävänä) on sitoutunut sinuun. Säästyy monilta kolhuilta kun ei luota sokiasti siihen että kyllä mä oon ihan yhtä tärkeä kaveri tuolle kuin tuo on mulle. Vaan että hoksaa kiinnittää huomiota asioihin jotka kertoo että näin ei oo.

Kuulun monenkinlaisiin ryhmiin siviili- ja työelämässä mutta ei niissä esim. harrastukseen liittyvissä, sorkita minun näkemyksiä tai yritetä muuntaa toisenlaiseksi.

Niin, eihän niissä... (NOT!) Kyllä todellakin esimerkiksi kaveri- tai harrasteporukassa sorkitaan näkemyksiä ja yritetään muuntaa toisenlaiseksi, kokemusta on ja erittäin karvasta! Jospa tää toimii ihan samalla lailla molemmin päin. Sulla on jo valmiiksi samansuuntaiset mietteet kuin ryhmillä joihin kuulut (mikä ei ole mikään yllätys koska nykymaailmassa saa vapaasti valita, mihin ryhmiin kuuluu) joten tietenkään siellä ei sun ajatuksia yritetä muuttaa. Samaten mulla on jo valmiiksi körttiläiset ajatukset joten en oo törmänny siihen että mun ajatuksia yritettäis muuttaa. Mutta mulla ei ollu samanlaiset ajatukset kuin lukiokavereillani ja voi sitä aivopesun määrää! Saneltiin ihan uusiksi asiat joista pitää tykätä, musiikkia, lempiväriä ja opettajia myöten. Jos ei ollu samaa mieltä, ei kuunneltu.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #61 : 07.04.10 - klo:20:23 »

Jees... Kannattaa varmistaa että tyyppi johon on sitoutunut (esimerkiksi ystävänä) on sitoutunut sinuun. Säästyy monilta kolhuilta kun ei luota sokiasti siihen että kyllä mä oon ihan yhtä tärkeä kaveri tuolle kuin tuo on mulle. Vaan että hoksaa kiinnittää huomiota asioihin jotka kertoo että näin ei oo.
Kyllä, keskimäärin näin on. Mutta kun meitä on niin moneksi. Yllätyksiä tulee matkan varrella, vaikka kuvittelee asioiden olevan kunnossa.

Sattui kerran niin, että neiti X katkaisi välit ystäväänsä rouva Y:hyn kerta kaikkiaan. Sanoi Y:n loukanneen häntä. Rouva Y ihmetteli ja yritti ymmärtää, että miten oli loukannut. Hän kirjoitti kirjeen neiti X:lle omista tunnoistaan ja näkemyksistään. Jonkin ajan kuluttua neiti X kertoi menevänsä terapiaan pohtimaan asioitaan ja pyysi lupaa näyttää kirje siellä. Parin vuoden kuluttua neiti X otti yhteyttä ja kertoi selvitelleensä elämäänsä ja asioitaan. Hän halusi korjata välit. Asiat sovittiin ja ystävyys jatkuu.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #62 : 07.04.10 - klo:20:35 »
Mutta mulla ei ollu samanlaiset ajatukset kuin lukiokavereillani ja voi sitä aivopesun määrää! Saneltiin ihan uusiksi asiat joista pitää tykätä, musiikkia, lempiväriä ja opettajia myöten. Jos ei ollu samaa mieltä, ei kuunneltu.

Älä sure, Sanneli, nuo ongelmat vähenevät muutamassa kymmenessä vuodessa...

Mt

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #63 : 07.04.10 - klo:21:04 »
Älä sure, Sanneli, nuo ongelmat vähenevät muutamassa kymmenessä vuodessa...

Mt


Totta mooses. ja uusia tulee tilalle...  Ihmisen on elämänsä aikana nieltävä x määrä paskaa, ja sen kanssa on vain elettävä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #64 : 07.04.10 - klo:21:22 »
Toiset puhuvat enemmän kuin nielevät ja ovat näin riesana muille.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #65 : 07.04.10 - klo:21:47 »

Totta mooses. ja uusia tulee tilalle...  Ihmisen on elämänsä aikana nieltävä x määrä paskaa, ja sen kanssa on vain elettävä.

Ja nielemisen lisäksi muistelemme Lutherin neuvoa - kiitos Viisveisaajan:

--- tehdä, kuten Lutteri kehoitti, jos ei raittiit ajatukset valtaa mieltä.
Eli pellolle luomaan lantaa. Se hänen mukaansa on ruumiillisesti hyvää ja pitää mielenkin poissa turhista ajatuksista. :-\

Talvipakkasilla jäätynyt kompostikäymälä onkin parahiksi sulanut, joten huomenna voin olla Jampeakin lutherilaisempi.

Mt

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #66 : 08.04.10 - klo:08:16 »
Toiset puhuvat enemmän kuin nielevät ja ovat näin riesana muille.

Toiset taas puhuvat paljon, mutta tekevät vähän.  :003:
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #67 : 08.04.10 - klo:08:46 »
Laihialla lannoitetaan pellot paskapuheilla ja säästetään sadonkorjuun jälkeen perumalla puheet. Siitä minulla ei ople tietoa, onko tämä jonkinlaista ryhmätyötä (kökkää) vai yksityisyritteliäisyyttä.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #68 : 08.04.10 - klo:09:13 »
Laihialla lannoitetaan pellot paskapuheilla ja säästetään sadonkorjuun jälkeen perumalla puheet. Siitä minulla ei ople tietoa, onko tämä jonkinlaista ryhmätyötä (kökkää) vai yksityisyritteliäisyyttä.

Teknologinen versio tästä on poistaa kökkä pellolta ja panna radio puhumaan paskaa.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #69 : 08.04.10 - klo:09:34 »
Teknologinen versio tästä on poistaa kökkä pellolta ja panna radio puhumaan paskaa.

Kaupallisten radioiden runsaudesta johtuen on entistä helpompi laatia tarkka lannoitussuunnitelma.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #70 : 08.04.10 - klo:09:42 »
Kaupallisten radioiden runsaudesta johtuen on entistä helpompi laatia tarkka lannoitussuunnitelma.

Ehkä kuitenkin Yleisradion kanavat olisivat parhainta lannoitusainetta? Mukaan sopisi ripaus Kiss FM:ää, NRJ Europea, Radio Novaa sekä Radio rokkia.
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #71 : 13.04.10 - klo:20:46 »
Ehkä kuitenkin Yleisradion kanavat olisivat parhainta lannoitusainetta? Mukaan sopisi ripaus Kiss FM:ää, NRJ Europea, Radio Novaa sekä Radio rokkia.

Pois, pois elo nurja, jumalaton meno hurja, se on ylen kurja viihde sielulle!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #72 : 14.04.10 - klo:17:41 »
Ehkä kuitenkin Yleisradion kanavat olisivat parhainta lannoitusainetta? Mukaan sopisi ripaus Kiss FM:ää, NRJ Europea, Radio Novaa sekä Radio rokkia.

Mutta kuinka käy parvekeputarhurin? Saa häädön naapurien häirinnästä!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #73 : 14.04.10 - klo:21:11 »
Joo.. on tärkeää tietää milloin ja missä kaataa lannoiteensa,
olipa se vahvaa kritiikkiä,
kauan niellyttä paskaa,
asioita, joita kaikki eivät halua kuulla.

Niellyttä paskaa, kun voi jalostaa, kun sitä tarpeeksi pureskelee, eikä oksenna muitten päälle.
Joskus sekin on käsiteltävä.
Kaikki puhe ei voi vain aina olla hauskaa ja mukavaa.
Näyttelijät kyllä selviytyvät lannoitteensa kanssa.
On oltava tilanne-tajua.
Elämä on kemiaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Ryhmässä
« Vastaus #74 : 15.04.10 - klo:22:14 »
Meidän perunat kasvoi viime kesänä valtavan suuriksi, kun villisikoja karkottaaksemme soitimme perunamaan laidalla yöradiota.  :003:
Pyryharakka