Kirjoittaja Aihe: Rauha hallitsi  (Luettu 3303 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Rauha hallitsi
« : 21.04.23 - klo:07:59 »
HY julkaisi Malmivaaran käännökseni sivuillaan ja rauha hallitsi. En ollut pitkään häirinnyt körttifoorumia, mutta pyynnöstä laitoin tänne linkin, koska jotkut eivät löytäneet sivua. Viisveisaaja ilmoitti, että olen narsisti sen tiimalta. Ylläpito ei reagoinut ja kun kirjoitin HY johtajalle hänkään ei reagoinut. Odotin vielä kolme päivää ja ilmoitin HYlle, että on kaksi valintaa: joko painostavat taas Seppoksen toimimaan tai poistavat käännöksen. Ilmoittivat, että poistavat käännöksen pyynnöstäni.
On ihmeellistä, ettei Seppos eikä kukaan muu silloin voinut pelastaa käännöksen HYlle. Nyt kun sitä ei enää ole, Seppos osaa reagoida viisveisaajalle paheksumalla hyökkääviä posteja. Ilmeisesti oli tarkoitus saada käännöksen pois näkyvistä. Siksi sota on syttynyt, joka olisi pienellä eleellä estynyt. Nyt kun käännökset ovat poistetut, en tiedä miten sota voi loppua. Tietysti minut voi blokata kuukausimäärin kuten tehtiin vuoden alusta, mutta se poistaa sodan vain körttifoorumilta. Jatkan kertomasta tästä skandaalimaisesta yrityksestä haudata vanhoja virsiä ja kääntäjän vainosta körttien taholta. Olen ymmälläni, että näin voi tapahtua.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #1 : 21.04.23 - klo:11:03 »
Olen ymmälläni, että näin voi tapahtua.

Minäkin olen ymmälläni. Miksi taitava ja kielitaitoinen sanataiteilija suhtautuu muutaman taitamattomasti sanojaan valitsevan nettikeskustelijan kömmähduksiin niin vakavasti, että poistaa suurtyönsä yleisön nähtäviltä, joka on monin tavoin ilmaissut arvostavansa sitä?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #2 : 21.04.23 - klo:13:22 »
Muutoinkin moni suhtautuu aivan liian vakavasti näihin somekeskusteluihi, körttifoorumiinkin.  Ei täällä ole kiveen kirjoitettua jumalansanaa josta kannattaisi taistella.
Useimmat tuovat persoonallisuutensa vain esiin kirjoittaen mitä milloinkin.

Uskon asioista , uskon keskeisimmistä kysymyksistäkään ei pitäisi suuttua, vaikka niinhän on kai tapahtunut yli kaksituhatta vuotta.

Ilmaistaan niin uskossa kuin muussakin niin yksilöllisesti kuin oikein näemme, huumoria unohtamatta. Huumori on kirjoitettuna tosin vaarallinen . Se kääntyy helposti lukijan päässä vaikka miksi.

Oman minän tärkeys ei pitäisi körteille olla se Nro 1, vaan Kristus, anteeksianto ja
tulevan elämän salainen odotus.

( tästäkin joku saa varmasti aihetta argumentointiin, eikä se olekaan paha. Keskustelu on kannatettavaa. ) :117:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #3 : 21.04.23 - klo:15:21 »
Paavo Ruotsalainen (1777-1852) oli myös ahkera mies, joka kirjoitustaidottomana saneli varmaan satoja kirjeitä ja kiersi uskonasioissa väsymättä pitkin maata.
Ajattelin miten Paavo auttaisi ja tukisi kirjeellään Thomasta selviytymään tilanteesta, jossa hän koki vääryyttä. :eusa_think:
Ehkä tämä Paavon kirje sopisi kirjoitetun Thomasille?

Paljon terveyksiä, rakas ystävä, Matti Härkönen!

Minä en tiedä nyt nykysellä ajalla, kuinka sinä voit sieluis puolesta. Sinä olet jo itse ennen oppinut Jumalan sanasta autuuden järjestyksen. Ja sinä olit ennen usein kiusattu epäuskon hengeltä; vaan rohvaise nyt itses sitä vastaan, ja anna kunnia Jumalallen. Ota Christus auttajaksesi: tahdo häneltä kuolleessa tilassas elämää ja henkeä, jolla parannusta teet. Uudista usein armoliittos Jumalan kanssa, ettäs olisit sovelias muita palvelemaan.

Muista sitä tarkasti, kuinka usein hitaus ja huolimattomuus meidät saavuttaa pyytää näitten ajallisten toimitusten alla. Jos risti päälles lankee, joko maallinen eli hengellinen, niin käytä se likemmäksi yhdistykseksi Vapahtajan kanssa. Opi aina lepäämään Christuksen vanhurskauden päällä kylminäkin aikona. Ja sen tiedät itse, älä lakkaa heikkoja palvelemasta; kärsi heidän taitamattomuuttansa: neuvo heitä, että he uskossa rikkaaksi tulisivat. Ja Herra sen tietää itse, kuinka ahkera sinä tähän aikaan olet ollut hyvissä töissä, jotka hän sinulle vielä kerran kunnialla maksaa, koko maailman silmäin nähden, jos muutoin uskossa loppuun asti vahvana pysyt. Niitä on harvat ihmisiä, niinkuin kirjoitettu on, jotka tahtovat salatusta viisaudesta osalliset olla.

Kirjoitettu Nilsiästä v. 1832.

Paaval Ruotsalainen.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #4 : 21.04.23 - klo:17:44 »
Luin pari päivää sitten käännöksiäni parin vuoden tauon jälkeen. On lähes 10 vuotta siitä, kun tein ne, joten pystyn ne lukemaan melkein niin kuin toisen tekemiä. Virheitä on vain vähän, tulkitsevat hyvin alkutekstiä, ja ovat paikoittain jopa ihastuttavia. Olen melko tyytyväinen editoinnin vailla olevaan tekstiin. On sääli, että suomalaisen tapa suhtautua ulkomaalaisiin yleensä ja körttien tapa pitää yllä vanhojen sukujen elitismiä sokaisevat teidät. Ette pysty näkemään selvää sortoa, jota ulkopuolinen näkisi hetkessä ettekä pysty ottamaan vastaan ulkopuoliselta ystävällistä elettä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #5 : 21.04.23 - klo:19:11 »
Minäkin olen ymmälläni. Miksi taitava ja kielitaitoinen sanataiteilija suhtautuu muutaman taitamattomasti sanojaan valitsevan nettikeskustelijan kömmähduksiin niin vakavasti, että poistaa suurtyönsä yleisön nähtäviltä, joka on monin tavoin ilmaissut arvostavansa sitä?

Siksi ettei ollut kysymys kömmähdyksestä vaan tietoisesta ylläpidon ja aktiivisten osallistujien yhteisymmärryksestä, niin kuin viisveisaaja on rehellisesti ja monesti huomauttanut, että kaikkien mielestä olen narsisti kun laiton linkin, postitsin kamalia ja kuvottavia virsiä, ja sillä olen etsinyt mainetta, asemaa, rahaa, ja kultajalustaa, eikä kukaan täällä ole paheksunut näitä ilmaisuja niille, jotka ovat esittäneet niitä. Olen täällä eriarvossa enkä suostu hyväksymään sitä. Se näkyy jo siinä, että uskalletaan huomauttaa minulle, vaikka olen syytön kääntäjää, mutta kukaan ei uskalla huomauttaa mitään nettiterroristeille.
En suostu olemaan muuta kuin samanarvoinen kuin muutkin ja vaadin, että foorumin säännöt pätevät niille, jotka tekevät näitä "kömmähdykset," yhtä hyvin kuin minulle. Olen todistanut miten eriavoisena minut pidetään täällä matkimalla niiden kieltä. Se on johtanut monta kertaa blokkaamiseen. Ihmiset, jotka ensin esittävät kamaluudet ja kuvottavuudet eivät saa kuulla minkäänlaista moitetta.
Olen kääntänyt virret. Joku kirjoitti sitä ja tätä eikä kukaan huomauttanut tähän asti mitään. Olen matkinut sitä kieltä, jota hyväksyitte hänen suussaan ja heti saanut moitteita ja blokkaamisia. Olen sentään kääntänyt virret. Vaikken olisikaan, ansaitsen samaa kuin muut.
Jos körtit haluaisivat käännökset näkyviin, ne olisi näkyvissä. Mutta kesktytään siihen, että minä hyväksyisin neekerin aseman herännäisyydessä. Ei kukaan teistä olisi ollut samassa asemassa niin kärsivällinen ja anteeksiantavainen kuin minä. Annoin käännösten olla HYn sivuilla monen vuoden vainon jälkeen kantamatta kaunaa. Ne poistettiin siitäkin, kun halusitte puolustaa viisveisaajaa, kun hän kirjoitti, että olen narsisti kun laitoin siitä linkin. Olin silloinkin runsaan viikon rauhallinen ja kohtelias, kunnes RM rupesi syyttämään minua viisveisaajan vainoasmisesta.
Niin tämä sota jatkuu niin kauan kuin elän. Tein kauniin työ ihmisille, jotka eivät ole sen avoisia. Culpa mea siitä, mutta ristiinnaulitsemisesta olette te syylliset.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #6 : 21.04.23 - klo:19:28 »
Muutoinkin moni suhtautuu aivan liian vakavasti näihin somekeskusteluihi, körttifoorumiinkin. 

Uskon asioista , uskon keskeisimmistä kysymyksistäkään ei pitäisi suuttua, vaikka niinhän on kai tapahtunut yli kaksituhatta vuotta.

Ilmaistaan niin uskossa kuin muussakin niin yksilöllisesti kuin oikein näemme, huumoria unohtamatta. Huumori on kirjoitettuna tosin vaarallinen . Se kääntyy helposti lukijan päässä vaikka miksi.

Oman minän tärkeys ei pitäisi körteille olla se Nro 1, vaan Kristus, anteeksianto ja
tulevan elämän salainen odotus.

( tästäkin joku saa varmasti aihetta argumentointiin, eikä se olekaan paha. Keskustelu on kannatettavaa. ) :117:
Ei pitäisi muka pitää vakavasti,... Mikset sanonut sivulliselle, ettei pidä pitää vakavasti, mitä hän lukee täällä Siionin virsistä?
Pitää oll huumoria. Ei ole sekään säännöissä. Mikset sanonnut sivulliselle silloin, että ottaisi virret huumorilla?
Oma minä oma minä. Huomasitko, etten reagoinut moneen viikkoon mihinkään syytökseen, kun se liittyi minun personaani ja motiiveihini, minun maineen, aseman, rahan ja kultajalustan etsimiseen? Silloin kun reagoinkin siihen, oli jo p-sanat kaytetty minua vastaan, mutta silloin pyysin toluksetta, että olkaamme toisillemme kohteliaita. En ruvennut käyttämään kovia sanoja ennen kuin ne kohdistuivat Siionin virsiin. Silloinkin käytin vastustajan sanoja.
Et silloin huomauttanut sivulliselle mitään omasta minästä.
Näen selvästi mistä kiikastaa. Sivullinen tulee huomattavasta körttisuvusta, niin hänelle ei voinut huomauttaa mitään. Täällä on monesti viitattu halveksivasti minun etniseen taustaani, niin minulle voi huomauttaa.

Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #7 : 21.04.23 - klo:19:30 »
Paavo Ruotsalainen (1777-1852) oli myös ahkera mies, joka kirjoitustaidottomana saneli varmaan satoja kirjeitä ja kiersi uskonasioissa väsymättä pitkin maata.
Ajattelin miten Paavo auttaisi ja tukisi kirjeellään Thomasta selviytymään tilanteesta, jossa hän koki vääryyttä. :eusa_think:
Ehkä tämä Paavon kirje sopisi kirjoitetun Thomasille?

Paljon terveyksiä, rakas ystävä, Matti Härkönen!

Minä en tiedä nyt nykysellä ajalla, kuinka sinä voit sieluis puolesta. Sinä olet jo itse ennen oppinut Jumalan sanasta autuuden järjestyksen. Ja sinä olit ennen usein kiusattu epäuskon hengeltä; vaan rohvaise nyt itses sitä vastaan, ja anna kunnia Jumalallen. Ota Christus auttajaksesi: tahdo häneltä kuolleessa tilassas elämää ja henkeä, jolla parannusta teet. Uudista usein armoliittos Jumalan kanssa, ettäs olisit sovelias muita palvelemaan.

Muista sitä tarkasti, kuinka usein hitaus ja huolimattomuus meidät saavuttaa pyytää näitten ajallisten toimitusten alla. Jos risti päälles lankee, joko maallinen eli hengellinen, niin käytä se likemmäksi yhdistykseksi Vapahtajan kanssa. Opi aina lepäämään Christuksen vanhurskauden päällä kylminäkin aikona. Ja sen tiedät itse, älä lakkaa heikkoja palvelemasta; kärsi heidän taitamattomuuttansa: neuvo heitä, että he uskossa rikkaaksi tulisivat. Ja Herra sen tietää itse, kuinka ahkera sinä tähän aikaan olet ollut hyvissä töissä, jotka hän sinulle vielä kerran kunnialla maksaa, koko maailman silmäin nähden, jos muutoin uskossa loppuun asti vahvana pysyt. Niitä on harvat ihmisiä, niinkuin kirjoitettu on, jotka tahtovat salatusta viisaudesta osalliset olla.

Kirjoitettu Nilsiästä v. 1832.

Paaval Ruotsalainen.

Vaivannäöstä ja kiinnostuksesta kiitän.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #8 : 21.04.23 - klo:19:43 »
Tein kauniin työ ihmisille, jotka eivät ole sen arvoisia.

Tämä on tavallaan kaikkien kauneutta luovien osa. Poroporvarit ovat aina joukossamme.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #9 : 21.04.23 - klo:20:56 »
Tämä on tavallaan kaikkien kauneutta luovien osa. Poroporvarit ovat aina joukossamme.

Niin on kaikkialla, mutta Suomessa on sen lisäksi suljettu yhteisö, ja körttien parissa vielä suljetumpi kuin yleensä. Maskotteja voi olla ja onkin, mutta teidän pitäisi lopettaa toistamasta, että kaikki ovat tervetulleita. Se vain aiheuttaa harmia kaikille.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Roosa

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #10 : 22.04.23 - klo:10:20 »
Ai mitä, onko SV käännetty englanniksi? Aivan mahtavaa! Uskomatonta, että joku on tehnyt näin merkittävän työn. Mistä sitä saa hankittua? Minulla on pikkuserkku Yhdysvalloissa, joka varmasti hyppisi riemusta, jos sellaisen saisi. Hän ei osaa suomea ja näiden kautta saisi aivan uudenlaisen yhteyden omaan taustaansa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #11 : 22.04.23 - klo:11:37 »

Meikäläinen lienee poroporvari.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #12 : 22.04.23 - klo:17:53 »
Ai mitä, onko SV käännetty englanniksi? Aivan mahtavaa! Uskomatonta, että joku on tehnyt näin merkittävän työn. Mistä sitä saa hankittua? Minulla on pikkuserkku Yhdysvalloissa, joka varmasti hyppisi riemusta, jos sellaisen saisi. Hän ei osaa suomea ja näiden kautta saisi aivan uudenlaisen yhteyden omaan taustaansa.

Ilmeisesti muut osallistujat eivät osaa reagoida tällaiseen postiin (se on heille niin kuin ilmaa), sillä ovat tottuneet lukemaan, että Siionin virret ovat kamalia ja kuvottavia, niin kuin eräällä vanhan körttisuvun jäsenellä on tapana ilmaista asia. Jos kuitenkin haluat lähettää pikkuserkulle kirjan, niin ota yhteyttä henkilökohtaisesti ja sen voi lähetttää suoraan painopisteelta. Riittää osoite Yhdysvalloissa. Voin hyvin itse kustantaa kerran viidessä vuodessa harvalle halukkaalle, vaikka olenkin kuulemma rahanhimoinen, jolla on paatunut sydän.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #13 : 23.04.23 - klo:03:59 »
Oman minän tärkeys ei pitäisi körteille olla se Nro 1, vaan Kristus,


Hyvä huomautus. Juuri Kristuksen te ristiin naulaatte uudestaan tukemalla sitä korkeassa arvossa pidettyä körttisuvun edustajaa, joka sanoi Siionin vanhat virret kamaliksi ja kuvottaviksi ettekää kääntäjää.
Vapiskaa, sillä jos Jumala ei anna parannusta, parannusta ei ole ja jäätte ilman armoa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rauha hallitsi
« Vastaus #14 : 23.04.23 - klo:05:16 »
Huomatkaa, että minä kohta saan porttikielon siitä, että ystävällisenä eleenä käänsin Siionin virret ja vastustan samoilla sanoilla niitä, jotka tuomitsivat minut siitä hyvästä teosta, vaikka he eivät ole saaneet keneltäkään muuta kuin myötätuntoa ja tukea. Maailma on tässäkin, niin kuin niin monessa muussa, käännetty ylösalaisin. Tähän maailmaan ei tule oikeutta, totuutta, tai rakkautta ennen kuin Ilmestyskirjan tulet polttavat sen kokonaan ja Jumala luo uuden.
Tämä tapahtuma osoittaa, mikä HY oikeasti on, mikä körttifoorumi on, ja lehtijutun jälkeen, mikä Suomen kansa on, kun ulkomaalainen kääntää historiallisen teksin ystävällisenä eleenä ja saa siitä vain vihollisia. Tuomitkoon Jumala tämä kansa, joka ansaitsee kaiken mitä profeetat, Jeesus ja apostolit ovat lausuneet paatunutta Israelia ja syntisia pakanoita vastaan. Jos Jumala ei anna parannusta, ette sitä löydä, vaikka kyynelin etsisitte sitä.
Luen vanhoja Siionin virsiä ja huomaan, miksi te vihaatte niitä. Sanoma on kova, niin ette kestä sitä, sillä Jumala on paaduttanut sydämenne niin kuin Faaraon sydämen aikanaan. Niin joudutte kärsimään ne samat rangaistukset omassa nahassanne. Voi miten kova on Jumalan rangaistus niille, jotka julkisesti julistavat Malmivaaran vanhat virret kamaliksi ja kuvottaviksi ja niile, jotka tukevat sellaista Jumalanpilkkaa! On tila kauhistuttavaa! Ette voi mitenkään pelastautua, kun Jumala ei ole antanut teille parannuksen henkea, mutta syntivelka on hirmuinen. Foorumilla, joka kantaa Malmivaaran herätysliikkeen nimeä, riemuiten yhtyy sellaiseen pilkkaan! Voi, voi, ja kaikki Ilmestyskirjan voit! Vapiskaa Jumalan tuomion edessä, kun kerran ette saa parannusta, ettekä halua sitä.
Silloin kun käänsin, tämän ajan liberallinen, syntiäsuvaitseva henki vielä tahrasi vaatteitani, ja käänsin historiallista kuriositeettia. Mutta saatanallinen vastaanotto on avannut silmäni ja kiitän Jumalaa hänen pelastajatyöstään, joka kosketti sokeaa hurskasteluani ja sai minut tajuamaan todellisuutta. HY ja körtit, pakenemalla vanhoja virsiä, syöksyvät paholaisen syliin ja hurskastelevalla synnin suvaitsevaisuudellaann liittyvät tämän aikakauden julmuuteen ja ahneuteen. Samanlainen olin minä, veisaamassa joka viikko seuroissa. Edes vanhojen virsien sanat eivät herättäneet minua. Vasta sitten kun näin tällä foorumilla kamalan ja kuvottavan Saatanan kidan aukeavan silmieni edessä, tajusin miksi piti kääntää teksti, joka herättää minua herkimmissä ihmisissä niin paljon vihaa, vastustusta ja pilkkaa. Olen kiitollinen, että Jumala herätti minut, vaikken ollut pienelläkään eleellä ansainnut sitä, erityisesti kun hän on jättänyt lähes kaikki muut, ainakin körttifoorumilla, vellomaan hurskastelevassa Jumalanpilkassaan.
Vielä kun Jouko Ikola haastatteli minua Henki-lehteen ja hän sanoi, että uudistettu virsi, joka osoittaa sormea "minuun" eikä "sinuun", on parempi kuin vanha, olin samaa mieltä. Ihmettelin vain, että hän takertui siihen, että uudet ovat parempia, kun kysymys ei ollut siitä, että joku on parempi tai huonompi, vaan siitä, että oli historiallinen teksti, jota kukaan ei ollut kääntänyt ja historiallisena dokumenttina oli sen arvoinen. Mutta hän otti sen henkilökohtaisesti eikä historian mielessä. Nyt tajuan, että hän oli väärässä. Siirtämällä kohde "minuun", uudistajat ovat siirtäneet katseensa pois Jumalasta itseensä ja tehneet sen mukautuakseen syntiseen maailmaan, joka on suuren yleisön ihanne. Niin ei voi sanoa syntiä synniksi. Voi suositella minulle hyvässä sydämessä jotain terapiaa, että pääsisin kohduttoman mielipahan yli. Ei kukaan voi ymmärtää, että piittaamatta minusta, joka olen sivuseikka, olette syylistyneet kamalaan ja kuvottavaan syntiin hyväksymällä tällä foorumilla, että Malmivaaran virret julistetaan kamaliksi ja kuvottaviksi ja niiden kääntäjän narsistiksi, koska hän on itsepäisesti eri mieltä enemmistön kanssa. Teistä on vain huvittavaa tai surullista, että minä tyhmä olen pahoittanut mieltäni. On kysymys muusta. Olette näyttäneet, että olette kadotuksessa ja ristiinnaulitsette Jeesuksen uudestaan. Se voisi olla vakavampaa kuin yhden kääntäjän mielen pahoittaminen, en tiedä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.