Kirjoittaja Aihe: Körtti-Baari 2  (Luettu 59707 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #45 : 30.09.14 - klo:18:26 »
Taas kutsuttiin illaksi baariin. Eilen baareilin työkaverin läksiäisiä. Olenpa nyt suosittua seuraa  :icon_eek:. Onkohan tulossa kihti liiallisesta oluenkäytöstä, kun isovarpaiden tyviniveliä vähän aristaa?

Oppi isäni Paavo, kylähulluksikin monesti tituleerattu otti aina välillä kuppia :)

Hän kun piti seuroja jossain joskus, mitä nyt lukenut olen, eli selaillut läpi jonkun elmän kerran, mulla menee joku 1 min, max kun luen jokusen opuksen :)
Siis niinkuin hän piti niitä seurojaan, niin sen jälkeen pihalla hevosajoneuvossaan otti pitkään ryyppyä ja joskus oli alkomahoolia, joskus ei ja jatkoi matkaa.

Taisi olla hänen loppuopetuksensa, että elkää uskoko minuun, vaan josta puhuin.

Nykykörteillä on viini ja veisuuseurat, mutta enempi kuulemma veisuuta ja vähempi viiniä, vaikka itse toivoisin olevan toisin päin ja saataisiin ihan kadukulman porukkaakin mukaan, vaikka joillekkin herroile se ei sopisi?
Juhanin kanssa voisin mennä pitään seurat, vaikka Kontulan ostarin taka alalle, jossa puligobbenit kokoontuu :)
Raisakin tykkäisi tavoittaa ulko olioita mitä tajusin hänen viime puheestaan?
« Viimeksi muokattu: 30.09.14 - klo:18:30 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #46 : 06.10.14 - klo:21:04 »
 :)
Eiks tosissaan löydy ketään pappia tai lukkaria, kun lähtisi mun kaa ostarin taa mäelle veisaamaan juomaveikoille virren? :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #47 : 06.10.14 - klo:21:38 »
Mä haluaisin lähteä, vaikka olen vain numeroiden pyörittäjä  :eusa_angel:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #48 : 06.10.14 - klo:21:59 »
Osattiin sitä jo ennen körttiläisyyttäkin. Vuonna 1690 joi Elimäen pappi talonpojan luona - ilmeisesti jokin perhejuhla - niin runsaasti, että kuusi miestä joutui kantamaan hänet ulos. Sitä ei lähteeni (I. Mäntylän tutkimus) kerro, oliko pappi iso ja painava vai äitynyt pahapäiseksi. Vai peräti molempia.

Mt

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6333
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #49 : 06.10.14 - klo:22:02 »
Mulla on viitonen, lau-lus-saaaa-aaaaa ... joten taidanpa säästää juomaveikot tältä kokemukselta  :030: :eusa_silenced:

^Mikä Mäntylän teos on kysymyksessä? Minulla lienee jossakin hyllyssäni Suomalaisen juoppouden juuret. (Ai kun tuli kaunis lause.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10391
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #50 : 07.10.14 - klo:05:50 »

   Minä lähden mielelläni. Eiköhän mennä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #51 : 07.10.14 - klo:08:26 »
Mulla on viitonen, lau-lus-saaaa-aaaaa ... joten taidanpa säästää juomaveikot tältä kokemukselta  :030: :eusa_silenced:

^Mikä Mäntylän teos on kysymyksessä? Minulla lienee jossakin hyllyssäni Suomalaisen juoppouden juuret. (Ai kun tuli kaunis lause.)

Juuri mainitsemasi teos. Sen jatko-osa Suomalaisen juoppouden kasvu käsittelee kustavilaista aikaa. Mäntylä on erinomainen tutkija.

Mt

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #52 : 08.10.14 - klo:17:10 »
 :)
Ohoh mitäs nyt taas on provosoinut :)

Mut noin muuten ois kiva kun saisi ihan muuallakin pitää seuroja kuin vain seuratuvalla ja kirkonkellarissa.

No kunhan kirjoittelen, onneksi kaikki mut tietää ja osaa laitaa omaan arvoonsa kaikki hullutus kirjoitukset.

Pahus kun en oo päässyt käymään varmaan vuoteen Aholansaaressa.
Siellä kun on se kiva rivitalo missä saunat joka huoneistossa.
Pitäis kai järjestää saunaseurat joskus sinne :)

Menis kait niin, että ottaisin 5-6 kaveriani mukaan ja saunomiset ja veisuut ja jos haluaa lähteä irroitteleen, niin sitten jatkoja siellä Tahkolla :)

Siis eiku piti just sitä kysymän, että onko Saari auki majoituksille vielä tähän aikaan, jos soittaa ja tilaa paikan.
Meni vähän out of topic, niinku kai tää koko elämä aina välillä, mut eiks baarissa voi turista toista ja yhtä :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10391
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #53 : 08.10.14 - klo:17:28 »

   Saari on auki läpi vuoden, paitsi kilirikkoaikoina, jotka ajat ilmoitetaan tarkemmin syksyisin ja keväisin osoitteessa http://www.aholansaari.fi/.

Me etelän raharikkaat hankimme lomaosakkeen /-osakkeita http://www.aholansaari.fi/186-aholansaaren-matkailu-oy-n-osakeanti, jotta voimme jatkossakin yöpyä siellä, missä on "kiva rivitalo missä saunat joka huoneistossa".
Toki silti voimme ja toivotaan että todella käymme Saaressa ilman osakkeen ostamista. Aholansaari on kuitenkin juuri rivitalon rakentamisesta koituneiden kustannusten vuoksi veloissa, mikä leijuu synkkänä pilvenä Paavo Ruotsalaisen kotitalon tulevaisuuden yllä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33736
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #54 : 08.10.14 - klo:17:31 »
Tässä tietoja:

http://www.aholansaari.fi/

Sivun alalaidasta pääsee Saaren ja Tahkon esittelyyn hienoin kuvin, ja muutamin sanoin.

Uudessa Hengellisessä Kuukauslehdessä on Aholansaaren palsta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #55 : 16.10.14 - klo:19:00 »
Alkuviikosta inventoin taskumatit ja yhden kaksipiippuisen oikeassa olikin vielä rommia viimeisen hiihtoreissun jäljiltä. Ei ilmeisesti ollut liian pitkä, kun rommiakin jäi.

Inventaario piti tehdä kun kohta on vuoden tärkein golfkilpailu, ellei talvi tule sitä ennen.
Birdiepullo nimittäin tarvitaan, kun scrambleä pelatessa birdietä pukkaa.

Viikonloppuna birdie oli lähellä viimeisellä väylällä, mutta miksi piti jättää putti lyhyeksi? Harmittaa suunnilleen yhtä paljon kuin eväsleivän pudottaminen hiekkaan voipuoli alaspäin!

Illalla täytyykin ottaa yömyssy foorumin uuden lookin kunniaksi.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #56 : 18.10.14 - klo:13:53 »
 :)
Systerskalet on joko mies tai nainen, kun en saa selvää, mutta ihampa sama.

Syyt noille ryypyille on hyvät :)

Hiihto ja juominen voinee olla vaarallinen yhdistelmä, mutta jos ihan tasamaastoa, niin pehmeäähän siinä on horjahdella.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6333
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #57 : 18.10.14 - klo:20:34 »
Ykkösolut oli lähikaupasta taas loppunut! Tai loppui, kun ostin sen viimeisen tölkin, mutta tarkoitukseni oli ostaa kaksi kpl. Ostin sitten kolmosta sen toisen.

Vaikka en muuten niin näistä alkoholilainsäädännön tiukennuksista riemuitse, niin voisin kannattaa määräystä, jonka mukaan kauppa saa myydä ja ravitsemusliike anniskella kolmosta (tai väkevämpää) vain jos on ykköstäkin tarjolla. Jos ykkönen loppuu niin sitten menee kaikki hanat kiinni  :). Ehkä kaupat innostuisivat paremmin huolehtimaan miedomman vaihtoehdon saatavuudesta. Alkoa tämä ei koskisi, ja pitäisi olla juuri ykköstä koska alkoholittomat ovat aika pahoja.
 
Ties vaikka ykköstä ruvettaisiin taas innolla mainostamaan. Muistan vielä ajan, kun alkoholin mainonta oli kiellettyä, mutta lehdet ja telkkari pursuivat ykkösolutmainoksia, jossa sitä nautitaan joko viihtyisässä seurassa tai rankan työsuorituksen päätteeksi.

Kulutustahan on koetettu ohjailla miedompaan suuntaan, ja prosentuaalisesti se sinne on mennytkin. Ansio vain ei ole valistuksen vaan myynnin vapauttamisen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33736
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #58 : 18.10.14 - klo:20:40 »
Olen maistanut ensimmäisen kerran tokaijia. Jos makeasta viinistä pitää, niin sitten tämä on hyvä jälkiruokaviini.
Tytär oli työmatkalla Unkarissa ja toi pienen pullon maistaa meidänkin. Samoksella on samantyyppinen makea, rusinainen  viini.
Unkarissa viini tehdään homeisista rypäleistä, kuten te kaikki asiantuntijat tiedätte. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #59 : 19.10.14 - klo:00:06 »
Patras Muscatel tulee mieleen kreikasta ja rusinaviineistä. Mitähän ehtoollisviini yleensä on?