Kirjoittaja Aihe: Körtti-Baari  (Luettu 49370 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #30 : 08.11.13 - klo:18:25 »
Jäin sitten kumminkin vielä hetkeksi töihin.

Nettihaku ei ainakaan äkkiseltään tuohon Frozen fire -ongelmaan auta. Jotain sennimistä löytyy, mutta eri ainekset. Itse kun en niin (makeista) juomasekoituksista perusta niin ei ole henk.koht. tuttu tuokaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #31 : 08.11.13 - klo:20:04 »
Myöhästyin....ihan tuiterissa olen...tosin pitkästä ajomatkasta...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #32 : 08.11.13 - klo:20:17 »
Eiköhän baari ole edelleen auki. Happy hour on toki ohi, mutta ainahan voidaan jutella.

Kerrompa jutun vuodelta 1963.  Menimme Matin kanssa Lahden Seurahuoneelle ensi-iltani jälkeen. Oli jo aika myöhä ja baari aivan täynnä. Lobbyssä oli muutamia pöytiä ja hovi ohjasi meidät erään vanhemman herran pöytään. Siinä juteltiin niitä-näitä, mm. tästä ensi-illasta ja sen aiheuttamasta jännityksestä ja vatsakrampistani.  Seuralaisemme suositteli lasillisen Fernet- Brancaa. En ollut sellaista kuullutkaan, mutta se tilattiin. Kamalaa yskänlääkkeen makuista mustaa tököttiä, mutta se helpotti.
Mietin että mies oli jotenkin tutun näköinen. Se selvisi aika pian, muutaman päivän päästä hänen kuvansa oli lehdessä. Hän oli Wilho Rinne, myöh. arkkipiispa Johannes.
Hän oli ollut Lahdessa Kannaksen yhteiskoulussa joskun opettajana. Missä asioissa hän olikaan, en muista. Ilmeisesti ortodoksikirkon asioissa.

Tämä on fakta-juttu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #33 : 08.11.13 - klo:21:11 »
Ensi-iltasi? (Minulle tulee mieleen vain se, kuinka seurapiireissä kuulemma on tapana esitellä nuoret neidot, kun tulevat lähelle naimaikää.)

Omasta illastani sen verran, että ostin perjantaipullon, tuollaisen viiden senttilitran rommipullon. Koska se on valmistettu sokeriruo'osta eikä viljasta, mallaslakko pitää edelleen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #34 : 09.11.13 - klo:07:35 »
Juu, olin jo naima-iässä, mutta kysymyksessä oli teatteriesityksen ensi-ilta. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #35 : 29.11.13 - klo:20:44 »
Eipä ole tullut körtti-baarissa vierailtua, kun on tämä laihis ollut jo syyskuusta päällä.
Tänään oli kuitenkin niin kevyt lounas, että kalori-quotassa oli oluen kokoinen kolo jäljellä.

Aurinkoisen vapaapäivän kunniaksi irkkumusaa soimaan ja aussiolut vanhaan LahdenA-lasiin ja sitten lepotuoliin kaiuttimien keskilinjalle. Jo alkoi ajatus lentää kuin hiirihaukka :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #36 : 29.11.13 - klo:22:16 »
Joo...eipä ole tullut käytyä...nyt olisi kyllä joku kevennys ja ajatuskatkos paikallaan

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #37 : 30.11.13 - klo:20:20 »
Kun lauantaina 20.15 lopettaa työnteon, ei ehdi noudattaa viideltä saunaan -aikataulua. Mutta yhden oluen rohkenisi kenties ottaa.

Jos lauantaisauna jäikin työesteiden takia väliin, eilen iltapäivällä tuli kylvetyksi senkin edestä, kolmessa tunnissa ehkä kuudet rapsakat löylyt 118 asteessa, ja välillä jäähdyttelyä remakasti nauravassa äijäporukassa, jossa näkyi kiertävän mm. yhden tähden jaloviinapullo.

Mt

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #38 : 13.12.13 - klo:23:50 »
Hiljaista on täällä körtti-baarissa näin perjantai-iltana.
Minulla alkoi nyt tavallaan kahden viikon loma vaikkei se ihan kokonaan lomaa ole.

Ehkä näin viikon lopuksi on hyvä tehdä pientä yhteenvetoa viikon tapahtumista.

Ensinnäkin saimme lukea metro.fi:stä, että uskovaiset kokoontuvat parin vuoden päästä Vantaalle Herättäjäjuhlille. Nyt kun pää on saatu auki mediassa olisi aika lyödä ässä pöytään ja julkistaa juhlien teema "Kotona Maailmankaikkeudessa". Onhan itsestään selvää, että laajempia joukkoja lähestyttäessä pitää olla teema, joka herättää kiinnostusta eikä heti aiheuta torjuntareaktiota.
Luotan siihen, että Herättäjäyhdistyksen ruorimiehet ottavat tilaisuudesta vaarin ja näyttävät, että kirkko ei ole vain Päivi Räsästä.

Kevyen musiikin rintamalla saimme ilouutisen kaikille iTunes-käyttäjille - iTunes Match on saatavissa myös Suomessa. Tämä tarkoittaa käytännössä monen sadan euron säästöä iOS-laitteiden hankinnassa.
Siis, nyt voi hankkia pienimmällä muistilla varustetun iPhonen tai iPadin ja iTunes Matchillä striimata omaa musiikkikirjastoa 256kb/s laadulla. Ennen jos halusi käyttää omaa musiikkikirjaston, niin piti ostaa joko 32 tai 64 GB versio k.o. laitteista.
En nyt tässä ala enempää ylistämään Applen laitteita, kun tyttären MacBook Pro heitti tällä viikolla lusikan nurkkaan.

Joulua vietetään todennäköisesti aika pohjoisessa ja aurinkoa ei tulla näkemään. Melkoista retriittiä on luvassa, mutta kuitenkin normijoulusapuskoilla. Suksillekin varmaan pääsee. Kun paluu arkeen aikanaan koittaa, ei jääkaapissa ole yhtään jouluruokaa!

Ennen tämän kirjoittamista on tehty baarikaappiin tilaa mahdollisille joululahjoille :003:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #39 : 14.12.13 - klo:07:46 »
Tuo mainitsemasi "Kotona Maailmankaikkeudessa" näyttäytyi juuri äsken minulle ( taas) kun vein petivaatteita parvekkeelle pakkasilmaan raikastumaan. Ensin huomasin luoteisella taivaalla oletettavasti Väinämöisen viikatteen, sitten etelä-kaakon suunnalla lensi tähti, hetken välähdys, mutta tapahtuma lienee jo tuhansia vuosia sitten sattunut.
Mitä on siis ihmisen päivä, viikko ja vuosi tässä kaikkeudessa.
Viikate niittää kypsää eloa, niin Luoja sanoi minulle äsken.

Baariin en ehtinyt kun olimme liimautuneet tv:n syövereihin glögiä maistellen. Kotibaari on hyvin harvoin auki minulle. Joskus nostatan mieltä viinillä, vaika ei sitä paljon ylemmä tarvitsisikaan päästä. Matalalla mielellä ollessa baareja pitää väistää.

Hyvää matkaa Pohjan perille, revontulien loisteeseen sukset kainalossa baarimikko ja emäntä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #40 : 31.12.13 - klo:14:57 »
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22052
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #41 : 31.12.13 - klo:15:34 »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #42 : 31.12.13 - klo:17:33 »
Illalla iloinen, aamulla itkettää,mutta ei sillä väliä oo ! ( Vai onko ) Stig.

http://www.youtube.com/watch?v=USmqcdkeHk4&list=RDkUYoefkaw30
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #43 : 31.12.13 - klo:18:26 »
Ennen tämän kirjoittamista on tehty baarikaappiin tilaa mahdollisille joululahjoille :003:
Millainen teillä oli joululahjojen saldo baarikaapin osalta? Itse jäin kahden punaviinin ja yhden calvadoksen verran voitolle. En nimittäin nuukuuttani antanut kuin yhden valkoviinin lahjaksi. Se meni kirjan "Harrasta Viiniä" kylkiäisenä - kuitenkin sukuun, joten siitä voi vielä päästä nauttimaan.
Hauska sanaleikki tuo kirjan nimi. Kirjoittaja onkin meille tuttu viime juhlien raamattutunnilta.

Joululoman aikana pääsimme nauttimaan viinipaketin. Se ei kuitenkaan kuulunut hotellin joulupakettiin, vaan oli Inarilaisen, monen ruokalajin menun optio.
Viineihin paremmin perehtymättömälle se onkin oiva vaihtoehto alku-, pää- ja jälkiruokaviinien arpomiselle, jossa asiantuntemattomuus saattaisi helposti paljastua.

Jouluillan aterialla nautin aterian päätteeksi cocktailin, jota suositeltiin. Laitan reseptin tähän, niin voitte kokeilla itse:
Kuovskaseh
-------------
Angelica Vodka
Butterscotch
Beetroot juice

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #44 : 01.01.14 - klo:22:29 »
Millainen teillä oli joululahjojen saldo baarikaapin osalta?
Plus miiinus nolla. En antanut enkä saanut.

Uudenvuodenpippaloihin ostin peräti samppanjaa, työpaikan vaihdoksen kunniaksi. Olipa se hyvää! Ihana kivennäisvettä muistuttava maku. Täytyy kokeilla joskus toisenkin kerran. Join liikaa mutta en mokaillut, ja olin iloinen siitä että seuralaiseni joi vähemmän kuin tavallisesti eikä hänkään mokaillut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.