Kirjoittaja Aihe: Körtti-Baari  (Luettu 48623 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #135 : 26.05.14 - klo:11:39 »
Jonkun on pakko olla tolkuissaan. En ole koskaan oppinut juomaan olutta.

Minun pitäisi tulla opettamaan! Olen onnistunut opettamaan oluelle muutamankin tuoppiin syljeksijän. Niksi on siinä, että ei aloiteta vaalealla lagerilla, vaan jollakin, mikä jotenkin muistuttaa sitä mitä opetettava tykkää juoda. Eli esimerkiksi siiderin ystävälle makeita hedelmälambiceja. Uppoaisikohan viininlipittelijään jokin oikein tappohapan gueuze?

Tampereella olisi ollut viikonloppuna jotkut pienpanimofestivaalit, mutta sairas kissa ja oma närästys estivät osallistumisen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #136 : 26.05.14 - klo:19:29 »
Tampereella olisi ollut viikonloppuna jotkut pienpanimofestivaalit, mutta sairas kissa ja oma närästys estivät osallistumisen.

Tuota syytä voisin joskus käyttää itsekin! Kissaa ei tosin ole eikä usein närästäkään. Jokin elämää suurempi vivahdus noissa sanoissa kuitenkin on: "Sairas kissa ja oma närästys." Saanko ottaa tarpeen tullen käyttöön?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #137 : 26.05.14 - klo:20:02 »
Tuota syytä voisin joskus käyttää itsekin! Kissaa ei tosin ole eikä usein närästäkään. Jokin elämää suurempi vivahdus noissa sanoissa kuitenkin on: "Sairas kissa ja oma närästys." Saanko ottaa tarpeen tullen käyttöön?

Tarkoititteko närästyksellä vatsan alueen vai yläpään harmeja?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #138 : 26.05.14 - klo:21:58 »
Minä antaisin kuulijan vapaasti tulkita viestiäni. Öppiäisellä taitaa olla jotain todellisiakin ongelmia ruoansulatuksen kanssa. Niitä ei liene syytä tarkemmin kuvailla. Englannissahan närästyksellä on niinkin romanttinen nimitys kuin 'syömmenpalo', heartburn.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #139 : 27.05.14 - klo:13:58 »
Juu, vatsan yläpään vaivasta on kysymys. Ja sanojani saa toki vapaasti lainata.

Pistetäänpä perään huono vitsi: Työmatkabussireittini varrella on englanninkielinen päiväkoti, jonka ikkunoissa lukee "Early education center". Vieressä on ravintola, jossa on verraten monipuolinen olutvalikoima. Olen ajatellut, että sehän voisi mainostaa olevansa "ööli education center".
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #140 : 28.05.14 - klo:18:12 »
Vanhoillisbaptistit Länsi-Virginiassa, joka on kotipaikkani, joskus elivät saarnamalla ja sahdin keittämisellä. Isoisoisäni ei saarnannut, mutta kun möi tekemänsä litkua aina varoitteli: "Tämä on pelkästään hampaitten puhdistamiseen."

Tiedä noista sukujuurista, mutsin puolelta aika monia iisakkeja ja aabrahameja, mut mussa ei kyllä juutalaista ole.
En haise rahalle ja oon tyhmäkin.

Ei ku tohon tuli ottaa kantaa, siis pontikan keiton jalo taito, ei ku siis Raamattu ja viini tai , no joku ajatus oli, mut se meni jo :)

Ei ku tuli takasin. Minä kuten varmaan aika moni suomalainen voisin olla ameerikkalainen.
Mun mutsin mutsi tai joku meni sinne kaivoksiin töihin, ei ku siis vaarin vaari tai joku, no joka tapauksissa, mutsin joku oli siellä kaivoksella pyörittämässä ruokalaa ja joku faijan faijan joku sitten meni sen kanssa naimisiin ja oliko mutsi tai mutsin mutsi syntyi siellä jenkeissä tai Kanadassa.
:) :) :)

seppoksella ainakin jotain sukua siellä lätäkön toisella puolella kait?

Niin no joo, kun sukukirjaa kattelin, niin ehkä ne muut on juutalaisia jotenkin, siis tää vitsi mielessä.
Joku Iisakki oli jää kauppias vuonna yks ja kaks, toinen jenkeissä alko ostaan hevosia ja myymään lihaa :):)

Pooh aiheeseen, nostalgiasta.

Virossa kun ekan kerran joskus ennen kun ne itsenäistyi rahvahäälin myötä, niin törmäsin useasti taskupulloja myyviin katukauppiaisin, kun möi itte tehtyjä tai jonkun Armenian tai Georgian juomia.
Siellä oli aika värikäsyä se kauppa meininki :)
Mulla tais olla Kuban kazak tyttöystävä silloin :)
Tempperamenttinen otus, kun nauroi ja itki samaan aikaan :)

Joka maalla taitanee olla omat kansallis juomat, mutta varoitan kokeilemasta Belgian kansallis viinaa.. Maalikaupan tärpättikin on parempaa :)

« Viimeksi muokattu: 28.05.14 - klo:18:17 kirjoittanut Viisveisaaja »
Tik toc.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #141 : 28.05.14 - klo:19:23 »
seppoksella ainakin jotain sukua siellä lätäkön toisella puolella kait?


Minulla ei ole sukulaisia Amerikoissa, mutta vaimolla on senkin edestä. Äitinsä oli siellä syntynytkin. Hänen kotipitäjästään lähti toiseksi eninten per capita ja naapuripitäjästä eniten. Metsät oli poltettu tervaksi ja tiloja ei voinut enää silpoa, ei siis ollut mitään elinkeinoa kotikunnailla.
« Viimeksi muokattu: 28.05.14 - klo:20:13 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #142 : 28.05.14 - klo:20:00 »

Moni meistä suomalaisista meni myös vainoja pakoon sinne rapakon taa :)

Varmaan ei tuntunut rapakolta atlanti sen ajan kulkijoista.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #143 : 28.05.14 - klo:20:48 »
Minä antaisin kuulijan vapaasti tulkita viestiäni. Öppiäisellä taitaa olla jotain todellisiakin ongelmia ruoansulatuksen kanssa. Niitä ei liene syytä tarkemmin kuvailla. Englannissahan närästyksellä on niinkin romanttinen nimitys kuin 'syömmenpalo', heartburn.

Aattelin jo alussa juttua, että penakin ees kerran pikkasen kyselevällä mielellä, mutku ope on :)

Jos pena ois enempi kyselevällä tuulella ja aprikoiva, niin olisi vielä kivempi lukea asioitaan, vaikka tosi kivaa nytkin, eikö :)

Närästää sanalle löytynee suomenkielessäkin kivoja synonyymejä :)
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #144 : 28.05.14 - klo:22:05 »
Eivät minun 'tietoiskuni' mitään opettajan oikeita vastauksia ole. Kyselevä mieli löytyy, kun rupeaa epäilemään, onko tuo Pena nyt ihan viisas.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #145 : 28.05.14 - klo:22:43 »
Jatkuu osassa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi