Keskustelu > Testialue

Uudet jäsenet foorumilla

(1/3) > >>

jannevuo1:
En huomannut, että tällaista ketjua olisi vielä täällä, joten päätin aloittaa sen nyt.
Olen eilen liittynyt tänne. Körttiläisyydestä minulla on jonkin verran kokemusta lapsuudestani, koska asuin alueella, missä körttiläisyys oli aika vallitseva herätysliike. Herännäishenkisessä opistossa vietin yhden talvikauden. Nyttemmin olen ottanut jonkin verran välimatkaa liikkeeseen. Löysin tämän foorumin sattumalta. Täällä näyttäisi olevan myös ihan järkeviä ja lukemisen arvoisia juttuja. Varsinkin minua kiinnostaa liikkeen jäsenten suhde sukupuolivähemmistöjen asemaan yhteiskunnassa ja kirkossa. Niin pitkälle kuin olen ymmärtänyt, herännäisyydelle ei näyttäisi olevan mikään ongelma, jos samaa sukupuolta olevia alettaisiin kirkollisesti vihkiä avioliittoon. Tai ehkä ns. viralliselle herännäisyydelle, jos sellaista ylipäätään on olemassa.

Riitta-mummi:
Tervetuloa jannevuo1 !  Olitpa fiksu kun loit tämän osion, ja samalla annoit vähän osviittaa itsestäsi.  Se tekee heti tutunoloisen vaikutuksen.

Totta on että Herättäjäyhdistys ei tuomitse samaa sukupuolta olevia pareja, kuten ei muutakaan ns. 'poikkeavaa'.

Jumalan avaran taivaan alla on monenlaista kulkijaa. Kaikki saavat tulla, ainakin minun puolestani. Tämä ei ole kaikkien kanta tietenkään, näinhän se aina että pienissäkin porukoissa ei olla homogeenisia.

Tässä on ehkä vähän virallisempaa asennettakin:

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/herattaja-yhdistys-jarjestaa-sateenkaariseurat-pride-viikon-paatteeksi-helsingissa/

1944:
Joo, me olemme kaksi vanhinta kirjoittajaa täällä foorumilla. Kirjoittele ihan vapaasti ja yritä löytää oma osiosi. Itse kukin olemme "vahvoja" jossakin asiassa. Sitä iän mukana pehmenee, kun Jumala aina välillä kurittaa, että vahvuus on kuivuneen korren vertaista.

Annikka:
Tervetuloa kirjoittelemaan kanssamme!  :icon_biggrin:

Bengt Sandberg:
Niin kun edellä mainituissa viesteissä todettiin, nykyisen herännäisyyden alle mahtuu poikkeavaa ja poikkeavia. Tämä foorumi ei tee siinä poikkeusta.

Ps. Itse kaipaan karoliinien aikaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta