Kirjoittaja Aihe: Tänään 42  (Luettu 31497 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 42
« Vastaus #15 : 12.09.15 - klo:09:48 »
Kävin kärryn pois Pepporämeeltä. Muinoin taktiikassa opetettiin pitäytymään yksinkertaiseen ratkaisuun. Ajoin siis takaa kärryn luo ja kettingillä vedin sen parempaan paikkaan, enkä purkanut kuormaa. Lisää kuormaa minun ei sallittu tehdä, sillä sahani käynnistysnaru meni ensi nykäisyllä poikki. "Jorma, tiedän, että olisit taas ahnehtinut".
Kamppeita pitää alkaa huoltaa, se on pihahommaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 42
« Vastaus #16 : 12.09.15 - klo:13:16 »
Puolukkametsään meno kävi jo mielessä, mutta edelleen vaan flunssatoipilaana
sisätiloissa intiaanikesäpäivää ikkunasta katsellen.
Kolmen tunnin päästä alkaa maaottelun seuraaminen.  :023:
 :039:

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 42
« Vastaus #17 : 12.09.15 - klo:20:15 »
Laatuaikaa pojan kanssa ja samalla 6-luokkaselle käytännön perehdytystä Suomi-Ruotsin aikaisen historiaan Suomenlinnan näkökulmasta. Loistava sää !

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tänään 42
« Vastaus #18 : 13.09.15 - klo:00:12 »
Kävelin metsätietä parikymmentä minuuttia ja sen jälkeen poistin itsestäni hirvikärpäsiä pari tuntia. Useita kymmeniä sain saaliiksi. Eikö voisi jalostaa Suomen oloihin jonkin loisnokkelin tapaisen, joka kulkisi mukana ja napsisi hirvikärpäset?

Mitäs muuta, kulkuvälineen vaihdon takia vietin reilun tunnin ex-kotikaupungissani Jyväskylässä, ja ihailin Jyväsjärven rannan uusia korkeita rakennuksia, mihin Kuokkalan silta ja lämpimähkö pimeä ilta antoivatkin hyvän mahdollisuuden. Mieluusti olisin liittynyt vilkkaan kävelykadun terassiulkoilijoidenkin joukkoon, mutten enää ehtinyt. Junasta enimmät humalikkaat jäivät Jämsään. Onko siellä jotkin örveltäjien vuosipäivät huomenna? Minä kuitenkin jatkoin Tampereelle.

Eikun joo, tämä kaikkihan tapahtui näköjään jo eilen.  Tänään tulee pariksi viikoksi hoitoon kavereiden kissa  .

« Viimeksi muokattu: 13.09.15 - klo:00:18 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #19 : 13.09.15 - klo:00:16 »
Kaappi tuotiin! Äärettömän symppis pariskunta toimitti kaksi vitriiniä kotiin, ja olivat mitä huolellisimmin purkaneet irtokappaleet teipanneet hyllyt teipanneet hyllykiinnittimet... Siis niin kauniisti ja huomaavaisesti toimittu että maksoin vähän yli pyydetyn.

Iltapuolella sitten sommittelin asumusta kaappisopivaksi, siirtelin huonekaluja ja siirtelin takaisin ja huh kuinka oli pölyä joissakin nurkissa!  Kädet ihan näppylöillä kuten silloin kun viimeksi muutin ja pakkasin kirjat.

Sain aika mukavan lopputuloksen. Hugo, armaani, on hyväksynyt tosiasian, äidistä täytyy irrottautua. Hugo purki kokemusta kiihkeällä pyöräjuoksulla.

Jotakin kiintoisaa löysin aamulla. Olen luovuttanut Tiimarin sinänsä toimivat napakat keramiikkakulhot eläimille. No ihmettelemään kuinka toinen kippo on nurin. Olen havainnut oravien kyllä puolustavan kuppia vaikka pähkinää saisi muualtakin;  orava istuutuu kipon reunalle, tukee tanakasti etutassuillaan vastakkaista laitaa ja siis kuin makaa kulhon yllä. Kun se häädetään sananvaihdon jälkeen, häätäjä toimii samoin. Mutta kulho on pysynyt paikoillaan! Se ei ole kaatunut!

Nyt siis kippo ei nurin vaan kokonaan nurinpäin. Minä nostamaan sitä ja mitä löytyy alta. Suuri kasa pähkinää.

Jos kuppi menee nurin pähkinät hajaantuvat sinne tänne.
Tuo oli huolellista työtä.

 :icon_eek:

Sitten soitti sisar, jaoimme kuulumiset, pääsen pian askartelemaan Hugo-kaappiin kaikkea, sain luettua uskontotiedettä ja Samuel lähti maleksimaan, menin jäljessä ja sanoin että tules kotiin nyt Leena antaa ruokaa.... Se kääntyi ja tuli!   :icon_eek:

Oli varmaan nälkä herättänyt. Hurjasti se on pulskistunut.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 42
« Vastaus #20 : 13.09.15 - klo:07:29 »
Poika perheineen on haettu lentokentältä ja nyt ollaan kotona. Poika (2v.10kk) haluaisi heti paistaa makkaraa takassa eli muistaa se edellisitä kerroista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 42
« Vastaus #21 : 13.09.15 - klo:07:37 »
Olen havainnut tytöntylleröillä samaa. Ihmeellisesti he muistavat jopa alle kaksivuotiaana tapahtuneita asioitaan.

Siis,  se mitä minäkin muistan ilmapommituksista ja saksalaissotilaiden hevosista ja saamastani suklaasta, on totta.  M.o.t

Vielä puuttuu uudesta netti-tulostinyhdistelmästä yksi nippeli. Sitten ei tiemmä tarvitse enää ottaa hiirtä irti kun tulostaa.

Syödään porukalla jauhelihaperunasoselaatikkoa ja omenajälkiruokaa.
Suomi-Ruotsi maaottelu kuuluu ip. ohjelmaan. Siinä sopisi tulla muutama ylläri. Vähän hengettömiksi ovat käyneet kisat. Vai onko vika katsojassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #22 : 13.09.15 - klo:08:22 »
Oravaherätys  :-\. Oli samassa kyllä pakko siivota kouraantuntuva, ihmettelen, tosinhan Samuel syö vankasti mutta voisiko täällä poiketa vierassiili samoin tervehdyksin?    Lisäksi on alkanut tuntua  että Samuel kaipaa omaa toilettia. Jälleen löytyi kouraantuntuva ateriavadista kunhan oli tyhjennetty.

Vien vakipaikalle vanhan rikkalapion.

Koti näyttää aika somalta uusittuna. Selkäparkani! 

Opiskelua ja yritän ulkoilemaan ennättää.  On noudettava heinää. Ainut suurhölmöys ja tuntuva typeryys mielessäni:  kun kajoaa willisiilipesään tulisi käyttää kasvosuojusta, ja ostinkin apteekista, mutta en muista käyttää. Sanovat saattavan saada myyräkuumeen. No jos sain se tuli jo, kun en muistanut.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 42
« Vastaus #23 : 13.09.15 - klo:08:36 »
Olen havainnut tytöntylleröillä samaa. Ihmeellisesti he muistavat jopa alle kaksivuotiaana tapahtuneita asioitaan.

Siis,  se mitä minäkin muistan ilmapommituksista ja saksalaissotilaiden hevosista ja saamastani suklaasta, on totta.  M.o.t

Vielä puuttuu uudesta netti-tulostinyhdistelmästä yksi nippeli. Sitten ei tiemmä tarvitse enää ottaa hiirtä irti kun tulostaa.

Syödään porukalla jauhelihaperunasoselaatikkoa ja omenajälkiruokaa.
Suomi-Ruotsi maaottelu kuuluu ip. ohjelmaan. Siinä sopisi tulla muutama ylläri. Vähän hengettömiksi ovat käyneet kisat. Vai onko vika katsojassa.

Pitää paikkansa. Vanhin lapsenlapsemme muisti heti, kun näki minut mitä olin tehnyt pari kuukautta aiemmin ja ikää oli vasta puoli vuotta.

Olisiko USB haaroitin ratkaisu ongelmaasi? Nei eivät maksa juuri mitään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 42
« Vastaus #24 : 13.09.15 - klo:12:40 »
Otin Zetorista ja puukuormasta kuvan. Aurinko paistaa, urheiluun vielä 1,5 t. Olen juonut jo varttia yli kahdentoista ylimääräiset kahvitkin. Kaariina on Oulussa ja määräsi minut keittämään hernesopan. Ei tahdo vesi kattilassa piisata, kun olen niin puita polttanut.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 42
« Vastaus #25 : 13.09.15 - klo:13:41 »
Tässä vielä maaottelua odotellessa.
Onhan naisten ottelu aika mielenkiintoinen.
Eilen hämmästytti kaikkien suomen joukkueiden viestivaihdot!!!  miten ne osaskin...hävetköön!

Sen verran flunssa helpannut että lyhyt metsäretki sieniä etsimään...ei niin mitään...
Onkohan nyt vika huonossa sienivuodessa?
vai entiseen malliin huonossa ja sokeassa poimijassa?
Pyrtsille vaan vielä kiitokset hyvistä ohjeista männävuosina, torvisienet edelleen löytymättä...
Mutta kun ei löydy edes värjäyssieniä...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 42
« Vastaus #26 : 13.09.15 - klo:13:50 »
Tulostinta on koeajettu, paperia kuluu.

Maaottelu ei ole vielä hävitty, miehillähän keihäänheitto sujuu. :icon_wink:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 42
« Vastaus #27 : 13.09.15 - klo:19:04 »
Kävelin metsätietä parikymmentä minuuttia ja sen jälkeen poistin itsestäni hirvikärpäsiä pari tuntia. Useita kymmeniä sain saaliiksi. Eikö voisi jalostaa Suomen oloihin jonkin loisnokkelin tapaisen, joka kulkisi mukana ja napsisi hirvikärpäset?

Olisi kyllä mainio kaveri metsään. Mutta mieluummin saisi napsia ruokansa ilmasta kuin päänahasta, etenkin kun olkapäällä keikkuu tusina nokkelia: "Yhdessä eläimessä voi liikkua tusinan verran nokkeleita. Terävien kynsien ansiosta ne eivät putoa, vaikka isäntäeläin juoksisi. Lisäksi jäykkä, tikkamainen pyrstö tukee lintua pystysuoralla pinnalla, kuten isännän kyljellä. Ne voivat kavuta sen vatsapuolelle[3] sekä ylös että alas ja kiivetä jalkoja pitkin yhtä ketterästi kuin tikat puunrungolla."

Kumma juttu, kun seuraavana aamuna lyhyen metsäreissun jälkeen luulin löytäneeni vihoviimeisen hirvikärpäsen niskastani, kävin pesulla (myös hiukset) ja vaihdoin vaatteet niin vielä illalla kaupungissa toisen sohvalla tunsin jotain poskellani. Otus oli varmaan tullut salamatkustajana autossani, muuta vastausta en keksi. Ei voinut tulla toisen asunnosta, olin juuri tullut ovesta ja istunut alas. Varsinainen vitsaus!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 42
« Vastaus #28 : 13.09.15 - klo:19:38 »
Hirvikärpäsistä, hirvimiehistä ja naapurin eukoista on monia vitsejäkin. En tässä nyt muista yhtäkään soveliasta  :003:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tänään 42
« Vastaus #29 : 14.09.15 - klo:00:00 »
Eikun joo, tämä kaikkihan tapahtui näköjään jo eilen.  Tänään tulee pariksi viikoksi hoitoon kavereiden kissa  .

Eipä tullut. Kännykkä ryökäle petti. Olen ihan murtunut  :'(
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.