Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 14  (Luettu 38907 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #135 : 06.09.14 - klo:20:30 »
Kävisin erityisen mielihalulla kirkossa mutta matkaan kuluu nyt puoltoista tuntia kun sunnuntailikenteellä Pyhään Lauriin matkustaa.  Minä jo valittin kuuluvani Tikkurilan seurakuntaan. Aloittavat jälleen maanantaina Raamattu läpi - ohjelmansa, jota vetää kaksi eksegeettiä. Ensin VT:n ja sitten UT:n . Minä en ennen ikinä maanantaina päässyt.

Viimeksi en vain saanu selvää missä pitävät, kun yksi lapsi juoksi tamtamtam käytävää kirkossa juuri sillä hetkellä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21728
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #136 : 07.09.14 - klo:11:39 »
Jäipähän tänäänkin väliin...olisin halunnut mennä...mutta väsynyt olen matkasta..
enkä pysty keskittymään

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #137 : 08.09.14 - klo:09:12 »

   Hämeenlinnan kirkon messussa oli vaikuttavaa viimeinen virsi tavanomaisen ylistysvirren jälkeen. Virsi tuki kuulijoita kirkosta ulos. Vanhaa oli seurakunnallisten ilmoitusten lukeminen. Saarnaaja luki ne saarnan perään saarnastuolista.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #138 : 08.09.14 - klo:11:17 »
Laura Maria Latikka (os. Raitis) siunattiin Vantaan Rekolan esipaimeneksi. Olin sokeripala päällä sisäänheittämässä porukkaa. Laura Maria on rukoilevais-körttiläinen.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #139 : 08.09.14 - klo:11:47 »
Laura Maria Latikka (os. Raitis) siunattiin Vantaan Rekolan esipaimeneksi. Olin sokeripala päällä sisäänheittämässä porukkaa. Laura Maria on rukoilevais-körttiläinen.

Varpu-rovasti Kymistä oli siunaamassa kummityttöään kirkkoherraksi. Niinpä hänenkin penkkinsä jäi tyhjäksi. Useammat tyhjät penkit kertoivat Haminan virkaanasettajaisista. Onneksi minä, inkeriläismummot ja muutama muu olimme sentään paikalla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #140 : 08.09.14 - klo:11:48 »
Helposti täyttyvään sunnuntaipäivään ei aina sovi messuun meno. Eilenkään en kerennyt, mutta seuroihin pääsin. Sielä näkyi olevan ainakin 7 - 8 pappia paikalla, joten kirkollinen tilaisuus se oli.
Toisaalta tänä kesänä olemme käyneet enemmän kirkossa kuin aiemmin, kun olemme oleilleet kotosalla. Kirkko on parin kilometrin päässä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #141 : 10.09.14 - klo:16:01 »
 :)
Musta voipi tulla inbesillistä intelektuelli :)

No ei mutta eilen uteliaisuuttani menin kirjapiiriin johki kappeliin.
Siellä oli jokunen seuroista tuttu ja sitten joku taiteellinen persoona ja sitten pari kovanluokan filosofia, kun lainailivat muitten filojen kirjoituksia, kuin meikä kulmabaarin vitsejä.

Siis aiheena on ja oli Kirkegaardin kirjat.
Nyt oli kukka ja lintu.
Sitä pähkäilimme ja hauskaa ja mielenkiintoista oli.

Itse lähinnä sen takia, kun pikkasen lukihäiriötä ja ajattelin, että nyt saisin tietää herrasta Kirkegaard enempi, kun hän on myös tanskalainen, niin ajattelin, että näenkö asioita, kun tiedän kansan luonteen, niin asioita toisinkin.

Suosittelen, että Karakallion kappeliin vaan, jos siellä tai jostain päin sinne pääsette.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #142 : 10.09.14 - klo:16:06 »
Kiitos ei, mun vilosohvikiintiöni on just täyttynyt.  Älä sinäkään rupea swedenborgilaiseksi, liikaviisaaksi. Noh, ruottalaiset  :icon_exclaim:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #143 : 11.09.14 - klo:09:13 »
:)
Musta voipi tulla inbesillistä intelektuelli :)

No ei mutta eilen uteliaisuuttani menin kirjapiiriin johki kappeliin.
Siellä oli jokunen seuroista tuttu ja sitten joku taiteellinen persoona ja sitten pari kovanluokan filosofia, kun lainailivat muitten filojen kirjoituksia, kuin meikä kulmabaarin vitsejä.

Siis aiheena on ja oli Kirkegaardin kirjat.
Nyt oli kukka ja lintu.
Sitä pähkäilimme ja hauskaa ja mielenkiintoista oli.

Itse lähinnä sen takia, kun pikkasen lukihäiriötä ja ajattelin, että nyt saisin tietää herrasta Kirkegaard enempi, kun hän on myös tanskalainen, niin ajattelin, että näenkö asioita, kun tiedän kansan luonteen, niin asioita toisinkin.

Suosittelen, että Karakallion kappeliin vaan, jos siellä tai jostain päin sinne pääsette.

Joskus 50-70-luvuilla Herra K. nähtiin Paavo Ruotsalaisen tanskalaisena vastikkeena. Eksistentialismi nähtiin molempien heppujen aivoituksissa. Minä en sitä ankkuroisi tällä tavalla suoraan, mutta heissä on jotain yhteistä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #144 : 12.09.14 - klo:15:13 »
Joskus 50-70-luvuilla Herra K. nähtiin Paavo Ruotsalaisen tanskalaisena vastikkeena. Eksistentialismi nähtiin molempien heppujen aivoituksissa. Minä en sitä ankkuroisi tällä tavalla suoraan, mutta heissä on jotain yhteistä.

Tätä en olisi arvannut. Kiinnostuin vihdoin Kirkekaardista ja varasin Torsti Lehtisen kirjoittaman teoksen S K:ta.
Olen hyvin hitaasti kiinnostunut filosofeista, mutta ehkä on jo aika tehdä tämäkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #145 : 12.09.14 - klo:19:58 »
Käykää seuraavan kerran kirkossa osassa 15
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi