Kirjoittaja Aihe: Raamattupiiri  (Luettu 19788 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Raamattupiiri
« Vastaus #45 : 15.07.14 - klo:15:40 »
Osaisiko joku selvittää, mihin viitataan siinä Matt. kohdassa jossa Jeesus puhuu avioliitosta, ja selvittää kuinka jotkut ovat siihen äidin kohdusta kelpaamattomat, toiset ihmiset tehneet sellaisiksi ( eunukit?) ja kolmannet valinneet osakseen Jumalan valtakunnan tähden.

Arvioin että selvyys löytyisi juutalaisuudesta ja VTsta, vaan en löytänyt, kertasinko hampsimalla mene tiedä. Tietääkö joku mitä nuo äidin kohdusta avioon kelpaamattomat ovat?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22052
Vs: Raamattupiiri
« Vastaus #46 : 15.07.14 - klo:18:49 »
Olen itsekseni ajatellut, että tuolla tarkoitetaan synnynnäisiä ominaisuuksia, jotka on katsottu esteeksi avioliitolle. Sukupuolielimien epänormaaliudet ovat varmaan olleet sellaisia. Miten lie sokeuden, kuurouden ja niin edelleen kanssa?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Raamattupiiri
« Vastaus #47 : 16.07.14 - klo:21:35 »
Olen itsekseni ajatellut, että tuolla tarkoitetaan synnynnäisiä ominaisuuksia, jotka on katsottu esteeksi avioliitolle. Sukupuolielimien epänormaaliudet ovat varmaan olleet sellaisia. Miten lie sokeuden, kuurouden ja niin edelleen kanssa?

Juuh, ainakin uumoilin jotakin tuollaista joka estäisi miestä elättämästä perhettä.
Kehitysvammaisuutta mietin myös, ja miksei juuri tuo ettei ole selvää tietoa kumpaa sukupuolta on.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33742
Vs: Raamattupiiri
« Vastaus #48 : 06.09.14 - klo:13:55 »
Muita juttuja lueskellessani aukeni koettuna ja tuttuna Psalmi 32:

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.32.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)