Kirjoittaja Aihe: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.  (Luettu 11631 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #15 : 10.03.11 - klo:11:20 »
 :-\ Täytyy myöntää, että suhteet eivät ole ihan matemaattisia kaavoja.

Mekina alussa keskusteltiin enemmän ja juteltiin, mutta nykyään enempi nainen puhuu ja mies kuuntelee.

Nainen puhuu ja mies on kuuntelevinaan ja nainen puhuu, puhuu, puhuu, puhuu...
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #16 : 10.03.11 - klo:11:28 »
Jos tuollaisiin asioihin pitää käydä kursseilta hakemassa "tietoa" niin silloin on jokin pahasti pielessä.

Tämä holhousyhteiskunta kaikkine tasapäistämisineen kasvattaa ihmisistä sellaisia että kun psykologitäti tai parisuhdeterapeutti leirillä sanoo että sinulla on ongelma niin toinen nöyrästi ja kilttinä myöntää että on on, vaikkei edes tiedä mikä se on.

Nämä tämmöiset aiheuttaa enemmän ongelmia kuin korjaa!  He elävät sillä että keksivät olemattomia "ongelmia" ihmisten elämässä. Sillä he tekevät rahaa.  Kaikenlaiset kukkaisen käytöksen ja huomioonottamisen ohjekirjat saa paiskata hevon kuuseen!

Psykiatriaa ja psykiatreja olen aina arvostanut suuresti, he työskentelevät OIKEIDEN ongelmien kimpussa eivätkä itse tee niitä, mutta kaikenmaailman sosiaalitantat, psykologin plantut, ym. "mikälie-terapeutit" ainoastaan keksivät lisää ongelmia että heillekin leipää riittäisi.  Uskovaisporukoissa näissä parisuhdekurssissa tehdään aikuisista miehistä olemattomia ongelmia itkeviä akkoja jotka yhdessä akkojen ompeluseuroissa kikattavat naisten kanssa, itkevät yhdessä ja miettivät parisuhde"ongelmiaan".  Voi herranjumala sentään! Mihin nykymaailma on menossa?  Kohta ollaan kai sukupuolettomassa tilassa jossa miehet on naisia ja naiset miehiä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #17 : 10.03.11 - klo:12:01 »
Tämähän alkaa muistuttaa jotain 'miehet Marsista ja naiset Venuksesta' -ideologiaa. Ei se ihan niinkään ole. Jotain kielivaikeuksia toki herrojen ja rouvien välillä on. Äärimmillään nainen ottaa avioeron sillä perusteella, ettei mies ilmaise tunteitaan, vaan on aina siellä rakennustyömaallaaan. Eikä huomaa, että mies ilmaisee hiki hatussa tunteitaan rakentamalla perheelleen kotia.

myyrä

  • Vieras
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #18 : 10.03.11 - klo:12:18 »
Tiedän tapauksen, jossa nainen otti eron koska mies oli aina bongaamassa lintuja.

Nyt tällä miehellä on uusi vaimo, joka myös bongaa lintuja :109:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #19 : 10.03.11 - klo:17:01 »
---
-tehkää toiselle mitä haluatte itsellenne tehtävän ---


Tämä ei pidä kaikilta osin paikkansa. Esimerkki: Itse tahtoisin saada toiselta kukkia, mutta en viitsi viedä miehelleni kukkia, koska tiedän, että häntä eivät voisi kukat vähempää kiinnostaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #20 : 10.03.11 - klo:17:17 »
Tuommoiset avioliittoleirit ym. sopii varmaan kaikenlaisille kullannupuille ja pikku pulmusille jotka ovat juuri menneet naimisiin ja ensimmäisen riidan tultua luulevat että nyt on kriisi. Normaali maalaisjärjellä varustetun, elämää nähneen ihmisen ei tarvitse mennä "kurssille" kuuntelemaan itsestään selviä asioita, eikä laatia sellaisista huoneentauluja.

Eräs tuttuni oli mennyt puolisonsa kanssa tuommoiselle kurssille kun heitä oli kutsuttu. Tämä kaverini ei ollut minkään sortin uskovainen. Heillä oli OIKEASTI ero tekeillä ja heitä oli joku likan planttu käskenyt siellä kurssilla ottaa toisiaan kädestä kiinni, katsoa silmiin ja sanoa että "minä rakastan sinua"...  Nämä oli pitäneet tämmöistä ihan hel*tin väkinäisenä ja teeskenneltynä heidän tilanteessa.  Uskovaisten kursseja ne oli olleet.  Tuo mies minulle omin sanoin kertoi ettei olisi mennyt jos olisi tiennyt millaista pelleilyä se oli ollut.


Toinen kertomus jonka kuulin yhdeltä tutltani kanssa että siellä oli aviomiehet keskustelleet oikein yhdessä että mistä kohtaa sitä naista pitää rapsuttaa.  Joku oli sitten sanonut hauskasti että "VOI! minä oon jo 20 vuotta rapsuttanut väärästä kohdasta!"  -ja sitten miehet olivat yhdessä kikattaneet kun oli niin hauska juttu.


Pelleilyä se on,  -sellaisten ihmisten hommaa joilla ei ole mitään oikeaa tekemistä että ehtii miettiä turhuuksia!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #21 : 10.03.11 - klo:18:26 »
Tuo "tee toiselle mitä toivoisit itsellesi tehtävän" tulkittaneen oikein silloin, kun on mietitty miksi nyt vaikka kukkia viedään ja etsitty sieltä taustalta motiivi. "Tahdon ilahduttaa jollakin, josta tiedän hänen ilahtuvan".

Rakkauden kaksoiskäskyssä kai aina edellytetään mielestäni eläytymistä toiseen, toisen toiveisiin ja tarpeisiin. Eihän sekään aina ole yksi-yhteen samaa. Tee toiselle kuten toivoisit itsellesi tehtävän: täytä toisen toive tai peräti huolehdi, että toisen välttämättömimmistä tarpeista huolehditaan...  pakolaisleirillä majaileva haitilainen toisi minulle litran puhdasta vettä, mutteihan se minun tarpeeni ole... 

Toive saada kukkakimppu kenties kysyy: Mitä se on, kun ajattelen puolisoani? Hän pitää sipulipihveistä käsittämättömällä kiihkeydellä. Minä inhoan sipulipihvien valmistamista ja niitten sipulien käryttämistä, mutta tänään on vapaapäivä, ja kun hän palaa töistä täällä on kärytetty sipulia (ja tuuletettu)  ja pihvit odottavat --- vaikkei se olisikaan juuri minun mieliruokaani.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #22 : 10.03.11 - klo:18:38 »
Tuo "tee toiselle mitä toivoisit itsellesi tehtävän" tulkittaneen oikein silloin, kun on mietitty miksi nyt vaikka kukkia viedään ja etsitty sieltä taustalta motiivi. "Tahdon ilahduttaa jollakin, josta tiedän hänen ilahtuvan".

Tämä mullaki tuli mieleen.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #23 : 10.03.11 - klo:19:49 »
Tämä ei pidä kaikilta osin paikkansa. Esimerkki: Itse tahtoisin saada toiselta kukkia, mutta en viitsi viedä miehelleni kukkia, koska tiedän, että häntä eivät voisi kukat vähempää kiinnostaa.

Näinhän se on. En minäkään odota kukkia saavani, vaikka niitä usein vaimolle ostankin. Vaimoni ei kysy mitä olet tehnyt, kun tuot kukkia. Pienet huomionosoitukset näkyvät palvelutasossa. Sitten kun Jampe pääset samaan niin tule kertomaan.

 Meillä oli aikoinaan johdatusta, kun vanhan lain aikaan vaimo (diakonissa) valittiin kunnan toimesta asumuserosovittelijaksi niille, jotka eivät halunneet mennä asiassa papin puheille. Ryhdyimme pohtimaan ihan itse mistä se yleensä kiikastaa ja mitä sille voi tehdä ja sovelsimme sitä itseemme.
« Viimeksi muokattu: 10.03.11 - klo:20:01 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #24 : 10.03.11 - klo:19:54 »
Juu, ei muuta kun Ankkalinnaan kaikki kallonkutistajat!
Voiko turhempaa ammattia olla?
Herra armahda.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #25 : 10.03.11 - klo:20:26 »
Juu, ei muuta kun Ankkalinnaan kaikki kallonkutistajat!
Voiko turhempaa ammattia olla?
Eiköhän pirrustuksenopettaja ole vielä turhempi.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #26 : 10.03.11 - klo:21:46 »
Pienet huomionosoitukset näkyvät palvelutasossa. Sitten kun Jampe pääset samaan niin tule kertomaan.


Tuo taitaa olla myös ikäpolvikysymys eikä yksistään huomionosoitus-kysymys. Minulla on pari itseäni vanhempaa tuttavaa joiden vaimot nousevat vaikka pyhäaamuna keittämään ukolle klo 6:00 puuroa ja tekemään eväät kun miehet lähtevät hirvimetsälle tai kalaan. Sen jälkeen vaimo menee kiltisti nukkumaan.

Ihan samaa en millään raaski vaatia, enkä ylipäätään vaadi mitään vaan olen palvelutasoon koko lailla tyytyväinen että aika perinteistä meilläkin on.


Niin: Se pointti; -pointti oli siinä että nuo miehet vaimoineen tuskin ovat koskaan edes kuulleet "parisuhdeleireistä" ja ym. suukottelukursseista. Etpä ole sinäkään sellaista tarvinnut ja hienostihan tuo näkyy pelaavan kirjoituksista päätellen.

Työkaverini jäi kerran nolosti kiinni höpöttelystä kun aina mainosteli kuinka "vaimo tekee eväät"... -erään kerran sitten vaimo itse sattui sopivien henkilöiden läsnäollessa kivahtamaan tälle miehelleen että "ootkos sinä jo muistanut tehdä ne evääsi?"  :003:

Todellisuus voi olla tarua ihmeellisempää... :017:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #27 : 10.03.11 - klo:21:55 »
En ottanut kantaa leirien puolesta enkä tule ottamaan. Minusta ne ovat viihdettä siinä missä muutkin leirit. Toiset tykkää äidistä toiset tyttärestä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #28 : 11.03.11 - klo:09:28 »
Sairastuin 27 vuotta sitten. Toipilasaikanani "sain" 4-piste terapiaa. Toimintaterapiaa, puheterapiaa, fysioterapiaa ja suurin mutta; minua pakotettiin psykologin terapiaan. Psykologit ja psykologismi ovat kaikkein suurin ongelma terveydenhuollossa. Upeita olivat toimintaterapeutti, puheterapeutti ja fysioterapeutti.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #29 : 11.03.11 - klo:10:02 »
Avioliittokoulutuksen suosio taitaa olla viimevuosina kasvanut valtavasti verrattuna menneisiina aikoihin.
Tarvetta tälle onkin, koska avioliitot eivät nykyään ole niin kestäviä, kuin aiemmin.

Suosio tulee mitä ilmeisimmin kasvamaan.
Kovin montaa tärkeämpää koulutusjuttua ei maailmassa olekaan, kuin tämä.

Koulutukseen on hyvä hakeutua jo ennen eroon johtavia aviokriisejä.