Kirjoittaja Aihe: Sormivärssy  (Luettu 13087 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Sormivärssy
« : 20.02.07 - klo:05:11 »
Tekniikka on seuraava:

1) Laitetaan Raamattu auki pystyasentoon.
2) Pannaan silmät kiinni.
3) Pyörähdetään tuolilla ensin myötäpäivään kerran, sitten vastapäivään kerran ja vielä kerran myötäpäivään.
4) Tökätään sormi Raamattuun ja lukitaan siihen, mihin osuu.
5) Avataan silmät ja katso: siinä sormen kohdalla on Sormivärssy:

4. Moos. 11:26 : Leiriin oli jäänyt kaksi miestä; toinen oli nimeltään Eldad ja toinen Medad. Heidätkin oli merkitty seitsemänkymmenen valitun joukkoon. Henki laskeutui myös heihin, vaikka he eivät olleet menneet teltalle, ja he joutuivat hurmoksiin leirissä.


Sormivärssy 2

Dan. 7:20 : Halusin myös tietää niistä kymmenestä sarvesta, jotka olivat sen päässä, ja vielä siitä sarvesta, joka kasvoi esiin ja jonka tieltä putosi pois kolme sarvea, tuosta sarvesta, jolla oli silmät ja suuria sanoja puhuva suu ja joka näytti muita sarvia suuremmalta.


Sormivärssy 3

Mal. 2-3:9 : Niin minäkin teen teidät halveksituiksi / ja saatan teidät häpeään kaiken kansan silmissä. / Te ette pysyneet minun teilläni, / vaan opettaessanne katsoitte, / keitä kuulijat olivat.


.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Sormivärssy
« Vastaus #1 : 20.02.07 - klo:08:55 »
1. Kohta kaiketi tarjoatte minulle sananlaskua " Lääkäri paranna itsesi" ja sanotte " Tee täälläkin, omassa kaupungissasi, kaikkea sitä,mitä sinun kerrotaan tehneen Kapernaumissa.

2. Te olitte ennen tottelemattomia Jumalaa kohtaan, mutta noiden toisten tottelemattomuuden vuoksi Jumala on armahtanut teidät.

3. Ylipapit ja fariseukset kutsuivat neuvoston koolle ja kysyivät siltä: "Mitä meidän pitäisi tehdä? Se mies tekee paljon tunnustekoja.
Acta, non verba.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Sormivärssy
« Vastaus #2 : 20.02.07 - klo:10:12 »
1. Aikak. 9:26: Neljä ylintä portinvartijaa, jotka olivat leeviläisiä, hoitivat tehtäväänsä pysyvästi. He huolehtivat myös Jumalan temppelin sivuhuoneista ja aarrekammioista.

Hesekiel 22:29: Maanomistajat riistivät ja ryöstivät, sortivat köyhää ja kurjaa ja kohtelivat muukalaista vastoin lakia.

Kyllä satman meille leikin keksit! Miltä tämäkin nyt näyttää, kun nettikörttiläiset ympäri Suomenmaan työpaikoillaan, opinahjoissaan ja kodeissaan koneidensa ääressä alkavat pyörähdellä silmät kiinni Raamattua tökkien.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Sormivärssy
« Vastaus #3 : 20.02.07 - klo:11:21 »
Jeremian kirja 23:23

Olenko minä sellainen Jumala, jonka valta ulottuu vain lähelle? Eikö myös kauas? sanoo Herra.

Poissa saarushka

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Sormivärssy
« Vastaus #4 : 20.02.07 - klo:11:45 »
Voi harmi, kun en tullut ottaneeksi Raamattua kouluun mukaan. Tätähän voisi alkaa tyhjinä hetkinään harrastaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Sormivärssy
« Vastaus #5 : 21.02.07 - klo:03:21 »
3. Moos. 5-6: 19 : Tämä on Herran edessä syynalaiseksi joutuneelta vaadittava hyvitysuhri.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Sormivärssy
« Vastaus #6 : 21.02.07 - klo:12:19 »
1) Älköön kuka enää tämän jälkeen tuottako minulle vaivaa. Onhan minulla Jeesuksen arvet ruumissani.

2) Siksi te riemuitsette, vaikka nyt jouduttekin jonkin aikaa kärsimään monenlaisissa koettelemuksissa.

3) Olemme nimittäin kuulleet, että jotkut teidän joukostanne elävät kurittomasti eivätkä tee työtä vaan touhuavat joutavia.
Acta, non verba.

Poissa Maija

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 24
Sormivärssy
« Vastaus #7 : 21.02.07 - klo:17:56 »
Silloin yksi paikalla olevista veti miekkansa esiin ja iski ylipapin palvelijaa niin että tältä irtosi korva.

Näin seisoo Mark. 14:47.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Sormivärssy
« Vastaus #8 : 21.02.07 - klo:21:01 »
No tulihan sieltä Uutta Testamenttiakin:

1. Tim. 1:19 : ja säilytä usko ja hyvä omatunto! Jotkut ovat sen hylänneet ja ovat haaksirikkoutuneet uskossaan.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Sormivärssy
« Vastaus #9 : 22.02.07 - klo:05:09 »
Hänen henkensä lähtee, hän tulee jälleen maaksi, / ja sinä päivänä kaikki hänen hankkeensa raukeavat. (Ps. 146:4)
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Sormivärssy
« Vastaus #10 : 22.02.07 - klo:07:15 »
Pitihän tuota kokeilla.

He inhoavat minua, pysyttelevät minusta kaukana, sumeilematta he sylkevät minua päin kasvoja. Job 30:10

"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii,kunnes löytää sen." Luuk. 15:4

Muut: Kuka tuolta tulee? Kuka saapuu autiolta kedolta rakastettuunsa nojaten?
Neito: Omenapuun alla minä herätin rakkautesi, siellä, missä sinä sait alkusi, siellä, missä äitisi alkoi sinua odottaa. Laul. 8:5

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Sormivärssy
« Vastaus #11 : 22.02.07 - klo:08:07 »
Poika kunnioittaa isäänsä ja palvelija isäntäänsä. Minä olen teidän isänne, miksi ette kunnioita minua? Minä olen teidän isäntänne, miksi ette palvele minua? Tätä minä, Herra Sebaot, kysyn teiltä, te papit, jotka pidätte minua pilkkananne.
"Miten me olemme pitäneet sinua pilkkanamme?" te kysytte.

Malak. 1:6

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Sormivärssy
« Vastaus #12 : 22.02.07 - klo:21:07 »
Yön tullen tuska poraa luuni minusta irti, / kipu nakertaa minua, se ei koskaan nuku. (Job 30:17)
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Peukalovärssyhän se alunperin on ollut
« Vastaus #13 : 19.06.07 - klo:05:50 »
Siis Peukalo- ei sormivärssy - alunperin, ja lienee jonkin vapaan suunnan masinoima käsite. Joskus nuoruudessani olen sen kuullut. Liekö enää käytössä. Se laimentaa sitäpaitsi Pyhän kirjamme pyhyyttä, eikö? Mutta jos huumoria riittää... En halua tietenkään loukata kenenkään pyhiä, uskonnollisia enkä muitakaan tunteita.
Ketjun aluksi esittelemäni tekniikka edellyttää sormea. Niin homma sujuu paremmin. Etusormi on tässä kätevämpi.
Kun kirjoitan peukalovärssyn puolesta, tarkoitan perinteistä tekniikkaa, jossa Raamattua plarataan. Silloinhan peukalolla on tärkeä rooli. Plaraaminen vain sitten pysäytetään. Etusormen korvaa katse.

Ja nyt asiaan:

"Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään Efesokseen, jotta kieltäisit siellä eräitä levittämästä vieraita oppeja" (1. Tim. 1:3)
Tämä oli minun ihan isseksein omalla kehittämälläni tekniikalla valikoitunut säe.

Tuosta kuvastani: Silmiini pistää sen 'terävä' katse. Korkea tekninen taso. Valokuvaa harrastavat! Onko se sama kuin tarkkuus? Ehdotan vastaukseksi, että osittain. Passikuva. Otettu valokuvausliikkeessä. Kravatti puuttuu. Haluan osoittaa kuvallani (hymyilevä vaihtoehtokin olisi ollut) olevani vakavissani kaikista huumori- ja irroittelupläjäytysyrityksistä huolimatta. Täytyy uskoa (Pakko uskoo, tukka karisee), että ovat viisaampia, jotka muistuttavat huumorin tärkeydestä elämässä. Onkohan tämä kuitenkin, mistä äiti varoitti: pelleilyä. Elämä ylipäänsä syntyy vastakohtien jännitteestä. Kun vakka ja kansi löytävät toisensa, kansi ja kattila, tarpeet hutun tekoon alkavat olla.
Lopuksi tältä paikalta kuuluu todeta, että meni offtopic (= ohi ketjun aiheen). Antaisitko kuitenkin, Liisa, anteeksi?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Tina Yvonne

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Sormivärssy
« Vastaus #14 : 19.06.07 - klo:22:29 »
Sormipaikoilla Raamatunkohtien hakeminen taitaa olla vähän samanlaista kuin ns. mannalaput. Pieniä lappuja mahdoton määrä sikinsokin astiassa, ja sieltä nostamaan.  Kerran näin hauskan, leivän muotoisen kulhon, jossa luki Päivän leipä. Kulhossa oli raamatunpaikkakortteja.

 Joskus aivan käyttökelpoista tuo peukalopaikan ottaminen, mutta oma mielipiteeni on kyllä, että jos se on ainoa tapa lukea raamattua, ollaan hiukan hakoteillä. Montaa mieltä voidaan olla myös niistä rituaaleista mitä tehdään ennen sen paikan tökkäisemistä. Taikausko ja Pyhä Henki selvästi pidettävä erillään.

 Ovat vain minun henkilökohtaisia mielipiteitä, tuli nyt sanottua.
Olen lammas pienoinen, karitsainen Jeesuksen !