Kirjoittaja Aihe: Politiikka 22.osa  (Luettu 5187 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Politiikka 22.osa
« Vastaus #150 : 17.04.24 - klo:00:50 »
Luuletko vihreiden ja öppiäisen todella haluavan leikata eläkkeitä?
Vihreiden ja kokoomuksen välillä keskustelu kävi kuumana eläkeavauksesta.  :eusa_pray:

– Vihreät ovat esittäneet, että pienituloisten eläkeläisten verotusta kiristettäisiin. Jo 1 125 euroa eläkettä kuukaudessa saavien verotusta tulisi vihreiden mielestä kiristää. Onko tällaisten pienituloisten eläkeläisten ostovoima todellakin liian hyvä? kummasteli kokoomuksen kansanedustaja Ben Zyskowicz.

https://yle.fi/a/74-20057163

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Politiikka 22.osa
« Vastaus #151 : 17.04.24 - klo:00:57 »
Tämä hallitus ei ole tehnyt mitään muuta kuin sulkenut rajan.
Kysypä joltakin sudanilaiselta rajansa sulkeneesta hallituksesta.  :003:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Politiikka 22.osa
« Vastaus #152 : 17.04.24 - klo:00:58 »
Orpon hallituksen leikkaukset ja veronkiristykset ovat suoraan pois suomalaisten kulutuksesta. Se syventää ja pidentää taantumaa, koska kulutushan on tärkein talouskasvun tekijä. Siksi luonto kiittää Orpon hallitusta taantumasta, sillä suomalaiset kuluttavat asukasta kohden laskettuna osansa maapallon luonnonvaroista nopeammin kuin suurin osa maailman muista maista.  :)

Ylikulutus https://wwf.fi/uhat/ylikulutus/
UP

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Politiikka 22.osa
« Vastaus #153 : 17.04.24 - klo:08:59 »
Orpon hallituksen leikkaukset ja veronkiristykset ovat suoraan pois suomalaisten kulutuksesta. Se syventää ja pidentää taantumaa, koska kulutushan on tärkein talouskasvun tekijä.

Hallituksen tavoittena on nimenomaan talouskasvun lisääminen. Kotimainen kulutus saattaa vähentyä, mutta viennin kasvattamiseen ainakin pyritään. Tavoite näkyy palkkapolitiikan linjauksissa, jossa vientiteollisuus on asetettu määrääväksi perustaksi. Tuskinpa Suomen luonto tästä pyrkimyksestä kiittää.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Politiikka 22.osa
« Vastaus #154 : 17.04.24 - klo:15:52 »
Meinasin lentää persuksilleen kun katoin hallituksen leikkuprojektin.

Ei mulla paljoa valittamista.
Alv nosto vähän harmittaa, mutta ymmärrän että viherpunahallitus teki niin paljon velkaa, että sen vuoksi pakko mikä pakko oli nostaa.
Eläkkeisiin olisi kyllä leikkuu pitänyt tulla noin tonnin enempi tienaavien kohdalta ylöspäin, mutta nyt meni näin.
Pikkaisen hymyilytti veroprosentin nosto Sveitsiin muuttaneille :) Taitaa olla herra Whalroos tähtäimessä?

Muutenkin hallinnon talouden purkua ja muuta ei vain köyhiltä leikkuuta.

Olin jo mielessä ajatellut, että köyhimmiltä taas otetaan, mutta onneksi ei ainoastaan.

Hyvä Purra ja perussuomalaiset.
Eiköhän nyt ala Sannan lainaksi vaan elämisen maksuja paikkailtuja.

Haittaverot väkeville alkoholeille pikkasen huolettaa, no onhan Viron Superalko lähellä.

Yksi outuos oli että eläkettä ei makseta ulkomaille?
Itse ainakin eläkeläisenä muutan toiseen maahan on jo remontti käynnissä Latviassa jonne muutan 3 huonetta ja heittiö, se heittiö olen minä.
 Onneksi kysymys siis minulle onneksi on että työeläkkeitä maksetaan ulkomaille, mutta kansaneläkettä ei.
En kyllä ymmärrä miksi. Mitä väliä sillä on missä eläkeläinen loppuvuotensa on?
-  Joku foorumilainen voisi selittää.

Kansaneläke on niin pienikin alle EU normien, miksi sen saajia kiusataan?

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikka 22.osa
« Vastaus #155 : 17.04.24 - klo:15:54 »
jatkuu osassa 23
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi