Kirjoittaja Aihe: Jatkuva rukous  (Luettu 20196 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #45 : 01.08.21 - klo:09:21 »
Luin juuri Ari-Pekka Liukkosen ahdistuneisuudesta. Samoin monikertainen olympia- ym-mitalisti Simone Biles kärsii ahdistuksista. Niihin on syynsä, mutta ahdistus ja lahjakkuus kuuluvat ' samaan pakettiin'.

Herra Jeesus Kristus, kärsivien ystävä, Jumalan Poika, auta meitä ahdistuksissa, ja kaikessa elämässä !

Kiitos Herra Kristus !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #46 : 01.08.21 - klo:10:23 »
Aamen!

Me tarvitsemme apua arjessa, suhteessa itseemme, lähimmäisiimme.
Usein on niin että huippu-urheilijat ja taiteilijat tarvitsevat enemmän viisautta, taitoa, voimaa
henkisellä ja hengellisellä puolella.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #47 : 04.08.21 - klo:06:10 »
Jatkuva rukoukseni olisi, että käännökseni Malmivaaran Siionin Virsistä poistetaan tästä foorumista. Se ketju ei ole kenellekään iloksi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #48 : 04.08.21 - klo:08:36 »
Se ketju ei ole kenellekään iloksi.

'Ei kenellekään' on väärin. Minä iloitsen käännöstyöstäsi.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #49 : 04.08.21 - klo:08:40 »
'Ei kenellekään' on väärin. Minä iloitsen käännöstyöstäsi.

Minä taas en enää iloitse siitä. Pyydän, että poistetaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #50 : 04.08.21 - klo:09:39 »
Minä taas en enää iloitse siitä.

Mikäpä olisikaan surullisempaa kuin ilon katoaminen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #51 : 04.08.21 - klo:11:19 »
Tuo on kokemisen kautta todettu tosiasia. Katkeruus on juuri ilon katoamisen seuraus.
PekkaV n neuvo kun kerroin ahdistuksestani oli: Rukoile  iloa !
Neuvo oli  h y v ä.

Kun sielunvihollinen jakaa ahdistuksia, Jeesus autta ja antaa iloa ja rauhaa. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #52 : 04.08.21 - klo:11:36 »
Varmaan saan iloa ja rauhaa Jeesukselta, kun täältä on käännökseni poistettu. Ne ovat kuvottavia ja häiritsevät toisten iloa ja rauhaa, kuten on todettu eikä kukaan ole esittänyt eriävää mielipidettä. Päin vastoin, on ehdotettu, etten valittaisi sellaisista ilmaisuista vaan ymmärtäisin, että ihmisellä on vaikeat olot. No, poistetaan nyt syylliset postit.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #53 : 17.08.21 - klo:05:22 »

   Jumala! Minua nolottaa. Näin julkisesti jutella Sinulle. Mutta minkäs teet. Ei tässä nyt ole muutakaan kiinnostavaa.
Nimittäin nolottaa turvautua Sinuun kuin lapsi äitiinsä tai isäänsä!? Tai eihän se ole noloa. Mutta kun lapsi kasvaa teini-ikään, sitten alkaa hävettää; että kyllä minä itsekin pärjään.

   Nyt aikuisena kyllä helposti nolottaa turvautua mihin tahansa kuin lapsi. Puolisoonsakaan, vaikka suhde olisi kuinka lämmin, ei varauksetta turvaudu aina.

   Siispä. Kun nyt kirjoitan ja puhun sinulle tämän körttifoorumialustan kautta, olen varautunut. Olen epätietoinen, koska haluan tässä foorumissa, joka on minulle ollut vuodesta 2005 hyvin tärkeä, toisaalta antaa kaikkeni, koska se on on antanut minulle kaiken ja tässä samalla lukijoille, antaa. Mutta siinä ja tässä alkaa tökkiä. Mikä se on? Itsesensuuria?

   Tiedän että vaikka kuinka henkilökohtainen teksti, se ei vastaanottajalle ole hävettävä, vaan juuri kirjoittajan henkilökohtaisuuden vuoksi se tulee lähelle ja koskettaa lukijaa. Se on ehto.

   Mutta kuinka paljon vaiko kaikki on viisasta antaa itsestään? Voiko antaa kaiken? Voiko antaa kaikkensa? Kaikkensa ja kaiken ovat eri asia. Toisaalta "kaiken" tarkoittaa oikeastaan "kaikkensa", sillä itsestään ei pysty antamaan kuin minkä pystyy! Kun antaa kaikkensa, antaa kaiken. Kun antaa kaiken, antaa kaikkensa. Globaalisti ei voi antaa kaikkea.

   Tästä pääsenkin rukoukseen Jumala! Lopeta sodat, nälänhädät ja sairaudet. Suo Tahtosi olla lopettaa kaikki kärsimys maailmasta. Anna ilon ja rauhan vallita.
   Kuule rukoukseni. Amen
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #54 : 18.09.21 - klo:06:26 »

                                              Tapahtukoon minun tahtoni.
                        Tapahtukoon Sinun Tahtosi.
   Tapahtukoon minun tahtoni.
                                                                   Tapahtukoon Sinun Pyhä Tahtosi!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #55 : 26.09.21 - klo:02:07 »
Konsa valaissee kointähtönen/ mua köyhää kerjääjää?
konsa päättyy matka yöllinen, on yhä hämärää?

Luon taiïvahalle yhtenään mä katseen kaiopaavan
Valoa vaikken näekään
sen tiedän loistavan.


...................


Moni varmaan tietää jatkuvan rukouksen alkuperän.  Munkki, jonka tehtävänä on rukoilla, tuskastui kun piti kaalimaata harventaa, ja kumpikin oli tärkeää.  Lopulta hän opetti ruumiinsakin rukoilemaan: Herra Jeesus Kristus, armahda minua syntistä, hän jakoi sen hengityksen rytmiin, kunnes vain tämä kulki jatkuvana mielessä silloinkin kun piti keskittyä muuhun.  On ortodoksista alkuperää, mutta moni ns myöhäisempi mystikko, etupäässä Stinnissen, on lainannut sitä. 

terveisin kipujen keskeltä

Valoa vaikken näekään,   sen   t i e d ä n  loistavan. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #56 : 11.01.23 - klo:04:51 »

   Edessä Reitti Tuntematon Aukeaa

https://www.youtube.com/watch?v=cMVo8rP2y_k

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jatkuva rukous
« Vastaus #57 : 11.01.23 - klo:05:43 »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.