Kirjoittaja Aihe: Pakolaiset paholaisia?  (Luettu 35946 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #30 : 27.12.15 - klo:22:39 »
Ja minä lopetan siihen, että menköön yhtä överiksi kuin Jatkosodassa vanhan rajan ylitys on jokaisella valtiolla oikeus elää rauhassa, pelkäämättä sen koommin sisäisiä kuin ulkoisiakaan hurmahenkiä. Myös Israelilla. Vanhan rajan ylityksellekin oli monta syytä joita oli hankala olla huomioimatta.

Ja koska sitä kähinää käydään siellä ja tämä ketju on olettaakseni avattu painottamaan Euroopan ja eritoten Suomen pakolaiskriisiä, ja koska vain kysyin eikö siis kirkon tähän tarkoitettu organisaatio voinut auttaa ennen kuin tilanne räjähtää auttamatta käsiin.  Ei voinut koska muu oli tärkeämpää, tulkoon jälkeemme vedenpaisumus, minä teen mistä satun kiinnostumaan, en, mitä tarvitaan, sanoi KUA!

Minä purin sen Pentikäisen nilkkaa kuin rakkikoira ihan tuloksetta mutta sain joltain vennon vieraalta KUAsta jonkin kiitosviestin kyllä eli kai muutkin yrittivät. Fundamentalistille puhuminen vain on niin turhaa, niin turhaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #31 : 28.12.15 - klo:08:35 »
Asenteet maahamme saapuneisiin turvapaikanhakijoihin heijastavat ymmärtääkseni ihmisten suhtautumista Lähi-itään. Jos vastakkainasettelut siellä koetaan pääasiassa uskontojen välisiksi, nähdään tännekin tulevat muslimit vastustajiksi, vaikka he tulisivat Afganistanista tai Somaliasta. Jos Lähi-idän ongelmat käsitetään pääasiassa maallisen vallan kysymyksiksi, nähdään helpommin turvapaikanhakijatkin pakolaisina eikä paholaisina.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #32 : 28.12.15 - klo:09:36 »
Fundamentalistille puhuminen vain on niin turhaa, niin turhaa.

Uskonnoilla on yksi yhteinen päävihollinen - fundamentalismi!!!!!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #33 : 28.12.15 - klo:12:06 »
Uskonnoilla on yksi yhteinen päävihollinen - fundamentalismi!!!!!

Totta! Aivan mahdottoman totta! Tästä yritän seuraavaa viisaustietoseikkakirjaa juuri, jonka siis kustantaa armosta joku hairahtunut jota myydään kpl 10 joihinkin kirjastoihin ehkä ja luetaan kertaa niin monta kuin joku joutuu kirjoittamaan arvostelun  :repee2: :kieli:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #34 : 28.12.15 - klo:12:12 »
Asenteet maahamme saapuneisiin turvapaikanhakijoihin heijastavat ymmärtääkseni ihmisten suhtautumista Lähi-itään. Jos vastakkainasettelut siellä koetaan pääasiassa uskontojen välisiksi, nähdään tännekin tulevat muslimit vastustajiksi, vaikka he tulisivat Afganistanista tai Somaliasta. Jos Lähi-idän ongelmat käsitetään pääasiassa maallisen vallan kysymyksiksi, nähdään helpommin turvapaikanhakijatkin pakolaisina eikä paholaisina.

Ymmärrät paljon mutta toisinaan hyvin väärin, eli sinun kannattaisi nyt vaikka kysyä niiltä jermuilta jotka heittelevät pakolaiskeskuksiin polttopulloja, mitä he tietävät Lähi-idän tilanteesta  :repee2:  vastaus on siellämain ai tä? Siis mis?

Kyseessä on, kun on saatu rähinäviinaa, ylipäänsä muukalaisuuteen kohdistuva uho ja Suomen rajat, kotipaikkakunnan turvallisuus ja asunnon arvo eli koko juttuun on täysin tarpeetonta sotkea kokonaan toista valtiota ja sen tekemisiä. Kyllä valtioita riittää eikä Israel edes kiinnosta kaikkia. Tiedän että haluat viimeisen sanan, mutta voisiko tämä ketju jatkaa? Kirjoita se muualle.

Tai avataan uusi ketju:  Kuuluisia viimeisiä sanoja  :repee: :repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #35 : 28.12.15 - klo:12:52 »
Tiedän että haluat viimeisen sanan, mutta voisiko tämä ketju jatkaa?

Päinvastoin. Haluan antaa keskustelulle lisää vauhtia esittämällä uusia näkökulmia. Lienee totta, että polttopullotollot eivät osaa asiallisesti perustella tekojaan, mutta eivät hekään missään tynnyrissä elä. Vaikka eivät osaisi nimetä ainuttakaan Lähi-dän maata, heidän asenteensa saattavat hyvinkin perustua vuosien mittaan kuultuihin eri näkökulmista alueelta kerrottuihin uutisiin, huhuihin ja tarinoihin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #36 : 28.12.15 - klo:12:56 »
Päinvastoin. Haluan antaa keskustelulle lisää vauhtia esittämällä uusia näkökulmia. Lienee totta, että polttopullotollot eivät osaa asiallisesti perustella tekojaan, mutta eivät hekään missään tynnyrissä elä. Vaikka eivät osaisi nimetä ainuttakaan Lähi-dän maata, heidän asenteensa saattavat hyvinkin perustua vuosien mittaan kuultuihin eri näkökulmista alueelta kerrottuihin uutisiin, huhuihin ja tarinoihin.

Mutta eikös arvannutkin oikein?  :repee:

Tosin voin todeta tässä että toivoisin sitä lähi-itä-juutalaismuslimikeskustelua omaan ketjunsa, koska keskustelu Suomen tilanteesta päin vastoin pysähtyi mikäli tulit huomanneeksi. Mutta pyydän jo nyt anteeksi ja sanon etten tahdo loukata koska tukehdun yyveihin jotka jatkuvat jatkumistasn ja joiden kanssa tuskastuu, kun avaan sähköpostini ja siellä on taas ! yv körttifoorumilta ja sellainen että tuntuu että kai tuohon pitää vastata ja selittää tai anella vielä kerran anteeksi  ja lopulta rukoilla että lopeta jo, en voi sulkea koko foorumia ulos koska toisetkin kirjoittavat joskus. Olet älykäs ja hoksaava, muttet ihan aina hoksaa kaikkea kuten ei meistä kukaan, ja mahdollisesti en nyt minä, osaisin nimetä henkilön kaksi jotka ovat ainakin sitä mieltä eli enemmän sinä ääniä saisit vain sillä, että olet Pena. Relaxatkaamme.

Itse kysyisin kuinka suhtaudutte ihan käytännön tasolla tänne saapuviin. Moniko on käynyt pakolaiskeskuksessa, esimerkiksi. Osallistunut vapaaehtoiseen auttamiseen, joko paikan päällä tai viemällä vaatteita?

Ja koska jokaisen kotikulmilta ei niin vain poiketa lähijunalla lähimpään niin onhan mielipiteitä, ja niitä itse luin mielelläni.

Eikö muuten ketju:Viimeiset sanani siihen tai siihen keskusteluun olisi aika käytännöllinen? Täälläkin on väkeä joka sallii nimenomaan miespuoliset viimeiset sanat ja takuulla arvostaisi....  :repee:
« Viimeksi muokattu: 28.12.15 - klo:13:08 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Lothar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 44
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #37 : 28.12.15 - klo:14:11 »
Suomesta on lähdetty eri aikoina sotaa ja väkivaltaa pakoon, eri syistä ja eri suuntiin.
Jo ollessamme osa Ruotsia, Irtämaana, piilopirtteihin venäläisiä pakoon.
Kansalaissodan jälkeen Neuvosto-Venäjälle valkoista terroria pakoon.
Talvi- ja jatkosodan aikaan noin 70 000 lasta Ruotsiin ja Tanskaan pommituksia ja nälkää pakoon.
Siirtolaisuus Ruotsiin 60- ja 70 -luvulla oli työn ja elintason hakemista.
Amerikkaan 1900-luvun alussa mentin osaksi myös tsaarin armeijan kutsuntoja pakoon.
Sodan jälkeen pakeni mm.Amerikkaan ja Ruotsiin, Portugaliin jne. henkilöitä, joiden sodanaikainen toiminta oli heidän omastakin mielestä sellaista ettei ihan puhdas omatunto ollut.
Nuo henkensä edestä pakenevat toivoivat säällistä kohtelua aikanaan. Vastavuoroisesti Suomen hyvinvointivaltion vuoro on tehdä osuutensa. Meidänkin voimavarat ovat toki rajalliset. :icon_cool:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #38 : 28.12.15 - klo:15:32 »
Itse kysyisin kuinka suhtaudutte ihan käytännön tasolla tänne saapuviin.

Opettaessani kansallisesti ja kulttuurisesti aina vain kirjavammaksi käyvässä yläkoulussa opin suhtautumaan thailaisiin, myanmarilaisiin, iranilaisiin, syyrialaisiin, sudanilaisiin, rwandalaisin, kongolaisiin ja kamerunilaisiin (joku varmaan unohtui) yksittäisinä nimeltä tunteminani oppilaina, joilla on omat piirteensä aivan riippumatta siitä, mistä päin palloamme ovat Kotkaan sattuneet tulemaan. Äsken minulle tuntematon somalinuorukainen (arvelen ulkonäöstä) toivotti minulle Karhulan keskustassa sädehtivästi hymyillen: - Joulujoulu! Mitäpä siinä muuta kuin toivottaa samaa hänelle.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #39 : 28.12.15 - klo:19:27 »
Komppaan Penaa. Minäkin olen kohdannut töissäni niin monenlaisia ja monesta paikasta kotoisin olevia ihmisiä, jotka ovat olleet kukin omanlaisiaan yksilöitä. Mukaan on mahtunut hyviä ja pahoja kuten kaikissa muissakin kohtaamissani ihmisissä. Leenan kysymykseen vastaan, että yhden harrastukseni parissa olen tekemisissä yhden vastaanottokeskuksen kanssa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #40 : 29.12.15 - klo:00:34 »
Komppaan Penaa. Minäkin olen kohdannut töissäni niin monenlaisia ja monesta paikasta kotoisin olevia ihmisiä, jotka ovat olleet kukin omanlaisiaan yksilöitä. Mukaan on mahtunut hyviä ja pahoja kuten kaikissa muissakin kohtaamissani ihmisissä. Leenan kysymykseen vastaan, että yhden harrastukseni parissa olen tekemisissä yhden vastaanottokeskuksen kanssa.

Aippppssss..... En muista saiko niistä puhua. Ainakin fb-sivut suljettiin vaikkeihan se ketään estä, mutta turvallisuussyistä ei kai tosiaan saanut vaikkemme esiinny täälläkään nimillämme.

Itse arvoin tässä mikä minulle sopisi, ehkä omat toimet jotain kielenopetusta paremmin kun metodi on minusta pöhkö. Koko joulun pähkäilin D-vitamiinia ja kirkasvalolamppua ja tulkattuna esitelmää ja liukumäkeä lapsille, jos pakkaset jatkuvat. Aikuisilta puuttuu vielä kenkiä. Sitä ajattelin että kyllä täällä varmaan saa sen todeta. Jos on vaikka vähän käytettyjä talvikenkiä niin siellä kuljeksivat paljain jaloin tai siis varvastossuissa, älytöntä mutta totta.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #41 : 29.12.15 - klo:05:36 »

   Chisu - Tuu mua vastaan

https://www.youtube.com/watch?v=PPOR7GQWoFY

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #42 : 05.01.16 - klo:15:14 »
Voi Euroopan uutta tilannetta. Luin lööpistä, että Saksan Kölnissä, Hampurissa ja Stuttgartissa on satapäiset vierasmaalaiset kourineet naisia, on poliisihenkilö raiskattukin. Tämä on uusi ilmiö Euroopassa, mutta tuttu lukea niistä tapauksista, kun Egyptissä tehtiin kaduilla uutta järjestystä muutama aika sitten. Vaikea tilanne tutkia varmaankin, mutta sosiaalinen media paljastaa, mitä on "porukalla" suunniteltu. Saksassa on onneksi riittävästi poliiseja.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #43 : 05.01.16 - klo:16:16 »
Voi Euroopan uutta tilannetta. Luin lööpistä, että Saksan Kölnissä, Hampurissa ja Stuttgartissa on satapäiset vierasmaalaiset kourineet naisia, on poliisihenkilö raiskattukin. Tämä on uusi ilmiö Euroopassa, mutta tuttu lukea niistä tapauksista, kun Egyptissä tehtiin kaduilla uutta järjestystä muutama aika sitten. Vaikea tilanne tutkia varmaankin, mutta sosiaalinen media paljastaa, mitä on "porukalla" suunniteltu. Saksassa on onneksi riittävästi poliiseja.

Suomessa raiskataan.... Voi en muista miten monta tyttöä/ naista vuorokaudessa, pimeän aikaan. Mutta monta, eivätkä he rohkene mennä tekemään ilmoitusta poliisille koska pelkäävät tenttaamista mitä teillä oli yllänne ja ettekö tullut ajatelleeksi. Siis kantasuomalaisten toimesta.

Katselin eilen telkusta dokkarin Yhdysvaltain collegetyttöjen kokemuksesta. Raiskaaminen on siellä erittäin erittäin yleistä, ja rangaistukset olemattomia tyyliin sakko 25 dollaria tai nelisivuinen essee raiskauksesta.   Jälkilöylyt päälle. Mikäs sitä muistellessa.

Nythän Joensuuhun perustettiin isänmaallinen katupartio suojelemaan suomalaisia lapsia ja naisia. Mutta suojeltavan on siis oltava suomalainen.

Lööppiin saatetaan kirjoittaa skuuppi mutta lööppi on keksittävä päivittäin ja skuuppi on toimittajan unelma. Niitä kahta ei tule sekoittaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #44 : 05.01.16 - klo:19:03 »
Luin lööpistä, että Saksan Kölnissä, Hampurissa ja Stuttgartissa on satapäiset vierasmaalaiset kourineet naisia, on poliisihenkilö raiskattukin.

Kiinnostava tieto tuo poliisin raiskaus. Onko sinulla jotain linkkiä tms. lisätietoa. En löytänyt kun Googlella hain mm. hakusanoilla polizistin vergewaltigung

Mt